Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?
1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.
2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.
Kommentit (850)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkuiden maaninen pelaaminen ja kännykän näpelöinti.
EN voi uskoa, että ihan jokaikisellä on kiltisti lentotila päällä.
Alapeukku tuli tyypiltä, joka ei koskaan laita puhelintaan lentotilaan.
Oletteko ikinä kuulleet offline peleistä? Niitä nimenomaan hankitaan siksi että pitkillä lennoilla on tekemistä myös lentokonetilassa olevalla puhelimella. Sama kun leffoja tai sarjoja ladataan laitteeseen ennakkoon että on jotain katsottavaa.
Radio Interference: If enough passengers leave phones on, pilots can experience a rhythmic buzzing or clicking sound in their headsets from cellular pings
Maksan itselleni aina tietyn paikan lentokoneesta ja sitä en luovuta kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
1. Köhijät, jotka ei viitsi käyttää maskia
2. Boarding -vaiheessa ryhmän 5 matkustajat, jotka luulevat voivansa päästä koneeseen jo ryhmän 1 mukana ja tukkivat portit.
3. Porukka, joka ei osaa kuunnella ohjeita, mistään. Jos sanotaan, että konetta tankataan vielä ja turvavyötä ei saa kiinnittää, niin tosi moni laittaa vyön silti kiinni. Tai vessaan yritetään mennä kun turvavyövalo palaa. Yksi perhe antoi n. 2-3v lapsensa juosta pitkin käytävää kun kone oli laskeutumassa (myös henkilökunta oli jo vöissä kiinni). Parin matkustamohenkilön tiukan kehotuksen jälkeen tuli sitten ohjaamosta viesti, että "lapsi vöihin ja salamana"
Monet joutuu köhimään sen takia, kun jotkut ei viitsi olla laittamatta hajusteita.
Vierailija kirjoitti:
Pitkähiuksiset naiset jotka heittävät lettinsä penkin taakse.
Tietäisinpä minne purkkani liiskaisin.
Yskäisyyn kätketty pieru. Salakavala haju sen jälkeen. Ei jatkolentoon!
Alkoholilla läträäminen varsinkin loma lennoilla ällistyttää joka kerta. Kaikki tarjoilut sujuisi ripeästi ilman noiden juoppojen loputonta janoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne hemmetin idiootit, jotka lähtevät ylisuurella kovalla käsimatkatavaralaukulla liikenteeseen ja sitten sille epätoivoisesti etsitään paikkaa hyllyltä.
Nuo kovat laukut voisi kieltää kokonaan matkustamoista.
Ja VAIN YKSI käsimatkatavara per ihminen. EI NYSSÄKKÄÄ EIKÄ PUSSUKKAA EIKÄ MUOVIPUSSIA EIKÄ KÄSILAUKKUA NAISILLA ERIKSEEN. Käsilaukku sullotaan sinne reppuun tai laukkuun matkan ajaksi.
Minulla on kyllä ollut aina lipussa käsimatkatavara ja ns. Personal item. Itse matkustan 90% kerroista tavallisen repun ja pienen vyölaukun kanssa. Enkä tosiaan sullo mitään matkan ajaksi mihinkään. Repun saa aina penkin alle ja se vyölaukku voi olla vaikka olalla mukavasti, kun siellä on vain vähän tavaraa.
Mutta huvituksen ja ärsytyksen sekaisin tuntein olen minäkin seurannut näitä, joilla on se iso kova matkalaukku joka ei varsinkaan ruuhkalennolla mahdu mihinkään eikä sitä silti ole voinut tsekata ruumaan, vaikka aiheesta on kuulutettu monia kertoja portilla. Ja näillä samoilla ihmisillä on usein jotain mahdollisimman epäkäytännöllisesti olalla roikotettavia kasseja, jotka vaan lisääntyy kuin maatuskanuket.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholilla läträäminen varsinkin loma lennoilla ällistyttää joka kerta. Kaikki tarjoilut sujuisi ripeästi ilman noiden juoppojen loputonta janoa.
Taas kerran kysyn että millä lomalennoilla? Mä matkustan ns."lomalennoilla" useamman kerran vuodessa Kreikkaan enkä ole mistään "läträäjistä" häiriintynyt.
Kerran joku ipana piti showta lennon ajan. Huusi ja kiukutteli koko matkan taukoamatta. Eli sanoisin että lapset, jos eivät osaa käyttäytyä lainkaan ja eivät tottele.
Yleensä ostetaan lennot niin, että omalla porukalla on viereiset paikat. Mutta kerran lentoja peruttiin ja jouduimme uudelleen reitityksessä erillemme. Minun viereeni osui parikymppinen mies, joka veivasi hupparia päälle ja pois varmaan vartin välein. Oli sen verran isokokoinen, että töni joka kerta minua samalla.
Se oli kuin joku rituaali. Hänellä oli pöytä alhaalla ja siinä puhelin pystyssä ja katsoi jotain leffaa puhelimellaan isot luurit päässään. Kun oli aika laittaa tai ottaa puhelin pois. Nosti pöydän, laittoi puhelimen ja kuulokkeet siihen edessä olevan penkin taskuun, laittoi/otti hupparin, otti puhelimen ja kuulokkeet, laittoi kuulokkeet päähän ja pöydän alas. Tätä samaa kerrasta toiseen 6h lennon ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran kysyn että millä lomalennoilla? Mä matkustan ns."lomalennoilla" useamman kerran vuodessa Kreikkaan enkä ole mistään "läträäjistä" häiriintynyt.
Itse olen tasan kerran ollut pakettimatkalla. Silloin viereen osui jonkun perheen isoisä, joka tilasi varmaan viisi kertaan 4h lennon aikana oluen ja Jägermeisterin. Oli lopulta ihan humalassa. Kyllä minua ainakin ärsytti, että joku humalainen vanhus yritti leperrellä silloin 5-vuotiaalle lapselleni, joka oli todella hämillään, kun ei ollut humalaisia ennen nähnyt. En osaa sanoa onko yleistä, mutta omalla kohdallani se ainoa ns. lomalento kyllä oli tuollainen.
En ole tuo jota lainasit.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ostetaan lennot niin, että omalla porukalla on viereiset paikat. Mutta kerran lentoja peruttiin ja jouduimme uudelleen reitityksessä erillemme. Minun viereeni osui parikymppinen mies, joka veivasi hupparia päälle ja pois varmaan vartin välein. Oli sen verran isokokoinen, että töni joka kerta minua samalla.
Se oli kuin joku rituaali. Hänellä oli pöytä alhaalla ja siinä puhelin pystyssä ja katsoi jotain leffaa puhelimellaan isot luurit päässään. Kun oli aika laittaa tai ottaa puhelin pois. Nosti pöydän, laittoi puhelimen ja kuulokkeet siihen edessä olevan penkin taskuun, laittoi/otti hupparin, otti puhelimen ja kuulokkeet, laittoi kuulokkeet päähän ja pöydän alas. Tätä samaa kerrasta toiseen 6h lennon ajan.
Lentokoneissa on aina joko liian kylmä tai liian kuuma. Minulla on tuota varten aina oma viltti mukana. Sitä on paljon helpompi vekslata päälle ja pois häiritsemättä vieressä istuvaa.
ipanat jotka huutaa kun yrität nukkua lennolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tasan kerran ollut pakettimatkalla. Silloin viereen osui jonkun perheen isoisä, joka tilasi varmaan viisi kertaan 4h lennon aikana oluen ja Jägermeisterin. Oli lopulta ihan humalassa. Kyllä minua ainakin ärsytti, että joku humalainen vanhus yritti leperrellä silloin 5-vuotiaalle lapselleni, joka oli todella hämillään, kun ei ollut humalaisia ennen nähnyt. En osaa sanoa onko yleistä, mutta omalla kohdallani se ainoa ns. lomalento kyllä oli tuollainen.
En ole tuo jota lainasit.
Sinänsähän tuo "lomalento" on vähän vanhentunut ilmaisu, iso osa ns. lomalennoista/pakettimatkoista tehdään ihan tavallisilla reittilennoilla. (Esim. Finnair - Aurinkomatkat, Apollomatkat, Tjäre)
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta kyllähän ne eniten ärsyttävät ovat olleet känniset porukat. Lasten metelöinnistä puhutaan paljon, mutta oikeasti se on selvästi harvinaisempaa kuin aikuisten öykkäröinti. Selkään potkivia lapsia on ollut joskus, mutta selkään potkivia aikuisia huomattavasti useammin. Kaikista ärsyttävin on kuitenkin se vanhempi rouvashenkilö, joka yölennolla ilmestyy viereeni käytävälle käymään kovaäänistä huutokeskustelua, kun muut yrittävät nukkua.
Minäkään en ole lukenut koko ketjua mutta kommentoin kuitenkin ja sama koskee myös junamatkustamista:
- kun laitat sen laukkusi sinne hyllylle, niin voisit vähän miettiä, miten päin se kannattaa laittaa. Tuossa kuukausi sitten kaksi naista laittoivat lentolaukut siten, että sinne ei sitten muuta mahtunutkaan. Onneksi lentokoneen henkilökunta puuttui asiaan ennen kuin minä ehdin. Olisin saanut varmaan kuraa niskaan ihan riittävästi, koska niin sai se henkilökuntakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Penkinkääntäjät. Voi jeesuksen helv e tti että verenpaine nousee ajatuksestakin. Talvella 12 h (päiväsaikaan) lennolla mieheni edessä istuva vellikulli kaatoi heti penkin ääriasentoon taakse, ja istui sitten etukenossa tuijottamassa elokuvia koko lennon ajan.
Niin käsittämätöntä itsekkyyttä että puistattaa.
Hänellä on siihen oikeus.
Ihme ettei koneissa ole penkit, jonka istuin siirtyy eteenpäin jos selkänojaa haluaa kallistaa. Silloin oma jalkatila pienenee eikä muiden. Samaten on turvallisempaa kun takana istujan pöytä pysyisi samassa asennossa koko matkan.
P.S. Me ostamme aina paikat ekalta, tai exit-riviltä, niin ei tarvitse pitää ketään sylissä.
On muillakin oikeus istua mukavasti?
No, nuo penkinkääntäjät kyllä saa kuriin muutamilla käytännön jutuilla kuten penkin potkimisella "anteeksi vaan, on niin vähän tilaa" tai kunnon räkäisillä ja kosteilla yskänkohtauksilla. Vieläpä päivittelisin, ettei tämä flunssa ikinä lopu vai onko tämä jotain muuta.
Ne matkustajat( yleensä harvoin lentäviä) jotka viivyttelevät kentällä ku boarding alkannut "ei meillä kiire kun on paikka liput" sitten itketään ja ihmetellään kun laukut ei mahdu yläboxiin oman paikan yläpuolelle, kone myös voi lähteä etuajassa jos boordaus tehdään nopeasti, mutta usein myöhästyy näiden säätäjien takia
MUTTA kun tämä Äiskä on ykskinyt hanuristaan tämä ihme kersan niin koko maailman täytyy joustaa ja kumartaa tätä ihme lasta, koska jokainen paskakin mitä siitä irtoaa on itsenään jo taideteos. Tässä pika analyysi nyky Äideistä ja heidän asenteestaan joka puolella missä ikinä he ovatkaan.