Ehtiikö 300km päähän mökille juhannukseksi sähköautolla jos lähtee tänään?
Kommentit (47)
Vain hullu ostaa sähköuaton. Minulla on vuonna 2016 ostettu bensa toyota. Mökille matkaa 28 km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa ajassa sen mökkimatkan ajaa kuin millä tahansa muulla autolla.
Jis mökkitiellä on kivenmurikoita, niin akut vaurioituu. Ei oo maasto/metsätie ajoon sopiva
Kaikkien mökit eivät olekaan jossain umpikorvessa. Eikä kaikki polttomoottoriautotkaan ole hyviä louhikossa,
Vierailija kirjoitti:
Vain hullu ostaa sähköuaton. Minulla on vuonna 2016 ostettu bensa toyota. Mökille matkaa 28 km.
Minä ajoin vuosia bensalla. Nyt sähköllä. Ajan samoja reittejä ja matkoja kuin ennenkin. Yhtäkään ajoa ei ole jäänyt tekemättä käyttövoiman takia. Ja auto maksoi suunnilleen saman verran kuin vastaavat, samanikäiset ja kokoiset polttomoottoriautot. Mitähän hullua siinä on?
Todennäköisesti akku ei räjähdä yhdellä matkalla. Naarmustakin jäät kiinni vasta seuraavassa katsastuksessa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa ajassa sen mökkimatkan ajaa kuin millä tahansa muulla autolla.
Jis mökkitiellä on kivenmurikoita, niin akut vaurioituu. Ei oo maasto/metsätie ajoon sopiva
Mitä ihmeen juttua nämä on. Jossakin 12 vuotta vanhoissa tesloissa saattaa olla ongelma. Ihan samalla tavalla se pohja kestää sähkiksissä kuin muissakin.
AP provoaa. Jos auto on ikivanha pikkuakkuinen Leaf, niin onnistuu silläkin, tosin on aika tuskainen reissu. Modernimmalla autolle menee heittämällä samassa ajassa kuin polttiksllakin. Mutta senhän tiesitkin?
Tossa kilometrin päässä on sellainen tie möksälle. En ajaisi autolla sinne. Kävin fillarilla. Siel oli mökkiläinen