Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia rahankäyttöä, jos viikossa kuluu ostoksiin lähes 1200 euroa?

Vierailija
13.06.2026 |

En ole edes työssäkäyvänä törsännyt koskaan tuolla tavalla ja nyt työttömänä tuo on mun kahden kuukauden budjetti.

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011964856.html

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa, niin mikäs siinä. Itsekin ostaisin kotimaista kalaa ja hyvää, laadukasta pihvilihaa paljon useammin, jos ruoka/päivittäistavaraan ei jo nyt yksinelävänä menisi n. 600€/kk. Varmasti myös omistaisin vaatteita "jokaiselle viikonpäivälle". Nykyään vaatekaapistani 90% on t-paitoja, boksereita ja sukkia. 

Vierailija
62/67 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tossa ollut mitään törsäystä edes. Vai mikä tossa sun mielestä oli sitä? 

Meneehän tuo (ja enemmänkin) viikossa helposti, jos käy muuallakin kuin ruokakaupassa. Ja sinnekin saa helposti sievoisen summan. 

Törsäystä oli:

Kirjakauppa

Kahvilat

Pelkohammaslääkäri

Ooppera

Vaatekauppa

Ravintolat

Ruokaostoksiin yli 200 euroa

Mikä noista tekee törsäystä? Törsäystä olisi täysin turhan keääsän ostaminen tai huvinvuoksi taksilla kaupassa käynti tms. 

Ja 200€/vko ruokakauppaan ole summa eikä mikään.

Kahdelle henkilölle on, kun käydään vielä lisäksi ravintoloissa ja kahviloissa.

Osti myös seuraavaksi viikoksi tyttärelle kaappiin ruoat, kun itse lähtee Italiaan. Ruokavieraita oli myös viikolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla kahden kuukauden budjetti?? Maksat 600 eurolla vuokran, sähkön ruoat, lääkkeet jne.?

Minä saan 1110e kuukaudessa ja vuokraan menee 700e. Loppurahalla maksan kaikki muut. Ansionsidonnainen ja asumistuki.

Kahden kuukauden ostosbudjetti. Ei tuossa artikkelissakaan mitään vuokria ja sähkölaskuja ole listattu.

Ap

600e on kiva summa. Mulla se on 350e. Ymmärrätkö nyt?

Vierailija
64/67 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varakas mutta en tuhlari. En tosiaan osta 10 euron kahvipakettia koskaan. Olen lähes lopettanut kahvin juomisen. Juon sitä jos sitä tarjoillaan ilmaiseksi. En osta 10 euron olutta baarista vaan ostan oluet kaupasta. Baareissa en suomess akäy kuin harvoin. Espanjassa saa 3 eurolla oluen baarisssa.

Vierailija
65/67 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksei esim. ihminen joka tienaa 10000€/kk elä tismalleen samalla tavalla, kuin ihminen, joka saa 1400€/kk? Miksi rakennuttaa kivitalo kivalle alueelle, jos siihen on varaa, kun voisi asua kaupungin vuokralähiössä halvemmalla. Nää on näitä todella vaikeita kysymyksiä. 

Vierailija
66/67 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla kahden kuukauden budjetti?? Maksat 600 eurolla vuokran, sähkön ruoat, lääkkeet jne.?

Minä saan 1110e kuukaudessa ja vuokraan menee 700e. Loppurahalla maksan kaikki muut. Ansionsidonnainen ja asumistuki.

Kahden kuukauden ostosbudjetti. Ei tuossa artikkelissakaan mitään vuokria ja sähkölaskuja ole listattu.

Ap

600e on kiva summa. Mulla se on 350e. Ymmärrätkö nyt?

En todella ymmärrä mitä yrität selittää.

Ap

Vierailija
67/67 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri, ooppera ja yksi illallinen oli tuossa ne suurimmat menot. Jos asuu Katajanokalla ja mies on lentokapteeni, niin kai ne tulotkin on isoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi