Suomalainen syö vuodessa 27 kg juustoa
Rupesin oikein miettimään tuota määrää. Leivän päälle menee osa, osa menee salaattijuustoihin, sitten tietysti juustotarjottimet ja kaikki ruokalajit, joihin tulee juustoa.
Meidän kolmihenkinen perhe syö 350g juuston viikossa pelkästään leivänpäällisinä. Pelkästään puolisen kiloa kuukaudessa juustoa per nenä.
Kommentit (52)
Armas Alizadin mainos, kannattaa katsoa!
https://www.instagram.com/viral.vegans/reel/DZnCZg6E1Ge/?hl=fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitsaperjantai, lasagne, tortillapellit, juustomunakkaat jne.
En oikein ymmärrä tätä suomalaisten intoa kuorruttaa kaikki juustolla ja toki loraus kermaa sekaan. Kukaan ei enää tee edes normaaleja kakkuja, vaan kaikki on juustokakkuja tai tuorejuustotäytteellä.
Niin, olen itsekin suomalainen, mutta en kuulu tuohon joukkoon.
Entäs tämä: kermaa KEITTOIHIN?!?
Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee yksin 1.5kg kermajuustoa viikossa.
Läski!
Piti tarkistaa ja olin aivan varma, että ranskalaiset söisivät meitä enemmän juustoa, mutta päinvastoin, me syömme kaksi kertaa ranskalaisia enemmän juustoa ja ylipäätään enemmän juustoa kuin melkein mikään muu kansa Euroopassa. Pakko sanoa yllättyneeni.
Luulin, että suurena juuston ystävänä syön paljon juustoa, mutta taitaa jäädä puoleen tuosta. Ei sitä perus arkikäytössä niinkään mene, herkutteluun vaan. Joskus mozzarellan paloja salaattiin, ripaus parmesaania ruuan päälle, silloin tällöin joku pieni herkuttelujuusto, siitäkin syö viikon ajan.
Itse syön varmasti ainakin 50 kg. Silti olen hoikka kuin mikä. Juusto on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan minä. 300 grammainen juustopala riittää lähes kuukaudeksi. Sen mukaan minulla menee noin 4,5 kiloa.
Joku postaa jonkin tilastollisen keskiarvon tai muun todettavan yleisen faktan
"En minä ainakaan/en tunne ketään/itse en käytä jne"
Aina, aina löytyy yksi tämmöinen henkilö.
lol jopa tämä ketju on sensuroitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan minä. 300 grammainen juustopala riittää lähes kuukaudeksi. Sen mukaan minulla menee noin 4,5 kiloa.
Joku postaa jonkin tilastollisen keskiarvon tai muun todettavan yleisen faktan
"En minä ainakaan/en tunne ketään/itse en käytä jne"
Aina, aina löytyy yksi tämmöinen henkilö.
Tyhmyys ei ole katoava luonnonvara.
Meillä ostetaan kilo juustoa per viikko leivän päälliseksi kolmelle. niitä noin 52 kiloa. Emmental kilo vuodessa, kun pitsaa tai muita kuorrutuksia tekee, todella harvoin. Parmesaania puoli kiloa ja tuore- ja sulatejuustoja puolikiloa (kakkuihin ja keittoihin). Auraa meni ennen, mutta tänä vuonna ei ole ostettu, sen resepti tms muuttui karmeeta. Fetaa myöskään siedä.
Mä syön keskimäärin 18-20 kiloa per vuosi, kun en muualla ruokaile.
MIeleeni ei muistu ainuttakaan ihmiselle haitallista, eläinperäistä rasvaa. Kasviperäisistä toki lähes kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/lukemisto/64c80412-f26f-42ec-a076-a…
Minä en syö juustoa koska en voi sietää kyseistä tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Montako leukaa menee?
Juustoihin lasketaan tilastoinneissa myös raejuusto jota meillä menee paljon. Muita juustoja ostetaan harvoin.
Kuinka moni uskaltaa katsoa?
https://www.instagram.com/oikeuttaelaimille/reel/DIleu5ANPEI/?hl=fi
Eläimiä pahoinpidellään ja hakataan teurastamoissa! Haluatko Sinä todella olla mukana tässä toiminnassa? Koska nyt olet, kun tätä tuet.
Yksi eläintuotannon perustavanlaatuisista ongelmista on se, että eläin ei halua tulla suljetuksi häkkiin tai teurastetuksi. Siksi se pitää pakottaa liikkumaan sinne, minne se halutaan. Oikeutta eläimille julkaisi vuonna 2015 piilokameroilla kuvattuja videoita, jotka esittelivät eläinten kohtelua tiloilla, teuraskuljetuksissa ja teurastamoissa. Videoilla eläimiä kohdellaan välinpitämättömästi, niitä hakataan putkilla, rautatangoilla, puukepeillä ja muovilaatikoilla.
https://www.instagram.com/oikeuttaelaimille/reel/DSklSpwiMOn/?hl=fi