Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?
1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.
2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.
Kommentit (856)
Ärsyttää, jos penkkiä potkitaan jatkuvasti - onneksi tämä on harvinaisempaa ja kyseessä on useimmiten lapsi. Se, mitä aikuiset sitten tekevät on se, että asettavat jalkansa etuistuimen käsinojille, jotta edessä istuva saa haistella toisen matkustajan hikisiä varpaita ja se, että laskevat istuimensa selkänojan alan ja myös pitävät sitä niin ruokailunkin ajan, että takana istuva saa syödä tarjotin vatsassa kiinni.
Jos on kiire jatkolennolle tai muuhun, voisitteko suunnitella menonne paremmin, ja varata paikkanne koneen etuosasta? minusta kone kuuluisi aina tyhjentää rivi kerrallaan, mitään järkeä että keskiriveiltä on kansa jaloillaan ja käytävällä jo ennen kuin turvavyövalo sammuu.
Samoin se matkalaukkuhihnashow, voisi olla joku sähköpaimen siinä ohjaamassa, että älkää ny hyvät ihmiset rynnikö siihen tukkimaan pääsyä hihnalle. Joku aina nykimässä jokaista mustaa laukkua, kum ei erota omaansa :D
Manspreading on todella ärsyttävää, jokaiselle kuuluisi vain se omaan penkkiinsä kuuluva väli. Itse en 6 tunnin lennolla saanut nukuttua, kun viereinen setä valui sekä jalkatilassa nojaamaan mun jalkoihin , ja SÄPSÄHTI aina siitä sitten hereille viimeistään herättäen mut, ja samoin käsinojien yli tuleva kyynärpää tökki joko omiin käsiin tai kylkeen.
Ärsyyntymispisteitä myös sille perheenisälle, jonka lapset olivat täysin ilman tekemistä, ja pyörivät väkkyränä siellä täällä, penkit heiluen, nahistellen, mölyten, ja isä vaan koitti torkkua ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavien ihmisten pitäisi oikeasti joutua ostamaan kaksi paikkaa itselleen. Ei ole reilua että läskit valuvat vieressä istujan puolelle ja hankaloittavat hänen oloaan muutenkin hyvin kapeassa istumatilassa.
Samaa mieltä. Tämä on oikeastaan ainoa asia, joka on ärsyttänyt lennolla. Lensin yksin ja päädyin keskipaikalle kahden lihavan ihmisen väliin. 6h lento siinä puristuksissa ja oli oikeasti ehkä epämiellyttävin kokemus koskaan.
Euroopan lennoilla mulle ei ole näin käynyt, mutta Jenkeissä on ja se oli kyllä kieltämättä tosi epämukavaa, vaikka se lihava istui vain minun toisella puolella. Se oli tosiaan niin isokokoinen, etten tajua, miten se alkuunkaan sai survottua itsensä siihen penkkiin. Itse istuin kylki taivutettuna koko lennon ajan kun ei muuten mahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se laukkujen määrä. Jos sisälle voi ottaa yhden niin on vielä toinen iso laukku ellei kolmas "pikku kassi".
Itsellä yksi pienehkö reppu, jonka kanssa on käyty kaikissa ilmansuunnissa.
Olen huomannut että käytännöllisesti ajateltu vaatekerta, ohuita nopeasti kuivuvia esim kerrospukeutumiseen on parempi kuin yksi paksu vaate.
Onko tullut mieleen, että ihmisillä on erilaisia matkustuskohteita? Jotkut jopa menevät vuodeksi jonnekin. Ihme ärsytyksen aihe.
No kyllä suurin syy on, ettei ihmiset viitsi maksaa ruumaan menevästä matkalaukusta.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi sai nauttia kirkuvasta pikkuvauvasta. Onko ihan pakko lähteä 6 h lennolle sen parikuukautisen kanssa, taisi olla tärkeintä vaan että äiti pääsee aurinkolomalle.
Mua ei lapset häiritse ja oman ihan runsaankin lentokokemukseni mukaan lapset itkeä tirauttavat yleensä suunnilleen nousuissa ja etenkin laskuissa. Muulloin moni muksu on ihan hiljaa. Ihan tosi harvoin ollut sellaista, että lapsi olisi itkenyt enemmän. Lentoemojenkaan ei tarttis jatkuvasti kuulutella jotain, niin muksut ei heräisi, koska suuri osa ihan pienistä nukkuu valtaosan lennosta. Ihmettelen, että ne ostoskärryt vieläkin rullaavat Finskin lennoilla. Ostaako joku muka niistä vielä jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi sai nauttia kirkuvasta pikkuvauvasta. Onko ihan pakko lähteä 6 h lennolle sen parikuukautisen kanssa, taisi olla tärkeintä vaan että äiti pääsee aurinkolomalle.
Mua ei lapset häiritse ja oman ihan runsaankin lentokokemukseni mukaan lapset itkeä tirauttavat yleensä suunnilleen nousuissa ja etenkin laskuissa. Muulloin moni muksu on ihan hiljaa. Ihan tosi harvoin ollut sellaista, että lapsi olisi itkenyt enemmän. Lentoemojenkaan ei tarttis jatkuvasti kuulutella jotain, niin muksut ei heräisi, koska suuri osa ihan pienistä nukkuu valtaosan lennosta. Ihmettelen, että ne ostoskärryt vieläkin rullaavat Finskin lennoilla. Ostaako joku muka niistä vielä jotain?
Minä ja mieheni ainakin. Varmaan aika moni muukin, kun ne tosiaan siellä edelleen kiertävät. Kammottava ajatus että jonkun minäminä-mamman vauvelin takia eivät ihmiset saisi ostaa koneesta mitään.
Nykyisin algoritmit ilmeisesti ohjaavat sijoittamaan miehet vierekkäin. Muutamalla lennolla on ollut kolme itseni kaltaista leveäharteista (ei lihavaa) isoa miestä turistiluokassa rinnakkain. Siinä on jo vaikeuksia keksiä hartioille ja käsille mitään luontevaa paikkaa.
Tämä ei tietenkään ole kanssamatkustajien vika. Ehkä miesten yleisesti, sillä algoritmi tekee tätä todennäköisesti naisten toiveesta.
Itse kyllä pyrin nukkumaan lyhyetkin lennot, ja käytän oikeuttani kallistaa sen selkänojan taaksepäin. Toki se on nostettava ylös tarjoilun ajaksi.
Lennän ehkä keskimäärin 20-30 lentoa vuodessa. Ei paikan valitseminen etukäteen ole läheskään aina mahdollista. Lyhyillä lennoilla pyydän aina käytäväpaikan, pitkillä on ikkunapaikalla helpompi nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Kärsin itse korvieni vuoksi nousuista ja etenkin laskusta Helsinki-Vantaan lentokentälle, koska kone kaartelee pitkään. Se kipu korvissani on järkyttävä. Nenäsumutteella saan kivun loivennettua edes siedettäväksi.
Jos vanhemmat tietäisivät miten järkyttävän kova kipu pikkuvauvalle tulee lentokoneessa, he eivät veisi lasta koneeseen. Odottakaa edes sen verran, että lapsi osaa puhua!
Eikös noi selkänojat nykyään kallistu vain hyvin maltillisesti? Mä en koe siitä kummoista etua nukkuessani, niin en kallistele. Mua ei tosin kyllä kovasti haittaa se edessä istuvan kallistelukaan. Hetken tuntuu, että tila katoaa, ja sit siihen tottuu. Puoliso on iso ihminen ja vihaa kallistelijoita eikä siis kallistele itsekään. Yhdessä lentäessä (eipä me kyllä paljoa lennellä nykyään, mut silti) varataan yleensä peräkkäiset paikat, niin mä istun edessä enkä kallista penkkiäni, kaikki voittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yleensä aina ostan jotain kun kärry kulkee ohitse ja otan vettä.
Vierailija kirjoitti:
Hidastelijat. Joka vaiheessa. Ensin aletaan kaivaa sitä lippua esiin vasta portilla, jono seisoo takana. Sitten hiiiitaaaasti madellaan koneeseen ja viikataan sitä takkia ikuisuus sinne lokeroon ja ronklataan se megakokoisen repun jokainen tasku läpi ennen kuin ahdetaan se lokeroon. Ja sama koneesta poistuessa. Noustaan heti tukkimaan käytävä eikä kuitenkaan toimita reippaasti vaan siinä sitten taas kaikessa rauhassa puetaan sitä samaa takkia ja reppua selkään.
VAUHTIA IHMISET!!!
Tämä! Asiakaspalvelussa työskentevänä ollut olen huomannut että jonossa ei tehdä mitään valmiiksi vaan valitetaan hitaasta palvelusta. Sitten kun on oma vuoro niin sitten vasta aletaan kaiveleen asiakaskortteja ja maksuvälineitä, jotka löytyy ehkä kolmannesta nyssykästä tai jopa puolison taskusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kiire jatkolennolle tai muuhun, voisitteko suunnitella menonne paremmin, ja varata paikkanne koneen etuosasta? minusta kone kuuluisi aina tyhjentää rivi kerrallaan, mitään järkeä että keskiriveiltä on kansa jaloillaan ja käytävällä jo ennen kuin turvavyövalo sammuu.
Samoin se matkalaukkuhihnashow, voisi olla joku sähköpaimen siinä ohjaamassa, että älkää ny hyvät ihmiset rynnikö siihen tukkimaan pääsyä hihnalle. Joku aina nykimässä jokaista mustaa laukkua, kum ei erota omaansa :D
Manspreading on todella ärsyttävää, jokaiselle kuuluisi vain se omaan penkkiinsä kuuluva väli. Itse en 6 tunnin lennolla saanut nukuttua, kun viereinen setä valui sekä jalkatilassa nojaamaan mun jalkoihin , ja SÄPSÄHTI aina siitä sitten hereille viimeistään herättäen mut, ja samoin käsinojien yli tuleva kyynärpää tökki joko omiin käsiin tai kylkeen.
Ärsyyntymispisteitä myös sille perheenisälle, jonka lapset olivat täysin ilman tekemistä, ja pyörivät väkkyränä siellä täällä, penkit heiluen, nahistellen, mölyten, ja isä vaan koitti torkkua ??
Ja varsin tärkeää on se että ne perheen taaperot saa juoksennella siinä laukkuhihnan ääressä. Ja auta armias jos joku vahingossa matkalaukullaan tölväisisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsin itse korvieni vuoksi nousuista ja etenkin laskusta Helsinki-Vantaan lentokentälle, koska kone kaartelee pitkään. Se kipu korvissani on järkyttävä. Nenäsumutteella saan kivun loivennettua edes siedettäväksi.
Jos vanhemmat tietäisivät miten järkyttävän kova kipu pikkuvauvalle tulee lentokoneessa, he eivät veisi lasta koneeseen. Odottakaa edes sen verran, että lapsi osaa puhua!
Meidän perhe muutti ulkomaille työn perässä, kun mun pikkuveli oli jotain 2 kk vanha. Isä meni jo vähän edeltä, me muut sit veljen syntymän yms. takia perässä. Olis varmaan pitänyt asua kahdessa maassa pari vuotta, että lapsi olisi osannut puhua lentomatkalla?
Toki, jos ollaan jollain tilauslomalennolla, voi ajatella aika turvallisesti, että aurinkolomalle ollaan menossa, mut oikeasti ihmiset lentää muistakin syistä, ja aina sitä ajankohtaa ei voi valita itse (esim. silloin, kun työnantaja kysyy, haluatko lopputilin vai lähdetkö ulkomaille pitkälle keikalle).
Mä en ole ulkomaanasumisten lisäksi kauheasti lennellyt, mutta ei noita ihan pieniä vauvoja ole häiriöksi asti niillä lennoilla ollut, millä olen lentänyt. Joskus muistan jonkun pienen itkeneen koneessa paljon, ja silloin lähinnä ajattelin, että onneksi en ole sen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se laukkujen määrä. Jos sisälle voi ottaa yhden niin on vielä toinen iso laukku ellei kolmas "pikku kassi".
Olen huomannut että käytännöllisesti ajateltu vaatekerta, ohuita nopeasti kuivuvia esim kerrospukeutumiseen on parempi kuin yksi paksu vaate.
Onko tullut mieleen, että ihmisillä on erilaisia matkustuskohteita? Jotkut jopa menevät vuodeksi jonnekin. Ihme ärsytyksen aihe.
No kyllä suurin syy on, ettei ihmiset viitsi maksaa ruumaan menevästä matkalaukusta.
Niinkö? Lentoyhtiön statuksen vuoksi lippuuni kuuluu aina pieni reppu tms., käsimatkatavara ja kaksi ruumaan menevää laukkua vaikka otan halvimman mahdollisen lipun. Pyrin kuitenkin matkustamaan aina käsimatkatavaroilla, koska matkustan niin paljon, etten todellakaan halua kuluttaa aikaani matkatavarahihnojen äärellä saati laatia korvaushakemuksia kadonneista matkalaukuista (tänä vuonna kaksi kertaa).
Vierailija kirjoitti:
Meteliä vastaan selviää korvatulpilla tai vastamelukuulokkeilla. Ei luulisi olevan vaikeaa.
Mutta tuolien selkänojat pitäisi sementoida yhteen asentoon. Takana istuvalta ei tilaa saa ryövätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ruumalaukku kuuluu hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe muutti ulkomaille työn perässä, kun mun pikkuveli oli jotain 2 kk vanha. Isä meni jo vähän edeltä, me muut sit veljen syntymän yms. takia perässä. Olis varmaan pitänyt asua kahdessa maassa pari vuotta, että lapsi olisi osannut puhua lentomatkalla?
Toki, jos ollaan jollain tilauslomalennolla, voi ajatella aika turvallisesti, että aurinkolomalle ollaan menossa, mut oikeasti ihmiset lentää muistakin syistä, ja aina sitä ajankohtaa ei voi valita itse (esim. silloin, kun työnantaja kysyy, haluatko lopputilin vai lähdetkö ulkomaille pitkälle keikalle).
Mä en ole ulkomaanasumisten lisäksi kauheasti lennellyt, mutta ei noita ihan pieniä vauvoja ole häiriöksi asti niillä lennoilla ollut, millä olen lentänyt. Joskus muistan jonkun pienen itkeneen koneessa paljon, ja silloin lähinnä ajattelin, että onneksi en ole sen äiti.
Että sinun täytyi tulla tämä yksi poikkeustilanne kertomaan. Joopa joo.
Nämä mainitsemani tuskaiset pikkuvauvat ovat olleet kanssamme samassa hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Lentoyhtiön statuksen vuoksi lippuuni kuuluu aina pieni reppu tms., käsimatkatavara ja kaksi ruumaan menevää laukkua vaikka otan halvimman mahdollisen lipun. Pyrin kuitenkin matkustamaan aina käsimatkatavaroilla, koska matkustan niin paljon, etten todellakaan halua kuluttaa aikaani matkatavarahihnojen äärellä saati laatia korvaushakemuksia kadonneista matkalaukuista (tänä vuonna kaksi kertaa).
Millälailla onnistut sössimään matkatavaratarrat? Etkö muista ottaa edellisen reissun kaikkia tarroja pois? Viivakoodilukija ei (yleensä) tee virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenkien pois ottaminen, sukkasillaan vaeltelu.
Se ei ole fiksua, mutta miksi se sua häiritsee?
Lentoheniklökunta kertoo, että koneen vessan lattiat ovat täynnä kusta, vaikka niitä kuivataankin välillä. Eivät itse missään tapauksesa siellä kävisi ilman kenkiä.
Mä jatkan tähän siitä lennosta, jolla olin itse häiritsevä idiootti.
Yhdessä vaiheessa elämää lensin lasten kanssa noin kerran vuodessa pitkän lennon edestakaisin, kun asuttiin ulkomailla ja käytiin Suomessa sukuloimassa.
Yhdellä näistä lennoista lapsi kerran innosti mut pelaamaan kilpaa peliä, jonka oli löytänyt infotainment-laitteestaan. No, minähän innostuin, ja toki pelin edetessä ja nopeutuessa myös minun painallukseni kosketusnäyttöön sitä tajuamattani napakoituivat. Yhdessä vaiheessa edessäni ollut matkustaja nousi ylös ja katsoi minua, mistä toki aika nopeasti tajusin häirinneeni häntä tahtomattani ja epähuomiossa. Menin niin lukkoon siitä tilanteesta, etten tajunnut edes anteeksi pyytää. Vieläkin hävettää ja tulee vähintäänkin lentokeskusteluja lukiessa mieleen. Voi, kun se mies olisi heti, kun aloin häiritä, sanonut, että hei mä tunnen tuon, niin olisin voinut pahoitella ja lopettaa. Mä ihan oikeasti en tajunnut häiritseväni, ja ihmettelen edelleen, miksi lentoyhtiö tarjosi asiakkaille toisen ihmisen selkänojaan tuollaisen pelin, jossa taotaan näyttöä mahdollisimman nopeasti. No, en oo pelaillut sen jälkeen.
Mun lapsilla on kyllä ollut lennoilla aika rajaton ruutuaika, sitä enemmän, mitä isommiksi kasvoivat. Meidän matkustusaika oli kuitenkin aina sen 15+ tuntia, niin kyllä mullekin lepo lennolla tuli ihan tarpeeseen, ihan riittävästi sai lapsia aktivoida ja viihdyttää matkoilla kentälle ja kentältä, kentän jonoissa ja odotusaikoina jne. Itsellä vielä jäi yleensä matkaa edeltävät yöunet ihan olemattomiksi, kun piti molemmissa päissä aina pyykätä ja siivota ja pakata jne.