Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia monet nuoret naiset puhuvat kuin pikkutytöt?

Vierailija
13.06.2026 |

"Ku käytin tätä maskii nii mu hiuksist tuli iha super pehmeet!" 

"Vaiks o työtön nii ihmisel o silti ihmisarvo!"

"On tärkeet olla sillee mukava kaikille ja tulla toimee kaikkien kaa!"

Sitten puhutaan vielä kimittävästi. Kielioppi on myös mitä sattuu ja mahtavaa on tietysti lisätä väliin vähän finglishiä. Monet pitkälle kuolutetut naisetkin puhuvat näin ja ihmettelen mikä tässä on ideana. Ennen nuoret naiset lopettivat tämän ärsyttävän tyylin viimeistään yläasteella, mutta nyt jopa lähes 30-vuotiaat puhuvat näin. 

Tosin julkkiksista osalla vanhemmistakin rouvista on tämä käsittämätön kommunikointityyli, esim. Paula Vesalalla ja Maria Veitolalla kun haastatteli tätä. 

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ottanut nyt sellaisen linjan, etten auta enää näitä piipittäjiä. Jos joku ei kuule heidän puhettaan, en toista sitä kuuluvammin, vaan annan heidän itse piipittää niin monta kertaa, kun on tarvis. On muuten uskomatonta kuunneltavaa, koettakaas joskus.

Oletko kuunnellut omaa ääntäsi?

Olen, ihan nauhaltakin. Työn takia. Ei ole niin voimakas kun luulin. Mutta puhun kovaa ja selkeästi. Haluan tulla kuulluksi ja ymmärretyksi. Muun aikaa olen hiljaa.

Vierailija
42/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan kaikkia naisia.

ap

Sama.

T. Kazakhstanista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just yksi Aurinkomatkojen matkaopas puhui mikrofoniinsa kimittäen kuin pikkutyttö. Halusi varmaan ollakin sellainen. Myötähäpeä tuli naisen puolesta.

Vierailija
44/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset möreä-ääniset vanhat naiset jauhaa.

Vierailija
45/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska some. Tiktokista opittu, että miehet tykkäävät nuorista naisista ja jopa tytöistä. Animessa, mangassa, videopeleissä, elokuvissa ja sarjoissa monet naiset esitetään pikkutyttöinä. Miehet kirjoittelevat rumasti vanhenevista naisista joten epävarmat naiset sitten yrittävät olla mahdollisimman nuoria. 

Mitäpä sitä ei tekisi miesten eteen.

Vierailija
46/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateuskortti vedetty. Oliko sinulla jotain sanottavaa itse aiheeseen?

Vierailija
47/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muuta kuin että kaakatus käy hermoilleni. Onneksi tuttavapiirissäni ei ole ketään, joka sanoisi ”kaa” tarkoittaessaan ”kanssa”.

Vierailija
48/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pitkälle koulutetut"?

Kyllä akateemisesti koulutetuissakin on kimittäjiä. Ymmärrän sen lähinnä jos on kyse normaalista puheäänestä vaan kun nämä vetävät tätä kimitysshow'ta ilmankin sitä. Jotkut somemainoksetkin jäävät katsomatta kun mainoksessa esiintyy tällainen kimittäjä. ap 

Joitain vuosia sitten opiskelin yliopistossa, olen siis vähän vanhempi kuin opiskelijat yleensä. Kiinnitin huomiota tähän ap:n mainitsemaan ilmiöön, kun nuoremmat opiskelukaverit tervehtivät toisiaan huudahtamalla kimeästi Moiiiiiiii!

Vierailija
49/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessala onkin ikipissis ja Veitola muuten vaan kehvana.

Mitäs moukka heidän elämä sulle kuuluu 

Hei moukka, unohdit nämä: 😘🥰😍💃👙👙🍑🍑 💃🥰🥵👙👙👙 

Vierailija
50/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden aikuisen naisen joka on jäänyt lapsena orvoksi ja puhuu todella lapsenomaisesti, käyttää sellaisia käsitteitä tai sanoja kuin että he meni pois.

Vierailija
51/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media ja some vähän huonoja vertauskohtia, siellä naiset varmasti piipittää että miehet muna pystyssä syytäisivät rahaa heille. Miehet tykkäävät yleensä mahdollisimman nuorista naisista, tämä nyt tulee tuskin kenellekään yllätyksenä. Itse en juurikaan huomaa tätä ilmiötä arkielämässä.

Vierailija
52/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta naista tiedät jotka haluaisi aidosti aikuistua ja kantaa aikuisen vastuut? Itse en tunne kun tunnen vaan naisia jotka haluaisi taantua lapsen tasolle huollettavaksi ja palveltavaksi eikä halua täyttää aikuisen velvollisuuksia 

Vierailija
53/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa seksikkäältä. <3

M55

Get a room! Älkääkä kiduttako meitä muita!

Ja ap juuri valitti, kuinka naiset puhuvat finglishiä

Vierailija
54/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on jostain syystä muotia sysihuono äänenkäyttötekniikka. Etenkin nuoremmat naiset eivät ole ilmeisesti koskaan saaneet tietoa siitä, että puhua voi muutenkin kuin raakkua ja narista ponnettoman monotonisesti ikään kuin joku kehitysrajoitteinen Anni Sinnemäki. Alamäkeä on jatkunut nähtävästi siitä lähtien kun suuret ikäluokat tulivat aikuisiksi ja naiset alkoivat vapautua. Kuunnelkaa arkistoista Kaisu Puuska-Jokea ja opetelkaa taas puhumaan!

Vierailija
55/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinäkin on, että helsingin naiset ja naismaiset miehet pehmentävät lausumansa koon äng-äänteeksi? Onko tämä jotain pikkulapsipuheen imitointia? "Mua niingu ärsyttää!"

Vierailija
56/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta kiihottuisit?

Vierailija
57/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Myös vanhat naiset voivat piipittää ja kimittää. 

Vierailija
58/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden aikuisen naisen joka on jäänyt lapsena orvoksi ja puhuu todella lapsenomaisesti, käyttää sellaisia käsitteitä tai sanoja kuin että he meni pois.

Ihmisrukka on terapian tarpeessa. Puhe-ja psyyken terapian. 

Vierailija
59/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just yksi Aurinkomatkojen matkaopas puhui mikrofoniinsa kimittäen kuin pikkutyttö. Halusi varmaan ollakin sellainen. Myötähäpeä tuli naisen puolesta.

Varmaan annoit Aurinkomatkalle palautetta? 

Vierailija
60/68 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veitola on kieltämättä aika hauska. Puhuu niin vakavalla naamalla ja totisena ihan kuin 16 teini.

Vanha akka kuitenkin jo...

Ja on niin queer, mutta kun tilaisuus tulee, niin keikistelee ja kimittää kuin pikkulikat.

Se on sitä biinaisten mieskeskeisyyttä. Tarvittaessa vetää queer-kortin esiin jos se häntä itseään hyödyttää. Ihan vaan kiusallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi