Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiönetti, höperöiden hyväksikäyttöä

Vierailija
09.06.2026 |

Minulla oli yksityisnetti 200M. Sitten DNA alkoi mainostaa taloyhtiönettiä 300M, liittymän hinta 5e halvempi, uusi modeemi ilmaiseksi ja vanhan sain myytyä 60 eurolla. Kaikki näytti liiankin hyvältä. Alkoi haiskahtaa siltä, että tästä voi tulla vielä hyvinkin kallis. Asiakkaana on taloyhtiö, käyttäjänä ja maksajana on liittymän haltija. Kysyin DNA:lta, mikä on taloyhtiönetti. " Se on taloyhtiön asukkaiden tekemä ryhmätilaus. Mitään fyysisiä kytkentöjä ei ole muutettu" Tästä ryhmätilauksen liittymähinnasta käy neuvotteluja taloyhtiö, ei yksittäinen asiakas. Eli siellä on neuvottelevana osapuolena joukko vanhuksia, jotka eivät ymmärrä mistään mitään. Soitin DNA:lle, että mitä maksaa oma 300M liittymä. "Sellaista ei ole, mutta saat 600M liittymän tarjoushintaan. Muutaman euron kalliimpi liittymä yksityisliittymänä."

Tämmöstä tänään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a minun taloyhtiön netti on ilmainen (toki maksan siitä vuokrassa mutta maksaisin käytän tai en)

Vierailija
2/13 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a minun taloyhtiön netti on ilmainen (toki maksan siitä vuokrassa mutta maksaisin käytän tai en)

No minä en maksa vuokraa, kun on oma osake.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä kusetus. Ei muuta. Miten taloyhtiön netti voi edes olla mahdollista. Ei ole kilpailulainsäädännön mukainen.

Vierailija
4/13 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä se on ollut varsin edullinen. Tosin nyt on hinta noussut hieman ja pakotetusti tullut korkeammat nopeudet jota en tarvitse. On se silti halvempi kuin erillinen vastaava.

Vierailija
5/13 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Elisan talo netti. Susipaska on. Toivottavasti taloyhtiö ei paljoa maksa olemattomasta netistä. Silkkaa rahastusta koko homma 

Vierailija
6/13 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta sen nopeus on 10M. Toki mummoille riittävä omakannasta käyntiin ja palstailuun. 

Vierailija
7/13 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä "ilmainen" dnan kaapelinetti. Jotain maksettiin kun tuli tv/nettikaapelit joka asuntoon. Suuremmasta nopeudesta sitten dna laskuttaa käyttäjää. Mulle riittää hyvin tää vakionopeus, wifillä käytän kotona tablettiakin ja tätä kännykkää.  Lapset kytkee käydessään läppärinsä kaapeliin tai käyttävät wifillä.

Vierailija
8/13 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ylipäätään tarvii nettiliittymää kun sen voi jakaa puhelimesta muille laitteille? Suurin piirtein kaikilla on kuitenkin puhelin...

Vierailija
9/13 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiönetti on tosiaan hono ajatus. Ihmuisillä erilaiset tarpeet ja kaikki ei halua siihen laittaa yhtäpaljon. Miettinyt tuota kaapelitv:tökin että mikä sen tarve on nykypäivänä kun suoratoistopalveluista näkee samat ohjelmat pelkällä nettiyhteydellä. Jos kaapelitvn hankinta olisi ajankohtainen niin miettisin pari kertaa. Tarvitaanko koko kaapelia enää kohta kun netti toimii niin hyvin pelkällä simkortilla ja modeemilla.

Vierailija
10/13 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10Mbit/s netti riittää yhdelle hyvin, jopa järkyttävästi pakatun "4k" katseluun. Pelien lataus hiukan kestää mutta siihen auttaa varautuminen. Jos nopeampaa oikeasti tarvitsee niin sen maksaminen kuuluu työnantajalle. Jos Elisaa uskoisi niin 10Mbit/s netillä lähinnä satunnaisesti lukee sähköpostit.

Vierailija
11/13 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan 5e/kk siitä että taloyhtiönetti (sisältyy vuokraan) nostetaan 100M nopeuteen. Ei ole yksikään liittymäkauppias pystynyt vastaamaan. Muutenkin tarjoukset ovat olleet luokkaa mobiilidata, nykyisen kuituyhteyden sijaan. 

Vierailija
12/13 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiönetti on tosiaan hono ajatus. Ihmuisillä erilaiset tarpeet ja kaikki ei halua siihen laittaa yhtäpaljon. Miettinyt tuota kaapelitv:tökin että mikä sen tarve on nykypäivänä kun suoratoistopalveluista näkee samat ohjelmat pelkällä nettiyhteydellä. Jos kaapelitvn hankinta olisi ajankohtainen niin miettisin pari kertaa. Tarvitaanko koko kaapelia enää kohta kun netti toimii niin hyvin pelkällä simkortilla ja modeemilla.

Telkkaria ei katso kuin buumerit. 

Vierailija
13/13 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telkkaria ei katso kuin buumerit. 

Niinpä, 62 vuotta oon katsonut. Kaiser mustavalko 24", mulkosilmä hankittiin 1964. Veikko Kankkonen oli kunnossa ja Cassius Clay nyrkkeili. Nyt on Samsung 40", 20 kanavaa. Kaiserissa 1 kanava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän