Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kesäkukkien siemeniä kylvää suoraan maahan?

16.05.2007 |

Vai tarvitseeko ensin kasvattaa taimiksi sisällä? Kyseessä siis kehäkukkaa, olkikukkaa ja ruiskaunokkia...Siemenpussien ohjeet niin epäselvät ja ei aikaisempaa kokemusta asiasta...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tapaan kylvää kesäkukat vasta sitten, kun maa on kunnolla lämmennyt.

Jos annat kehäkukkien kukkia ja kehittää siemenensä, etkä poista niitä lakastuneita kukkia (ainakaan kaikkia), niin se kylväytyy itsekseen seuraavina kesinä. Mulla on kehäkukkapenkki ollut jo ainakin 7 vuotta samalla paikalla ja vain silloin ensimmäisenä keväänä olen kylvänyt sen. Siemenistä riittää tutuillekin!

Vierailija
2/4 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkikukkia en ole itse kasvattanut, mutta muistakseni jollain tutullani oli niitäkin rivi kasvimaan reunalla. Kylvettynä, siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska hätähousu olen ;) kylvän siemenet aina toukokuun alussa ja kukat kukkii komeasti jo heinäkuun alussa. Eivät ole kärsineet satunnaisista hallaöistä. Ja asutaan siis melko eteläsuomessa.

Vierailija
4/4 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kasvatin köynnöskrassia sisällä pikkutaimiksi, ja lähtivätkin oikein hyvin kasvuun. Mutta sitten taimet muuttuivat ihan vaaleankeltaisiksi ja alkoivat lerpattaa. Siirsin ne nyt äkkiä ulos avomaalle, ja ajattelin suojata hallalta öisin jos tarpeen.

Kastelin mielestäni ihan riittävästi, tai ehkä sitten liikaakin? Oliko niin, että pikkupurkkien ravinteet eivät nyt sitten riittäneetkään...Harmittaa, kun alku oli niin lupaava. Kai se on marssittava kauppaan taas hakemaan taimia.

Eli mitä sanotte, heitänkö huonon näköiset alut jo pois ja korvaan uusilla? Hätähousuna haluaisin krassit kuitenkin pikapuoliin kasvuun paikalleen, jotta kukkisivatkin sitten joskus!

Ja vielä kysymys kesäkukista: laitoin avomaalle ilman esikasvatusta kosmoskukkaa, tarhaneitoa ja silkkiunikkoa. Onkos teillä kokemusta kyseisistä kukista, miten lähtevät kasvamaan? Oletteko muuten yleensä paljon harventaneet taimiriviä kun sen aika koittaa?

t. kuonokas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän