Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies osti meille sähköpaskan, nyt on kesäloma pilalla

Vierailija
16.06.2026 |

Herran piti saada 60 tonnin sähköauto. Tulee kuulemma halvemmaksi ajaminen. Koko ajan saa olla jossain huoltamolla pitämässä tunnin kahvitaukoja itkevän vauvan kanssa samalla kun sähköpaska latautuu. Ja nyt se paska sitten laukesi tänne keskisuomalaiselle huoltamolle, kojelaudassa palaa varoitusvaloja kuin joulukuusessa ja hinuri on tilattu kun ajaa ei kuulemma voi. Sanoin miehelle että jompi kumpi saa lähteä tästä perheestä, sähköpaska tai hän itse.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sähköpaska? 

Lehmänpaskaa ja siankusta on käytetty lannoitteena, mutta mitä tehdään sähköpaskalla? Moottoroitu paska? Menee liukkaammin pöntössä vai mikä juttu. 

Vierailija
82/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä viha joillain on sähköautoja vastaan? Uuden pelko? Vai kateus, koska ne on kalliita? Muuta ajaa millä ajaa ja itse voi valita minkä valitsee. 

Se on se "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista" -ilmiö. Kun jokin asia on itselle mahdoton saada sen täytyy olla sitä itseään.

Siis mikä hinku ajaa vuokra-autolla (liisatulla)?

Mitä ihmettä selität, kyllä sähköautonkin saa maksettua tavallisella tilisiirrolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa dieseli pikkuvauva-arkeen. Ihan liikaa säätämistä sähkövatkaimen kanssa. 

Mitä se säätäminen oikein on? Ajoin vuosia bensalla, nyt sähköllä. Kerro nyt mikä ihmeen säätäminen siihen tarvitaan, kun en ole itse huomannut.

Joillekin se lataus on liikaa säätämistä, kun on tottunut tankkaamaan parissa minuutissa kerran viikossa.

Sähköautoilijoille se tankkaaminen on liikaa säätämistä kun on tottunut auton olevan yksinkertaisesti aina valmis ja "tankattu" pihalta lähdettäessä.

Selkee homma. Kaikilla ei ole sitä omaa lataus pistettä, joten ehkä ymmärrät.

Onko sulla oma polttoainepumppu pihassa?

Kyse oli vain siitä parin minuutin ajan käytöstä, ei tyhmyydestä.

Ja minä kun olen teitä sähkäreitä ymmärtänyt ja puolustanut. Ihan turhaan 😅

Sinne polttoainepumpulle pitää ihan erikseen mennä. Minä lataan omassa pihassa yöaikaan, joten ihan sama tuo hidaslatauksen kesto. Et sinä Teppo ole edes istunut sähköauton kyydissä.

Onpa sun nyt kovin vaikeaa ymmärtää.

Tepolla ei ole mahdollista ladata autoaan pihallaan vaan pitää lähteä erikseen auto lataamaan. Mikäli tämä lataaminen kestäisi tankkauksen verran, vois Teppo ostaa sähköauton. Ja koska Tepolla ei ole varaa ostaa uutta sähköautoa, Teppo ajaa edelleen polttiksella. Teppo ei halua jatkossakaan odotella lataamista, jos joskus vielä kannattaa ostaa käytettynä sähköautoa. 

Vierailija
84/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmuuden vuoksi vetää traileria jossa on kyydissä joku pikku bensa-auto tai mopo. Jos loppuu virta niin sillä voi kätevästi käydä lähimmältä huoltamolta bens....eiku ai niin sähköauto..tota, eipä sitten kun osanotto.

Vierailija
85/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla hinnalla saa perheautoa.

Vierailija
86/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmuuden vuoksi vetää traileria jossa on kyydissä joku pikku bensa-auto tai mopo. Jos loppuu virta niin sillä voi kätevästi käydä lähimmältä huoltamolta bens....eiku ai niin sähköauto..tota, eipä sitten kun osanotto.

Kai sinulla on polttiksesikin perässä sellainen. Eihän sitä ikinä tiedä koska siitä loppuu bensa.  Jos et kerran osaa bensamittaria lukea.

Vierailija
87/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa dieseli pikkuvauva-arkeen. Ihan liikaa säätämistä sähkövatkaimen kanssa. 

Mitä se säätäminen oikein on? Ajoin vuosia bensalla, nyt sähköllä. Kerro nyt mikä ihmeen säätäminen siihen tarvitaan, kun en ole itse huomannut.

Joillekin se lataus on liikaa säätämistä, kun on tottunut tankkaamaan parissa minuutissa kerran viikossa.

Sähköautoilijoille se tankkaaminen on liikaa säätämistä kun on tottunut auton olevan yksinkertaisesti aina valmis ja "tankattu" pihalta lähdettäessä.

Pari minuuttia? Hevonkukkua. Heti alkuun sun pitää ylipäätään ajaa jonnekin erikseen tankkailemaan. 

Vierailija
88/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinulla on polttiksesikin perässä sellainen. Eihän sitä ikinä tiedä koska siitä loppuu bensa.  Jos et kerran osaa bensamittaria lukea.

Ei ole kun jerrykannu. Siihenkään ei voi laittaa sähköä, sori siitä. Ehkä en osaa lukea bensamittaria, enkä muitakaan mittareita, mitä ne on,? Mutta on mulla sen verran järkeä etten suomeen sähköautoa osta.

Vierailija
89/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari minuuttia? Hevonkukkua. Heti alkuun sun pitää ylipäätään ajaa jonnekin erikseen tankkailemaan. 

No huoltis on alle 500 metrin päässä, ei tarvitse erikseen sinne mennä, siinä pysähdys ei kestä montaa minuuttia ja matka jatkuu siitä töihin.

Helppoa olisi tietysti jos pihallaan voisi ladata, ja silloin varmasti houkuttaa sähköinen.

Vierailija
90/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käy erikseen tankkaamassa?

Ehkä ennen reissua, jos kyydissä hätäistä porukkaa? Matkan varrella ei erikseen.

Vierailija
91/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan  normaalia paristoautoilijan arkea.

Niin onkin. Tesla on vispilä.

Vierailija
92/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kun jerrykannu. Siihenkään ei voi laittaa sähköä, sori siitä. Ehkä en osaa lukea bensamittaria, enkä muitakaan mittareita, mitä ne on,? Mutta on mulla sen verran järkeä etten suomeen sähköautoa osta.

Minulla taas on sen verran järkeä, että osaan lukea sitä isoa kilometrilukua, jonka auton mittari näyttää jäljellä olevaksi toimintamatkaksi. Ja sitä iso varoitusta, joka ruudulle tulee, jos varaus alkaa olla todella vähissä.

Ja silloin kun ajoin bensalla, osaisin myös seurata sitä bensamittaria ja varoitusvaloa, että nyt olisi syytä tankata.

Mikähän juttu Suomessa on sellainen, joka mielestäsi estää sähköautolla ajamisen?

Vierailija
93/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 autoa ja eniten niistä ajetaan sähköautolla. 

Vierailija
94/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos Teppokin päästetty pitkästä aikaa pois pakkopaidasta. Ei ehkä olis kannattanut, koska näköjään sama paskan suoltaminen jatkuu ja näköjään vaan pahenee.

Vierailija
95/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
96/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 autoa ja eniten niistä ajetaan sähköautolla. 

Ei nyt tungeta oikeaa kokemusta tänne näille essonbaarin tietäjille.

Vierailija
97/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, loma huoltamoilla, ihanaa!!! Toiset ulkoilee, veneilee ja mökkeilee. Toiset istuu autoissa ja huoltsikalla 🤣🤣🤣

Vierailija
98/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että, loma huoltamoilla, ihanaa!!! Toiset ulkoilee, veneilee ja mökkeilee. Toiset istuu autoissa ja huoltsikalla 🤣🤣🤣

Joku on vielä vuonna 2026 tarpeeksi yksinkertainen kuvitellakseen, että sähköautolla joutuu istumaan koko kesän lataamassa 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
99/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä viha joillain on sähköautoja vastaan? Uuden pelko? Vai kateus, koska ne on kalliita? Muuta ajaa millä ajaa ja itse voi valita minkä valitsee. 

Se on se "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista" -ilmiö. Kun jokin asia on itselle mahdoton saada sen täytyy olla sitä itseään.

Monesti se on myös sitä, että sähköautoilijat eivät itse ymmärrä, ettei heille paras vaihtoehto ole muille yhtä hyvä.

Sähköauto ei todellakaan sovellu joillekin ja toisille se on taas ihan heittämällä paras ratkaisu. Se, että sitä yritetään ajaa kaikille parhaana vaihtoehtona nostaa karvoja pystyyn.

Minä esimerkiksi ajan todellä vähän muuten, mutta kun ajan, ajan pitkää matkaa. Yleensä myös menen kohteeseen siten, että minun tarvitsee olla aamupäivällä perillä. Nämä kaksi asiaa tekee sen, että diesel on minulle paras vaihtoehto, voin tehdä koko reissun jopa tankkaamatta tai yhdellä tankkauksella ja jos minulla olisi sähköauto, en pääsisi hyötymään kovin hyvin kotilatauksen edullisuudesta ja joutuisin heräämään entista aikaisemmin aamuyöstä. Kalliilla sähköautolla toki reissut onnistuisi ainakin kesällä siten, että menomatkalla lataukseen ei ole tarvetta, mutta koska kilometrejä kertyy kuitenkin vähän, niin rahoituskustannukset tulisivat turhan korkeiksi.

Toisaalta ymmärrän täysin, että etenkin lyhyiden etäisyyksien eteläsuomessa paljon ajava ihminen, jolla on mahdollisuus kotilataukseen, hankkii sähköauton. Mutta eteläsuomessa tuntuu joskus olevan vaikeaa hahmottaa, että meillä pohjoisessa 200km on vasta matkan menomatkan alkupuoli, ei koko reissun mitta.

Vierailija
100/105 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan  normaalia paristoautoilijan arkea.

Niin onkin. Tesla on vispilä.

No siis jos tuolle tielle lähdetään, niin kyllä se sähkövispilä on paljon fiksumpi laite kuin polttomoottorivispilä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi