Onko normaalia rahankäyttöä, jos viikossa kuluu ostoksiin lähes 1200 euroa?
En ole edes työssäkäyvänä törsännyt koskaan tuolla tavalla ja nyt työttömänä tuo on mun kahden kuukauden budjetti.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011964856.html
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitäisi tehdä elämässä, että olisi mahdollisuus elää tuolla tavalla? Käytin tän viikon ruokiin 70 euroa ja tuntuu, että törsäsin ihan liikaa. Mitään muuta en ostanut.
Ap
Jutun perusteella antaa Italialaiselle lentokapteenille.
Ei riitä ulkonäkö mulla tähän.
Ap
Ostaa
Vaatteita
Oopperakäynnit
Hammaslääkäri
Jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitäisi tehdä elämässä, että olisi mahdollisuus elää tuolla tavalla? Käytin tän viikon ruokiin 70 euroa ja tuntuu, että törsäsin ihan liikaa. Mitään muuta en ostanut.
Ap
Kai tuohon pystyy kahden hyväpalkkaisen tuloilla jos mitään ei ole tarve säästää pahan päivän varalle ja asuu jo velattomasti.
Toki tuossa oli vaan tän veran ja tyttärensä menot, kai se mieskin jotain kulutti italiassa samaan aikaan.
Yksinään jos yrittää samaa suomessa, niin tulojen pitää olla ylimmässä 5% suunnassa.
Velattoman asunnon lisäksi näillä on vuokra-asunto Katajanokalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kattelemassa tiliotettani.... Viimeset 7 päivää: 770€. Reissattiin tyttären kanssa euroopassa: pääsymaksuja, ulkonasyömisiä/eväitä, metrolippuja...
Toukokuun viimeiset 7 päivää: 250€. Tuoreita suomalaisia mansikoita, hese, pieniä hankintoja kotiin ja lähinnä ruokakauppa.
Aika vaikeeta olis saada menemään tonni viikossa ellei tarvi ostaa jotain isompaa kuten vaatteita tai elektroniikkaa.
No o han 1000€ vaatteisiin ihan jumalaton summa. 100€ riittää hyvin.
Ootko koskaan ostanut useammalle lapselle talvivaatevarustusta kenkineen? Edes alesta...
Vierailija kirjoitti:
Mikä tällaisten artikkelien idea edes on?
Kysellä kaikkea paskaa mikä ei kellekkään kuulu mitenkään. 😝😝😝
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jutun perusteella antaa Italialaiselle lentokapteenille.
Ei riitä ulkonäkö mulla tähän.
Ap
Imaise persreikääsi ja vihellä läski.
Vierailija kirjoitti:
"Olen tarkka rahan kanssa, olen aina ollut."
Voi hyvä luoja :D Jos 1 200 e viikossa on tarkkuutta, niin mitä se holtiton rahankäyttö sitten on? Rikkaat elää kyllä jossain ihan omassa kuplassaan.
No niikö elää, entä sittetten? Ei kuulu muille.
Aloituksen tapauksessa viikkoon mahtui hammaslääkäri 284€, oopperassa käynti 139€ ja kahdelle ystäväpariskunnalle vastavuoroisesti tarjottu lounas ravintolassa 264€. Nämä tuskin toistuvat viikottain. Eli siis 1200€ sijaan oikeasti puhutaan noin 550€ summasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kai tuohon pystyy kahden hyväpalkkaisen tuloilla jos mitään ei ole tarve säästää pahan päivän varalle ja asuu jo velattomasti.
Toki tuossa oli vaan tän veran ja tyttärensä menot, kai se mieskin jotain kulutti italiassa samaan aikaan.
Yksinään jos yrittää samaa suomessa, niin tulojen pitää olla ylimmässä 5% suunnassa.
Mä nyt lähinnä mietiskelin mitä pitäå elämässä tehdä jotta on varaa törsätä tonni viikossa muuhun kuin perus asumiseen ja kännykkälaskuihin.
Itsekin elän 2 asunnossa, 2 keskitulosta palkansaajaa ja 3 ruokittavaa, kk-budjetti on puolet kuluihin ja puolet säästöön/myöhemmäksi. Mutta meidän tuloilla ei oo vielä varaa laittaa tonnia haisemaan joka viikko.
Kyllä on työttömälle normi tuhlata kahden kuun tuet viikossa
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yks hailee siun ja toisten menot. Ei kuulu sulle eikä mulle. 👹
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa, niin mikä jottei. Itselläni menee tuo kuukaudessa.
Niiköööööö....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kattelemassa tiliotettani.... Viimeset 7 päivää: 770€. Reissattiin tyttären kanssa euroopassa: pääsymaksuja, ulkonasyömisiä/eväitä, metrolippuja...
Toukokuun viimeiset 7 päivää: 250€. Tuoreita suomalaisia mansikoita, hese, pieniä hankintoja kotiin ja lähinnä ruokakauppa.
Aika vaikeeta olis saada menemään tonni viikossa ellei tarvi ostaa jotain isompaa kuten vaatteita tai elektroniikkaa.
Nikö on? Paistaako siellä aurinko?
Rva ostaa kaupasta paljon vihanneksia kun tottunut syömään italiassa.
Mekin syömme paljon vihanneksia, kasviksia ja marjoja mutta ostan ne Lidl:stä..piiikkasen eri summa 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nikö on? Paistaako siellä aurinko?
Paistaa joo. Mutta on niitä alerekkejä jakirppiksiäkin olemassa. Nyt varsinkin löytyy talvikampetta halvalla myymälöiden peränyrkasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on työttömälle normi tuhlata kahden kuun tuet viikossa
Ja sitten itketään Av:lla kun rahat on loppu 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä nyt lähinnä mietiskelin mitä pitäå elämässä tehdä jotta on varaa törsätä tonni viikossa muuhun kuin perus asumiseen ja kännykkälaskuihin.
Itsekin elän 2 asunnossa, 2 keskitulosta palkansaajaa ja 3 ruokittavaa, kk-budjetti on puolet kuluihin ja puolet säästöön/myöhemmäksi. Mutta meidän tuloilla ei oo vielä varaa laittaa tonnia haisemaan joka viikko.
Puolet säästöön? Olisi pitänyt arvata. Sinä olet näitä, joille ei riitä edes 20 tonnin nettopalkka, koska "sijoitan kymppitonnin kuussa ja on epäreilua että käteen jää saman verran kuin työttömällä".
Suurin osa suomalaisista ei laita puolia tuloista säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yks hailee siun ja toisten menot. Ei kuulu sulle eikä mulle. 👹
Kuuluuhan ne, kun tuon rouvan menot on päätetty julkaista eriteltynä lehtiartikkeliin.
Ap
Ollaan nyt lomamatkalla ja rahaa on mennyt.
Lennot, lähes kaikki majoitukset on maksettu etukäteen.
Syömiset, juomiset, ostamiset, junaliput on maksettu paikanpäällä.
Käyttörahaa oli varattuna 2000 e, tuskin riittää.
Mulla menee hammaslääkäriin ensi viikolla 500€ muuhun ei jääkkään. Varmasti kuttaisin enemmän jos olisi mistä kuluttaa.