Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras maustesekoitus? Suosituksia?

Vierailija
19.11.2022 |

Olen armottoman huono maustamaan ruokia, ja ihmettelen, kuinka kaupoissa on niin vähän valmiita mausteseoksia. Perinteiset grilli- tai jauhelihamausteet ei nyt kiinnosta, vaan haluaisin kuulla aidosti hyvistä sekoituksista (esim. itämaisista). Osaatteko suositella jotakin pomminvarmoja maustesekoituksia? Niin liha- kuin kasvisruuillekin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin kovasti ruuasta. Stroganoffiin ja thaicurryyn menee ihan eri mausteet.

Suositus maustetahnoille. Eri hylly kuin mausteet.

Vierailija
2/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mitä tekee. Oma suosikkini on sitruunapippuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis aina syönyt lähinnä ns. roskaruokaa ja nyt yritän laihduttaa takaisin normaalipainoon. Aion siis tehdä ruokani tästä lähtien itse. Olen käyttänyt lähinnä vain suolaa, pippuria ja grillimaustetta.

- Ap

Vierailija
4/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis aina syönyt lähinnä ns. roskaruokaa ja nyt yritän laihduttaa takaisin normaalipainoon. Aion siis tehdä ruokani tästä lähtien itse. Olen käyttänyt lähinnä vain suolaa, pippuria ja grillimaustetta.

- Ap

No niin, ensimmäistä palstaurpoa jo odottelinkin. Tämä ei suinkaan ollut oma viestini. Muita asiallisia vastauksia? Ap

5/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunapippuri sopii hyvin uunilohelle. Muuta ei tarvita, paitsi suolaa jos sitruunapippurissa ei ole.

Garam masala tai biryani masala intialaisiin linssi- ja kanaruokiin.

Provencale yrttiseos sopii mm. uunijuureksiin ja -kasviksiin.

Vierailija
6/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

No niin, ensimmäistä palstaurpoa jo odottelinkin. Tämä ei suinkaan ollut oma viestini. Muita asiallisia vastauksia? Ap

Täällä tämä sama sekoilija tuli pilaamaan minunkin keskustelun. Haluaisin tietää hyviä maustesekoituksia jos joku osaa vastata.

- Ap

Vierailija
7/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mangocurry kanalle

Vierailija
8/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mangocurry kanalle

Millainen mausteseos tämä on?

Vierailija
9/12 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mangocurry kanalle

Purkissa lukee kyllä Curry Mango, suositus kanalle ja kalalle. Kalalle en ole kokeillut, kanan kanssa hyvää, ehkä hiukan "pehmeämpää" kuin pelkkä curry. Ainesosat näet purkista. Santa Marian mausteseos.

Vierailija
10/12 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aromisuola-kaneli-timjanmi

Vierailija
11/12 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santa Marian maustemylly chicken & steak erinomainen kanaruokiin.Olen käyttänyt sitä vuosikaudet kanaruokiin maustamiseen.

Vierailija
12/12 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mangocurry kanalle

Purkissa lukee kyllä Curry Mango, suositus kanalle ja kalalle. Kalalle en ole kokeillut, kanan kanssa hyvää, ehkä hiukan "pehmeämpää" kuin pelkkä curry. Ainesosat näet purkista. Santa Marian mausteseos.

Kiitos tarkennuksesta, itselle tosiaan tuli mangocurrysta ensimmäisenä mieleen kokonainen ruokalaji eikä yksittäinen mausteseos niin siksi ihmettelin asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän