Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä kiusaaminen johtuu kateudesta!

Vierailija
17.06.2026 |

Ja kateus on ansaittava.  

Kommentit (228)

Vierailija
161/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajaa on kiusattu toisaalla ja haluaa sitten tehdä saman jollekin muulle. 

Vierailija
162/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaja harvoin tunnistaa itse olevansa kiusaaja. Näkeehän tätä esim politiikassakin. 

Kiusaaja usein oikeuttaa oman toimintansa jollakin agendalla, joka harvoin on ainakaan täysin totta. Kiusaaja ottaa jollakin "oikeutuksella" itselleen roolin, jossa hän mukamas tekee hyvää näpäyttämällä tai "oikomalla vääryyksiä". Todellisuudessa kyse on usein suurelta osin itse luodusta harhasta ja jostain vanhoista kaunoista joihin kiusaaja on jäänyt jumiin ja kokee kaiken hyökkäyksenä itseään kohtaan.

Ihminen on sokea omalle käytökselle. 

Minun häiriintyneimmästä kiusaajastani tuli terveydenhoitaja, kotitalouden ja terveystiedon opettaja, sekä nyt myöhemmin ratkaisukeskeinen terapeutti. 

Sama, silmiin ulottumaton virne naamalla edelleen, kuin jo lapsena ja teininä.

Naisen katkeruus voittaa kuolemankin. 

Niinpä. Hän kadehti koulutettuja vanhempiani, sekä ulkonäköäni, kts. edellinen sivu.

Mutta ei hänestä akateemisessa mielessä tullut yhtään mitään minuun verrattuna :). Karma.

Mutta ei hänestä akateemisessa mielessä tullut yhtään mitään minuun verrattuna🤣🤣🤣

Niin - ei hänestä tullut. Minuun verrattuna.

Mahtaakohan kukaan olla mitään Sinuun verrattuna? Eipä taida tältä planeetalta löytyä vastaavaa erinomaista ja vertaista....sinun kuvitelmissasi.

Noh noh, nyt sinä nostat minut jalustalle, sellaista en kaipaa.

Totean vain, että akateemiset meriittini, sekä kykyni sitoutua ja sijoittaa ovat paremmat, kuin tuolla kiusaajalla, jolla tosin lähtökohdatkin nyt olivat, mitä olivat (mainittu aiemmin).

Joku löysi sen sun heikon kohdan ja iski siihen. Kiusaajat ovat siinä mielessä fiksuja, että he osaa lukea muita ihmisiä. 

Heiiko kohta? Hän jolle tässä vastaat, ei ole heikkoja kohtia, kuten hän itsekin antaa ymmärtää. Hän on heikkojen kohtien ja kaiken muunkin yläpuolella (mutta hyvään itsetuntoa se ei tarkoita, ja kyllä hän sen itsekin tietää.).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajat ovat yleensä heikkoja ja monella tavalla ongelmaisia, jotkut eivät kestä yhtään edes sitä jos joku sanookin heille jotain vastaan. Yksi tyttö joka itse oli otettu pikkulapsena huostaan ja sijoitettu perheeseen yritti nimitellä ja kiusata minua perhetaustani vuoksi, vanhempani ovat aina asuneet erillään, mutta heillä oli ihan hyvä ja toimiva yhteishuoltajuus. Kun sitten sanoin kiusaajalle, että luuletko olevasi parempi kun sinut on otettu huostaan ja itse asut sijaisperheessä tämä alkoi itkemään ja meni heti kantelemaan opettajalle ja sijaisvanhemmilleen, että hänelle sanottiin niin ikävästi.

Minun mielestäni kiusaajat eivät ole heikkoja. Ne ovat päässeet omaan asemaansa dynaamisesti ja niillä on aina omat tukijoukkonsa takana. Sinä taas olet tilanteessa yksin ja alisteisessa asemassa.

Siksi se porukan johtaja pitää ensiksi tuhota tai vähintäänkin jompi kumpi johtajan käsistä. Vasen tai oikea. Yleensä se johtaja tässä vaiheessa alkaa diplomatisoida, yrittää hieroa rauhaa ja ottaa sinua mukaan omaan jengiinsä. Se tekee sen siksi, että kun sä päihitit sen kaksi kovaa nyrkkiä, niin susta voi olla sille etua tai olet sille uhka. Mutta muista, että ne kaikki pitävät sua silti edelleen itseään alempana.

Johtaja pitää tuhota aina. Muuten se sama helvetin peli jatkuu loputtomiin. Sun pitää pukea kiusaajan takki päälle ettet olisi kiusattu. 

lol, purskahti kahvit näytölle kun luin juttus ja kuuntelin voimaannuttavan kappaleen.

Vierailija
164/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen johtuu huonosta itsetunnosta. 

Kiusatun ja kiusaajan säröt osuu kipeästi yhteen, toinen oikeuttaa, toinen alistuu. 

Vierailija
165/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen ei johdu kateudesta vaan halusta nöyryyttää toista. 

Ja alistaa se. Voimistaa omaa ylemmyyttään. Tämä on hankala asia yhteiskunnassa, joka tuomitsee välittömän väkivallan ja rankaisee itsepuolustusta. Tilanne menee muuten loputtomaan jankkaukseen ja sanailuun, joka tuhlaa isoja resursseja energiaa stressin ja koko kehon valtaisesti. 

Stressataan sitä kiusattua ja hän menettää yöunet ja sitä kautta se on myös fyysistä väkivaltaa. Siksi siihen pitäisi olla oikeus hyökätä välittömästi. 

Tietynlaiset ihmiset vetää puoleensa tietynlaisia ihmisiä.

Jos asetelma on pakollinen oppivelvollisuus, niin joo tai pakollinen asepalvelus, niin pakollakin kusipäät löytää sut lopulta. 

Jos olisi perustulo ja saisit elää rauhassa menemätä mihinkään missä sun kimppuun hyökätään kokoajan, niin ei olisi ongelmia.

Kyllä sieltä sängyn alta joku demoni löytyisi. 

Joitakin kohdellaan huonosti synnytysosastolta Terhokotiin. Vielä vanhainkodissa he tulevat kokemaan syrjintää, vaikkei koko paikassa olisi yhtään naista eikä miestä. Mikään ei koskaan vahingossakaan ole omaa syytä. 

Se on kyllä mysteeri, kun olet vain ja haluat olla rauhassa, pitää sen turvavälin ja olet sielä muiden seassa altistumassa kaikelle, niin jossain vaiheessa aina tulee joku tuntosarvilla tunnustelemaan sinua. Ainoa vikasi oli että satuit olemaan siinä paikalla missä et olisi jälkikäteen ajatellen halunut olla, jos olisit tiennyt tästä olennosta ja sen tulevan kohtaamoon. Se syy oli että poistuit kotoa ja menit näiden olentojen sekaan, koska sinun piti toimittaa joku asia jonnekin tai tehdä jotain sinä päivänä.

Ei näitä oikein voi välttää vaikka kaikkensa tekisi. Kun poistut kotoa, niin teet sen omalla vastuullasi ja se on sun syy jos sua kiusataan. 

Peruskoulu oli siitä kauhea paikka, että sun oli pakko joka päivä lähteä sinne tielle kiusattavaksi. 

Vierailija
166/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajat ovat yleensä heikkoja ja monella tavalla ongelmaisia, jotkut eivät kestä yhtään edes sitä jos joku sanookin heille jotain vastaan. Yksi tyttö joka itse oli otettu pikkulapsena huostaan ja sijoitettu perheeseen yritti nimitellä ja kiusata minua perhetaustani vuoksi, vanhempani ovat aina asuneet erillään, mutta heillä oli ihan hyvä ja toimiva yhteishuoltajuus. Kun sitten sanoin kiusaajalle, että luuletko olevasi parempi kun sinut on otettu huostaan ja itse asut sijaisperheessä tämä alkoi itkemään ja meni heti kantelemaan opettajalle ja sijaisvanhemmilleen, että hänelle sanottiin niin ikävästi.

Minun mielestäni kiusaajat eivät ole heikkoja. Ne ovat päässeet omaan asemaansa dynaamisesti ja niillä on aina omat tukijoukkonsa takana. Sinä taas olet tilanteessa yksin ja alisteisessa asemassa.

Siksi se porukan johtaja pitää ensiksi tuhota tai vähintäänkin jompi kumpi johtajan käsistä. Vasen tai oikea. Yleensä se johtaja tässä vaiheessa alkaa diplomatisoida, yrittää hieroa rauhaa ja ottaa sinua mukaan omaan jengiinsä. Se tekee sen siksi, että kun sä päihitit sen kaksi kovaa nyrkkiä, niin susta voi olla sille etua tai olet sille uhka. Mutta muista, että ne kaikki pitävät sua silti edelleen itseään alempana.

Johtaja pitää tuhota aina. Muuten se sama helvetin peli jatkuu loputtomiin. Sun pitää pukea kiusaajan takki päälle ettet olisi kiusattu. 

Noinhan se menee venäjänkin kanssa. 

Vierailija
167/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen johtuu huonosta itsetunnosta. 

Kiusatun ja kiusaajan säröt osuu kipeästi yhteen, toinen oikeuttaa, toinen alistuu. 

Seurasin aina sivusta kiusaamista. Ei se toinen alistunut. Sen lyönti ei vain ollut tarpeeksi voimakas tai henkilö yllättyi lyönnin tehottomuudesta ja odotti että jotain olisi tapahtunut kiusaajalle, mutta kiusaaja vain pahoinpiteli pahemmin. Kauheaa katseltavaa. Koulun pihassa jatkuvaa pahoinpitelyä.

Vierailija
168/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusaaminen ole aina pahasta. Jos esim jollain kaverilla alkaa keulia liian pahasti ja alkaa puhua itsestään jonain yli-ihmisenä, kun on vaikka sattunut menemään hommat putkeen, niin silloin on suorastaan kaveriporukan tehtävä palauttaa kyseinen henkilö lähemmäs maanpintaa. 

Se on myös sen keulijan etu loppupeileissä. Kukaan ei jaksa loputtomiin kuunnella ylimielistä itsekehuskelua. Niinhän ne monet julkkiksetkin kiittelee, että lähipiiri pitänyt jalat maassa. Ja se tapahtuu juurikin niin, että jos alkaa hehkuttamaan itseään estotta niin joku laukaisee jonkun hauskan kiusoittelevan kuitin joka muistuttaa että joku raja.

Vierailija
169/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiusaaminen ole aina pahasta. Jos esim jollain kaverilla alkaa keulia liian pahasti ja alkaa puhua itsestään jonain yli-ihmisenä, kun on vaikka sattunut menemään hommat putkeen, niin silloin on suorastaan kaveriporukan tehtävä palauttaa kyseinen henkilö lähemmäs maanpintaa. 

Se on myös sen keulijan etu loppupeileissä. Kukaan ei jaksa loputtomiin kuunnella ylimielistä itsekehuskelua. Niinhän ne monet julkkiksetkin kiittelee, että lähipiiri pitänyt jalat maassa. Ja se tapahtuu juurikin niin, että jos alkaa hehkuttamaan itseään estotta niin joku laukaisee jonkun hauskan kiusoittelevan kuitin joka muistuttaa että joku raja.

Mut eihän toi ole kiusaamista. Mitä oikein sönkötät? Toi on vain kaveruutta ja yleensä kiusatuilla ei ole ystäviä. Ei niille kukaan tule sanomaan että koita jaksaa ja että ne on tyhmiä. Yritä jaksaa vielä 7 vuotta peruskoulua jäljellä noiden kanssa...

Vierailija
170/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen johtuu vain kiusaajan ilkeästä luonteesta. Kiusaajat yksinkertaisesti vain nauttivat kiusaamisesta, oli kohteena kuka tai mikä tahansa. 

Ei ole valitettavasti aina näin yksinkertaista. Jotkut kiusaavat ja alistavat muita, koska eivät ole vain ikinä oppineet tunnehallintaa ja/tai sosiaalisia taitoja, eivät oikein ymmärrä että toisten ihmisten pään sisällä tapahtuu samoja tunteita ja asioita kuin heidän omansa pään sisällä. 

Lähisukulaiseni on esimerkki tällaisesta ihmisestä. Sen verran hyvin hänet tunnen, että tiedä että hän ei kerta kaikkiaan ymmärrä oman toimintansa vaikutuksia muihin, on niin järkyt tunnelukot ja oma ties mikä persoonallisuushäiriö hänellä. 

Vierailija
171/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri se mitä Suomi nyt tekee Venäjälle. Venäjän tai muiden maiden pitäisi palauttaa meidät maan tasalle ja sanoa että nyt keulii liikaa ja uho on liian kova siihen nähden miten kyvykkäitä oikeasti ollaan. Aivan oikein!

Vierailija
172/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin yläasteella, koska olin erityinen. Minulla oli polkkatukka. Äitini leikkasi sen säästeliäästi kotona, ja näytin aivan Veljeni Leijonamieli -sarjan hahmoilta telkkarista. Kultainen polkkatukka pojalla oli jotain aivan kummallista monille meidän luokallamme.

Sitten toiseksi oli se minun maissipiippuni ja tupakointini. Meidän uskonnossamme alkoholi ja telkkari ovat kiellettyjä. Sain aina kuulla huutelua, että "Veljeni Leijonamieli saapuu", ja tämän takia aloin inhota sitä telkkaria entistäkin enemmän. Siitä sarjasta oli kuulemma tehty kirjakin en todellakaan aio lukea sitä koskaan. Kun menin syrjään metsän laitaan piippuni kanssa, muut kantoivat heti opettajille minusta kaunaa ja kantelevat. Opettajat nuhtelivat minua ja ottivat piipun pois. Onneksi minulla oli niitä maissipiippuja aina useampia jemmassa, ja keväisin sain ne takaisin, kunhan vain uskalsin pyytää.

Seiskaluokka niiden syntisten kakaroiden parissa oli yhtä helvettiä minulle. Opettajatkin sanoivat minulle kuiskaten tuntevansa vanhempani. he olivat antaneet minulle luvan tupakoida koulualueen ulkopuolella, kunhan he hoitavat vain oman asiansa, jos asiasta valitetaan.

Myös sisaruksiani oli kiusattu kovasti ennen minua. Mutta yksi asia, mitä en koskaan ymmärtänyt, oli heidän kysymyksensä: katsonko muka sisarusteni rintaliivejä tai pikkuhousuja pyykkikoneesta, koska meillä ei ole kotona telkkaria?

Tämä oli minulle täysin käsittämätöntä. Miksi ihmeessä minä katselisin niitä tai äitini pikkuhousuja? Sehan olisi ollut melkein kuin sukurutsaa! Tekivätkö ne kiusaajat sellaista omissa kodeissaan? Syntisten kakarat!

Vierailija
173/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina johdu. Kiusaaja tarvitsee kiusattavan eikä uhria tarvitse kadehdia kunhan joku on. Osa saa kiusaamisesta jotain seksuaslista tyydytystä,  osa vain henkistä.

Vierailija
174/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateuskortti on tässä asiassa vaarallinen. Siis kiusaaminen on 100 % kiusaajan vika, mutta kiusatun kannattaa työstää että jos joutuu monessa paikassa kiusatuksi, niin mikä itsessä on muita ärsyttävää, että niin usein käy. 

Sen mitä olen seurannut että ketkä joutuu kiusatuiksi, niin siinä ei ole kauneudesta kyse, vaan hyvännäköiset ihmiset on yleensä myös suositumpia. 

Avainsanoja: sosiaaliset taidot, maanläheisyys/elämänmakuisuus, muiden myötäily "joo mä siis niiiiin tiedän mistä puhut". Rempseydestäkin on hyötyä, kannattaa nauraa muiden kanssa. 

Jos joku nätti tyttö joutuu kiusatuksi koulussa, johtuu se usein herkkyydestä tai että sosiaaliset taidot ovat jääneet kehittymättä omaan ulkonäköön keskittymisen sijaan.

Vs. tiedän monta vaatimattoman näköistä jotka ovat selkeästi joutuneet kompensoimaan ulkonäköpuutteita sosiaalisilla taidoilla ja itsevarmuudella. 

Itse olin sievä nuorena mutta luotin ulkonäkööni liikaa, eikä persoonani päässy kehittymään.

Voi herranjumala, mistä ala-asteen seurapiirien käytösoppaasta nämä jutut on repäisty? Että oikein muiden myötäily.

Höpö löpö. Nimenomaan joitain ärsyttäää eniten vahvuus ja älykkyys. Joskus jopa  oikeudenmukaisuus. Eikö olekin hassua? Jos joku luulee, että jotain on saatu kiusatuksi jos suuttuu tai osallistuu väittelyyn  eihän se niin ole. Vain typerä ei sano omaa mielipidettään asiasta. Jos vastapuoli ei osaa keskustella normaalisti mitä siitä, jos itsekin korottaa ääntään? Kaikkein typerintä on olla samomatta omaa mielipidettään tai näkemystään, vaikka kuinka toinen suuttuisi tai ei ole samaa mieltä.. Ei se ole silloin sitä että on saatu haastettua toinen suuttumaan. Typerämpää olisi antaa toisen ymmärttää, että omille väitteille ei ole mitään perusteita. 

Ainoastaan silloin ei kannata väitellä hirveästi kinastellen, jos asia ei liity mitenkään itseensä 

Mieheni on hassu. Aina puolustaa jotain toista osapuolta ihan naurettavilla perusteilla.  toki suotakoon  että ehkä omasta mielestään ei ole naurettava mielipide. Saa olla eri mielipiteitä. Ei kuitenkaan ole valmis kuuntelemaan toisen mielipiteitä perusteluineen. Keskustelutaidot pitäisi olla aikuisilla! 

Vierailija
175/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti joskus, mutta etenkin lasten kohdalla varmasti lähinnä ihan vain koska kiusattu koetaan jotenkin erilaiseksi ja tämän lisäksi heikoksi. Eli kyse on tällöin päinvastaisesta kuin kateudesta. 

Vierailija
176/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisjengien johtajat ovat usein psykopaatteja ja sosiopaatteja. Muut, jotka tulee mukana jengissä, ovat usein eri motiiveilla. 

Vierailija
177/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistutan aina lapsiani siitä että elämäänsä tyytyväinen ihminen ei kiusaa ketään.  Kiusaajia pitää sääliä. 

Vierailija
178/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tykkää ajatella mustavalkoisesti että kiusaajalapset on jotain pahoja demonilapsia. Monesti, tai jopa useimmin on kuitenkin niin, että he ovat myös vanhempiensa henkisen tai sosiaalisen heitteillejätön tai väkivallan uhreja, mahdollisesti myös fyysisen väkivallan uhreja. 

Miten lapsi voi osata käyttäytyä muut huomioon ottaen kuniisti ja empaattisesti, jos tätä käyttäytymistä ei kotona opeteta? Miten lapsi voi ymmärtää mikä edes on kiusaamista, jos kotona aikuiset ja lapset kiusaavat kilvan toisiaan ja se on lapsen syntymästä asti ollut kotona normaalia käyttäytymistä? 

Se mitä päiväkodissa kyetään opettamaan, ei välttämättä riitä kotona tapahtuvia tuhoja täysin korjaamaan kaikkien kohdalla, ehkä joidenkin kohdalla siihen pystytään. 

Vierailija
179/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kiusaaminne tuo hyvää oloa kiusaajalle. Jotenkin mukavaa kun voi alistaa jotain pelleä ihan vaan huvikseen.

Nostaa siis itseään alentamalla toista, jos siitä tulee hyvä olo. Se on kiusaajalla merkki pohjalla olevasta huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta, vaikka päällepäin muulta näyttäisi. Kielii usein myös kehittymättömästä omasta persoonasta, joskus myös vakavammasta kehityksen häiriöstä. Tällainen toiminta on tunnusomaissta myös esim. narsisteille.

Vierailija
180/228 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi olen huomannut, että herkkyys on sellainen piirre, joka yleensä ärsyttää kiusaajia. Sitä en tiedä mistä se johtuu, yleensähän herkät on aina syrjäänvetäytyviä ja hiljaisia, mutta ehkä se on juuri se asia, mikä heissä ärsyttää kiusaajia.

Herkkyys ärsyttää kiusaajaa usein siksi, ettei hänen itsensä ole sallittu olla herkkä. (perinteinen poikien kasvatus)

Jotkut (narsistiset) lukevat herkkyyden myös heikkoudeksi, mitä inhoavat niin itsessään kuin muissa. Herkkyys toisessa toimii siten triggerinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi