Syyllistyykä johonkin vakavaan, jos valehtelee CV:ssä?
Jos kirjoitankin siihen, että olen ollut hoitovapaalla, ja näin saan pyyhittyä rikosrekisterin (eli työttömyyden) pois. En enää keksi mitään muutakaan.
Kommentit (54)
Työttömyyttä ei enää katsota niin pahalla kuin aiemmin. Toki riippuu työttömyyden syystä. Olen itsekin palanut työttömän, kun ollut ollut oikea osaaminen
Todellakin syyllistyy, ikuinen valehtelijan leima. Ei työttömyys ole rikos.
No et varmasti edes puoliksi mihinkään niin vakavaan, mihin keskimääräinen yrittäjä syyllistyy..... Eli anna palaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
oi mitä uhriutumista. rikosrekisteri 🤣
Sitä se todella on työnantajien mielestä. Silloin, kun olin vielä töissä niin pääsin haastatteluihin. Puolen vuoden työttömyyden jälkeen mun hakemukset alettiin kippaamaan suoraan roskiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se todella on työnantajien mielestä. Silloin, kun olin vielä töissä niin pääsin haastatteluihin. Puolen vuoden työttömyyden jälkeen mun hakemukset alettiin kippaamaan suoraan roskiin.
Ap
Jos pystyt valehtelemaan tällaisessa tilanteessa niin tee se. Kaikki eivät pysty ja meidät on sitten tuomittu tänne ikuiseen työttömyyteen. Ei kylläkään haittaa itseäni, mutta jos sinua haittaa niin polski ulos vaan. Keinolla millä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos pystyt valehtelemaan tällaisessa tilanteessa niin tee se. Kaikki eivät pysty ja meidät on sitten tuomittu tänne ikuiseen työttömyyteen. Ei kylläkään haittaa itseäni, mutta jos sinua haittaa niin polski ulos vaan. Keinolla millä hyvänsä.
Pystyn mä valehtelemaan. Haastattelussahan ei tarvitse yksityiselämästä mainita sanallakaan, joten valhe on vain CV:ssä. Voihan se hoitovapaa tarkoittaa vaikka kodinhoitovapaata.
Ap
Kannattaa aina peittää CV:n tyhjät pätkät. Sinne vaan hoitovapaata tai (keskeytyneitä) opintoja.
Vierailija kirjoitti:
CV on helppo tarkistaa tekoälyllä. Tai teettää tekoälyllä.
Tarkistaa mun tiedoista onko mulla pieni lapsi vai ei? Eipä ole kovin helppoa tekoälylläkään.
Ap
Miksi siitä työttömyydestä pitäisi mitään mainita tai keksiä sen tilalle jotain?
Itselläni oli noin neljän vuoden työttömyysjakso, mutta en minä siitä mitään mainitse hakemuksessa/cv:ssä. Ja useamman työpaikan olen silti saanut.
Vierailija kirjoitti:
Osaan työpaikoista tehdään turvallisuusselvitys.
Ja niissä kysytään lasten lukumäärää ja ikää ja laitetaan valheenpaljastustestiin. Kiinni jäät, ap!
Olen kirjoittanu vc hen töitä joita en oole tehnyt ja olen saanut sitten töitä. Ei niitä kukaan tarkista ja ala soittelee 10 vuotta vanhoille työnantajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan työpaikoista tehdään turvallisuusselvitys.
Ja niissä kysytään lasten lukumäärää ja ikää ja laitetaan valheenpaljastustestiin. Kiinni jäät, ap!
Ei vaan, missä olet ollut joka vuosi. Ja tarkistetaan sakot jne.
Älä keksi mitään lasta jos sellaista ei ole. Siitä jää kyllä jossain vaiheessa kiinni.
Jos on pakko valehdrlla, keksi joku vanhemmat tai isovanhemman (oikeasti kuolleen sukulaisen) saattohoito tms. mielummin. Ne eivät millään pääse kiinni ihmisten terveystietoihin.
T. Pidin oikeasti opinnoista 6 kk taukoa äidin syövän loppuvaiheen hoidossa auttamisen vuoksi
Et voi valehdella hoitovapaasta jos sinulla ei ole sopivan ikäisiä lapsia. Jäät valheesta kyllä kiinni jossakin vaiheessa ja jos tämä tapahtuu koeaikana niin koeaikapurku on selvä. Olet sitten taas työttömänä ja seuraavalle kierrokselle selitykset vain vaikeutuu.
*syyllistyykÖ