Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten ilkeily?

Vierailija
14.06.2026 |

Onko muilla kokemusta. Aina, kun tutustut johonkin kivaan ihmiseen, niin sitten alkaa se vähättely ja piikittelyä kuitenkin. En enää halua olla ihmisten kanssa. Itse en harrasta tällaista. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen erakoitunut jo ajat siten. Ihmiset ovat pahoja ja ilkeyttä. Itsensä korostamista ja toisen lyttäämistä. 

Joilkakin tämä on jo syntymässä saatu luonteen ominaisuus (ovat ihan oikeasti pahoja ihmisiä, joita kannattaa karttaa), osa taas näyttää ottavan edellä mainituista mallia käytökseensä olettaen että sitten saa jotenkin arvostusta, suosiota tai kunnioitusta.

Ilkeily ja tylyttäminen ja kaikenlainen nokittelu on siirtynyt somesta ihmisten välisiin normikohtaamisiin. Meikein missä tahansa tilanteessa tai tapahtumassa kuka tahansa saattaa möläyttää yhtäkkiä jollekin toiselle jotain ihan älyvapaata ihan vaan koska mielestään voi. Päätään voi aukoa omalla nimellään ja kuvallaan ja vaikka kaupan kassalla jos on sellainen fiilis just sillä hetkellä.

Kyllä, ihmiset ovat vastenmielisiä. Jos ilmiötä haluaa tutkia turvallisen välimatkan päästä kotisohvaltaan, kannattaa kurkata vaikka jotain fb:n julkista ryhmää. Kivaa ja humirististakin keskustelua siellä on, mutta sitten on niitä todellakin nimellään ja kuvallaan muille kettuilevia yksilöitä, joille ilkeys on luonne ja elämäntapa. Ilmiö tuntuu olevan kasvussa.

Vierailija
22/24 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen erakoitunut jo ajat siten. Ihmiset ovat pahoja ja ilkeyttä. Itsensä korostamista ja toisen lyttäämistä. 

Minä myös. Olen ollut lähes 40 vuotta tuon mieheni kanssa ja kohta jään yksin. Ei kuitenkaan kiinnosta ottaa yhteyttä nuoruuden kavereihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihania parisuhteita enää ole. Parempi olla yksin. Säilyttää mielenterveytensä. 

Vierailija
24/24 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes pitäisi yrittää tutustua kehenkään, jos on hyvä olla itsekseen? Kaupassakin tykkään käydä niin, että ei ole vaaraa törmätä kehenkään puolituttuun, joka tulee utelemaan asioitani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme