Mies osti meille sähköpaskan, nyt on kesäloma pilalla
Herran piti saada 60 tonnin sähköauto. Tulee kuulemma halvemmaksi ajaminen. Koko ajan saa olla jossain huoltamolla pitämässä tunnin kahvitaukoja itkevän vauvan kanssa samalla kun sähköpaska latautuu. Ja nyt se paska sitten laukesi tänne keskisuomalaiselle huoltamolle, kojelaudassa palaa varoitusvaloja kuin joulukuusessa ja hinuri on tilattu kun ajaa ei kuulemma voi. Sanoin miehelle että jompi kumpi saa lähteä tästä perheestä, sähköpaska tai hän itse.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa dieseli pikkuvauva-arkeen. Ihan liikaa säätämistä sähkövatkaimen kanssa.
Mitä se säätäminen oikein on? Ajoin vuosia bensalla, nyt sähköllä. Kerro nyt mikä ihmeen säätäminen siihen tarvitaan, kun en ole itse huomannut.
Joillekin se lataus on liikaa säätämistä, kun on tottunut tankkaamaan parissa minuutissa kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa dieseli pikkuvauva-arkeen. Ihan liikaa säätämistä sähkövatkaimen kanssa.
Mitä se säätäminen oikein on? Ajoin vuosia bensalla, nyt sähköllä. Kerro nyt mikä ihmeen säätäminen siihen tarvitaan, kun en ole itse huomannut.
Joillekin se lataus on liikaa säätämistä, kun on tottunut tankkaamaan parissa minuutissa kerran viikossa.
Sähköautoilijoille se tankkaaminen on liikaa säätämistä kun on tottunut auton olevan yksinkertaisesti aina valmis ja "tankattu" pihalta lähdettäessä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa nyt näin vauvaantumisen myötä on alkanut sähköauto houkuttelemaan.
Ennen kun pystyi ajamaan helposti pitkiä siivuja, niin ei olisi kiinnostanut pysähdellä latureille, mutta nyt vauvan takia joutuu kuitenkin pysähtelemään muutaman tunnin välein sellaisiksi ajoiksi, että akku latautuisi helposti satojen kilometrien kantaman verran.
Sähköauto myös lämpiää/jäähtyy helposti ja nopeasti, joten vauvaa ei tarvitse erikseen pukea autoa varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä viha joillain on sähköautoja vastaan? Uuden pelko? Vai kateus, koska ne on kalliita? Muuta ajaa millä ajaa ja itse voi valita minkä valitsee.
Tää on jo traditio jokaisen sesongin alla, ja yhä hullunkurisempaa settiä mitä enemmän sähköautot sekä yleistyy että kehittyy. Mä olen sähköautoillut kolme vuotta. Jo 2023 Suomen latausverkostolla ei ollut enää mitään ongelmaa matkustaa missäänpäin maata, nyt se on vielä moninkertaisesti laajentunut ja nopeutunut.
Näinhän se on. Sähköautoja ollut markkinoilla vuosia, nyt ensirekisteröinneistä yli puolet täyssähköä. Tuskin olisi, jos nämä bensalenkkaritrollien kirjoitukset pitäisivät edes osittain paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on liikaa säätämistä ajella erikseen mihinkään tankkailemaan kun lataus tapahtuu ihan itsekseen sillä aikaa kun teen muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaipa se voi oikeasti olla jollekin hankalaa. Mutta ei kai sellaisella muuutenkaan ole helppoa tässä elämässä. Sähköautot muuten kulkevat nykyään aika pitkään yhdellä latauksella, ei niitä tarvitse koko ajan ladata.
Joopa joo. Tuolla hinnalla ei kyllä tarvitse kovin usein latailla, jotain vanhaa sähköautoa ehkä 200-300km välein joo. Ja vauvan kanssa tuskin ajaa kukaan muutenkaan tuntikausia, kun pitää vaippaa vaihtaa ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoilijoille se tankkaaminen on liikaa säätämistä kun on tottunut auton olevan yksinkertaisesti aina valmis ja "tankattu" pihalta lähdettäessä.
Selkee homma. Kaikilla ei ole sitä omaa lataus pistettä, joten ehkä ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaipa se voi oikeasti olla jollekin hankalaa. Mutta ei kai sellaisella muuutenkaan ole helppoa tässä elämässä. Sähköautot muuten kulkevat nykyään aika pitkään yhdellä latauksella, ei niitä tarvitse koko ajan ladata.
En mä usko, että heidän elämä muutoin kummempaa ole.
Se myös on ihan selvä asia ettei kaikilla ole varaa ostaa uutta sähköautoa, jonka lataus olisi helppoa ja nopeaa vaikka ei omalla pihalla asia hoituisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan ensiksi en halua suunntiella ajomatkaani latauspaikkojen mukaan. Kun laitan hiluxin tankin täyteen ja kaksi 20l jerrykannua dieseliä mukaan niin range on yli 1000km. En vain nää mitään hyvää patteriautoissa. Myös se, että ymmärrän hiluxin teknologian ja voin vaikka tien päällä korjata perusvikoja. Kalliit osat ja huolto on jo yksin tarpeeksi hylätä patteriautoilu. Korjaamokuluja ei tule kun korjaan omani itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä usko, että heidän elämä muutoin kummempaa ole.
Se myös on ihan selvä asia ettei kaikilla ole varaa ostaa uutta sähköautoa, jonka lataus olisi helppoa ja nopeaa vaikka ei omalla pihalla asia hoituisi.
Onhan tuo totta, oma latauspiste helpottaa paljon ja uudet sähköautot ovat kalliita. Ei nyt enää hirveästi kalliimpia kuin vastaavat polttomootoriautot, mutta kalliimpia kuitenkin.
Mutta en kyllä millään tajua sitä, miksi bensalenkkarien on oltava kiljumassa jatkuvasti täyttä hölynpölyä sähköautoista, vaikka oikeaakin kokemusta niistä on jo vuosien ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan ensiksi en halua suunntiella ajomatkaani latauspaikkojen mukaan. Kun laitan hiluxin tankin täyteen ja kaksi 20l jerrykannua dieseliä mukaan niin range on yli 1000km. En vain nää mitään hyvää patteriautoissa. Myös se, että ymmärrän hiluxin teknologian ja voin vaikka tien päällä korjata perusvikoja. Kalliit osat ja huolto on jo yksin tarpeeksi hylätä patteriautoilu. Korjaamokuluja ei tule kun korjaan omani itse.
Mitäs matkoja siis ajatkaan jatkuvasti? Useinkin 1000 kilometrin pätkiä ihan suunnittelematta? Epäilemättä silloin diesel on hyvä valinta, jos nyt tykkää sotkea kädet dieseliin.
Mutta hyvistä puolista:
Vähemmän tuo minun sähköautoni huolto maksoi kuin polttomoottoriauton.
Äänetön, vääntää hyvin, kiihtyy hyvin, paljon helpompi ja mukavampi ajaa kuin aikaisemmat polttomoottoriautoni. Vastaavaan käytännön kiihtyvyyteen vaikka jossain kaistanvaihdossa / liittymisessä toiselle tielle pitäisi olla joku paljon kalliimpi polttomoottoriauto tai huudattaa konetta kierrokset tapissa.
Sähkökulu n 3-5 € / 100 km. Ei taida Hilux mennä samaan hintaan?
AP:n mielenterveysongelmat loppuisivat kuin seinään, kun hankkisi sähköauton.
Ei tarvitsisi enää provisoida omaa elämässä epäonnistumista sähköautojen vihaamiseen.
Voi itku! Noi sähkövispiläin puolustelijat on niin noloja! Hihihi!
Vierailija kirjoitti:
Voi itku! Noi sähkövispiläin puolustelijat on niin noloja! Hihihi!
No kerrotko yhdenkin asian, mikä ei pidä paikkaansa näissä asioissa, mitä tässä oikeat käyttäjät ovat kertoneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mennyjovittuun hiluxsatuinesi, Teppo. Ei sulla ole edes autoa X-D
Olisi varmaan pitänyt sähköpiiska ostaa että olisit tyytyväinen.
Sähköauto ja pörssisähkö ovat yksinkertaisten ihmisten valintoja
Höpöhöpö... nyt oli kyllä surkea yritys.