Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?
1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.
2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.
Kommentit (783)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka täyttävät ylälokerot muiden kuin omien istuimien paikalta. Siis, jos oma ylälokero tulee täyteen on istuimen alla oleva tila varattu sinulle, ei minun istuimeni yläpuolella oleva tila.
Tässä ois lentoyhtiöille ansainnan paikka, ylälokerotila pitäisi ostaa erikseen. Lennän paljon Ruotsiin ja sinne Kaikki haluaa matkustaa käsimatkatavaroilla ja ne Ei koskaan mahdu niihin lokeroihin ja boordaus kestää kauemmin kuin itse lento.
Voisi vaikka aloittaa siitä, että lentoemot valvoisivat sitä portilla kuulutettua ohjeistusta siitä, että pienet matkatavarat pitäisi sijoittaa penkin alle. Turhan usein näkee sitä, että joku katsoo oikeudekseen laittaa hyllylle trolleyn, ison käsiveskan / pienen repun, takin ja mahdolliset lentokenttäostokset - äkkiä yksi matkaaja onkin vienyt kolmen laukun tilan ja myöhemmin koneeseen pääsijät ovat kummissaan täysin lipun ehtojen mukaisten tavaroidensa kanssa.
Eli jos joku on änkeämässä jotain muuta kuin trolleyn sinne hyllylle ja kone on tulossa lähes täyteen, niin vähintäänkin voisi huomauttaa, että veskat ja nyssäkät tuolin alle - ainakin siksi aikaa kunnes kaikki ovat koneessa.
Miksi minua rangaistaisiin siitä, että mukanani on vain selkäreppu - ei TROLLEYTA. Jos minulla on yksi käsimatkatavaralaukku - se reppu - niin jumalauta sille on oltava tila ylälokerossa. Te, joilla on sen trolleyn lisäksi nyssykkää ja pussukkaa tunkekaa ne vaikka persesilmäänne. Sitäpaitsi ne teidän TROLLEYNNE ovat usein liian suuria. Ostakaa pieni vetolaukku, niin se menee nätisti ylälokeroon ja jää muillekin tilaa.
Ja VAIN YKSI KÄSIMATKATAVARA PER MATKUSTAJA.
Nykyään niistä vetolaukuista pitää maksaa erikseen. Tottakai sen lisäksi saa olla normaali penkin alle menevä maksuton reppu tmv. kuten sinullakin, mutta ne reput ymv. tulee tosiaan voida sijoittaa sinne jalkatilan, mikäli haluat enemmän jalkatila otat mukaasi pienemmän repun.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012090230.html
Pääsimme jo iltasanomiin, torille
Ylläripylläri. Toivottavasti lapsivapaat lennot ottavat tuulta alleen...
Minua ärsyttää ainoastaan muiden kanssamatkustajien olemassaolo.
Ihmiset sotkevat ja roskaavat ihan järkyttävästi! Joo kyllä, lentokone siivotaan joka tapauksessa, mutta lapsena minulle opetettiin, että omat jäljet siivotaan. Ihmiset ovat jättäneet roskia ja murusia pitkin penkkejä ja lattioita..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka täyttävät ylälokerot muiden kuin omien istuimien paikalta. Siis, jos oma ylälokero tulee täyteen on istuimen alla oleva tila varattu sinulle, ei minun istuimeni yläpuolella oleva tila.
Tässä ois lentoyhtiöille ansainnan paikka, ylälokerotila pitäisi ostaa erikseen. Lennän paljon Ruotsiin ja sinne Kaikki haluaa matkustaa käsimatkatavaroilla ja ne Ei koskaan mahdu niihin lokeroihin ja boordaus kestää kauemmin kuin itse lento.
Voisi vaikka aloittaa siitä, että lentoemot valvoisivat sitä portilla kuulutettua ohjeistusta siitä, että pienet matkatavarat pitäisi sijoittaa penkin alle. Turhan usein näkee sitä, että joku katsoo oikeudekseen laittaa hyllylle trolleyn, ison käsiveskan / pienen repun, takin ja mahdolliset lentokenttäostokset - äkkiä yksi matkaaja onkin vienyt kolmen laukun tilan ja myöhemmin koneeseen pääsijät ovat kummissaan täysin lipun ehtojen mukaisten tavaroidensa kanssa.
Eli jos joku on änkeämässä jotain muuta kuin trolleyn sinne hyllylle ja kone on tulossa lähes täyteen, niin vähintäänkin voisi huomauttaa, että veskat ja nyssäkät tuolin alle - ainakin siksi aikaa kunnes kaikki ovat koneessa.
No mutta tuokin on väärin, jos matkustaja on maksanut erikseen isommasta käsimatkatavarasta juuri saadakseen sen pienen nyssäkkänsä hyllylle. Minulle käy aina näin: en saa sitä hyllylle, vaikka olen maksanut erikseen tavarasta. Sen sijaan ne, jotka eivät ole maksaneet, tukkivat nuo hyllyt tavaroillaan. Ei sekään oikein reilua ole, että laukun koon perusteella jaetaan hyllypaikat. Ne pitää jakaa sen mukaan, kuka on tavarasta ekstraa maksanut.
Ikävä kyllä sitä hyllytilaa ei yleensä ole kaikille matkatavaroille, vaikka niistä olisi maksanutkin. Jos katsotte hyllyjen ja penkkien suhdetta, niin yhteen hyllyyn pitäisi mahtua 6 henkilön tavarat. Todellisuudessa jo kaksi vetolaukkua tai suurta reppua riittää täyttämään sen tilan, eli kyllä kaikkien pitää olla varautuneita sijoittamaan käsimatkatavaroitaan penkin alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta tuokin on väärin, jos matkustaja on maksanut erikseen isommasta käsimatkatavarasta juuri saadakseen sen pienen nyssäkkänsä hyllylle. Minulle käy aina näin: en saa sitä hyllylle, vaikka olen maksanut erikseen tavarasta. Sen sijaan ne, jotka eivät ole maksaneet, tukkivat nuo hyllyt tavaroillaan. Ei sekään oikein reilua ole, että laukun koon perusteella jaetaan hyllypaikat. Ne pitää jakaa sen mukaan, kuka on tavarasta ekstraa maksanut.
Ikävä kyllä sitä hyllytilaa ei yleensä ole kaikille matkatavaroille, vaikka niistä olisi maksanutkin. Jos katsotte hyllyjen ja penkkien suhdetta, niin yhteen hyllyyn pitäisi mahtua 6 henkilön tavarat. Todellisuudessa jo kaksi vetolaukkua tai suurta reppua riittää täyttämään sen tilan, eli kyllä kaikkien pitää olla varautuneita sijoittamaan käsimatkatavaroitaan penkin alle.
Miksi ihmeessä kukaan sitten maksaisi lisämaksua jos sillä ei saa sitä etua tai palvelua mistä on maksanut? Ei hyvää päivää mitä paskaa taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun edessä istuva kääntää penkin niin alas kuin mahdollista ihan lyhyilläkin lennoilla. Ymmärrän pitkät lennot, jos haluaa nukkua, mutta jos lennät keskellä päivää Helsingistä Tukholmaan, miksi?
Totta. Ja vielä ahtaissa koneissa, mitkä on tarkoitettu lyhyille päivälennoille.
Minua ärsyttää kaltaisesi tyhmät ihmiset, jotka ei tajua, että jollekin toiselle se lyhyt päivälento voi olla osa pitkää matkaa. Jos tulee jostain toiselta puolen maapalloa niin se lyhyt päivälento joltain Euroopan kentältä Helsinkiin on vain se viimeinen lento sillä matkalla, joka on jo kestänyt toista vuorokautta. Siinä vaiheessa ihan kuka tahansa on jo väsynyt. Tietäisit, jos itse joutuisit matkustamaan pitkiä matkoja. Ainahan pitkällä matkalla ei ole ainoaakaan kovin pitkää lentoa. Tai vaikka siinä yksi pitempi lento olisikin, niin se ei aina satu yöaikaan. Tai vaikka sattuisikin yöaikaan, niin siinä koneessa voi olla joku ääliö kälättäjä, joka ei anna toisten nukkua.
Ei tarvitse olla edes toiselta puolen maapalloa, vaan joillakin on vain pitkä matka lentokentälle. Jos lento on klo 10 - 13, niin joku on voinut silti joutua heräämään jo klo 4 aamuyöstä, jotta ehtii kentälle klo 8. Toinen on voinut olla töissä koko yön ja on siksi väsynyt. Enemmän toivoisi ihmisiltä ymmärrystä toisia matkustajia kohtaan. Jos joku on väsynyt, niin kyllä hänen pitäisi antaa nukkua lentokoneessa, vaikka se olisi vain päivälento.
Realismia kehiin nyt. Jos ihmisellä on pari kertaa vuodessa matkapäivä jossa joutuu vähän valvomaan, niin ei kukaan siihen kuole. Univelat kuittaa kuolema viimeistään. Koneessa pystyy ihan hyvin nukkumaan jos käyttää apuna silmälappuja, korvanappeja ja niskatukea, jos oikeasti niin hirveen väsy on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan tarvinnut käsimatkatavaroista maksaa. Miksi siitä pitää maksaa, ja jos pitää, niin ei se mitenkään takaa, että sille laukulle on varattu paikka käsimatkatavarahyllylle. Sinne ei voi varata laukulle paikkaa missään tilanteessa, ei sittekään, vaikka siitä laukusta olisi joutunut maksamaan. Capisce?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minua rangaistaisiin siitä, että mukanani on vain selkäreppu - ei TROLLEYTA. Jos minulla on yksi käsimatkatavaralaukku - se reppu - niin jumalauta sille on oltava tila ylälokerossa. Te, joilla on sen trolleyn lisäksi nyssykkää ja pussukkaa tunkekaa ne vaikka persesilmäänne. Sitäpaitsi ne teidän TROLLEYNNE ovat usein liian suuria. Ostakaa pieni vetolaukku, niin se menee nätisti ylälokeroon ja jää muillekin tilaa.
Ja VAIN YKSI KÄSIMATKATAVARA PER MATKUSTAJA.Nykyään niistä vetolaukuista pitää maksaa erikseen. Tottakai sen lisäksi saa olla normaali penkin alle menevä maksuton reppu tmv. kuten sinullakin, mutta ne reput ymv. tulee tosiaan voida sijoittaa sinne jalkatilan, mikäli haluat enemmän jalkatila otat mukaasi pienemmän repun.
Ei ole koskaan tarvinnut maksaa käsimatkatavaralaukusta. Jos nyt johonkin halpalippuun se ei kuulu, niin ei voi sanoa niin, että niistä pitää nykyään maksaa erikseen. Ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenkien riisuminen lennolla (haisevat sukat), vessassa ramppaaminen, piereskely.
Sukat alkaa haista juuri siksi, ettei kenkiä riisuta koko lennon aikana. Ei ole terveellistä hauduttaa jalkojaan monta tuntia jossain höyryävissä lenkkareissa. Itse riisun koneessa aina kengät ja vaihdan lentosukat jalkaan. Tosin minun jalkani eivät kyllä hikoa, mutta aika monella hikoaa ja se haisee kenkien läpikin. Kannattaisi antaa jalkojen hengittää ja ottaa kosteuspyyhkeitä ja varasukkia mukaan, jos on haisevat jalat.
Katso lentomatkustusohjeista ja -suosituksista mitä sanotaan kenkien pois ottamisesta koneessa.
Haisevat jalat? Suosittelen lääkärissä käyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lentolaukku tai vastaavan kokoinen muu laukku niin se ei useimmissa lentokoneissa mahdu jalkatilaan.
Jos ei mahdu niin sitten se laitetaan ruumaan. Piste.
Lentolaukku on täysin lentoyhtiön käsimatkatavaramittojen mukainen. Sen saa tuoda matkustamoon. Kyse on siitä että tuollaiset lentolaukut mahtuvat vain ylähyllylle, niitä ei voi laittaa jalkatilaan.
Mikäli laukku on sallituissa mitoissa se mahtuu kyllä myös istuimen alle.
Ei mahdu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan sitten maksaisi lisämaksua jos sillä ei saa sitä etua tai palvelua mistä on maksanut? Ei hyvää päivää mitä paskaa taas.
Saa mukaansa enemmän matkatavaraa kuin mitä lipun hintaan sisältyy, ei sille mitään tiettyä paikkaa ole luvattu. Ihan samalla tavalla ruumaan laitettavasta laukusta veloitetaan, ellei sellainen kuulu lipun hintaan.
Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.
Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana.
Varautumattomuus. Olen ollut lennolla, jossa lapselle tuli kamala jano, kun oli turbulenssia ja turvavyövalot paloi. Sen sijaan, että perheellä olisi ollut vesipullo itsellään mukana, äiti alkoi huutelemaan turvavöissä oleville lentoemoille, että täällä tarvitaan vettä. Ja lapsi kitisi vieressä.
Turbulenssiin liittyen myös lapsiaan lattialla nukuttavat vanhemmat. Se on kiellettyä (ja oksettavaa) mutta yrittävät piilotella sitä. Sitten lentoemot joutuvat turbulenssissa käydä huomauttamassa vanhemmille, että nyt se lapsi sieltä vöihin heti.
Vierailija kirjoitti:
Varautumattomuus. Olen ollut lennolla, jossa lapselle tuli kamala jano, kun oli turbulenssia ja turvavyövalot paloi. Sen sijaan, että perheellä olisi ollut vesipullo itsellään mukana, äiti alkoi huutelemaan turvavöissä oleville lentoemoille, että täällä tarvitaan vettä. Ja lapsi kitisi vieressä.
Turbulenssiin liittyen myös lapsiaan lattialla nukuttavat vanhemmat. Se on kiellettyä (ja oksettavaa) mutta yrittävät piilotella sitä. Sitten lentoemot joutuvat turbulenssissa käydä huomauttamassa vanhemmille, että nyt se lapsi sieltä vöihin heti.
Lapsi ongelmat juontavat AINA idiooti vanhempiin ketkä kuvittelevat että koko lentokone ihalee heitä ja heidän pientä paskakasaa. EVVK
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lentolaukku tai vastaavan kokoinen muu laukku niin se ei useimmissa lentokoneissa mahdu jalkatilaan.
Jos ei mahdu niin sitten se laitetaan ruumaan. Piste.
Lentolaukku on täysin lentoyhtiön käsimatkatavaramittojen mukainen. Sen saa tuoda matkustamoon. Kyse on siitä että tuollaiset lentolaukut mahtuvat vain ylähyllylle, niitä ei voi laittaa jalkatilaan.
Mikäli laukku on sallituissa mitoissa se mahtuu kyllä myös istuimen alle.
Ei mahdu
Meillä on vetolaukku jonka saa ottaa käsimatkatavarana, eikä mahtuisi millään penkin alle. Extra-paikoissa ei ole myöskään mahdollisuutta laittaa mitään penkin alle (koska edessä ei ole kuin seinä).
Ollaan myös niitä kauheita matkustelevia lapsiperheitä ja vauvan/taaperon matkavaunut ei etenkään mahdu penkin alle.
Vierailija kirjoitti:
Vastikään matkustin ulkomaille ja sieltä takaisin. Muutoin lennot meni ihan ok, mutta menomatkalla kohteeseen joku n. 4-5v lapsi rääkyi ja karjui puolet matkasta. Kyseessä oli aikainen aamulento, 6.00-10.00. Edellisyön olin yöpynyt Helsingin lentokentällä, koska olen pohjoisesta, unta ei siis hirveästi ollut kertynyt ja ajattelin, että nukun koneessa. No ei sitten..
Eniten ihmettelin, että lapsen vanhemmat ei sanoneet juuri yhtään mitään. Tietenkin ymmärrän, että lasten kanssa matkustus on arvaamatonta ja ei aina niin ruusuista, ja yritän parhaani mukaan olla empaattinen vanhempia kohtaan ja olisinkin ymmärtänyt ehkä paremmin, jos kyseessä olisi ollut pieni vauva. Mutta kyseessä oli lähes eskari-ikäinen lapsi, jonka annettiin räyhätä puolet matkasta. Siihen minulla ei riitä ymmärrys. Joku roti pitää olla. Sitten oli ihan perinteistä penkkiin potkimista, mutta ei mitenkään häiritsevissä määrin. Muutoin lentomatkat meni ok.
Varmaan joku erityisnepsy, niitähän nykyään riittää joka toisessa perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin pienen lapsen kanssa lentävänä, ihmettelen kovasti ettei vanhemmat ole edes vedellä varautuneet. Lennän Helsinki-Hong Kong väliä ja molemmissa kentissä on vesipisteitä, joilla voi täyttää omia pullojaan.
Tulee mieleen se perhe Dubain lennolla, jonka lapsi nukahti lennon ajaksi (eikä näin ollen syönyt lennolla tarjottua ruokaa) ja heräsi vähän ennen laskeutumista nälkään. Perheelle sanottiin että tarjoilu on lopetettu eikä luottokortinkaan heiluttelu auta. Uhriutuivat sitten iltapäivälehdille, mutta toivottavasti ottivat opikseen ensi kerralle. Itse pakkaan aina meidän 3v tytölle jotain pikkupurtavaa ihan senkin takia, jos hän ei suostu syömään lennolla tarjottua ruokaa (koska sellaisia ärsyttäviä känkkäränkköjä ne lapset nyt joskus ovat).
Ja minä haluan ainakin kuulla mitä koneessa yleensä tapahtuu, jos vaikka tulee joku ohjaamon kuulutus tai ilmakuoppatilanne tms. Ei ole turvallista olla korvat täysin tukittuina vain sen takia että joku s-tanan karakurkku on päättänyt kuorsata koko lentomatkan ajan tai huudattaa tablettiaan täysillä muista välittämättä.