Miksi lehmät ovat niin salaperäisiä, mitä niillä on mielessä?
Pysähdyin maalaistiellä hetkeksi laitumen viereen ja juttelin lehmille. Ne katsoivat mua ja niiden suu kävi.. :)
Kommentit (39)
Joku ystävällinen ohikulkija teki tänään samoin ja avasi ohimennen portin tielle. Siinä me sitten keräsimme hiehoja pitkin peltoja kahden tunnin ajan.
Lehmillä on aina puukko perseessään piilossa odottamassa hetkeä kun pääsevät huitaisemaan kunnolla lihavaa jemmaria.
Vierailija kirjoitti:
Vuohet ne vasta juonittelevia ovatkin. En ihmettele yhtään, että ovat pirun vertauskuva. Lehmät sentään yleensä lempeitä.
Vuohivihaa. Vuohen luonne ja osa ekosysteemissä on olla ns. pioneeri eli valtaa ruohonsyöjille uusia alueita. Siksi ne ovat niin mahdottomia hallita. Joku sanoi, että vuohi on aiheuttanut heidän tilallaan enemmän ongelmia kuin kaikki muut eläimet yhteensä. Mutta sen kuuluu olla sellainen. Kun ekosysteemi liikkuu eteenpäin eli ruoho leviää, vuohi on paikalla ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuohet ne vasta juonittelevia ovatkin. En ihmettele yhtään, että ovat pirun vertauskuva. Lehmät sentään yleensä lempeitä.
Minä taas ihmettelen mitä ihmettä vuohet on tehneet ansaitakseen moista. Ihminen on itse se karsein olio mitä planeetalla elää.
Ne ihan oikeasti symboloivat luciferia, luciferin yksi rooli on myös tuoda ihmiskunnalle uutta. Vuohi on vaikea hallita, sitä ei voi johtaa samalla tavalla kuin lammaslaumaa. Ei eläimessä mitään vikaa ole, ihmiset eivät vaan tajua laittaa sitä oikealle paikalleen eli johtamaan muita eläimiä. Vuohihan johtaa leijonaakin, lihansyöjä tulee ruohonsyöjien perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen mitä ihmettä vuohet on tehneet ansaitakseen moista. Ihminen on itse se karsein olio mitä planeetalla elää.
Ne ihan oikeasti symboloivat luciferia, luciferin yksi rooli on myös tuoda ihmiskunnalle uutta. Vuohi on vaikea hallita, sitä ei voi johtaa samalla tavalla kuin lammaslaumaa. Ei eläimessä mitään vikaa ole, ihmiset eivät vaan tajua laittaa sitä oikealle paikalleen eli johtamaan muita eläimiä. Vuohihan johtaa leijonaakin, lihansyöjä tulee ruohonsyöjien perässä.
Luciferin/Paholaisen rooli ei ole tuoda uutta vaan pahaa. Hän ei ole mikään jalo edelläkävijä tai traaginen antisankari vaan pelkkä paskiainen, joka tuottaa pahaa maailmaan ihan vain veemäisyyttään.
Vuohi on mielenkiintoinen eläin eikä liity mitenkään Luciferiin.
Vierailija kirjoitti:
Lehmät on jotenkin jänniä kivoja eläimiä, tarvitsevat ihmisiä. 🐄
Itse asiassa nauta (Bos taurus) ei varsinaisesti tarvitse ihmistä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt nyrkin kokoisilla aivoilla voi miettiä, ei mitään kovin suuria aatoksia.
Ei se koko vaan miten sitä käyttää. Jos lehmät pystyvätkin käyttämään aivokapasiteettiaan paremmin kuin ihminen. Peittävät älykkyytensä hyvin ihmisen edessä ja porukalla hihittelevät, kui on ihminen tyhmä, hosuu ja tekee kaiken työn. Itse voi vaan hengailla kavereiden kanssa laitumella ja herutella välillä maitoa tisssistä.
Vierailija kirjoitti:
miettivät lähinnä ruokaa ja sonnin munaa
Kerran vuodessa ajattelevat sonnin munaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehmät on jotenkin jänniä kivoja eläimiä, tarvitsevat ihmisiä. 🐄
Itse asiassa nauta (Bos taurus) ei varsinaisesti tarvitse ihmistä mihinkään.
väärin. Ne on jalostettu tuottamaan maitoa sen verran että kuolevat ellei ole ihmistä hoitamassa ja poistamassa maidot. Onneksi on automaatteja jotka tuon tekee ja osaavat itse kulkea koneeseen kun kipua on liikaa mutta joka tapauksessa eivät todellkaan pärjää enää omillaan.
Eikä lihakarjaksi jalostetuilla mene yhtään paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Joku ystävällinen ohikulkija teki tänään samoin ja avasi ohimennen portin tielle. Siinä me sitten keräsimme hiehoja pitkin peltoja kahden tunnin ajan.
Hyötyliikuntaa kaikille.
Suunnittelevat, mihin laskisivat seuraavan likumiinan!