Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole varma haluaako miesystäväni että muutan hänen luokseen

Vierailija
09.06.2026 |

Olen siis muuttamassa pois kämpästäni johtuen siitä että minulla ei ole enää varaa maksaa vuokraa. Olen seukannut jo pitemmän aikaa miesystäväni kanssa, ja kämpän tyhjennys on edessä. Miesystäväni eilen auttoi kun piti viedä ser-jätteisiin tavaraa. Olin jo aiemmin vihjannut että käännän osoitteen sitten hänen luokseen, jossa olen jo muutenkin ollut, ja melkein asunut. Yhtäkkiä tänä aamuna mies alkaa sössöttämään että laitanko osoitteen poste restanteen. Olin todella järkyttynyt. Ihmettelin hänelle että minähän olin puhunut että voin maksaa hänelle asumiskuluja. Eikö tuo ole jo aika selvää puhetta? Vai onko selvää puhetta mieheltä etten ole tervetullut? En ole edes katsellut uutta kämppää, koska luotin siihen että muutan miesystävän luo. Olemme seukanneet todella kauan niin en ymmärrä mitä eroa siinä olisi jo osoite olisi samassa paikassa. Mitä helvettiä mies sekoilee? Harkitsen jo eroa. Sekö tässä on ainoa mahdollisuus? Ja miksi mies tekee noin? Hullua.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saakos miesystävä itsekin jotain tukia? Jos saa ja muutat samaan asuntoon virallisesti, hänen tukensa pitää tarkistaa. 

Ei saa Kelalta toimeentulotukia. Sehän on ainut tuki nykyään mihin avopuolison tuet vaikuttaa. Sitten on jotkut lapsiin liittyvät tuet, mutta ei ole lapsia. Ap

Asukkaiden määrä vaikuttaa asumistukeen + molempien tulot 

Vierailija
22/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ap todella surkea provo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Sä olet siis noin vain päättänyt muuttaa hänen luokseen?! Me käytiin puolison kanssa puolenvuoden keskustelu ja suunnittelu ennen yhteen muuttoa. Ja oltiin siinä vaiheessa seurustelu pari vuotta.

Vierailija
24/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä etsit itsellesi vain halvemman asunnon, vai kuvitteletko, että loisit miehen siivellä?

Vierailija
25/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot jäämässä ilman kämppää eikä mies pyydä sinua muuttamaan luokseen? Käytti sua vain sek suaalisesti hyväkseen. Ei rakasta, eikä välitä miten sinun käy. Olisit antanut pi llua vasta kun suostuu muuttamaan yhteen. Mutta rakastunut mies ei ole.

Vierailija
26/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmettelin hänelle että minähän olin puhunut että voin maksaa hänelle asumiskuluja."

Miten hän tuohon vastasi?

Paljonko muuten ajattelit maksaa hänelle? Tiedätkö, mitkä hänen asumiskulunsa ovat juuri nyt (ilman sinua)?

Vierailija
27/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen luokse änkeäisit väkisin asumaan, jos sinulla ei ole varaa maksaa vuokraa ja jos et seukkaisi (kukaan aikuinen ihminen ei käytä sellaista sanaa)?

Seukkaa. Kyllä vanhatkin seukkaa.

Vierailija
28/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen luokse änkeäisit väkisin asumaan, jos sinulla ei ole varaa maksaa vuokraa ja jos et seukkaisi (kukaan aikuinen ihminen ei käytä sellaista sanaa)?

Seukkaa. Kyllä vanhatkin seukkaa.

Ehkä vähän teiniä 😬

Vierailija
29/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis vain vihjannut asiasta? Kyllä tuollainen asia ihan keskustellaan yhdessä, sovitaan asumiskustannusten jakaminen yms.

Vierailija
30/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla niin että on ok että sä ja sun tavarat muutatte miehen luokse mutta sun virallinen osoite on sitten toisaalla, laita esim sun vanhemmille tai muulle sukulaiselle. Tämö siitä syystä että jos mies saa tukia niin ei voi ottaa sua asumaan virallisesti osoitteen kera hänen luokseen. Tässä siis kaksi eri asiaa, mies varmaan haluaa että sä ja tavarat muutatte hänen asuntoon mutta virallisesti sun osoite on toisaalla ja siksi ehdotti. Posti restante. Hän haluaa sut asumaan luokseen (ei siis ole kyse parisuhteen karille menosta) muttei virallisesti osoitteineen.

Vierailija
31/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko ahnaasti pyllyyn?

Vierailija
32/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot jäämässä ilman kämppää eikä mies pyydä sinua muuttamaan luokseen? Käytti sua vain sek suaalisesti hyväkseen. Ei rakasta, eikä välitä miten sinun käy. Olisit antanut pi llua vasta kun suostuu muuttamaan yhteen. Mutta rakastunut mies ei ole.

Tietenkin miehen vika, kun hänelle on vain vihjattu yhteen muutosta, eihän sillä miehellä ole mitään päätösvaltaa asian suhteen 🙄

Vierailija
33/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki muuttaa, mutta miehen ei tarvitse antaa sinulle avainta (tai ottaa nykyisen avaimen pois). Alkaa ihmeesti kiehtoa se vaihtoehto, jossa sinulla on oma koti.

Vierailija
34/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään varmaan ottaisi enää naista asumaan omistusasuntooni, koska sen jälkeen kun kirjat on siellä, on sitä käytännössä mahdoton saada lähtemään, jos se ei tahdo. Joutuu itse pakenemaan omasta kodistaan. Muutenkaan tässä iässä ei enää mikään "parisuhde" tai avoliitto nappaa yhtään.

M42

Vierailija
35/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kumpikaan osaa keskustella toistenne kanssa suoraan.

Sä vihjailet ja kuvittelet että miehen pitäis ottaa sut tosissaan... 

Kerroit asustelleesi jo siellä miehen kämpillä, mutta olisit valmis vasta tulevaisuudessa osallistumaan asumiskuluihin?

Voi tuntua hämmentävältä... Toinenkin voi olla epävarma siitä mitä sinä oikeasti haluat... 

Kaikki eivät kuitenkaan halua asua toisen kanssa sama katon alla, etenkään jos ei itsellä ole "omaa paikkaa ja tilaa" järjestyvissä. 

Voi olla että teidän "pitkä aika" onkin toiselle liian lyhyt. 

Se on jokaisen pariskunnan itse selvitettävä asiansa. Aina se ei onnistu, eikä siihen tarvitse aina olla olemassa syyllisiä... 

Vierailija
36/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset rinnastavat rakkauden aina rahaan? Kulujahan tuo järjestely vaan lisää ko. miehelle.

Vierailija
37/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se haluaisi, se olisi pyytänyt/ ehdottanut itse

Vierailija
38/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta takaisin vanhemmille, kuulostat tosi nuorelta. Etsit sieltä käsin sitten uuden asunnon. Joo, ootte seuranneet jo keväästä eli tosi kauan, mutta ei se mies nyt halua sua sinne omaan kotiinsa ja tuon suoremmin ei saa sanottua.

Heh! En ole tosi nuori. Tosi nuoret eivät edes ole ehtineet seukata tosi kauan. Ap

Sanotaanko näin että olet hyvin kypsymättömän oloinen ja et lainkaan ihmettele miksei pitkäaikainen seurustelukumppani ole tehnyt elettäkään yhteenmuuttonne edistämiseksi jo ajat sitten. Ei jatkoon.

Vierailija
39/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset rinnastavat rakkauden aina rahaan? Kulujahan tuo järjestely vaan lisää ko. miehelle.

Ei naiset, vaan siitoshullu. Älä sekota häntä muihin naisiin.

Vierailija
40/63 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta takaisin vanhemmille, kuulostat tosi nuorelta. Etsit sieltä käsin sitten uuden asunnon. Joo, ootte seuranneet jo keväästä eli tosi kauan, mutta ei se mies nyt halua sua sinne omaan kotiinsa ja tuon suoremmin ei saa sanottua.

Heh! En ole tosi nuori. Tosi nuoret eivät edes ole ehtineet seukata tosi kauan. Ap

Kukaan aikuinen ei käytä termiä "seukata"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä