Mitä muistat kesästä 1982?
Kommentit (96)
Pikkuveli oli syntynyt keväällä. Rakastin sitä vauvaa ja halusin hoitaa paljon ja äiti myös antoi niin tehdä. Kesällä työnsin häntä vaunuissa ympäri pihaa, lauloin hänelle ja nukutin unille.
Aloitin opinnoissa välivuoden ja sain kesätöitä virastosta.
Olin äitini kohdussa, ei muistikuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katseltiin telkkarista ensimmäistä miehitettyä kuulentoa ja oli hienoa kuulla astronautin sanat vieraan taivaankappaleen pinnalta. Uusi aika oli koittanut! Eero, Jussi & Boys jyräsi listoilla Pidä Huolta-kappaleellaan. Nina Autio oli miss Suomi. Ikävä ilmiö oli roskapankkien määrän hälyttävä kasvu, lamahan teki tuloaan. Lapset leikkivät coca-cola-jojoilla ja niistä pidettiin kilpailujakin.
Ei ollut heidän biisi, eikä lama ollut lähelläkään. Ensimmäinen miehitetty kuulen tosiaan tapahtui 1982.
1969 oli ensimmäinen.
Jo useampana vuotena tehtaalla hommissa, lähettäjän hommissa. Ylioppilaaksi keväällä ja pääsykokeita eri paikkoihin. Silloin piti myös mennä kyseiselle paikkakunnalle pääsykokeisiin, yhteishakua tms. ei ollut. Ajelin vanhalla autolla hakemus-paikkakunnalta toiseen ja kuskasin liftareita matkan varrella. Pääsin lopulta sinne minne halusin, elämä hymyili.
Vierailija kirjoitti:
Katseltiin telkkarista ensimmäistä miehitettyä kuulentoa ja oli hienoa kuulla astronautin sanat vieraan taivaankappaleen pinnalta. Uusi aika oli koittanut! Eero, Jussi & Boys jyräsi listoilla Pidä Huolta-kappaleellaan. Nina Autio oli miss Suomi. Ikävä ilmiö oli roskapankkien määrän hälyttävä kasvu, lamahan teki tuloaan. Lapset leikkivät coca-cola-jojoilla ja niistä pidettiin kilpailujakin.
1969 oli ensimmäinen miehitetty kuulolento jossa astronautit kävelivät kuun pinnalla.
Kamala kesä. Opiskelin Kuopion kesäyliopistossa kasvatustieteiden appron. Olin 40 tuntia työtä, ja luennnot ja tentit piti suorittaa supervauhtia työn ohessa. Taksilla tenttiin, työ, luennot, iltaopiskelu -putkea. Syksyllä oli lopputentti, ja heilakin toisella puolella maata. Onneksi itse opiskeluaiheet olivat melko helppoja, oman alan yliopistotutkinnon jälkeen.
Lomalla heinäkuussa halusin vain nukkua.
Olin Tullissa kesätöissä ja vapaa-ajat vietin mökillä Tammisaaressa uiden ja kalastaen.
Olin kesälomalla kuusi viikkoa tädin kanssa USA:ssa perheessä, jonka äiti oli ollut aikanaan tädin kirjeenvaihtokaveri. Reissua varten hankin ensimmäiset silmälasini, mutta sinnittelin vielä senkin jälkeen koko lukion loppuun ilman laseja koulussa. Heti reissun jälkeen menin festareille, jossa tapasin tulevan mieheni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin vajaamielishoitajaksi Pieksämäellä: Täältä tullaan, elämä!
Kuulostaa nykypäivänä hurjalta ammattinimikkeeltä!
Tähän viestiin ei saa vastata. Kaksi kertaa yritin. Joku sana ilmeisesti oli väärä.
Asuin Tukholmassa. Olin töissä sairaalassa.
Meidän perheellä oli elämä aika köyhää. Meistä on yksi valokuvakin, josta tulee ihan Neuvostoliitto mieleen.
Kävin autokoulun ja sain ajokortin. Kotona heinätöissä ja töistä lomalla.