Muutettiin mökille asumaan, ajatuksena asua tässä nyt jokunen vuosi ja sitten mahdollisesti muuttaa jonnekin
Ja nyt on käynyt niin että kun on tehty remonttia, laitettu pihaa mieleiseksi ym, mä olen rakastunut paikkaan aivan täysin!! Tuntuu että haluan asua täällä loppuikäni, enkä muuttaa enää yhtään mihinkään. Mies kuitenkin aina välillä miettii minne muutettais, ja mistä hakisi uutta työpaikkaa, tai jos mentäisiinkin sinne tai tänne. Olen kyllä sanonut että mä en tiedä haluanko muuttaakaan tästä pois. Hän kuitenkin ajattelee että kyllästyn tähän ja kun aikaa kuluu niin haluan pois. Tässä vaan on käynyt nyt toisinpäin! Rakastan asua täällä.
Jos hän haluaa muuttaa, hän saa sen tottakai tehdä. Mutta ei hän yksin halua minnekään lähteä.
Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta, ja miten se ratkesi? Jos ratkesi.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi vähän sama juttu. Muutin mun vanhempien mökille, kun vuokranantaja otti asunnon omaan käyttöönsä ja jäin vaille asuntoa. Ajatus oli, että asun muutaman kuukauden ajan mökillä ja säästän vähän rahaa (ei tarvinnut maksaa vanhemmille vuokraa, olivat vain tyytyväisiä kun mökille oli käyttöä ja joku pitämässä paikkoja kunnossa). Työmatka oli n. 50km suuntaansa, mutta osittain tein etänä. Rakastuin maaseudulla asumiseen ja talven tullen vuokrasin pienen omakotitalon täältä maalta ja nyt oon asunu täällä kohta kolme vuotta, enkä enää halua takas kaupunkiin.
Kuulostaa ihanalta! Niin se elämä joskus yllättää. Me ollaan kyllä asuttu maalla joskus ennenkin, mutta juuri täällä asuminen on nyt vaan jotenkin niin ihanaa. Mukavaa kesää! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko käyttää kunnan terveyspalveluita jos ei ole virallinen asuinpaikka vaan asuu vapaa-ajan asunnossa?
En ap:stä tiedä, mutta jos ei ole muuta asuinpaikkaa kuin mökki, niin eikö silloin ole kuntalainen, jos se mökkikunta on väestörekisterissä asuinpaikka?
Mutta jos kunta ei suostu antamaan mökille vakituisen asuinpaikan statusta vaan pitää kiinni siitä, että mökki on vapaa-ajan asunto?
Onko kenenkään vapaa-aikaa mitenkään rajoitettu? Ei se kunnan nillitys mitään muuta tai auta, jos ei ole muuta paikkaa mihin mennä. Ei kunta voi ketään omasta mökistään tuon perusteella häätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko käyttää kunnan terveyspalveluita jos ei ole virallinen asuinpaikka vaan asuu vapaa-ajan asunnossa?
En ap:stä tiedä, mutta jos ei ole muuta asuinpaikkaa kuin mökki, niin eikö silloin ole kuntalainen, jos se mökkikunta on väestörekisterissä asuinpaikka?
Mutta jos kunta ei suostu antamaan mökille vakituisen asuinpaikan statusta vaan pitää kiinni siitä, että mökki on vapaa-ajan asunto?
Onko kenenkään vapaa-aikaa mitenkään rajoitettu? Ei se kunnan nillitys mitään muuta tai auta, jos ei ole muuta paikkaa mihin mennä. Ei kunta voi ketään omasta mökistään tuon perusteella häätää.
Kirjoilla pitää olla jossain, mutta voihan olla virallisesti asunnoton, kirjat poste restantessa, ja viettää vain aikaansa siellä mökillä?
Itsellä on kyllä vakituinen asuinpaikka missä olen kirjoilla, mutta mökillä olen asunut jo 6 vuotta. Ei ole tarvis myydä kaupunkiasuntoa, joten ihan sama.
Voin asua mökillä ja olla näennäisesti kirjoilla muualla. Enää kun ei paperista postiakaan tule ihan sama.