Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?
1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.
2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.
Kommentit (856)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet jotka istuvat haarat levällään niin että polvi on naapurin puolella.
Kyllä!! Paitsi JOS se on Jason Momoa niin ei haittaa. Hinkutan mielelläni omaa reittäni hänen reittään vasten.... :DDDD
Ällöttävä ahdistelijanainen.
Sitä saa mitä tilaa. Jos levittää manspreadinsa minun tontilleni, niin on vapaata riistaa hyvässä tai pahassa.
Vierailija kirjoitti:
Hidastelijat kapsäkkiensä kanssa. Kestää ikuisuus tunkea niitä siinne lokerikkoon ja estetään kaikkien sujuva liikkuminen omille paikoilleen. Pari viikkoa sitten minulla oli aika nopsa koneen vaihto ja jotkut sitten ottavat kaikessa rauhassa laukkujaan hyllyltä ja blokkaavat käytävän. Jos ei ole kiire, antaisitteko kiireisempien mennä ensin ja nousette vasta sitten itse?
Hidastelijat ärsyttää ihan joka paikassa, mutta lentokoneessa olen oppinut ottamaan istuinpaikan niin läheltä poistumistietä kuin mahdollista ja käytäväpaikalta, jos minulla on napakka vaihto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkähiuksiset naiset jotka heittävät lettinsä penkin taakse.
Tätä varten kannattaa olla purkkaa mukana.
:DDDDDDDD Kiitos vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimet matkustamossa. Täysin käsittämätöntä että eläimiä päästetään matkustamoon.
Pähkinöiden syöjät.
Pähkinät nyt ovat yksi helpoimmista eväistä. Meillä on niitä aina mukana, kun matkustetaan pidemmälle. Samoin kuivattuja hedelmiä.
Jos rou skutat äänekkäästi, niin k uri stan sinut. Muuten ei väliä.
"Pähkinäallergikot" näistä saavat aina koh tauksia....
No aika äänekkäästi saa rouskuttaa, että kukaan kuulee lentokoneen hälyn yli. Vieressä istuu 95% kerroista oma perhe, eikä niitä häiritse.
Muiden käytöksestä valittajat ärsyttää eniten sekä kirkuvat lapset. Lapsivapaita lentoja tulisi olla yhtiöiden toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet jotka istuvat haarat levällään niin että polvi on naapurin puolella.
Kyllä!! Paitsi JOS se on Jason Momoa niin ei haittaa. Hinkutan mielelläni omaa reittäni hänen reittään vasten.... :DDDD
Ällöttävä ahdistelijanainen.
Sitä saa mitä tilaa. Jos levittää manspreadinsa minun tontilleni, niin on vapaata riistaa hyvässä tai pahassa.
Miesvihaajakin vielä. Eikä anatomiasta tietoakaan.
Jos olet flunssassa, ja joudut yskimään - käytä maskia. Ei niin että terveenä oleva kantaa maskivastuun yms. Koskee kaikkea matkustamista. Näyttää että vain, joku määrätty ehdoton pakko edesauttaa huomioimaan kanssamatkustajat. Olin äskettäin duty freessä, nainen aivasti sydämen kyllyydestä kolmesti putkeen keskikäytävällä. Ei edes kättä eteen tai hihaan. Meitä on joka junaan ja koneeseen - vaikka kuinka listaisit epäkohtia. Itsekkyys, ja välinpitämättömyys, myös valtaa alaa.
En lennä. Inhoan kimppakivaa, inhoan etelänmatkoja. Suomi paras maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimet matkustamossa. Täysin käsittämätöntä että eläimiä päästetään matkustamoon.
Pähkinöiden syöjät.
Pähkinät nyt ovat yksi helpoimmista eväistä. Meillä on niitä aina mukana, kun matkustetaan pidemmälle. Samoin kuivattuja hedelmiä.
Kuivatut hedelmät sitten pierettävätkin koneessa kivasti. Iloa myös kanssamatkustajille!
No jos piereskelystä aletaan puhumaan, niin lentokoneessa tarjottu ruoka ainakin käy pahemmin omaan vatsaan kuin kuivatut persikat ja banaanit, joita yleensä otan evääksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se laukkujen määrä. Jos sisälle voi ottaa yhden niin on vielä toinen iso laukku ellei kolmas "pikku kassi".
Itsellä yksi pienehkö reppu, jonka kanssa on käyty kaikissa ilmansuunnissa.
Olen huomannut että käytännöllisesti ajateltu vaatekerta, ohuita nopeasti kuivuvia esim kerrospukeutumiseen on parempi kuin yksi paksu vaate.
Onko tullut mieleen, että ihmisillä on erilaisia matkustuskohteita? Jotkut jopa menevät vuodeksi jonnekin. Ihme ärsytyksen aihe.
No kyllä suurin syy on, ettei ihmiset viitsi maksaa ruumaan menevästä matkalaukusta.
Yksi ruumalaukku kuuluu hintaan.
Ei muuten kuulu, ruumaan menevä 23kg laukku maksaa aina tai sitten se on sisällytetty jo lentolipun hintaan - mitä et ehkä huomaa.... Näin ainakin useimmilla lentoyhtiöillä!!
Lihavat naiset jotka tukkivat käytävät ja wc:t ja joilla kestää 2 minuuttia nousta istuimeltaan ylös kun haluan jaloitella tai poistua vessaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se laukkujen määrä. Jos sisälle voi ottaa yhden niin on vielä toinen iso laukku ellei kolmas "pikku kassi".
Olen huomannut että käytännöllisesti ajateltu vaatekerta, ohuita nopeasti kuivuvia esim kerrospukeutumiseen on parempi kuin yksi paksu vaate.
Onko tullut mieleen, että ihmisillä on erilaisia matkustuskohteita? Jotkut jopa menevät vuodeksi jonnekin. Ihme ärsytyksen aihe.
No kyllä suurin syy on, ettei ihmiset viitsi maksaa ruumaan menevästä matkalaukusta.
Yksi ruumalaukku kuuluu hintaan.
Ei se enää kuulu, välttämättä edes käsimatkatavarat ei kuulu halvimmissa lennoissa, saa ottaa vain pienen repun tai laukun, joka laitetaan edellä olevan istuimen alle.
En käytä halpislentoja. Lennän Finairilla.
Finnair on halposlentoyhtiö premium hinnoilla. Mikään ei kuulu hintaan. Monellq muulla lentoyhtöllä kuuluu edes vetolaukku ja ilmainen tarjoilu.
Koneista puuttuu yleensä myös usb-portti puhelimen latausta varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pähkinöiden syöjät.
"Pähkinäallergikot" näistä saavat aina koh tauksia....No aika äänekkäästi saa rouskuttaa, että kukaan kuulee lentokoneen hälyn yli. Vieressä istuu 95% kerroista oma perhe, eikä niitä häiritse.
Meitä misofoonikkoja on kuule yllättävän paljon.
Vierailija kirjoitti:
Lihavat naiset jotka tukkivat käytävät ja wc:t ja joilla kestää 2 minuuttia nousta istuimeltaan ylös kun haluan jaloitella tai poistua vessaan
Onneksi lihavia miehiä ei ole olemassa, tai jos tällainen yksisarvinen löytyykin niin hän ei koskaan lennä. Vain lihavat naiset tukkivat käytävät ja ovat hitaita. Voi kun siellä koneessa voisi jotenkin valita käytävä paikan, niin ei tarvitsisi muiden hidasteluista ahdistua.
Vierailija kirjoitti:
Muiden käytöksestä valittajat ärsyttää eniten sekä kirkuvat lapset. Lapsivapaita lentoja tulisi olla yhtiöiden toimesta.
Kyseessä on julkinen liikenneväline, aivan kuten bussi, ratikka tai juna. Ei ikärajaa.
Jos ei kelpaa, voit vapaasti valita yksityiskyydin.
Tuskin sulla pinkka riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos mun tavarat mahtuvat laukkuun, jonka saa ottaa matkustamoon, niin miksipä sellaisesta maksaisinkaan? Lentoyhtiö voi muuttaa sääntöjään, jos laukkua ei ole suotavaa tuoda matkustamoon.
Toki matkustamoon viedään vain just se määrä tavaraa, mikä on sallittua, eikä viittätoista nyssäkkää.
Yhdysvalloissa oli muuten vielä ainakin vähän aikaa sitten varsin paljon vapaampaa tuo käsimatkatavara, siellä mekin on roudattu matkustamoon mukanamme esim. lasten korokeistuimia, niin päästiin kohdekentältä suoraan laillisesti ja turvallisesti vuokra-autolla matkaan. Tarvittaessa olis toki jätetty ne sit kentälle ja ostettu kohteesta uudet, mutta ei niistä kukaan koskaan mitään sanonut, ja aina meillä oli pienemmät käsimatkatavarat kuin monella muulla.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet flunssassa, ja joudut yskimään - käytä maskia. Ei niin että terveenä oleva kantaa maskivastuun yms. Koskee kaikkea matkustamista. Näyttää että vain, joku määrätty ehdoton pakko edesauttaa huomioimaan kanssamatkustajat. Olin äskettäin duty freessä, nainen aivasti sydämen kyllyydestä kolmesti putkeen keskikäytävällä. Ei edes kättä eteen tai hihaan. Meitä on joka junaan ja koneeseen - vaikka kuinka listaisit epäkohtia. Itsekkyys, ja välinpitämättömyys, myös valtaa alaa.
Jaa, että oikein maskivastuu. Se pitää, joka pelkää tauteja. Itse en voi maskia edes pitää. Lääkäri on kieltänyt terveyssyistä.
En puolustele aivastelua ilman, että peittää suun. Mutta aivastelut ja nuha voivat tähän aikaan vuodesta olla ihan vaan allergiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pähkinöiden syöjät.
"Pähkinäallergikot" näistä saavat aina koh tauksia....No aika äänekkäästi saa rouskuttaa, että kukaan kuulee lentokoneen hälyn yli. Vieressä istuu 95% kerroista oma perhe, eikä niitä häiritse.
Meitä misofoonikkoja on kuule yllättävän paljon.
Käytä korvatulppia tai vastamelukuulokkeita niin kuin me muut, joilla on misofonia.
Viimeeksi ärsytti se, että olin varannut lennolle evääksi pari pähkinää sisältävää myslipatukkaa ja lentoemäntä kuulutti lennolla olevan pähkinäallergikon, joten ei saa edes avata mitään missä on pähkinää. Minulla ei ollut muuta evästä mukana. Kun kysyin saanko korvaukseksi "kärsimyksestä" ilmaiseksi esim suklaapatukan, en saanut.
Tätä varten kannattaa olla purkkaa mukana.