En ole varma haluaako miesystäväni että muutan hänen luokseen
Olen siis muuttamassa pois kämpästäni johtuen siitä että minulla ei ole enää varaa maksaa vuokraa. Olen seukannut jo pitemmän aikaa miesystäväni kanssa, ja kämpän tyhjennys on edessä. Miesystäväni eilen auttoi kun piti viedä ser-jätteisiin tavaraa. Olin jo aiemmin vihjannut että käännän osoitteen sitten hänen luokseen, jossa olen jo muutenkin ollut, ja melkein asunut. Yhtäkkiä tänä aamuna mies alkaa sössöttämään että laitanko osoitteen poste restanteen. Olin todella järkyttynyt. Ihmettelin hänelle että minähän olin puhunut että voin maksaa hänelle asumiskuluja. Eikö tuo ole jo aika selvää puhetta? Vai onko selvää puhetta mieheltä etten ole tervetullut? En ole edes katsellut uutta kämppää, koska luotin siihen että muutan miesystävän luo. Olemme seukanneet todella kauan niin en ymmärrä mitä eroa siinä olisi jo osoite olisi samassa paikassa. Mitä helvettiä mies sekoilee? Harkitsen jo eroa. Sekö tässä on ainoa mahdollisuus? Ja miksi mies tekee noin? Hullua.
Kommentit (67)
Kela kyllä maksaa, jos on riittävän halpa kämppä. Joten ei muuta kuin omaa asuntoa etsimään.
Vierailija kirjoitti:
Saakos miesystävä itsekin jotain tukia? Jos saa ja muutat samaan asuntoon virallisesti, hänen tukensa pitää tarkistaa.
Tämä on se syy, jonka takia mies ei halua sinua ap samaan osoitteeseen.
Tai miehellä on isot tulot ja ap ei siten saa mitään tukia. Mies joutuu elättämään.
Teillähän pätkii alkeellinenkin kommunikaatio. Et ole varma haluaako miesystäväsi että muutat hänen luokseen etkä voi keskustella siitä hänen kanssaan suoraan. Kyselet vauvapalstalaisilta mitä mies mahtoi tarkoittaa kun ei tiedä minä sinä tarkoitit.
Oletko valmis maksamaan puolet asumiskustannuksista? Ostamaan ruokaa yms? Kotitöiden jakautuminen? Ei yhteen muutto ole mikään yksipuolinen ilmoitus asia.
Oletpas ap hölmöläinen. Olet muuttamassa pois, mutta ei sulla ole uutta asuntoa tiedossa.
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Olisiko tilanne toisin päin selvempi?
"Miesystäväni on siis muuttamassa pois kämpästään johtuen siitä että hänellä ei ole enää varaa maksaa vuokraa. Olemme seukanneet jo pitemmän aikaa, ja kämpän tyhjennys on edessä. Autoin häntä eilen, kun piti viedä ser-jätteisiin tavaraa. Hän oli jo aiemmin vihjannut että kääntää osoitteen sitten minun luokseni, jossa on jo muutenkin ollut, ja melkein asunut. Tänä aamuna kysyin häneltä, että laittaako hän osoitteen poste restanteen. Hän oli todella järkyttynyt. Hän ihmetteli, että hänhän oli puhunut että hän voi maksaa minulle asumiskuluja. Hän ei ole edes katsellut uutta kämppää, koska luotti siihen että muuttaa minun luokseni. Olemme seukanneet todella kauan niin hän ei ymmärrä mitä eroa siinä olisi jo osoite olisi samassa paikassa."
Ei ap kovin vanha voi olla, kun ei ole uutta asuntoa miettinyt ennen vanhasta pois muuttoa. Kyllähän jostain joku kodittomien asuntola löytyy 🤷
Vierailija kirjoitti:
Siis et ole varma haluaako mies sinun muuttavan luokseen? Jo ihan tuon lyhyen aloituksen perusteella on kaikille selvää, että ei, hän ei halua sinun muuttavan luokseen.
Siltä vaikuttaa. Ja aina on vaihtoehto, että kysyy mieheltä voiko muuttaa sinne.
Yleensä aikuiset osaa keskustella tällaisesta, ap vaikuttaa teiniltä
Mikset muuta halvempaa vuokra-asuntoon? Se olisi lopulta parempi ratkaisu?
Aika huonosti kirjoitettu provo. Jollakulla on taas tylsää.
"Eikö tuo ole jo aika selvää puhetta?"
Ei. Selvää puhetta ei ole rivienväliviestintä eikä vihjailu. Ei edes silloin, jos vihjaa, että muuttaa osoitteen poikaystävän luokse.
Selvää puhetta on sellainen, että kysyy suoraan poikaystävältä, että vodaanko muuttaa yhteen, mitä mieltä olet. Kun joudun nyt muuttamaan tästä asunnsta pois, niin voisimmeko muuttaa siinä yhteydessä, vai koetko, että olisi parempi, että etsin kuitenkin vielä oman asunnon joksikin aikaa.
Mies haluaa telmiä muidenkin naisten kanssa eikä halua kotiinsa köyhää pirttihirmua/hellapoliisia.
Vai oletko sottapytty?
Vierailija kirjoitti:
Olen siis muuttamassa pois kämpästäni johtuen siitä että minulla ei ole enää varaa maksaa vuokraa.
Mitä tämä tarkoittaa? Mikä on vuokrasi ja kunnan maksimivuokra jonka Kela korvaa?
Lue:
Olen saanut häädön maksamattomien vuokrien takia.
Miesystävä auttoi jätteiden kuskaamisessa, koska asunto täytyy tyhjentää.
Halvempaa asunto en saa vuokrarästien takia ja maksusuunnitelmaa en ole edes ajatellut tehdä koska velkoja on liikaa.
Miksiköhän mies ei halua ottaa hoidettavakseen?
Aloittaja ei ole edelleenkään kertonut kauan he ovat seurustelleet? Puhutaanko kuukausista vai vuosista? Mutta silti tollanen on aika erikoista, että toinen vain ilmoittaa asiasta.
AP on tehnyt itse omat johtopäätökset ilman että mitään olisi sanottu suoraan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis muuttamassa pois kämpästäni johtuen siitä että minulla ei ole enää varaa maksaa vuokraa.
Mitä tämä tarkoittaa? Mikä on vuokrasi ja kunnan maksimivuokra jonka Kela korvaa?
Lue:
Olen saanut häädön maksamattomien vuokrien takia.
Miesystävä auttoi jätteiden kuskaamisessa, koska asunto täytyy tyhjentää.
Halvempaa asunto en saa vuokrarästien takia ja maksusuunnitelmaa en ole edes ajatellut tehdä koska velkoja on liikaa.
Miksiköhän mies ei halua ottaa hoidettavakseen?
Ei välttämättä. Ehkä ap:n vuokra vain on noussut. Tai ehkä ap tykkäisi käyttää rahansa muuhun kuin asumiseen. Ei aina ole kaikkein pahimmasta vaihtoehdosta kyse.
Miksi et ole etsinyt edullisempaa asuntoa?