Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoin saamani hääkutsu: sain kutsun vihkimiseen kirkkoon, mutta en hääjuhlaan

Vierailija
15.06.2026 |

Kutsussa luki tosiaan vihkimisen aika ja paikka, mutta itse hääjuhlasta ei mitään. Muut vieraat sitten lähtivät kirkosta juhlapaikalla, itse pyörin ensin hiukan ihmeissäni ja lähdin kotiin. Jäi sitten lahjakin antamatta,

Kyseessä oli lapsuudenaikainen kaverini, jota en ollut nähnyt pitkään aikaan. Enkä tavannut häntä nytkään. 

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista, että väärinkäsitys? Lukiko toisilla mitään juhlapaikasta? Joten ajattelisin et jos kirkkoon niin kyllä sitten juhliinkin.

Sen ymmärrän et juhliin kaikki, mutta kirkkoon vain läheiset.

Minulla ei lukenut kutsussa paikkaa, missä hääjuhla olisi. Muut olivat sinne selkeästi lähdössä. Olisko pitänyt pokkana seurata jotakuta ja mennä kuokkimaan??

ap

Olisiko voinut kysyä joltakulta siellä paikan päällä, millaisen kutsun he olivat saaneet ja mistä he tiesivät, minne piti mennä hääjuhlaan? Olivatko kysyneet asiaa hääparilta puhelimessa vai miten?

Vierailija
42/52 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista, että väärinkäsitys? Lukiko toisilla mitään juhlapaikasta? Joten ajattelisin et jos kirkkoon niin kyllä sitten juhliinkin.

Minulla ei lukenut kutsussa paikkaa, missä hääjuhla olisi. Muut olivat sinne selkeästi lähdössä. Olisko pitänyt pokkana seurata jotakuta ja mennä kuokkimaan??

ap

Olisiko voinut kysyä joltakulta siellä paikan päällä, millaisen kutsun he olivat saaneet ja mistä he tiesivät, minne piti mennä hääjuhlaan? Olivatko kysyneet asiaa hääparilta puhelimessa vai miten?

Eiköhän se asia tullut selväksi siinä kutsussa - jos ei mainintaa hääjuhlasta ole niin ei sinne ole sitten kutsuttukaan. Henkkoht en olis itse vaivautunut sinne kirkkoonkaan, tökkii nää mukakristilliset kun kuvitellaan kai että kirkossa vaan saa laittaa sen prinsessapuvun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes menee paikalle tuollaisen kutsun perusteella??

Vierailija
44/52 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllä olisi!

Vierailija
45/52 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ehdottomasti! Häät ovat vieraille sitä varten, että saa kunnolla syödäkseen ja hiukan juodakseenkin. 

Vierailija
46/52 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri juhlapaikan istumapaikkojen määrä rajasi vierasmäärän kohtuulliseksi. 

Vierailija
47/52 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten iso se kirkko sitten on, jos sinne mahtuu, mutta ei hääjuhlaan syömään? 

Vierailija
48/52 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minut kutsuttiin hääjuhlaan, joka oli 3 vuotta vihkimisen jälkeen.

Vierailija
49/52 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista!

Vierailija
50/52 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häihin kannata koskaan mennä.

Vierailija
51/52 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten iso se kirkko sitten on, jos sinne mahtuu, mutta ei hääjuhlaan syömään? 

Kai kirkoissa pääsääntöisesti enemmän istumapaikkoja on kuin jossain nuorisoseuran taloilla, ja huomaa että monet pitää kekkerinsä ravintolan kabinetissa esim. 

Vierailija
52/52 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista!

Ei välttämättä - voihan olla että on vaikka ensin satsattu häämatkaan ja sitten taloustilanteen taas myöhemmin salliessa pidetty ne juhlat. Tai morsmaikku ei ole halunnut juhlia raskaana tai vauva-aikana, tai yhdistetään ne juhlat johonkin muuhun, vaikka pyöreisiin synttäreihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme