Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä muistat kesästä 1982?

Vierailija
14.06.2026 |

Missä olit? Mitä teit? :)

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut kuukautiset 12-vuotiaana ja opettelin ajamaan pyörällä, vaikka side painoi. Ne oli ihan hirveitä tuohon aikaan; paksuja, mutta liian kapeita pötkylöitä niin että verta tulvi housuihin joka suunnalta joka tapauksessa, vaikka tunsi olevansa vaippoihin puettu taapero koko päivän. Ouluun tuli sirkus. Siellä oli norsuja ja leijonia. Rakastin leijonia. Menin Pohjankartanon yläasteelle syksyllä, tämä on varmaan ollut mielessä kanssa ja jännitys, jatkaako ihastukseni samalla luokalla. Kesä meni maalla työskennellen, saatoin salaa lukea jonkun Tiina-kirjan vaikka töitä oli paljon. INhosin sukulaisten vierailuja, kun niihin liittyi aina viina. Rakastin uimista omassa rannassa. Soutelin paljon.

Vierailija
22/96 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme Helsinkiin pikkupaikkakunnalta. Olin 9. Tuona kesänä sain paljon kavereita ja leikimme kirkonrottaa, kymmenen tikkua laudalla ja polttopalloa. Asuimme Kruununhaassa. Seikkailimme siinä Pohjoisrannan rannalla ja Katajanokalla. Muistan varpusten sirkutuksen ja pääskysten kirskutuksen. Uudet kaverini (tyttöjä ja poikia) olivat tosi vauhdikkaita ja ottivat mut hyvin mukaan seikkailuihin. Ihme että olen hengissä.

Krunassa oli jäätelötehdas, sieltä sai halpoja pyöreitä vaniljajäätelöpuikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaskesä. Aivan helevetin kylmä sään puolesta, satoi lunta kun kesäkuun alussa kävin koululta hakemassa virallisia todistuskopioita. Olin tehtaassa kolmivuoroduunissa ja välillä kävin pääsykokeissa. TKK:lle sitten pääsin.

Vierailija
24/96 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli hyvät futiksen MM-kisat. Jännitettiin Keke Rosbergin kisoja. Mulla oli eka tyttöystävä. Hieno kesä.

Sama. Ja syksyllä amiksen ekalle.

Vierailija
25/96 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin muistan. Pääsin silloin eläkkeelle.

Vierailija
26/96 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Hyvä juttu niin. 

Vierailija
27/96 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoho oli vihreää ja voikukat keltasii.

Vierailija
28/96 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen, että kesä meni aika pitkälti taloraksalla jaloissa pyörien, loppukesästä sitten muutettiin ennen kuin elokuussa aloitin koulunkäynnin.

Vierailija
29/96 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koko kesän kesätöissä. Ei suuremmin harmittanut, sillä palkka oli siedettävä. Lisäksi sää oli enimmäkseen kylmä ja sateinen, minä sisätöissä.

Vierailija
30/96 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kesän jälkeen syksyllä kouluun, mutta itse kesästä muistan aika vähän. Esim. futiskisoja en, mutta Reima Salosen EM-kävelyn kyllä. Keke Rosbergin mestaruuden myös, mutta taisi olla myöhemmin syksyllä, kun se varmistui.

Vierailija
31/96 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovajärvellä tykistöleirillä.

Vierailija
32/96 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin kesä meni ryypätessä..jotakin muistan..

Vierailija
33/96 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin heti kesäkuun alussa 18. Kesätyössä psykiatrisessa sairaalassa. 

Vierailija
34/96 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka Puntala-rock Lempäälässä. Omakin bändi soitti siellä. Muistona paljon valokuvia. Sää oli kaunis ja tytöt vielä kauniimpia.

Vierailija
35/96 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä ulkomailla syksyyn saakka, suomalainen firma mutta työt ulkomailla. Ikää 22v ja ostin oman asunnon 1981-vuoden lopussa joten oli pakko tehdä töitä jotta pystyi maksamaan niitä asuntolainan korkoja, laina ei lyhentynyt yhtään. Sellaista oli silloin asuntolainan maksaminen. 

Vierailija
36/96 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo 760 markkinoille. Katsomassa messuilla.

Vierailija
37/96 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain asumuseron pahoinpitelevästä ääliömiehestäni.

Vierailija
38/96 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en niin yhtään mitään. Yläasteelle kyllä olin menossa seuraavana syksynä, mutta ilmeisesti mitään ihmeellistä tuolloin ei tapahtunut että muistaisi. 

Vierailija
39/96 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin vajaamielishoitajaksi Pieksämäellä: Täältä tullaan, elämä!

Vierailija
40/96 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1982 konttasin lattialla ja paskoin vaippoihin