K-kaupoissa huonompi ruokahygienia kuin S-kaupoissa
Ei yllätä lainkaan. Varsinkin pienissä K-kaupoissa ei satsata moderneihin kylmälaitteisiin vaan kylmää tarvitsevat elintarvikkeet ovat avohyllyissä, poislukien pakasteet. Kun tuotteet pakataan tiukasti ja niitä on liikaa, ei mitenkään ne voi säilyä kylminä. Tämän vuoksi suosin Prismoja ja isoja S-marketteja.
Kommentit (162)
Keskolla aika pahoja laiminlyöntejä. Eikö heitä kiinnosta vai eivätkö he osaa?
Vierailija kirjoitti:
Kesko on pörssiyhtiö.
Ruokakaupat kauppiaiden omia yrityksiä.
Tarkista faktat ensin
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kyse ole molemmista. Keskoa pörssiyhtiönä kiinnostaa vain osakkeenomistajan etu, ei kuluttajan ja asiakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Joskun olen todennut, että S-ryhmä kykenee tarjoamaan tasalaatuisen ja turvallisen ostoympäristön kaikille suomalaisille. Hieno huomata, että tutkimus tukee mielipidettäni.
S-ryhmän laatuasiantuntija Tea Kaskeala sanoo, että kyseessä ei ole mikään taikatemppu, vaan onnistumisen avain on pitkäjänteinen työ ja vahva ketjuohjaus. Se tarkoittaa sitä, että myymälöille on yhteiset ohjeet, käytännöt ja mallit.
- Myymälöitä tuetaan ja niille on rakennettu hyvät työkalut ja käytännöt, että tekeminen on helppoa. Silloin se tulee myös tehtyä, Kaskeala sanoo ja viittaa esimerkiksi siihen, että myymälät itse mittaavat säännöllisesti kylmäkalusteiden lämpötiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskun olen todennut, että S-ryhmä kykenee tarjoamaan tasalaatuisen ja turvallisen ostoympäristön kaikille suomalaisille. Hieno huomata, että tutkimus tukee mielipidettäni.
S-ryhmän laatuasiantuntija Tea Kaskeala sanoo, että kyseessä ei ole mikään taikatemppu, vaan onnistumisen avain on pitkäjänteinen työ ja vahva ketjuohjaus. Se tarkoittaa sitä, että myymälöille on yhteiset ohjeet, käytännöt ja mallit.
- Myymälöitä tuetaan ja niille on rakennettu hyvät työkalut ja käytännöt, että tekeminen on helppoa. Silloin se tulee myös tehtyä, Kaskeala sanoo ja viittaa esimerkiksi siihen, että myymälät itse mittaavat säännöllisesti kylmäkalusteiden lämpötiloja.
Ja kuten sanottu, omavalvontaan voi heittää lukemat päästään vaikka kahvihuoneessa istuen.
En tietenkään kaikista kunnista ja kaupungeista ja kylistä voi sanoa, mutta täällä ainakin K-Market haiseekin niin pahalle, ettei huvita sieltä ruokaa ostaa. S-Market ja Lidl ihan jees. Prismassa todella nopea kierto, usein jää jopa ilman. Cittarissa ei alenneta edes seuraavana päivänä syöntikelvottomaksi menevää ruokaa, sitä yritän välttää. Lisäksi se on julmetun kallis.
Kalaa ostan Lidlistä ja Prismasta.
Vierailija kirjoitti:
Kesko teki juuri historian suurimman (1,2 miljardin) yrityskaupan, mutta kauppojen hygienia ja ruokaturvallisuus on laskenut jo kolmena vuonna peräkkäin. Kyse ei voi olla siis ainakaan mistään resurssien puutteesta tai sattumasta, vaan tietoisesta välinpitämättömyydestä.
Siinä sitä onkin Keskon asiakkailla itselleen selittelemistä, että Suomen kalleimmalla ruokakassin hinnalla ei olekaan saanut edes hygienisia ja turvallisia elintarvikkeita.
S-ryhmä on valtakunnallinen toimija. Sille on tärkeää toimivat ja laadukkaat prosessit, huoltovarmuus, edulliset hinnat ja elintarviketurvallisuus. S-ryhmä kykenee markkinajohtajana nämä kaikki tarjoamaan edullisten hintojen lisäksi.
K-ryhmällä on vielä paljon tekemistä luottamuksen ansaitsemiseksi. Kolmen viime vuoden tulokset eivät juuri mairittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuten sanottu, omavalvontaan voi heittää lukemat päästään vaikka kahvihuoneessa istuen.
Kyllä ainakin Lidlissä, kun olin aikoinaan töissä, ne mitattiin todella huolellisesti ja kirjattiin välittömästi paperiin. Oli tiukkaa hommaa.
Meidän lähi koo on jo yleisilmeeltään nuhjuinen. Kalliit hinnat ja epäystävällinen asiakaspalvelu, bonuksena kahdet koirakärryt. Siirryin Prisman asiakkaaksi, vaikka vähän kauempana. Käyn harvemmin, mutta ostan kerralla paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kyse ole molemmista. Keskoa pörssiyhtiönä kiinnostaa vain osakkeenomistajan etu, ei kuluttajan ja asiakkaan.
Viimeisimpien yrityskauppojen myötä Kesko suuntautuu yhä enemmän rakennusbisnekseen. Ruokakauppa jää vähemmälle. Toki K-kauppiasrenkien rahat kelpaavat kuitenkin.
Lidlin piti olla paras. 2024 keväällä ostin vakuumipakatun lohifileen, savustin ja söin, tunti siitä oksennus tuli ja vessaan juostessa kaaduin oksennukseen ja käsi poikki, sen jälkeen en ole Lidlistä kalaa ostanut enkä paljon muistakaan kaupoista, haisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tarkastajat tule ilmoittamatta. Luulisi ettei noin isoilla toimijoilla ole varaa pelleillä.
Keskon viimeisin yrityskauppa osoittaa, että K-ryhmää ei kiinnosta päivittäistavarakaupan kehittäminen Suomessa, vaan voitoilla ostetaan rakennustoimialan yrityksiä pohjoismaista.
Suomalainen kuluttaja maksaa kovaa hintaa ruoasta, mutta ei saa rahalleen vastinetta. Onneksi on sentään S-ryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tarkastajat tule ilmoittamatta. Luulisi ettei noin isoilla toimijoilla ole varaa pelleillä.
Omavalvonta ja oiva-tarkastus ovat täysin eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmä on valtakunnallinen toimija. Sille on tärkeää toimivat ja laadukkaat prosessit, huoltovarmuus, edulliset hinnat ja elintarviketurvallisuus. S-ryhmä kykenee markkinajohtajana nämä kaikki tarjoamaan edullisten hintojen lisäksi.
K-ryhmällä on vielä paljon tekemistä luottamuksen ansaitsemiseksi. Kolmen viime vuoden tulokset eivät juuri mairittele.
Miksi s ryhmällä oli kuitenkin 4 huomautusta vuodessa, ja k kaupoilla 11?
Ero ei ole suuri.
Miksi s ryhmä vaarantaa asiakkaansa????
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä ole pikkujuttuja. Kyllä laadun pitää olla kunnossa, vieläpä siihen hintaan mitä asiakkailta repivät. Itse olen tarkka ihan kotona ruuan valmistuksessa. Katson tuotteiden laatua päivänmääriä, viilennän tehdyt ruuat nopeasti jos jää seuraavalle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut mitään eroa. Yhtä hyvin on tuotteet säilyneet, osti kummasta tahansa.
Minä bongasin kerran kolmen koon marketissa majoneesipurkkeja, joiden parasta ennen päiväys oli mennyt puoli vuotta aiemmin. Sitten heidän kala-altaansa ei ollut edes päällä kun kirjolohi oli tarjouksessa. Altaassa lötkötti huoneenlämpöisiä kaloja. Kun huomautin henkilökunnan edustajalle, hän sanoi aha ja laittoi altaan virran päälle. En ostanut tarjouskalaa enkä mitään muutakaan sieltä.
Markkinajohtajaksi pääsee kun haalii kaavoituksesta päättäviä politiikkoja "edustustoon" syömään kampaviinereitä tuhansien eurojen palkkioilla