Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyllistyykä johonkin vakavaan, jos valehtelee CV:ssä?

Vierailija
09.06.2026 |

Jos kirjoitankin siihen, että olen ollut hoitovapaalla, ja näin saan pyyhittyä rikosrekisterin (eli työttömyyden) pois. En enää keksi mitään muutakaan.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt näitä:

uudelleensuuntautuminen/ opinnot / työtä josta ei sattuneesta syystä ole todistusta (koskaan ei ole sen perään kyselty ja voihan senkin väärentää)/ lastenhoitovapaita ja jopa lomamatkaa/kielikoulua täytematskuna cv:hen. 

Siitä vaan. Pääasia että saat sen työpaikan!

Vierailija
22/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä työttömyydestä pitäisi mitään mainita tai keksiä sen tilalle jotain?

Itselläni oli noin neljän vuoden työttömyysjakso, mutta en minä siitä mitään mainitse hakemuksessa/cv:ssä. Ja useamman työpaikan olen silti saanut.

No eikö ne nää ne vuosiluvut CV:stä milloin on ollut opiskelemassa ja töissä? Sitten katsovat että aha noina vuosina ei ole ollut kummassakaan.

Tosin riippuu työnantajasta että kuka ymmärtää työttömyyttä ja kuka ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan työpaikoista tehdään turvallisuusselvitys.

Ja niissä kysytään lasten lukumäärää ja ikää ja laitetaan valheenpaljastustestiin. Kiinni jäät, ap!

Ei vaan, missä olet ollut joka vuosi. Ja tarkistetaan sakot jne.

En ole hakemassa agentin tehtäviin, joten en joudu tekemään tuollaista selontekoa päivittäisistä liikkeistäni.

Ap

Vierailija
24/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oi mitä uhriutumista. rikosrekisteri 🤣

Sitä se todella on työnantajien mielestä. Silloin, kun olin vielä töissä niin pääsin haastatteluihin. Puolen vuoden työttömyyden jälkeen mun hakemukset alettiin kippaamaan suoraan roskiin.

Ap

Miksi minä sitten pääsin helposti monen vuoden työttömyyden jälkeen? CV:ssä oli aukko jota en edes yrittänyt peitellä. Hoidin pääni kuntoon niinä vuosina kun se työttömyyskin oli masennuksen syytä.

Vierailija
25/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapas mitä kaikkea tekoäly löytää omilla tiedoilla, nimi asuinpaikka ym taustaa kun antaa niin tulee cv että pätkähtää. Tietysti vaatii sen että on puuhaillut jotain elämässään.

Vierailija
26/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantajia ne työttymyyspätkät kiinnosta yhtään sen enempää kuin jäätelönmyyjänä tekemäsi kesätyöt. Ainoa mikä kiinnostaa onko sinulla kokemusta vastaavista tehtävistä tai muista joista olet voinu saada kokemusta haettuun tehtävään.

Jos yritus hakee sähkömiestä niin niille on tasan yhtä yhdentekevää se oletko ollut 5 vuotta työttömänä vai lähihoitajana.

Vierailija
27/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjoittanu vc hen töitä joita en oole tehnyt ja olen saanut sitten töitä.  Ei niitä kukaan tarkista ja ala soittelee 10 vuotta vanhoille työnantajille.

Tämä. Ei ketään kiinnosta.

Ne sun vanhat työpaikat on myös voineet mennä nurin, vaihtaneet nimeä ym. Ei kukaan soittele sinne. Ihan hyvin voi keksiä täytettä. 

Lasta en keksisi, menee hankalaksi.

Vierailija
28/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niissä kysytään lasten lukumäärää ja ikää ja laitetaan valheenpaljastustestiin. Kiinni jäät, ap!

En ole hakemassa agentin tehtäviin, joten en joudu tekemään tuollaista selontekoa päivittäisistä liikkeistäni.

Ap

No jopa tiettyjen virastojen siivoojille ja remonttimiehille tehdään turvallisuusselvitys.

Vierailija
29/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi valehdella hoitovapaasta jos sinulla ei ole sopivan ikäisiä lapsia. Jäät valheesta kyllä kiinni jossakin vaiheessa ja jos tämä tapahtuu koeaikana niin koeaikapurku on selvä. Olet sitten taas työttömänä ja seuraavalle kierrokselle selitykset vain vaikeutuu.

Miten tuollaisesta jäisi kiinni ja olisiko se todellakin pätevä syy työsuhteen purkamiseen? En mä ainakaan puhu omia henkilökohtaisia asioitani työpaikalla.

Ap

Vierailija
30/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No jopa tiettyjen virastojen siivoojille ja remonttimiehille tehdään turvallisuusselvitys.

Se on hyvin suppea selvitys. Ei todellakaan kysellä mitään perhesuhteita.

Vierailija
31/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se todella on työnantajien mielestä. Silloin, kun olin vielä töissä niin pääsin haastatteluihin. Puolen vuoden työttömyyden jälkeen mun hakemukset alettiin kippaamaan suoraan roskiin.

Ap

Miksi minä sitten pääsin helposti monen vuoden työttömyyden jälkeen? CV:ssä oli aukko jota en edes yrittänyt peitellä. Hoidin pääni kuntoon niinä vuosina kun se työttömyyskin oli masennuksen syytä.

Teet jotain suorittavaa työtä, johon ei ole juuri tunkua hakijoista?

Ap

Vierailija
32/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajokortti vaaditaan, ilmoitan saamistani sakkorangaistuksista liikenteessä törttöilyn merkeissä. Mutta totean myös että pidän itseäni 100% syyttömänä ja ne sakkorangaistukset ovat tapahtuneet niin ja niin monta vuotta sitten enkä oletan niiden vaikuttavan enää tämän ajan jälkeen mahdolliseen valintaani. Virhe olisi lähteä etsimään todellisia syyllisiä CV:ssä koska paljastat silloin katkeruutesi.

Vierailija
33/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä työttömyydestä pitäisi mitään mainita tai keksiä sen tilalle jotain?

Itselläni oli noin neljän vuoden työttömyysjakso, mutta en minä siitä mitään mainitse hakemuksessa/cv:ssä. Ja useamman työpaikan olen silti saanut.

No eikö ne nää ne vuosiluvut CV:stä milloin on ollut opiskelemassa ja töissä? Sitten katsovat että aha noina vuosina ei ole ollut kummassakaan.

Tosin riippuu työnantajasta että kuka ymmärtää työttömyyttä ja kuka ei.

No varmaan näkee, mutta eivät ole kyselleet, ja ihan tarpeeksi olen haastatteluihin ja töihin päässyt, vaikka aukkoja onkin, joita en ole selitellyt.

Vierailija
34/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos pystyt valehtelemaan tällaisessa tilanteessa niin tee se. Kaikki eivät pysty ja meidät on sitten tuomittu tänne ikuiseen työttömyyteen. Ei kylläkään haittaa itseäni, mutta jos sinua haittaa niin polski ulos vaan. Keinolla millä hyvänsä.

Pystyn mä valehtelemaan. Haastattelussahan ei tarvitse yksityiselämästä mainita sanallakaan, joten valhe on vain CV:ssä. Voihan se hoitovapaa tarkoittaa vaikka kodinhoitovapaata.

Ap

Good luck, toivottavasti löydät hyvän työpaikan!

Vierailija
35/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajokortti vaaditaan, ilmoitan saamistani sakkorangaistuksista liikenteessä törttöilyn merkeissä. Mutta totean myös että pidän itseäni 100% syyttömänä ja ne sakkorangaistukset ovat tapahtuneet niin ja niin monta vuotta sitten enkä oletan niiden vaikuttavan enää tämän ajan jälkeen mahdolliseen valintaani. Virhe olisi lähteä etsimään todellisia syyllisiä CV:ssä koska paljastat silloin katkeruutesi.

Tuo onkin hyvä, huom. olin täysin syytön tähän rangaistukseen ja potkuihin. :D 

Ei mutta oikeasti yritysten sisälläkin on pakko tietää, että eivät ne heidän keskijohtonsa sun muut mitään esimiestyön mestareita ole vaan yleensä aikamoisia tatteja.

Vierailija
36/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi valehdella hoitovapaasta jos sinulla ei ole sopivan ikäisiä lapsia. Jäät valheesta kyllä kiinni jossakin vaiheessa ja jos tämä tapahtuu koeaikana niin koeaikapurku on selvä. Olet sitten taas työttömänä ja seuraavalle kierrokselle selitykset vain vaikeutuu.

No enpä tiedä, miksi työnantaja purkaisi koeajalla jos työsuoritus on hyvä. Oleellisempaa tässä hakuvaiheessa on päästä sisään.

Vierailija
37/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CV on helppo tarkistaa tekoälyllä. Tai teettää tekoälyllä.

CV:n teettämisessä tekoälyllä ei ole mitään väärää, kunhan tiedot ovat vaan paikaansapitäviä.

Vierailija
38/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV ei  ole  virallinen  asiakirja,  mutta  työnantajan  harhauttamista  se  on.  Siihen  voi  vedota jos  työssä  sattuu jotain. 

Vierailija
39/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV on helppo tarkistaa tekoälyllä. Tai teettää tekoälyllä.

Kerropa missä firmassa näin tehdään niin teen heistä rikosilmoituksen tietosuojarikoksesta.

Vierailija
40/54 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CV ei  ole  virallinen  asiakirja,  mutta  työnantajan  harhauttamista  se  on.  Siihen  voi  vedota jos  työssä  sattuu jotain. 

Miten kuvitteellinen hoitovapaa liittyy siihen, jos työssä sattuu jotain?

Ap