Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu opiskeluajoista on ollut ilman ruokaa jo viikon

Vierailija
11.06.2026 |

Hän sai kesäduunin mutta se työsuhde purettiin ensimmäisenä päivänä. Hän on hakenut toimeentulotukea ja sitä päätöstä odotellessa näkee nälkää. Auttaisitteko tällaista keissiä ja jos auttaisitte niin miten?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se nyt jotain on syönyt viikon aikana? Ei viikkoa selviä totaalisella syömättömyydellä.

Jos sinulla on varaa, niin tee isompi annos ruokaa, vaikka kaksi laatikkoa ja vie se toinen hänelle. Tai lahjoita hänelle ruokaa kassillinen. Minun uskova ystävä teki joskus niin, että toi minulle ruokatarvikkeita. Ja eräälle toiselle, jolla oli elämäntilanne huono, naapurit toivat hänelle annoksen ruokaa päivittäin, kun he tekivät itselleen ruokaa, kunnes alkoi elämä voittaa.

Viikon selviää kyllä helposti syömättä.

Kerro meille viikon syömättömyyskokemuksesi!

En ole sama, mutta olin viikon teholla. En saanut ruokaa. Ravintoliuosta sain suoneen, mutta eiköhän vettä suolaa ja sokeria ole aloittajan tutullakin.

Vierailija
22/32 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paastonnut viikon. Ihan helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajonot, diakonia, Kelasta voi saada maksarin ruokaan.

Vierailija
24/32 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kesätyö purettiin jo ensimmäisenä päivänä?

Miten olisi selvinnyt työssäkäyvänä, eikö palkka tule kuun lopussa? 

Vierailija
25/32 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paastonnut viikon. Ihan helppoa.

Se on eri asia vapaaehtoisesti paastota viikko tietäen, että voi kuitenkin syödä milloin haluaa kuin joutua olemaan nälässä ja ei ole rahaa ostaa ruokaa. 

Vierailija
26/32 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokajonot, diakonia, Kelasta voi saada maksarin ruokaan.

Kun soittaa Kelan toimeentulotukeen, yksi vaihtoehto on "kiirellinen tarve" tms. 

Vierailija
27/32 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikein kyselee muilta että Auttaisitteko?!?!

Näin juuri. Hulluja on joka puolella.

Vierailija
28/32 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa ettei jollain olisi yhtään mitään kotivaraa. Voisin viedä paketin kaurapuuroaineita, kanamunapaketin ja muutaman tölkissä hernekeittoa ja juhannukseksi grillimakkaraa. Onhan tuo selvästikin itse sössinyt asiansa.

Vierailija
29/32 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tsekkaamaan oman lähistön commu-appin ilmoitukset.

Olen hakenut tuota kautta ruoka-apua ja sain saman päivänä. Laitoin myös heti pystyessäni itse hyvän kiertämään ja vein paikalliselle lapsiperheelle kaksi kassillista ruokaa.

Puoli seiskassa oli viime vuonna juttu tuon Commu sovelluksen toiminnasta, kehittäjistä ja ylläpitäjistä. Jossiis epäilyttää.

Tsekatkaa ihmeessä commu, sitä varten täällä ollaan ettei tarvitse kenenkään yksin selvitä.

Vierailija
30/32 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kesätyö purettiin jo ensimmäisenä päivänä?

No kato kun ei jaksa eikä viitti.

No mulla ainakin oli kesätyö sovittuna baarin tarjoilijana, nollatunti-sopparina. Piti olla 20h viikko mutta ekan päivän jälkeen ilmoitettiin et ei tarttekaan tulla kun alkaa lomautukset. 

Ihan perusmeininkiä pompotella ja lupailla eioota ainakin noilla jotka vuokratyöfirmojen kautta nuotia "palkkaavat".

Että soittakaapa nyt vaan huilua kaikki te ylimieliset omaa työpaikkaansa itsestäänselvänä pitävät paremmat ihmiset.

Vierailija
31/32 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se nyt jotain on syönyt viikon aikana? Ei viikkoa selviä totaalisella syömättömyydellä.

Jos sinulla on varaa, niin tee isompi annos ruokaa, vaikka kaksi laatikkoa ja vie se toinen hänelle. Tai lahjoita hänelle ruokaa kassillinen. Minun uskova ystävä teki joskus niin, että toi minulle ruokatarvikkeita. Ja eräälle toiselle, jolla oli elämäntilanne huono, naapurit toivat hänelle annoksen ruokaa päivittäin, kun he tekivät itselleen ruokaa, kunnes alkoi elämä voittaa.

Viikon selviää kyllä helposti syömättä.

...Sanoo henkilö, joka ei ole ikinä edes ollut viikoa syömättä.

Viikon syömättömyys ajaa kehon säästöliekille. Elimistö siirtyy polttamaan rasvaa energiaksi (ketoosi) ja alkaa hajottaa lihaksia proteiinin saamiseksi. Seurauksena on voimakas nälkä, huimaus, päänsärky, aivosumu ja äärimmäinen uupumus. Nesteen saanti on elintärkeää, sillä ilman sitä ihminen kuolee muutamassa päivässä.

Tarkempi fysiologinen aikajana viikon syömättömyydelle:

1. päivä: Keho kuluttaa verensokerin ja maksan glykogeenivarastot loppuun. Nälkä on voimakas.

2–3. päivä: Glykogeenin loputtua elimistö siirtyy ketoosiin ja hajottaa rasvakudosta energiaksi. Lihaksia alkaa purkautua glukoosiksi, jota aivot tarvitsevat toimiakseen.

4–7. päivä: Elimistön toiminnot hidastuvat energian säästämiseksi. Energiatasot ovat alhaalla, aivosumu tihenee ja vastustuskyky heikkenee.

Jos paaston aikana juo edes vettä, viikon selviää fyysisesti hengissä, mutta tila on keholle erittäin raskas ja vaarallinen ilman lääkärin valvontaa. Pitkään jatkuva ravinteiden puute johtaa lopulta elinten toiminnan pettämiseen.

Olin fysiologian luennolla ja siellä lääkäri luennoi, että terve ihminen kestää 6 viikkoa ilman mitään ruokaa ennen kuin alkaa tulla pysyviä vaurioita. 

Vierailija
32/32 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin kyllä vähän, varsinkin jos on ihan mukava tyyppi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi