Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsivapaa (lounas)ravintola

Vierailija
10.06.2026 |

Onko sellaisia? Varsinkin kesäaikaan, kun lähtee  lounaalle vetämään hiukan happea, niin aina on jossain pöydässä huutava lapsi. Eikö nää vaan vois syödä sitä pilttiä puistossa?

Kirjoitan tätä tympääntyneenä, kun taas lapsi huutaa naapuripöydässä kuin teuraalle vietävä ja äidit ei tee mitään. Keskittyvät juomaan kahvia, onkohan heiltä mennyt kuulo vai kiinnostus.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika väsynyt aloitus. Enpä ole huomannut, että ne äidit pikkuvauvojen kanssa mitään erityistä mekkalaa pitäisivät ja pahimmat uhmaikäiset on kyllä päiväkodissa luultavasti, kun harvemmin niitä näkee. 

Mä käyn paljon lounaalla sellasen 5-8v lasten kanssa ja ihan nätisti syövät sekä keskustelevat. Häiritseekö sen ikäiset myös? Eipä ole koskaan tullut edes mieleen, että joku katsoisi meitä pahalla. Enkä kyllä edes välittäisi 

Lapset on täysin fine, kunhan ne osaa käyttäytyä. Toki vauvalta käytöstapojen vaatiminen on vähän vaikeaa, mutta vauvojen kanssa ei sovi ravintolaan tulla. Jos on varma, että muksu nukkuu niin sitten. On vaan kovin epävarmaa olla varma ja siinä tapauksessa on valmistauduttava nopeaan lähtemiseen. Se, että äiti näkee lapsensa kalleimpana asiana mitä

Maailmassa on , ei tarkoita, että se minua hetkauttaa mihinkään suuntaan. Se ei ole vaan itkua, vaan saatanallista möykkää. 

Haluan (ja varmasti moni muukin) syödä lounaani rauhassa juoda kahvit ja lukea päälle mahdollisesti Hesarin. Ilman itkupotkuraivareita, härdelliä tai helvetillistä juoksurumbaa.

Ehkä sinun kannattaisi syödä lounaasi siellä toimistolla sitten, niin saat olla rauhassa. Mikä pakko on mennä ihmisten ilmoille, jos häiriintyy muista ihmisistä? 

Siinä kohtaa, aikuiset alkavat raivota ja sinkoilla pitkin ravintolaa siirryn muualle. Minua ei häiritse muut ihmiset, vaan lapset jotka seloilevat. Minä en taatusti ole ainut ihminen joka näin ajattelee ravintolassa, jossa on mekastava lapsi. 

Ap

Miksi et toimi samalla tavalla, jos lapset häiritsevät? Yhtälailla heillä on oikeus olla siellä ravontolassa asiakkaana kuin sinullakin.

Vierailija
62/74 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika väsynyt aloitus. Enpä ole huomannut, että ne äidit pikkuvauvojen kanssa mitään erityistä mekkalaa pitäisivät ja pahimmat uhmaikäiset on kyllä päiväkodissa luultavasti, kun harvemmin niitä näkee. 

Mä käyn paljon lounaalla sellasen 5-8v lasten kanssa ja ihan nätisti syövät sekä keskustelevat. Häiritseekö sen ikäiset myös? Eipä ole koskaan tullut edes mieleen, että joku katsoisi meitä pahalla. Enkä kyllä edes välittäisi 

Kunhan ette syö buffetissa. Ruuan valitseminen tuon ikäisille lapsille on usein melkoinen farssi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eikö nää vaan vois syödä sitä pilttiä puistossa?"

Piltti tarkoittaa pientä lasta, kuka muka lapsia syö?

Piltti on myös lastenruuan tuotemerkki.

Piltti (isolla alkukirjaimella) on tuotemerkki, piltti on pikkulapsi.

Tsekkaapa, kummalla tavalla sana oli kirjoitettu aloituksessa.

Ehkä hän tarkoitti "piltillä" kaiken merkkisiä lasten purkkiruokia?

Vierailija
64/74 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi aloittaja itse on osannut käyttäytyä täydellisesti vauvasta saakka 😊

Ehkä hänen vanhempansa poistuivat tilasta, jos ei osannut käyttäytyä? Sisareni ei vienyt poikiaan kauppaan ollenkaan, koska he eivät osanneet käyttäytyä. Hän tai hänen miehensä kävivät lapsilta salaa kaupassa, etteivät tunkeneet mukaan. 😁

Tuohan kuulostaa järkevältä.

Vierailija
65/74 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi aloittaja itse on osannut käyttäytyä täydellisesti vauvasta saakka 😊

Ehkä hänen vanhempansa poistuivat tilasta, jos ei osannut käyttäytyä? Sisareni ei vienyt poikiaan kauppaan ollenkaan, koska he eivät osanneet käyttäytyä. Hän tai hänen miehensä kävivät lapsilta salaa kaupassa, etteivät tunkeneet mukaan. 😁

Tuohan kuulostaa järkevältä.

Tuolla lailla säästyi vanhempien hermot, toisten asiakkaiden hermot, eikä pojat pahoittaneet mieltään, kun kaupassa ei suostuttu ostamaan heille karkkia, jäätelöä, limsaa ja muita herkkuja.

Suositeltava tapa toimia.

Vierailija
66/74 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äiti ja ymmärrän aloittajaa hyvin. Kuka vetää herneet nenään siitä että joku toinen haluaa syödä lapsivapaassa ravintolassa? Nykylapset on niin huonosti kasvatettuja maailmannapoja etten ihmettele "lapsivihan" ja lapsettomien ravintoloiden lisääntymistä.

Vierailija
67/74 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö kotonasi, jos muut ihmiset häiritsee. 

Miksi ihmeessä normaalisti käyttäytyvän, maksavan asiakkaan pitäisi jäädä kotiin? Lapset ovat tervetulleita ravintolaan, mutta tottakai lapset pitää opettaa käyttäytymään ja mielestäni ei ole ok tulla ravintolaan harjoittelemaan mitään sormiruokailua, sellaisen voi jättää ihan sinne kotioloihin. 

Vierailija
68/74 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äiti ja ymmärrän aloittajaa hyvin. Kuka vetää herneet nenään siitä että joku toinen haluaa syödä lapsivapaassa ravintolassa? Nykylapset on niin huonosti kasvatettuja maailmannapoja etten ihmettele "lapsivihan" ja lapsettomien ravintoloiden lisääntymistä.

Ja joo, piti kirjoittaa lapsivapaa eikä lapseton mut kaippa tuo on sama asia.

Vierailija
69/74 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset saavat syödä lounasaikaan ravintolassa, kun osaavat olla häiritsemättä muita. Jos eivät osaa, täytyy vielä kasvaa ja opetella käyttäytymään.

Vierailija
70/74 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pari viikkoa sitten lounaalla Helsingin keskustassa naisseurueen kanssa. Nuorimmalla oli mukana 4kk ikäinen vauva. Heti kun vauva alkoi osoittaa kärsimättömyyden ja nälän merkkejä, tämä äiti lähti pois. Oli onneksi ehtinyt hotkaista lounaansa ennen kuin kukaan tuli sanomaan että painukaa helvettiin siitä.

Missään muualla maailmassa ei olla yhtä lapsivihamielisiä kuin Suomessa.

Yritäpä samaa esim. Pariisissa 😂

Vierailija
71/74 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pari viikkoa sitten lounaalla Helsingin keskustassa naisseurueen kanssa. Nuorimmalla oli mukana 4kk ikäinen vauva. Heti kun vauva alkoi osoittaa kärsimättömyyden ja nälän merkkejä, tämä äiti lähti pois. Oli onneksi ehtinyt hotkaista lounaansa ennen kuin kukaan tuli sanomaan että painukaa helvettiin siitä.

Missään muualla maailmassa ei olla yhtä lapsivihamielisiä kuin Suomessa.

Miten monesta maasta sinulla on kokemusta?

Vierailija
72/74 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole kyse lapsivihasta VAAN puhtaasti siitä etteivät tämän päivän vanhemmat osaa olla vanhempia. 
Olen nähnyt vanhempia vaihtamassa vaippaa kun viereisissä pöydissä ruokaillaan, mitään ei voida taaperolle sanoa ettei hän pahoittaisi mieltään.. .Missä on vanhemmuus? 

Vierailija
73/74 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lapsiviha" on väärä termi, koska kyse ei ole vihasta. Tuota termiä käyttää konservatiivit ja kullut, jotka haluavat puolustella laiskaa vanhemmuutta ja korkeita syntyvyyslukuja keinolla millä hyvänsä. Tuota termiä ei siksi kannata käyttää.

Vierailija
74/74 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset vois laittaa ruokailun ajaksi vartioituun häkkiin ravintolan ulkopuolelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän