Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhien ei kannata tilata ambulanssia. Taksi mielummin.

Vierailija
10.06.2026 |

Taksien kannattaisi alkaa mainostamaan ns ambulanssikyytejä.

Kiitos taas kokoomus ja empaattinen Ville Rydman.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväosaiselle menee tunteisiin kun köyhäkin kokee ansaitsevansa terveydenhuollon palveluja. Se on henkilökohtainen loukkaus, kun köyhät ei ole kaikki nettiveronmaksajia. 

Vierailija
22/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse ajan kaikki lääkäri käynnit kela taksilla, muista en tiedä.

Minulle on kerrottu, että kelataksin tilaamisesta päättää hoitohenkilökunta. Ei kait sitä kuka vaan voi ominpäin tilata.  Tietenkin on eri juttu, jos on jotain vakavia pitkäaikaissairauksia, niin on voinut EHKÄ saada luvan ihan itse valita, että tilaanpas kelataksin.

Ei päätä. Ihan saat "ominpäin" tilata, jos kela-taksille on tarve, ja joudutkin ihan itse soittamaan taksikeskukseen ja tilaamaan kyydin.

Kiitos tiedosta.  Ensi kerralla soitan sitten kelstaksin, kun menen hammaslääkärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssi on vain ja ainoastaan sitä varten että tarvitaan ensihoitoa jo paikan päällä tai kuljetuksen aikana.

Jos pystyt kävelemään ja soittamaan itse, pystyt kulkeutumaan hoitoon muulla kuin lanssilla

Vierailija
24/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssikuski r*iskaa vähemmän todennäköisesti. Maksan siitä ihan mielelläni tässä "uudessa normaalissa". 

Vierailija
25/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse ajan kaikki lääkäri käynnit kela taksilla, muista en tiedä.

Minulle on kerrottu, että kelataksin tilaamisesta päättää hoitohenkilökunta. Ei kait sitä kuka vaan voi ominpäin tilata.  Tietenkin on eri juttu, jos on jotain vakavia pitkäaikaissairauksia, niin on voinut EHKÄ saada luvan ihan itse valita, että tilaanpas kelataksin.

Paska puhetta, eivät vain viitsi  kirjoittaa kelaan lipuketta kela taksi kyydeistä.

Vierailija
26/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin hölmöjä voi puhua vain joku, joka on kävelymatkan päässä sairaalasta tai on todella niin köyhä, ettei ole kulkenut taksilla viimeiseen 40 vuoteen. 

Turhaa sitä ambulanssia on soittaa kun ei se vie lääkäriin kuitenkaan, taksilla joutuu joka tapauksessa menemään.

Vierailija
27/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne ambulannsit enää töitä tee. Ajavat vain tyhjänä edestakaisin. Ketään ei saa ainakaan kyytiin ottaa. 

Näinhän se on. Täällä minun kotikunnassani Kempeleessä ei juurikaan potilaita näy puolenpäivän aikoihin terveyskeskuksessa. Odotusauloissa juoksee vain tosi kiireellisen näköistä henkilökuntaa. Vissiin toisiaan hoitavat, kun odotusaulat ovat tyhjillään.

Vierailija
28/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela takseissa on 300€ oma vastuu vuodessa  jonka jälkeen kyydit pirssissä ovat ilmaisia lääkäriin, kuntoutukseen  tai sairaaloihin menijöille.

Kuka saa tilata itselleen kelataksin ja millä perusteella? Ihan sairaudessa kuin sairaudessako?

Ei kela taksi kyydissä ole sairautta määritelty, kun itse soittaa kyyti on varma.

Vierailija
29/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nykyään saa ambulanssia vaikka olisi sydänkohtaus. Tai jos ihmeen kaupalla se tulisikin paikalle, ne ei ota kyytiin. 

Näin just. Jos ambulanssiin satut pääsemään, olet taatusti myös sen tarpeessa. Itse en tunne ketään, joka olisi päässyt ambulanssin kyytiin parin vuoden sisällä. Kävelykyvyn yllättäen menettänyt sukulaisenikin jätettiin kelataksin hoitoon.

Vierailija
30/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ambulanssikuski r*iskaa vähemmän todennäköisesti. Maksan siitä ihan mielelläni tässä "uudessa normaalissa". 

Niin mutta kun taksikuskeina on usein avaruuskirurgeja, ovat paljon pätevämpiä kuin ambulanssin henkilökunta. Gynegologeina menestyisivät varmasti myös.

Vierailija
31/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä köyhiä pitäisi edes sairaalaan kuljettaa? Ei mitään yhteiskunnallista hyötyä.

Vierailija
32/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin hölmöjä voi puhua vain joku, joka on kävelymatkan päässä sairaalasta tai on todella niin köyhä, ettei ole kulkenut taksilla viimeiseen 40 vuoteen. 

Turhaa sitä ambulanssia on soittaa kun ei se vie lääkäriin kuitenkaan, taksilla joutuu joka tapauksessa menemään.

Et sinä sinne lääkäriin pääse taksillakaan, ellei lääkärin tapaamiselle ole tarvetta.

Vierailija
33/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saa tilattua puhelinmyyntikiellon, niin saisiko semmoisen rekisterin, johon voisi ilmoittaa ambulanssikiellon ja julkisen terveydenhuollon kiellon, jos ei ole niihin varaa.

jos vaikka joutuu onnettomuuteen ja pää irtoaa, niin joku saattaa soittaa sinulle ambulanssin, etkä voi irronneella päällä kertoa, että se on sinulle liian kallista. sitten saat jonottaa julkisessa terveydenhuollossa ja saat lopulta buranareseptin. sekin on ihan turha, kun et pysty kainalossasi olevalla päällä buranaa nielemään.

Vierailija
34/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein sä tarvit ambulanssia? Kaikki tarvis saada ilmaiseksi? Rahaa saa seinästä?

Vierailija
35/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ambulanssikyyti + päivystysmaksu + mahdollisten erikoistutkimusten laskut + mahdollinen hoitopäivämaksu

Näistä kertyy jatkossa hyvin äkkiä tähtitieteellisiä summia varattoman näkökulmasta katsottuna.

Hyvinvointialueet nauttivat!

Et kai luule että hva jotenkin tienaisi tuolla? Lasku yhteiskunnalle on moninkertainen. Sulla ei ole mitään käsitystä kuinka paljon erikoissairaanhoito todellisuudessa maksaa.

Vierailija
36/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä köyhiä pitäisi edes sairaalaan kuljettaa? Ei mitään yhteiskunnallista hyötyä.

Toihan on kätevää normalisoida tuollainen asenne. Sähän voit vaikka yhteiskunnnan tukipilarina ruveta metsästämään köyhiä, eikä siihen ole mitään sanomista vastaan. Ei terveyshuoltoa köyhille 

Vierailija
37/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ambulanssikyyti + päivystysmaksu + mahdollisten erikoistutkimusten laskut + mahdollinen hoitopäivämaksu

Näistä kertyy jatkossa hyvin äkkiä tähtitieteellisiä summia varattoman näkökulmasta katsottuna.

Varattoman luulisi saavan nämä kaikki ilmaiseksi kun saa toimeentulotukea.

Vierailija
38/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein sä tarvit ambulanssia? Kaikki tarvis saada ilmaiseksi? Rahaa saa seinästä?

ei mun seinästä ainakaan saa

Vierailija
39/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varattoman luulisi saavan nämä kaikki ilmaiseksi kun saa toimeentulotukea.

Saakin.

Vierailija
40/80 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne ambulannsit enää töitä tee. Ajavat vain tyhjänä edestakaisin. Ketään ei saa ainakaan kyytiin ottaa. 

Näinhän se on. Täällä minun kotikunnassani Kempeleessä ei juurikaan potilaita näy puolenpäivän aikoihin terveyskeskuksessa. Odotusauloissa juoksee vain tosi kiireellisen näköistä henkilökuntaa. Vissiin toisiaan hoitavat, kun odotusaulat ovat tyhjillään.

Siinä tyypillinen valittaja, jolla ei ole alkeellistakaan käsitystä siitä mitä terveyskeskuksissa ja sairaaloissa tehdään. 99% työstä tehdään jossain aivan muualla kuin sun silmien alla, ja sitä työtä on todella monenlaista. Koko maailma ei pyöri sun ympärillä. Kestä se, tai pysy kotona valittamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän