Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostatko vielä levyjä?

Vierailija
14.06.2026 |

Siis ihan fyysisiä. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ensimmäisen vinyylialbumin ostin 1972 ja ensimmäisen cd-levyn 1987. Tällä hetkellä vinyylialbumeja on noin 500 ja cd-levyjä 4500. Eilen tilasin viiden cd-levyn satsin.

Hoitoon siitä!

Perseestä nuo fyysiset levyt. Nurkat ja hyllyt täyttyvät.

Kaikesta voi olla kateellimen

Vierailija
22/36 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa? Joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki! Subutexlevyjä, Xanorlevyjä... mitä.niit ny on.

Vierailija
24/36 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen olisi metafyysinen suklaalevy?

Vierailija
25/36 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ensimmäisen vinyylialbumin ostin 1972 ja ensimmäisen cd-levyn 1987. Tällä hetkellä vinyylialbumeja on noin 500 ja cd-levyjä 4500. Eilen tilasin viiden cd-levyn satsin.

Hoitoon siitä!

Kaikesta voi olla kateellimen

Koulujen kesäloma + kylmä ja sateinen sää = kaikki ketjut täynnä teinimölinää.

Vierailija
26/36 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoon siitä!

Hyllyt on tehty sitä varten, että ne täytetään tavaroilla, esimerkiksi äänitteillä.

Vierailija
27/36 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoon siitä!

Haista sinä lerppamulkku paska!

Vierailija
28/36 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinettilevyjä ostan.

Vierailija
29/36 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan. Tosin nyt on levyostokset tauolla, kun olen päivittänyt laitteita välillä. 

Vierailija
30/36 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoon siitä!

Äänenlaatu on huomattavasti mp3-laatua parempi.

Vierailija
31/36 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin itse asiassa taas hiljattain ostaa. CD:llä äänenlaatu on sata kertaa parempi kuin Spotifyssa, ja monet albumit kannattaa kuunnella nimenomaan kokonaisuuksina, jotta niistä saa enemmän irti.

Haluan olla valikoivampi kuuntelemani musiikin suhteen.

Vierailija
32/36 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Minulle äänilevyjen kuuntelu ja keräily on elinikäinen harrastus, jonka aloitin aivan 1980-luvun alussa. Kuuntelen rock- ja popmusiikkia suunnilleen aikaväliltä 1954-2026, niin että pyrin seuraamaan myös uudempiakin artisteja, jos heidän joukostaa löytyy mielenkiintoisia tapauksia. Monet suosikkimuusikkoni ovat kylläkin jo tehneet vuosikymmeniä kestäviä uria. Minulla on nykyisin hiukan enemmän CD- kuin LP-levyjä vaikka hankin ensimmäisen CD-soittimen vasta 1999 ostaen sitä ennen vain LP-levyjä. 

Minulla on monista suosikkialbumeista se alkuperäinen vinyylilevy ja myöhemmin julkaistu 2 CD:n remasteroitu version bonusmateriaalin kera. Joiden bändien osalta minulle riittää jos löydän sopivan kattavan 2 CD:n kokoelman, joiltakin ne keskeisimmät studioalbumit ja joiltakin mahdollisimman kattavasti koko tuotanto. Yksi oleellinen seikka musiikin valinnassani  on se että pidän kyseisen mies- tai naislaulajan äänestä. Räppi, death metalin örinät tai liian imelät laulutavat eivät oikein iske. Eri genrejä on mukava vähän vaihdella omien tuntemusten mukaan.

Vierailija
33/36 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.1250 LP:tä ja viitisen sataa cd:tä. Myös auton äänentoistoon olen panostanut, siellä vuorottelen Apple Musicia tai Tidalia. Sen takia kaksi suoratoistopalvelua, kun löytyy hieman eri valikoima Dolby Atmos-julkaisuiden suhteen. Kotona kuuntelen vain ja ainoastaan stereojärjestelmällä. 

Vierailija
34/36 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan. Viimeks pari viikkoa sitten. Spotifyt ja muut suoratoistot voi milloin tahansa mennä nurin/kiinni tai iso patu päättää, että nää täällä ei saa kuunnella tätä eikä tuota, koska haluavat sensuroida taidetta.

Joo, tai artistit vetää levynsä pois suoratoistopalveluista.

Muutenkin tykkään vanhemmasta musiikista, jota ei valitettavasti kaikkea löydy suoratoistopalveluista.

Vierailija
35/36 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaalevyjä viikoittain.

Oletko kokeillut toimiiko Ritter -suklaalevy CD -soittimessa? Nehän ovat pyöreitä ja saman kokoisia CD -levyjen kanssa.

Vierailija
36/36 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Minulle äänilevyjen kuuntelu ja keräily on elinikäinen harrastus, jonka aloitin aivan 1980-luvun alussa. Kuuntelen rock- ja popmusiikkia suunnilleen aikaväliltä 1954-2026, niin että pyrin seuraamaan myös uudempiakin artisteja, jos heidän joukostaa löytyy mielenkiintoisia tapauksia. Monet suosikkimuusikkoni ovat kylläkin jo tehneet vuosikymmeniä kestäviä uria. Minulla on nykyisin hiukan enemmän CD- kuin LP-levyjä vaikka hankin ensimmäisen CD-soittimen vasta 1999 ostaen sitä ennen vain LP-levyjä. 

Minulla on monista suosikkialbumeista se alkuperäinen vinyylilevy ja myöhemmin julkaistu 2 CD:n remasteroitu version bonusmateriaalin kera. Joiden bändien osalta minulle riittää jos löydän sopivan kattavan 2 CD:n kokoelman, joiltakin ne keskeisimmät studioalbumit ja joiltakin mahdollisimman kattavasti koko tuotanto. Yksi oleellinen seikka musiikin valinnassani  on se että pidän kyseisen mies- tai naislaulajan äänestä. Räppi, death metalin örinät tai liian imelät laulutavat eivät oikein iske. Eri genrejä on mukava vähän vaihdella omien tuntemusten mukaan.

Minä kuuntelen myös pop ja rockmusiikkia, mutta suurin innostus loppuu vuoteen 1999. Lisäksi 50, 60 ja 70-luvun jazz, blues ja country on aina kiinnostanut, samoin iskelmä ja viihdemusiikki noilta vuosikymmeniltä. 2000-luvulta ei taida hyllystä löytyä kuin kolmisenkymmentä äänitettä.