Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työskentelen siivousalalla ja ärsyttää ulkomaaalaiset

Vierailija
14.06.2026 |

Vievät kaikki työt nämä intialaiset ja ukaranalaiset. Suurin osa jo ulkomaalaisiaa. Suomalaisia ei enää palkata :(

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja varastivat multa vielä tavaraa. 

Vierailija
2/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja thaimaalaiset ja filippiiniläiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. ja heidän takiaan nykyään vaaditaan täydellinen englanninkielen taito suomalaisilta. Opettelisivat itse suomen kielen jos tänne ovat halunneet. 

Vierailija
4/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa on pilalla.

Vierailija
5/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Sairaalassa meillä on kielitaitovaatimus B2, aivan kaikki puhuvat suomea.

Vierailija
6/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen huomannut, että näiltä ei vaadita samoaj asioita kun suomalaisilta. Itse olen juurikin menettänyt töitä näiden takia. 

Vierailija
7/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin, vanhat mummot ovat niitä kaikkein pahimpia.

Vierailija
8/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. ja heidän takiaan nykyään vaaditaan täydellinen englanninkielen taito suomalaisilta. Opettelisivat itse suomen kielen jos tänne ovat halunneet. 

Tai edes sen täydellisen englannin, kun ei ne osaa sitäkään.

Vierailija
9/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä suomalaisille tuli muuta tekemistä.

Vierailija
10/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rasistinen ksenofoopikko.

Vierailija
11/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivousalalla ja mekoistahan tuo on. Yksi osasi puhua kyllä suomea, mutta ei englantia. Sitten osa ei puhunut suomea, mutta puhui englantia. Näillä joillakin ei siis ollut mittääån yhteistä kiletä keskenään. 

Vierailija
12/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantasuomalainen tai ainakin hyvin suomea puhuva tekee parempaa työnjälkeä. Lieneekö sitten perimässä se vika, että laiskuus iskee matuun vai onko kyse siitä, että ei oikeasti ymmärretä perehdytystä puutteellisen kielitaidon vuoksi? Kaipaan niitä aikoja, kun laitoshuollossa oli napakkaa tätiä siivoamassa, jälki oli erittäin hyvää ja ammattitaitoista ja he laittoivat meidät muutkin kuriin ja ojennukseen siisteyteen liittyen. Itse työskentelen sairaanhoitajana, pitkään työskennellyt ja kyllä se siivouksen jälki on oikeasti ihan toisenlaista tätä nykyä kuin vaikka 20 vuotta sitten. Tiedä sitten, miten toimistoissa, kouluissa, kaupoissa?

Vierailija
13/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieneet? Kyllä se on niin, että tuontyyppiset työt eivät suomalaisille kelpaa.

Vierailija
14/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa on tosi paljon miehiä ulkomailta. Bangladesista ja Intiasta. Ihan hyvin työnsä tekee. Tää nyt on tätä päivää, että suomalaiset eivät enää kelpaa työnantajille. :( 

Vierailija
15/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantasuomalainen tai ainakin hyvin suomea puhuva tekee parempaa työnjälkeä. Lieneekö sitten perimässä se vika, että laiskuus iskee matuun vai onko kyse siitä, että ei oikeasti ymmärretä perehdytystä puutteellisen kielitaidon vuoksi? Kaipaan niitä aikoja, kun laitoshuollossa oli napakkaa tätiä siivoamassa, jälki oli erittäin hyvää ja ammattitaitoista ja he laittoivat meidät muutkin kuriin ja ojennukseen siisteyteen liittyen. Itse työskentelen sairaanhoitajana, pitkään työskennellyt ja kyllä se siivouksen jälki on oikeasti ihan toisenlaista tätä nykyä kuin vaikka 20 vuotta sitten. Tiedä sitten, miten toimistoissa, kouluissa, kaupoissa?

Napakka sairaalahuoltajatäti täällä yli 20 vuoden kokemuksella on ihan samaa mieltä. Pari pääsyytä muutokseen pitkällä aikavälillä: työohjeet ovat keventyneet paljon, ei hinkutella yhtään samaan malliin kuin 20 v sitten, jolloin eristyksenpurussa laapittiin seinätkin roiskekorkeudeltq, ja onhan meitä vähennettykin ainakin kolme kierrosta sen jälkeen, joten ei voida laappiakaan, koska edelleen yhdellä ihmisellä on vain kaksi kättä ja jalkaa. Tiedä sitten kumpi oli ensin, säästöt vai tason lasku. 😉 mun aikani menee nykyään osastokeittiön töissä, siivous on ihan toissijaista.

Vierailija
16/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Tämä on nimenomaan se olettamus. Valtavasti on suomalaisia työnhaussa siivostyöhön. Tiedän jopa yrityksen, joka ei ota kun ulkomaalaisia. Eivät väitä vastaan niin helposti ja niitä on myös helpompi kussettaa. 

Vierailija
17/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Tämä on nimenomaan se olettamus. Valtavasti on suomalaisia työnhaussa siivostyöhön. Tiedän jopa yrityksen, joka ei ota kun ulkomaalaisia. Eivät väitä vastaan niin helposti ja niitä on myös helpompi kussettaa. 

50 000 olisi Kokoomuksen ja EK:n tavoite tuoda joka vuosi lisää.

Suomalaisille kun ei työt kelpaa.

Vierailija
18/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sinähän siivoojan suurella auktoriteetilla tiedät valtakunnallisen tilanteen.

Vierailija
19/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 000 olisi Kokoomuksen ja EK:n tavoite tuoda joka vuosi lisää.

Suomalaisille kun ei työt kelpaa.

Hieno tavoite. Parin vuoden päästä ei olisi enää Ammattiliittoja ja palkat ja työehdot sovittaisi paikallisesti.

Voi meitä. Ja teitä jotka kuulutte YTK:hon...

Vierailija
20/31 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos he tekisivät yhtä tunnollisesti töitä kuin Suomalaiset niin heillä olisi omassa maassa asiat yhtä hyvin eikä olisi ollut tarvetta tulla tänne. Niin se vain on. Typerää kuvitella että kun rajat ylittävät niin heistä tuleekin huippu työntekijöitä. Sama kun päästäisi vankilasta vaarallisimmat vapaaksi ja sanoisi että kun vain tulevat tuosta portista ulos niin saadaan kunnon kansalaisia töihin. Pahasti vikaa kulttuurissa, sivistyksessä, koulutuksessa ja muussa kun maa saatu siihen kuntoon missä ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme