Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäsuosittu mielipide, mutta mun mielestä on ankeaa, ettei kukaan tee nykyään mitään hauskaa

Vierailija
13.06.2026 |

Kaikki vaan istuvat kotona noudattamassa jotain tiukkaa dieettiä ja rutiinia, joka estää poistumasta kotoa, syömästä mitään hyvää, juomasta tippaakaan alkoholia tai valvomasta pitempään kuin klo 21. Kaikki spontaanius ja hulluttelu puuttuu elämästä jo kolmekymppisenä.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baareissa ja yökerhoissakin oli ennen hauskaa. Se oli aina pieni seikkailu. Enää ei ole. Siellä vaan kaadetaan alkoholiaineet naamariin.

Roikutaan omissa porukoissa ja jonkun ulkopuolisen pyrkiminen ihan vain juttelemaan koetaan ahdisteluna.

Vierailija
62/74 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään saa tehdä mitään kun kaikki on kiellettyä tai todella kallista. Ja tästä saamme kiittää kaikkia ammatti loukkaantujia kun vaatii jatkuvasti kieltoja ja rajoituksia kun itse ahdistuu jonkun toisen tekemisestä mikä ei edes kohdistu itseensä. Ihan tyypillistä naisten käytöstä tee niin kuin minä käsken ja haluan tai et tee ollenkaan kun vaadin koko ajan kieltämistä 

Olen kyllä aika varma että elämässäsi ei ole yhtäkään naista jota kiinnostaisi tippaakaan mitä teet.

Mulle on ihan sama, kiinnostaako jotakin naista, mitä teen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni tekee kaikenlaista hauskaa. Tee sinäkin!

Neulominen, hapanjuurileivän leipominen ja sienestäminen ei mun mielestä ole erityisen hauskaa.

Ap

No lähe australiaan tai mun kans mökille ryyppäämään.

Vierailija
64/74 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiukan dieetin tai rutiinin noudattaminen, kotona viihtyminen, aikainen nukkumaanmeno tai alkoholittomuus estä syömästä mitään hyvää, olemasta spontaani ja hulluttelija tai tekemästä mitään hauskaa. Itse ainakin pystyn näihin kaikkiin, vaikka noudatan tiukkaa dieettiä, on muitakin rajoitteita ja joitakin rutiineja, en juo alkoholia ja haluan usein nukkua aikaisin. Olen tehnyt paljon hauskoja asioita spontaanistikin, osallistunut hauskoihin ja mielenkiintoisiin tapahtumiin ja tavannut paljon uusia ihmisiä. 

Siitä olen samaa mieltä, että aika moni kadottaa spontaaniuden ja leikkisyyden aikuisina, muuttuu tylsemmiksi ja viettää paljon aikaa töissä ja kotona. Kotonakin voi hassutella ja olla spontaani. Myös liikunta ja tavoitteellinen treenaaminen voi olla hauskaa.  Ihan mikä tahansa voi olla hauskaa. 

Vierailija
65/74 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tekee, mutta eivät ota sinua mukaan. Kuulostat todella rasittavalta tapaukselta, joka sanelee muille, miten pitäisi elää. Sellainen keskenkasvuinen todella rasittava yolo kreisibailaaja.

Vierailija
66/74 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun elämään ei ole kuulunut alkoholi yli kahdeksaan vuoteen (koska oli ongelmakäyttöä), mutta koen sen silti erittäin hauskana. Syön kyllä mitä huvittaa ruokarajoitteiden puitteissa, joita joudun sairauden vuoksi noudattamaan. Nukun pitkään ja valvon myöhään, teen omasta mielestä kivoja asioita kuten käyn uimassa, bongaan lintuja, saunon, käyn kulttuuritapahtumissa, pelaan lautapelejä ja luen itseäni kiinnostavista asioista. Ja harrastan paljon seksiä joko yksin tai puolison kanssa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/74 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni tekee kaikenlaista hauskaa. Tee sinäkin!

Neulominen, hapanjuurileivän leipominen ja sienestäminen ei mun mielestä ole erityisen hauskaa.

Ap

Ootko koskaan  kokeillut?

Vierailija
68/74 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen hauskempaa kuin olla kotona rauhassa ja tehdä tasan mitä milloinkin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/74 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti monikin tekee. Sinun on vain löydettävä heidän luokseen.

Vierailija
70/74 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole just kivaa kun kaikilla on mahdollisimman ikävää? Toivothan, että kaikki masentuu ja vetää ittensä kii kkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/74 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sana hauskanpito yhdistetään heti kännäämiseen. Ja juhliminen. Mulle hauskanpitoa on mielekäs vapaaehtoinen jonkin asian harrastaminen tai vaikka autoajelu jollain mutkaisella tiellä tai käynti kiinnostavassa paikassa yms. 

Vierailija
72/74 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee skumppakävelylle. Vaikka kukkia katsomaan. Lasiin sampanjaa ja päälle kukkamekko. Mä oon tykännyt. Myös yöuinnit on kivoja. Samoin kirjan lukeminen puun alla. Metsässä polkujuoksu. Usein vien kaverit puistoon pelaamaan krokettia, eväät mukaan. Sunnuntaisin kuuntelen jazzia ja polttelen sikaria. Parasta. Elämä on se, mitä teet siitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/74 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni tekee kaikenlaista hauskaa. Tee sinäkin!

Neulominen, hapanjuurileivän leipominen ja sienestäminen ei mun mielestä ole erityisen hauskaa.

Ap

Sinusta vain ryyppääminen ja rellestäminen on hauskanpitoa? Ihan normaalia ettei tuollainen pinnallinen elämä kiinnosta enää kakskymppisten jälkeen. Hauskoja asioita löytyy paljon muistakin asioista kuin ryyppäämisestä.

Vierailija
74/74 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen ketju, itse ymmärrän hyvin mitä AP (luullakseni) ajaa takaa.


Mietin omien vanhempieni elämää n. kolmevitosina-nelikymppisinä lasten vanhempina ysärillä. Se oli jotenkin monipuolisempaa, rennompaa, vähemmän äärimmäistä. Heillä oli sekä urheiluharrastuksia että välillä kosteitakin illanviettoja. Paljon perheaikaa ja toisaalta ex tempore keikkareissuja ystävien kanssa.


Kun vertaan omaan tuttavapiiriini, sanoisin että nykyisin ollaan enemmän ääripäissä. On tietysti ne, joiden elämä pyörii alkoholin ja biletykseen ympärillä yhä tässä iässä, mikä ei varmaankaan ole tervettä. Mutta sitten ainakin omassa keskiluokkaisessa kuplassani enemmän näkyy sellaista suorittamisen maksimointia, kehon mittaamista älylaittein jopa yöllä nukkuessa, äärimmäisyyksiin menevää biohakkerointia jossa pienikin elämäntapojen lipsahdus vaikka juhannuksena lyhentää heti elämää. 

Miksi niin harvalla meistä on terve ja tasapainoinen asenne elämään, sellainen että sinne mahtuu monenlaisia hauskuuksia sukankutomisesta kotibileisiin ja että tasapaino ratkaisee? En osaa itsekään tätä ihan sanallistaa, mutta joku elämänilo on kadonnut, kun mailaa puristetaan liikaa.