Esihenkilö yllättyi työhakemusten määrästä ja tasosta
"Meille tuli 200 hakemusta ja siellä oli tosi korkeastikin koulutettuja, jotka hakivat ihan tosissaan tähän paikkaan!"
Tämmöistä se on Suomessa vuonna 2026.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Mutta hallitus se vaan luulee että työttömät eivät halua töihin.
Esimiehelle oli kiva yllätys, koska työpaikka oli haluttu.
Käytän esimies- ja esinaissanaa aina kun se on mahdollista. En aisuroi itseäni woken alttarille käyttämällä sanaa esihenkilö.319
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on niin vieraantunut todellisuudesta kuin ikinä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Oli vissiin uskonut kokoomuksen ja persujen propagandaa, hyvä kun faktat tuli tietoon ettei tarvi satujen varassa elää koko elämäänsä
Oikeasti kertoo palsta mielenmaisemasta, että tämäkin länkytys saa peukutuksia. Täällä päivystää laumoittain persuhulluja päivästä toiseen.
Ihan sama. Itse irtisanoudun loppuvuodesta. Joku muu saa hakea siihen paikkaan loppuunpalamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takii ne tarviiki uran jälkee sopeutumisrahaa.
Jos hakemuksia tulee liikaa niin pukkaa vain rohkeasti ne "silppuriin" ja soittaa jollekin kaverille, jotta tule töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimiehelle oli kiva yllätys, koska työpaikka oli haluttu.
Se on kiva yllätys sen ekan kerran, mutta sen jälkeen aika ahdistavaa.
Siitä seuraa kaksi asiaa.
1) Rekrytointi muuttuu entistäkin vaikeammaksi temppuradaksi, kun halutaan löytää Paras. Jostain syystä ei kelpaa, että valitaan viidestä hyvästä joku.
2) Seuraava paikka meneekin jonnekin piilohakuun, kun ei haluta taas kahtasataa - tai seuraavalla kerralla jo kolmesataa - hakemusta.
Kukaan ei voita tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänkin varmaan oletti, että kaikki työttömät on kouluttamattomia ja osaamattomia juoppoja.
T. Korkeakoulutettu ja raitis pitkäaikaistyötön
Voi länkytyksen länkytys. Suurin osa normi ihmisistä ei olettele koko ajan jotain tai ajattele sinun juomisia tai juomattomuuttasi. Tässä on vain parin vuoden aikana tapahtunut muutos työmarkkinoilla.
Ihanko totta? Minä kun luulin, että suurin osa ihmisistä ajattelee koko hereilläoloaikansa vain minua.
Minä ainakin mietin vain sinua. ;) T.Pena 68v
Eikös ruotsissa ole samantapainen järjestelmä ollut käytössä jo pitkän aikaa tosin 3kk välein jotain 8 työpaikkaa hakea. Ps. Ei nostanut työllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi Opro totesikin, että Suomen kansa elää eri todellisuudessa kuin hallitus.
Ihanko totta? Minä kun luulin, että suurin osa ihmisistä ajattelee koko hereilläoloaikansa vain minua.