Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Ruoan hinnan nousu vain kiihtyy luvassa poikkeuksellisen kallis jouluateria

Vierailija
19.11.2022 |

On tullut vähän sellainen olo, että viitsiikö tänä vuonna edes laittaa mitään joulua. Rahat on loppu jo nyt, ja kalliimmat kuukaudet vasta edessä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tuo mittää, jouluateria on ruoka jaossa ja seurakunnassa, pitäs saada pummittua sellainen lippu diakonilta 

ja jouluhan alkaa meillä ruokajonon pummeilla vasta joulun jälkeen kun tulee jouluruokia jakoon , viimeksi sain 80 kpl laatikkoja, osa piti keväällä heittää roskiin kun ei mahtunut pakkaseen muuta ruokoo

kuulit oikein, 80 kpl

kinkut ja muut lohet kans tulee jakoon

Vierailija
4/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonoissa on ruoka vähenemässä.

Vierailija
5/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene yhtään enempää rahaa ruokaan, kun ei käytä enempää. Ostaa vaan vähemmän kalliita juttuja. Ei ole mikään pakko käyttää miljonäärikauppiaan sponssaamiseen rahojaan. Jättää vaan ostamatta ja kaupan hyyllyyn kalliit.

Vierailija
6/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene yhtään enempää rahaa ruokaan, kun ei käytä enempää. Ostaa vaan vähemmän kalliita juttuja. Ei ole mikään pakko käyttää miljonäärikauppiaan sponssaamiseen rahojaan. Jättää vaan ostamatta ja kaupan hyyllyyn kalliit.

En mä sponssakaan mitään miljönäärikauppiaita. Käyn itse omistamassani S-kaupassa.

Vierailija
7/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Take that Putin!

Venäjän talous romahtaa, enää kaksi viikkoa! (miten tämä kuulostaa niin tutulta, hmmm?)

Vierailija
8/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppiaat ovat päässeet jättikatteiden makuun, mikään ei enää pysäytä ahneita kauppiaita. He eivät osallistu säästötalkoisiin millään tavalla, päin vastoin, tiristävät viimeisetkin centit asiakkailta. Järkyttää!

Vierailija
9/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne laatikot ja puurot, tortit ja piparit paljon maksa vieläkään.

Vierailija
10/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa oli, että juuri leivontajutut kallistuneet paljon, mm. jauhot ja munat. Mutta enemmänkin kyse on siitä, ettei tämän kurjistamisen keskellä oikein tunne mitään joulufiilistä.

Vierailija
11/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo ostanut jouluruoat ja tarvittavat leivontatarvikkeet. Hyvin säilyy joukuun saakka. Laatikot teen ensi viikolla pakastimeen itse, ne ei tule kalliiksi.

Aivan tuoretuotteet ja jonkun joulukukan ostan vasta jouluviikolla, eikä ne maksa kuin n.30e.

Vierailija
12/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun jälkeen aina valitetaan, miten paino nousee ja ruokaa jää liikaa haaskiin. Olen päättänyt, että tänä jouluna ostan puolta vähemmän sitä samaa hyvää ruokaa, niin ei tule kalliiksi, enkä liho.

Vierailija
13/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppiaat ovat päässeet jättikatteiden makuun, mikään ei enää pysäytä ahneita kauppiaita. He eivät osallistu säästötalkoisiin millään tavalla, päin vastoin, tiristävät viimeisetkin centit asiakkailta. Järkyttää!

Ärsyttää ihmisten kateellisuus, miksi et voisi sinäkin olla iloinen että jotkut menestyy?

Vierailija
14/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötukea saa, jos tulot 27000 tai alle, sähkönsiirtoa ei huomioida ja 400 on omavastuu.

Vierailija
15/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa oli, että juuri leivontajutut kallistuneet paljon, mm. jauhot ja munat. Mutta enemmänkin kyse on siitä, ettei tämän kurjistamisen keskellä oikein tunne mitään joulufiilistä.

Hintojen nousun alkaessa ihmisiä kehoitettiin leipomaan itse. Siksi kauppiaat nostivat leivonta tarvikkeiden hintoja huikeasti, jotta heidän omat ylihinnoitellut leivät eivät jää ostamatta.

Vierailija
16/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking-buffet jouluilllallinen vajaa 40 euroa per henkilö sisältäen viinit ja jälkiruoat. Lapset vieläkin halvemmalla tai jopa ilmaiseksi. Voiko tuosta enää mennä halvemmaksi?

Vierailija
17/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää ihmisten kateellisuus, miksi et voisi sinäkin olla iloinen että jotkut menestyy?

Työttömät hyllyttävät tavaroita työttömyyskorvauksella kaupoissa. Löytyy kelan sivuilta työkokeilu nimellä.

Vierailija
18/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, rahat menevät ruokaa. Marketeista ei osteta vaatteita eikä mennä parturiin ottamaan sadan euron hiusväriä.

Vierailija
19/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että ne ahneiden kauppiaiden eurot ovat revitty mun pienistä tuloista!!

Vierailija
20/42 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisipa työtä niin voisi ostaa ruokaa. Olen laiska kuulemma kun en saa töitä. Työvoimapula johtuu laiskuudestani joka näkyy siitä että etten saa töitä.