Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lulu Ranne nuoruudestaan Ruotsissa "”Jos joku on kokenut joskus ras is mia, niin minä Ruotsissa"

Vierailija
17.06.2026 |

Ruotsissa Lulu Ranne meni esikouluun osaamatta sanaakaan ruotsia. Aluksi opettajat olivat mukavia, mutta sitten jokin muuttui.

 

”Tuli opettajia ja luokkakavereita, joiden mielestä suomalaiset olivat alempaa kastia. Kohtelu oli todella karua.”

 

Yksi opettaja otti hänet silmätikukseen.

 

”Jos joku on kokenut joskus ra sis mia, niin minä Ruotsissa. Se oli ihan hirveetä.”

 

Vaikeat nuoruusvuodet ovat hänelle jonkinlainen avainkokemus. 

 

Nyt Lulu Ranne jaksa kokemuksiaan kovana perussuomalaisena joka haluaisi viedä ulkomaalaiselta kaikki.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kauhean pettynyt perussuomalaisiin. Jokaisella tuntuu olevan joku vamma, trauma tai heikkous. Mutta sitä poliittista syytä ei sieltä taustalta löydy 

Vierailija
62/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen opettaja 3-6 luokalla Suomessa, oli ihan hirveä. Kaikki jotka oli "väärästä" perheestä oltiin silmätikkuja, kohtelu sen mukaista ja myös arvosanat. Joo oltiin ihan duunari perheistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissahan kaiken piti olla paremmin?

Onko ruotsalainen rasismikin jollain tavalla "parempaa" rasismia?

Vierailija
64/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen kiusauksen uhri, joka kostaa kokemansa vääryydet täysin ulkopuolisille omien traumojensa vuoksi. Lulu on uhri!

Halla-aho ja Purra ovat samaa sarjaa. Sen sijaan että nousisivat sortajia ja kiusaajia vastaan, he liittyvät heihin. Koko porukka tarvitsisi kymmenen vuotta tehokasta terapiaa.

Hehän nimenomaan ovat nousseet sortajia ja kiusaajia vastaan. Onko sulla kaikki muumit laaksossa?

Perussuomalaiset on laatimassa uutta kielistrategiaa, jossa ruotsin sijaan englanti nähdään uhkana suomen kielelle.

 

Eli niin vain unohtui Persujen tavoitteista pakkoruotsista luopuminen. 

Onko joku asia olemassa, minkä suhteen ei olisi takki kääntynyt? Ammattilaisia siinä hommassa nuo perskutat.

Vierailija
65/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää akka on jotenkin hot vaikka onkin hirviö

Munsterin perheestä! 

Vierailija
66/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää akka on jotenkin hot vaikka onkin hirviö

Munsterin perheestä! 

Addamsin perheestä pikemminkin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän