Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antti Heikkilä: Kauramaito on myrkkyä yksiselitteisesti

Vierailija
14.06.2026 |

Sen nauttiminen vie elimistön automaattisesti tulehdustilaan.

Lähde: Youtube, Lääkäri Antti Heikkilä paljastaa totuuden canceloinnistaan, Kohta n. 23 min-

Kommentit (223)

Vierailija
101/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululääketieteen kannattajat ovat ilkeitä ja kiukkuisia

Vierailija
102/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauramaidon ainesosat: vesi, kaura, merisuola

Mikä noista on myrkyllistä?

Ei todellakaan ole yhdenkään kaurajuoman pakkauksessa noin vähän ainesosia. 

Joo, siknä on happamuudensäätöaineitta, rapsiöljyä ja hui, vitamiineja. Mutta ei sokeria. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään kauraa tarvitaan nestemuodossa? Ei ainakaan kahviin. Yöks.

Minä ainakin tarvitsen kahviin. Mikään muu ei maistu kahvissa niin hyvältä. 

Keitä parempaa kahvia, niin sinun ei tarvitse muuttaa sen luonnollista aromikasta makua. 

Vierailija
104/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien johtavien baristojen mukaan kaurajuoma pilaa kahvin maun. 

No minua ei kiinnosta kenenkään muun väitteet asiasta, kun kyse on minun omasta makuaistista jolla maistan, että minusta kahvi ei ole niin hyvää mustana eikä minkään muun kuin kauramaidon kanssa. 

Vierailija
105/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

youtube, tuo yksiselitteinen totuus

Ylekö sitten on? Kauramaidon huonous ei ole Anttilan keksimää, kyllä tästä puhutaan laajasti muuallakin miten ultraprosessoitu tuote on. Ja tämä on se luokitus jota ruuassa kannattaa karttaa monestakin syystä.

Nyt on kyllä myrkkyä, itsetehty kauramaito ohje

100gkaurahiutaleita

1 lvettä

1 rklhunajaa

1 ripaussuolaa

1 rklöljyä

Hui miten vaarallista!

Onhan tuo melko makeaa. Ja riippuu vähän, mitä öljyä siihen laitat.

Itse en tuota sotkua käyttäisi mihinkään.

Vierailija
106/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauramaidon ainesosat: vesi, kaura, merisuola

Mikä noista on myrkyllistä?

Ei todellakaan ole yhdenkään kaurajuoman pakkauksessa noin vähän ainesosia. 

On luomukaurajuomissa. Tarkista vaikka seuraavalla kauppareissulla.

Vierailija
107/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kait sitä kukaan juomalla juo. Kahviin liru kerran päivässä. Mulle ei sovi lehmänmaito, tulee finnejä ja maha kipeäksi. Ihminenhän ei tarvitse mitäön maitoa mihinkään, paitsi vauvana äidin. Ei minun lapsetkaan ole taaperoiän jäljeen juoneet kuin vettä. 

Luut murenee kuin näkkileipä tuolla pelillä. Vain ajan kysymys.

Kauramaitoa tehdään vain sen takia, koska osa kieltäytyy juomasta maitoa. Siksi on tarvittu maidon korvike, joka on vitaminoitu maitoa muistuttavaksi. Siitä tiedetään, että maito ravintoaineineen on tarpeellista. Se on niin oleellinen osa ruokavaliota, että jos ei suostu sitä käyttämään, on käytettävä korviketta, joka muistuttaa maitoa.

Et oo tosissasi? Että toisen eläinlajin maito olisi välttämätöntä? Että satoja tuhansia vuosia ihnislaji on pärjännyt ilman, mutta jossain kymmenessä tuhannessa vuodessa se olisi yhtäkkiä tullut täysin välttämättömäksi? Kuka kertoisi tämän sille ihmiskunnan valtaosalle, jotka on yhä laktoosi-intolerantteja? 

Ihminen ei ole eläin, vaan ihminen. Ja maidonkäyttö alkoi 7 500-10 000 vuotta sitten, kun eläimet kesytettiin. Villistä eläimestä on kyllä tosi vaikea lypsää maitoa ennen kuin sitä on saatu edes kiinni. Joten siinä se selitys, miksi maitoa on käytetty vain tuo aika. 

Kauramaito taas on täysin nykyajan kotkotus. Jos siihen ei lisättäisi vitamiineja, se ei riittäisi korvaamaan maitotuotteita. Jos kasvikunnan tuotteissa olisi riittäviä korvikkeita maidolle, niin miksi sitten on pitänyt valmistaa vitaminoituja kasvimaitoja...?

Se, että ihmiskunta historiansa alussa on ollut kasvissyöjä, niin se ei kyllä tarkoita sitä, että ihminen pärjäisi nykykasviksillakin samalla tavalla, koska kaikki on muuttunut alkuajoista, ravinto ei ole enää lähelläkään sitä tasoa, mitä se on joskus aikojen alussa ollut.

Mitä ihmettä nyt taas? Tietenkin ihminen on eläin, yksi nisäkäslajeista. Laktoosin pilkkomisen mahdollistava mutaatio on tosiaan noin kymmenisen tuhatta vuotta vanha, ja levinnyt täällä pohjoisessa laajalti, mikä on täällä mahdollistanut tuon toisten lajien maidon käyttämisen ravinnoksi. Muualla päin maailmaa laajat väestöt on yhä laktoosi-intolerantteja, eikä maitotuotteita ole siellä vastaavasti käytetty. Väite siitä, että maito olisi ihmiselle välttämätöntä, on täten täysin absurdi. 

Ei ihminen tarvitse maitoa. Kasvimaidot länsimaissa on vitaminoitu vastaamaan lehmänmaitoa siksi, että silloin on helppo vaihtaa lehmänmaito niihin muuttamatta muuten ruokavaliota, joka on pohjannut siihen, että tietyt ravinteet saadaan maidosta. 

En puhunut mitään mistään kasvissyönnistä. Otin vaan kantaa tuohon paikkaansapitättömään väitteeseen, että toisen eläinlajin maito olisi jotenkin välttämättömän tarpeellista ihmislajille. 

Ei ihminen tarvitse vissyä, olutta, viiniä, limonadia, kaura/soija/mantelimaitoa, mehuakaan ja silti niitä juodaan.

Lainaatko viestiä jossa sanotaan että ihminen TARVITSEE lehmänmaitoa henkensäpitimiksi?

Vierailija
108/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kauramaidon olemassaoloa. Kallista.

Oletko kuullut maitoallergiasta tai vegaaneista? Tai siitä, ettei vain pidä lehmänmaidosta?

Miksi pitää olla kauraMAITOa tai vegeNAKKEJA? Maito tulee nisäkkäästä.

Miksi ei vaan voi olla kaurajuoma tai kasvispötkö? 

Tuleeko kookosmaito nisäkkäästä? Puhdistusmaito? 

Tai hedelmäliha? Vauvaöljy?

Vierailija
109/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä parempaa kahvia, niin sinun ei tarvitse muuttaa sen luonnollista aromikasta makua. 

En pidä kahvista m ustana, ja minulla on täysi oikeus omiin makumieltymyksiini. 

Vierailija
110/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kanava on se joka määrittää totuuden, ei viesti?

Eipä tuohon viestinvälittäjään, Putinia palvovaan sairaille vastuuttomia neuvoja antavalle  lääkäriinkään ole luottamista. 

Vierailija
111/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut maitoallergiasta tai vegaaneista? Tai siitä, ettei vain pidä lehmänmaidosta?

En välitä sellaisista. Ongelmajätettä.

Se on ihan sinun oma ongelmasi.

Vierailija
112/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylekö sitten on? Kauramaidon huonous ei ole Anttilan keksimää, kyllä tästä puhutaan laajasti muuallakin miten ultraprosessoitu tuote on. Ja tämä on se luokitus jota ruuassa kannattaa karttaa monestakin syystä.

Nyt on kyllä myrkkyä, itsetehty kauramaito ohje

100gkaurahiutaleita

1 lvettä

1 rklhunajaa

1 ripaussuolaa

1 rklöljyä

Hui miten vaarallista!

Onhan tuo melko makeaa. Ja riippuu vähän, mitä öljyä siihen laitat.

Itse en tuota sotkua käyttäisi mihinkään.

Itse en käytä maitotuotteita kuin harvoin enkä korvikkeita ollenkaan, mutta nuo ainesosat eivät ole myrkkyä kenellekään kuten väitetään.

Vierailija
113/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa vegaanit jotka eivät ideologisista syistä pysty juomaan mustaa kahvia. Pitää saada ruotsalaista lifestyle-tuotetta (Oatly on itse määritellyt itsensä lifestyle-yritykseksi) iKaffea. Jonka valmistuksessa kuolee valtava määrä hyönteisiä ja myös pienjyrsijöitä. Ja jonka valmistuksessa käytettävä kauran terveellinen osa menee sikojen rehuksi. 

Vierailija
114/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kait sitä kukaan juomalla juo. Kahviin liru kerran päivässä. Mulle ei sovi lehmänmaito, tulee finnejä ja maha kipeäksi. Ihminenhän ei tarvitse mitäön maitoa mihinkään, paitsi vauvana äidin. Ei minun lapsetkaan ole taaperoiän jäljeen juoneet kuin vettä. 

Luut murenee kuin näkkileipä tuolla pelillä. Vain ajan kysymys.

Kauramaitoa tehdään vain sen takia, koska osa kieltäytyy juomasta maitoa. Siksi on tarvittu maidon korvike, joka on vitaminoitu maitoa muistuttavaksi. Siitä tiedetään, että maito ravintoaineineen on tarpeellista. Se on niin oleellinen osa ruokavaliota, että jos ei suostu sitä käyttämään, on käytettävä korviketta, joka muistuttaa maitoa.

Et oo tosissasi? Että toisen eläinlajin maito olisi välttämätöntä? Että satoja tuhansia vuosia ihnislaji on pärjännyt ilman, mutta jossain kymmenessä tuhannessa vuodessa se olisi yhtäkkiä tullut täysin välttämättömäksi? Kuka kertoisi tämän sille ihmiskunnan valtaosalle, jotka on yhä laktoosi-intolerantteja? 

Ihminen ei ole eläin, vaan ihminen. Ja maidonkäyttö alkoi 7 500-10 000 vuotta sitten, kun eläimet kesytettiin. Villistä eläimestä on kyllä tosi vaikea lypsää maitoa ennen kuin sitä on saatu edes kiinni. Joten siinä se selitys, miksi maitoa on käytetty vain tuo aika. 

Kauramaito taas on täysin nykyajan kotkotus. Jos siihen ei lisättäisi vitamiineja, se ei riittäisi korvaamaan maitotuotteita. Jos kasvikunnan tuotteissa olisi riittäviä korvikkeita maidolle, niin miksi sitten on pitänyt valmistaa vitaminoituja kasvimaitoja...?

Se, että ihmiskunta historiansa alussa on ollut kasvissyöjä, niin se ei kyllä tarkoita sitä, että ihminen pärjäisi nykykasviksillakin samalla tavalla, koska kaikki on muuttunut alkuajoista, ravinto ei ole enää lähelläkään sitä tasoa, mitä se on joskus aikojen alussa ollut.

Mitä ihmettä nyt taas? Tietenkin ihminen on eläin, yksi nisäkäslajeista. Laktoosin pilkkomisen mahdollistava mutaatio on tosiaan noin kymmenisen tuhatta vuotta vanha, ja levinnyt täällä pohjoisessa laajalti, mikä on täällä mahdollistanut tuon toisten lajien maidon käyttämisen ravinnoksi. Muualla päin maailmaa laajat väestöt on yhä laktoosi-intolerantteja, eikä maitotuotteita ole siellä vastaavasti käytetty. Väite siitä, että maito olisi ihmiselle välttämätöntä, on täten täysin absurdi. 

Ei ihminen tarvitse maitoa. Kasvimaidot länsimaissa on vitaminoitu vastaamaan lehmänmaitoa siksi, että silloin on helppo vaihtaa lehmänmaito niihin muuttamatta muuten ruokavaliota, joka on pohjannut siihen, että tietyt ravinteet saadaan maidosta. 

En puhunut mitään mistään kasvissyönnistä. Otin vaan kantaa tuohon paikkaansapitättömään väitteeseen, että toisen eläinlajin maito olisi jotenkin välttämättömän tarpeellista ihmislajille. 

Ei ihminen tarvitse vissyä, olutta, viiniä, limonadia, kaura/soija/mantelimaitoa, mehuakaan ja silti niitä juodaan.

Lainaatko viestiä jossa sanotaan että ihminen TARVITSEE lehmänmaitoa henkensäpitimiksi?

Hyvä ihminen, se löytyy tästä samasta keskusteluketjysta, jota itse tässä lainasit. 

"Siitä tiedetään, että maito ravintoaineineen on tarpeellista. Se on niin oleellinen osa ruokavaliota, että jos ei suostu sitä käyttämään, on käytettävä korviketta, joka muistuttaa maitoa." 

Siinä, ole hyvä. 

Vierailija
115/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon laktoosia suurin osa on elämänsä alkuvaiheessa vatsaansa kitannut aikoinaan. Mutta kai sekin varmaan aletaan korvaamaan jollain teollisilla tuotteilla.

Vierailija
116/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa vegaanit jotka eivät ideologisista syistä pysty juomaan mustaa kahvia. Pitää saada ruotsalaista lifestyle-tuotetta (Oatly on itse määritellyt itsensä lifestyle-yritykseksi) iKaffea. Jonka valmistuksessa kuolee valtava määrä hyönteisiä ja myös pienjyrsijöitä. Ja jonka valmistuksessa käytettävä kauran terveellinen osa menee sikojen rehuksi. 

Kenelläkään ei ole ideologiaa, joka estää kahvin juomisen mustana. 

Vierailija
117/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä kahvista m ustana, ja minulla on täysi oikeus omiin makumieltymyksiini. 

Et siis ole koskaan maistanut kunnolla valmistettua laadukasta kahvia. Se ei nimittäin ole karvasta, vaan maistuu mm marjoille. 

Vierailija
118/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään ei ole ideologiaa, joka estää kahvin juomisen mustana. 

Ei pidä paikkaansa. Monet ideologiset vegaanit käyttävät tarkoituksella kaurajuomia niiden näkyvyyden ja menekin edistämiseksi. 

Vierailija
119/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se Heikkilän reppana taas hössöttää?

Vierailija
120/223 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla kauraMAITOa tai vegeNAKKEJA? Maito tulee nisäkkäästä.

Miksi ei vaan voi olla kaurajuoma tai kasvispötkö? 

Tuleeko kookosmaito nisäkkäästä? Puhdistusmaito? 

Tai hedelmäliha? Vauvaöljy?

Löydätkö kaupasta myytävänä hedelmälihaa? Vauvaöljy sisältää öljyjä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan