Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä jos ei jaksa kokoaikatyötä ja osa-aikatyötä ei saa

Vierailija
09.06.2026 |

Pisin työsuhde oli kuusi vuotta täysillä tunneilla ja vihdoin sain aikaiseksi irtisanoutua kun olin varjo entusestäni. Nyt ollut kaksi vuotta sama juttu. Koko elämän tehnyt töitä ja määräaikainen työ on helpottanut kun saanut levätä välissä. Aion irtisanoutua tyhjän päälle kun osa-aikatyötäkään en ole saanut.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin hyvin pienellä rahalla joten en hakisi edes soviteltua päivärahaa. Miksi työnantajat on nihkeitä antamaan edes vähempiä tunteja??

Ap

Vierailija
2/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan laiskuria palkkaisi? On halvempaa palkata yksi työntekijä monen sijaan hoitamaan hommat 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy omaisuutesi ja muuta ulkomaille. Itse lähtisin näkemään maailmaa ja työllistymään ulkomailla jos voisin.

Vierailija
4/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan

Vierailija
5/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, kyllähän tuolla duunitorilla on paljonkin osarihommia. Vai eikö ap esimerkiksi suostu muuttamaan työn perässä? Oma valinta 

Vierailija
6/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan laiskuria palkkaisi? On halvempaa palkata yksi työntekijä monen sijaan hoitamaan hommat 

Itse tein aikanaan 6h päivässä ja olin todella tehokas. Tuota kuitenkin tuijotettiin koko ajan ja pidettiin laiskurina, joten teen nykyään samat työt 8 tunnissa. Ovat tyytyväisempiä.

Vierailija
7/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä työnantaja palkkaavan ahkeraa ja huolellista työntekijää vaan mahdollisimman laiskan ja huolettoman.

Vierailija
8/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tein aikanaan 6h päivässä ja olin todella tehokas. Tuota kuitenkin tuijotettiin koko ajan ja pidettiin laiskurina, joten teen nykyään samat työt 8 tunnissa. Ovat tyytyväisempiä.

6h päivässä olisi unelma! Tehokkuuteni laskee kuin lehmän häntä 6h jälkeen ja ne loput pari tuntia on suoraan sanottuna täysin turhaan 

Vierailija
9/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6h päivässä olisi unelma! Tehokkuuteni laskee kuin lehmän häntä 6h jälkeen ja ne loput pari tuntia on suoraan sanottuna täysin turhaan 

Nyt on aikaa käydä kahvilla. Saan myös enemmän palkkaa tietysti, sekä mukavan palkankorotuksen siinä vaiheessa kun ryhdyin "ahkeraksi". 

Vierailija
10/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on aikaa käydä kahvilla. Saan myös enemmän palkkaa tietysti, sekä mukavan palkankorotuksen siinä vaiheessa kun ryhdyin "ahkeraksi". 

Mieluummin jättäisin sen kahvin ja menisin kotiin tekemään mitä mieli tekee ja rehellisesti joisin sen kahvinkin kotona mieluummin kaikessa rauhassa 

Vierailija
11/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia pienyrittäjät eivät halua palkata työntekijöitä.Jos kaikki tekisivät 8 h ahkerasti niin kyllä löytyisi työpaikkoja.

Vierailija
12/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta yritys joka tarjoaa jokaiselle hakijalle haluamaansa tuntimäärää. 

Vierailija
13/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy omaisuutesi ja muuta ulkomaille. Itse lähtisin näkemään maailmaa ja työllistymään ulkomailla jos voisin.

Minne? Tietenkin Norjaan. Miksi? 

Vierailija
14/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusta yritys joka tarjoaa jokaiselle hakijalle haluamaansa tuntimäärää. 

Mitä järkeä perustaa yritystä, tarjota kaikille kokoaikasopparia ja sitten jättää kaikki työvuorot antamatta?

Vierailija
15/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jotkut jaksaa olla täysillä tunneilla töissään vuosikymmeniä, ihmetteletkö yhtään...

Vierailija
16/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten jotkut jaksaa olla täysillä tunneilla töissään vuosikymmeniä, ihmetteletkö yhtään...

Lääkitys. Puolet tutuista syö mielialapillereitä. Osa varmaan kutsumus ammatissaan, osalla ei ole muuta elämää kuin työ.

Itse olen yrittäjä ja voin valita työaikani. Tällä viikolla tulee olemaan noin 20h töitä. 

Vierailija
17/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys. Puolet tutuista syö mielialapillereitä. Osa varmaan kutsumus ammatissaan, osalla ei ole muuta elämää kuin työ.

Itse olen yrittäjä ja voin valita työaikani. Tällä viikolla tulee olemaan noin 20h töitä. 

Lisään vielä että kun tein kokoaikatyötä se vei sielun ja liikaa aikaa rakkailta harrastuksilta, sekä lemmikit tykkää kun nyt olen enemmän kotona kuin töissä:) Rikastumaan näin pääse mutta se ei ole koskaan ollut elämässäni tarkoitus.

Vierailija
18/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänne kiusaajien sekaan kannata noin kirjoittaa. Pahoitat vaan mielesi. 

Ei työllä kannata itseään tappaa. Mutta älä kerro tuota työkkärissä tai ne vie sinulta tuet. Työhaastattelussa voit jo kertoa.

Vierailija
19/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä tulkinta. Älä esitä fiksua kun et sitä ole.

Vierailija
20/31 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ne vetää ihan kovia huumeita, just oli juttua lehdessä. Mutta leikitään vaan että systeemi on kunnossa ja näin kuuluukin hukata elämänsä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi