Ärsyttäviä leluja lapsille lahjaksi - olenko jotenkin huumorintajuton, kun ei aukene moinen vitsi?
Törmäsin toisaalla Internetin ihmeellisessä maailmassa pitkään, monisivuiseen keskusteluun, jossa ehdotettiin mahdollisimman paljon lapsen vanhempia ärsyttäviä lahjoja lapselle. Ehdotuksina oli mm. kovaäänisiä soittimia, elektronisia leluja ja taikahiekkaa ja nimenomaan sillä ajatuksella, että näistä aiheutuu mahdollisimman paljon harmia lapsen vanhemmille.
Itse olen ollut aidosti kiitollinen kaikesta, mitä lapseni on saanut lahjaksi, enkä ole tajunnut ärsyyntyä mistään kovaäänisistä tai sotkevista leluista, vaikka ymmärrän pointin, että ne joitakin voi ärsyttää. Mutta ihmettelen, miksi joku haluaa ylipäänsä antaa lahjan lapselle, jonka vanhemmat ärsyttävät häntä niin paljon, että tekee lahjavalinnan tällaisin perustein. Vai mikä tässä on niin kuin motivaationa? Huumori? Kyllä on vähä-älyistä huumoria siinä tapauksessa. Oletteko törmänneet tällaiseen tapaan tai itse antanut tarkoituksella "ärsyttäviä" lahjoja? Miksi?
Lisätään nyt vielä sen verran, että olen ärsyyntynyt esim. liian pienistä vaatteista tai Temusta tilatuista tuotteista, mutten ole näidenkään kohdalla ajatellut, että joku olisi tahallaan halunnut minua vanhempana ärsyttää tällaisilla lahjoilla vaan että kyseessä on ollut puhdas tietämättömyys. Mutta ilmeisesti tällaisiakin annetaan ihan kiusallaan lahjaksi, ainakin kyseisen keskustelun perusteella. Ap