Suomalainen syö vuodessa 27 kg juustoa
Rupesin oikein miettimään tuota määrää. Leivän päälle menee osa, osa menee salaattijuustoihin, sitten tietysti juustotarjottimet ja kaikki ruokalajit, joihin tulee juustoa.
Meidän kolmihenkinen perhe syö 350g juuston viikossa pelkästään leivänpäällisinä. Pelkästään puolisen kiloa kuukaudessa juustoa per nenä.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitsaperjantai, lasagne, tortillapellit, juustomunakkaat jne.
En oikein ymmärrä tätä suomalaisten intoa kuorruttaa kaikki juustolla ja toki loraus kermaa sekaan. Kukaan ei enää tee edes normaaleja kakkuja, vaan kaikki on juustokakkuja tai tuorejuustotäytteellä.
Niin, olen itsekin suomalainen, mutta en kuulu tuohon joukkoon.
Voi voi, etkö ymmärrä, uniikki lumihiutale.
Kaikkina aikoina ihmiset tekee eri asioita. Ja mistä sä tiedät mitä kukkin kotonaan puuhaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitsaperjantai, lasagne, tortillapellit, juustomunakkaat jne.
En oikein ymmärrä tätä suomalaisten intoa kuorruttaa kaikki juustolla ja toki loraus kermaa sekaan. Kukaan ei enää tee edes normaaleja kakkuja, vaan kaikki on juustokakkuja tai tuorejuustotäytteellä.
Niin, olen itsekin suomalainen, mutta en kuulu tuohon joukkoon.
Voi voi, etkö ymmärrä, uniikki lumihiutale.
Kaikkina aikoina ihmiset tekee eri asioita. Ja mistä sä tiedät mitä kukkin kotonaan puuhaa?
Itse en ole koko ikänäni valmistanut ainuttakaan juustoa sisältävää kakkua, vaikka kahvikakkuja paistankin vähintään muutaman vuodessa. Tuskin edes tulen valmistamaan, koska niillä ei ole kysyntää meidän taloudessa.
T N65
No huhhuh! Ei mulla ainakaan kulu yli 1kg/kk
Minä en syö kuin aurajuustoa ja valkohomejuustoa harvoin, edam ja oltermannit tekee vatsan kovalle.
Vierailija kirjoitti:
https://www.instagram.com/viral.vegans/reel/DZcyyzyAhvC/?hl=fi
Mainoksissa nauta näkyy usein laitumella ulkoilemassa. Todellisuudessa suurin osa syömästämme naudanlihasta on peräisin maitorotuisista sonneista, jotka elävät koko elämänsä sisätiloissa. Ne eivät tyypillisesti pääse laitumelle tai edes ulos jaloittelemaan. 💔
Moni ei tiedä, että nämä sonnit ovat käytännössä maidontuotannon "sivutuote". Koska lehmä tuottaa maitoa vasta kun poikii vasikan ja sonnivasikat eivät tuota maitoa, ne kasvatetaan lihaksi. Noin 80% kotimaisesta naudanlihantuotannosta onkin kytköksissä maitotiloihin.
Ja sitten ne maidontuottajalehmätkin laitetaan lihoiksi keskimäärin n. 5v. Vaikka lehmä voisi elää n.20 vuotta. Ja suurin osa kauppojen naudanlihasta on juuri sitä entisten lypsylehmien lihaa. Eli käyttämällä maitotuotteita tuetaan juurikin tätä lihantuotantoa. Niitä ei pysty erottamaan toisistaan.
En minä ainakaan. Hyvä jos edes 3kg saan syötyä.
Kalsiumin tarve aikuisilla täyttyy kun syö 2-3 viipaletta juustoa päivässä. Sinänsä yllättävää, että suomalaiset syö enemmän juustoa kuin sveitsiläiset.
Juustoa on kyllä mun pahe. Parempaa kuin karkit ym. sokerimössöt.
Vierailija kirjoitti:
Moni unohtaa kreikkalaisen juuston kreikkalaisessa salaatissa tai parmesaanilastut moniin ruokiin.
Juustoa menee myös kermassa haudutettujen liharullien sisään.
Mä syön fetaa ja mozzarellaa ruuissa + leivänpäälliset. Laitan joskus myös juustoa munakkaaseenkin. Feta-juusto munakkaan kanssa on hyvää. Juustot sopii myös esim. salaatteihin ja pastaan. Taatusti syön tuon määrän.
Levitteet ovat itseasiassa loppujen lopuksi täysin turhia. Salaatit, kasvikset, vihannekset, hummus, jne riittää vallan hyvin. Samoin juusto ja leikkeleet jos niistä pitää.