ENSKAT KESKELLÄ VIIKKOA
Ainon kanssa yhdessä avaamme pinon, neiti auttaa painamalla välillä spacea. :)
Eiliset jutut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10321318&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (25)
jos mä nyt vähän paremmalla ajalla kun eilen.
bejpi: mä jo pelkäsin että oltiin ihan kamalan ajoissa katselemassa turvaistuinta mutta eihän me sit oltukaan jos tekin ootte jo ollut:) ja samaan istuimeen ollaan mekin kallistumassa.
mammis: toi teidän ravintolareissu kuulosti ihan meidän hämeenlinnan treffeiltä pari kuukautta sitten:) tyttö nukkua tuhisi matkan hämeenlinnaan, nukkui kun käveltiin rossoon, nukkui kun istuttiin ja ootettiin että kaikki tulee, nukkui kun äiti tilas, nukkui kun äiti lähti hakeen salaattia ja HERÄSI sillä silmänräpäyksellä kun äiti laski salaattilautasen pöytään. onneksi ei ollut pahalla päällä mutta kyllä tuo syöminen tyttö sylissä oli haaste (onnesk Q pelasti ja pilkko mun pitsan niin oli helpompi syödä) eli tyttö oli hereillä kun söin alkusalaatin, pitsan ja jälkkärin ja nukahti aika tarkasti sillä hetkellä kun lopetin jälkkärin. eli tiesi tyttö hyvin milloin on hyvä aika olla hereillä:) kyllä mun mielestä uskallat ottaa matkarattaat mukaan. ronsulla käytetään nyt silloin tällöin kaupassa tms ja just silleen et on melki täysin makuuasennossa, vois varmaan vähän pystymmässäkin olla?
kandi: jeps:) tosi helppo kurkistella pikkuisen suuhun kun se punainen pieni kieli tunkee aina sieltä suusta ulos jos yrittää alahampaita kurkkia:)
nimimerkki-galluppia: mistähän ois toi nimimerkki tullut?:) (t--tupla-i-kerien, niin tavataan tiikeri:)) joskus tein sellasen nalle puh-testinkin ja tais siinäkin tikru mulle tulla vastaukseks eli oli lähinnä mua. meillä asuu siis tikru ja risto reipas, eli vauhtiveikko ja vähän ajattelevampi:)
elovena: mä oon kans käynyt kärryttelemässä silleen et rattaiden selkänoja on puoli-istuvassa asennossa, kun joskus tulee kuuma tuossa kantokopassa.
kääntyilystä: joskus maaliskuun alussa (eli reilu 2kk) ronja käänty ekoja kertoja vatsalta selälle, toki aluks puolivahingossa. nyt ei enää juurikaan noin päin käänny, mutta nyt on pari viikkoa kääntyillyt selältä massulle. rassu ei viihdy selällään ja sit kääntyy massulle, sit koittaa päästä liikkeelle ja turhautuu kun ei onnistu. mies vertaa tuota turhautumista turkan seitsemään veljekseen kun silloin on armoton huuto, venkoilu ja kuola vaan valuu:)
siru: me on pääsiäisestä annettu iltamaito ja yömaito vastikkeena, eli aika samassa iässä oltiin silloin kun te nyt. meillä alko sillon oleen sellasia tissi-maratoni-iltoja ja äitin maidot tuntu loppuvan siinä menossa.
hermione: kiva toinen nimi sulla, ei varmaan tuu ihan jokapäivä vastaan kaimaa:) kyllä noista ruuista varmaan kandee lääkäriltä kysellä, kun on kuitenkin tuota taustaa. mun kaverille jonka lapsella on kans maito- ja muna-allergia niin aloitusmauksi (miten pirussa tuo sanotaan monikossa??? -mauiksi???) suositeltiin kasviksista kukkakaali ja hedelmistä päärynä.
leenaliinu miehineen on saanut pojan nimen päätettyä:) komean miehekäs nimi:)
jahas, tuhkiotarinan aika:)
terkuin tikru ja ronsu 4,5kk
[color=CD1076]Mies tuli töistä joskus 03.00 j apaapaa vielä..oiskohan sillä tänään oikein vapaapäivä kun huomennakin on pyhä..voitais käydä isossa kaupassa ruokaostoksilla =)
Siru: meillä ollaan ihan täysimetyksellä vielä..Mistä sä muuten tiedät, että sulla ei maito riitä iltasin? Heräilekö tyttö tosi ahkeraan vai miten sen tietää? Oonhan mä jo ajatellut, että noinkohan maito on vähissä, mutta en oo edes kerinnyt ajatella korvikkeita ym. Otan ton neuvolan sanomiset aika kirjaimellisesti enkä itse uskalla mitään ylimääräistä antaa..=D
Noelille tulee hammas! =) Eikö poika oo mitenkään enemmän sitten kiukutellut tms.? Hyvä jos tulee " hissukseen huomaamatta" ..=D
D:lle paranemisia!
Pi-Ki jaksaa (ja pääsee!) ahkerasti käydä salilla! Hitto kun tosta mun miehestä ei koskaan tiedä millon se on kotona niin en viitsi edes suunnitella salikäyntejä..=/
Tinsula laajentaa taloa! Eikös tollasetkin ole aikaavieviä projekteja..? Noinkohan siinä vierähtää koko kesä kaivureita katsellessa? =)
Iida-linnealle tuhannesti onnea prinsessasta!! Tuuhan kertomaan vähän synnytyksestä ym. kun vaan jaksat ja kerkiät! =)
Amyn Emmi sai räkätaudin..=/ Pikaista paranemista sinne!
Ja Ossenkin pienellä on räkätautia! =/ Vai oisko tosiaan hampaat vai peräti molemmat?! Parantavia tuulia sinnekin! =)
Tikrun Ronja on kyllä kääntyillyt tosi aikasin! =) Eilen just luin tota liikkumattomuus-pinoa ja mietin jo, että noinkohan mäkin siellä kohta jo tilitän..=D No ainakin toi viihtyy tosi hyvin lattialla sekä selällään ja mahallaan ja mahallaan potkii homona ja meinaa välillä kellahtaa ympäri..=)
Nyt kuulostais mies heräilevän eli oikein hyvää keskiviikkoa kaikille..mä meen keitteleen kahvia..=)
t. poppis ja Emiliina 3,5kk
Iida-Linnealle ja koko perheelle!
Kaikille räkänokille pikaista paranemista!
Jippiaijee - Nakki kakkas eilen!!
Repesin tuosta Poppiksen kuvailusta taas... (mahallaan potkii homona :)
Odottelen lääkärin soittoa, pyydän Rota-reseptin... Aurinko paistaa ulkona (ei kun sisällä..), ihanaa, pidemmälle kävelylle tänään siis. Eilen kävinkin illalla JUOKSUlenkilla - tattararaa ja punaista mattoa tänne kiitos!!
Leppoisaa päivää kaikille!
Makkara & Nakki 12vkoa (hui sentään - kalenteriviikkojen mukaan siis jo 3kk!!!)
Ihan ensteks isot onnittlut Iida-linnealle, pitkä odotus palkittiin sittenkin, ilmeisesti jouduttiin käynnistämään ??
Voimia koko peheelle ja isot halit !
Amylla on ollut rankkaa yöllä, noi räkikset on pikkusilla tosi inhottavia.
Nyt en saa kommentoitua oikein mitään, kun ajatukset on vieläkin ihan eilisessä.
Mä kävin nimittäin katsomassa Ainon kanssa mun isää ekaa kertaa 6 vuoteen, sitä ennen taukoa oli kymmenisen vuotta.
Mitään suuria tunteen purkauksia ei nähty, mutta tosi kiva oli isää nähdä, ehkäpä yhteydenpito vähän lisääntyy.
Taustaksi voin sanoa että mun vanhemmat erosi kun olin noin 4 ja isällä oli ongelmana tuo alkoholi, joten se on ollut syynä tähän vaisuun yhteydenpitoon, nyt kun hän on saanut töitä niin on elämä vähän kirkastunut, mikä on tosi hienoa.
Ai niin oltiin eilen neuvolassa, Aino on 66 senttiä pitkä ja painaa 7130g mä en kyllä usko tohon pituuteen kun 68 vaatteet alkaa olla pieniä ja viimeksi oli 65,4 senttiä. Inhottavaa kun mittaavat noin erilailla eri ihmiset.
käskettiin aloittamaan puuron anto että saa kuituja, eilen ei ainakaan mitenkään riemuisasti alas mennyt vaikka persikka sosetta oli melkein enemmä kuin puuroa.
Anteeksi nyt tämä omanapaisuus, ehkäpä mä ryhdistäydyn huomenna.
Juu ja tuosta nikistä, Aino on mun isoisoäidin nimi ja Aurora on sellainen prinsessa taulussa jonka sain kun olin ihan pieni, sen taulun nimi oli Auroran helmi, päätin vaan yhdistää sitten kaksi tärkeää asiaa.
AA ja AE tasan 5 kk
heh, nauratti kun tikru kertoi ronjan seitsemänveljestä mahailusta kun samalla kun luin sitä niin alkoi lattialta kuulua ähkimistä ja puhinaa ja E siellä oli kääntynyt nahalleen mut ei oikein viihtynyt vaan kuolasi ison lammikon... Eli sama kuvaus sopisi siihen.
Niin, Onnea Onnea Iida-Linnealle vauvelin johdosta!
hihii..toivottavasti pääset poppis isoon kauppaan tänään! mekin päästiin eilen kun meidän uusi auto oli vihdoin tullut maahan(5 kuukautta kesti) ja saatiin käyttöön. Kovin uudelta tuoksui, kaauppareissuj jälkeen mittarissa oli huimat 65 km. Joo, ei me ihan niin kakana kaupassa käyty, se auto oli tuotu miehen töihin jostain aamulla... :)
Voi makkara, onnea kakasta! (pienet on ilot välillä, mutta ymmärrän kyllä että ikävä huolenaihe tuo kakkaamattomuus) ...tosin pitkät kakkavälit voi olla ihan normaalejakin joillain vauvoilla kun käyttävät niin tehokkaasti kaiken ruuan kasvuun ettei jää paljon yli... Mut sit on ikävääv jos vauvaakin vaivaa.
Niin ja punainen matto levitetty ja ihailevia katseita lähetetty rouva-lenkkeilijän suuntaan, Vau!
AA, kiva että olit nähnyt isäsi ja hän lapsenlapsensa vaikka tilenne onkin ollut huonompi...ehkä nyt mennään parempaan päin! Niin ja tosiaan mittaustulokseen saattaa vaikuttaa jonkin verran mittaajakin. Niin ja eri valmistajien lastenvaatteet ovat kans kovasti erikokoisia... :)
Me ollaan lähdössä käymään stadiin katsomassa lahjaa mun siskolle jolla on tänään synttärit ja tulee meille niitä viettämään, kivaa! eivät ole miehensä kanssa vielä meillä uudessa kodissa ehtineet käydäkään. Eilen tein täytekakkupohjan ja täytin jääkaappiin muhimaan, tänään vielä koristelen ja illalla päästään maistelemaan.
Voi ei, E tais nukahtaa lattialle lelu kädessä...kun mä suunnittelin että vähän väsytän sitä tuossa leikkipaikalla niin nukkuu sit matkan vaunuissa, mutta hän olikin jo noin väsy että oli ihan hiljakseen nukahtanut... voi pikkuista. ihana.
Mutta kaupungille siis! Ihanaa kun on huomenna vapaa niin on mieskin taas kotona!
Ainiin nikkiG: mähän siis vaihdoin nikkiä... ja se edellinen (iisa) oli mun kaverin nimi oikeesti ja melkein samanlainen kun mun oikea nimi...mut joo, ennen se oli vähemmällä käytöllä ja täällä se tuntui tyhmältä kun useammin aloin kirjoitteleen niin ihan kuin olisin kirjoittanut toisen nimellä...u know... Niin ja l.iiris taas on kokonaisuudessaan mun etu-ja sukunimen kolme ekaa kirjainta vähän erilailla rytmitetynä ja iiris on ihan söpö nimi.. :)
jep, kivaa keskiviikkoa kaikille!
iiris ja E 4kk
pitkästä aikaa tänne pääsin kurkkaamaan, maanantaina aamuyöstä kotiuduttiin epsanjasta. Reissu meni oikein mukavasti, vaikka aika väsy on ollut pari päivää.
Lennot meni hyvin, kun poika nukkui suurimman osan ajasta kantoliinassa, joten suosittelen sitä matkailijoille =) kun mentiin markkinoille, niin ei siellä rattailla ollut mitään tekoa, liinassa meni niin kätevästi.
Säät suosi meitä siten, että kun sunnuntaina rantauduttiin oli juuri alkanut aurinko paistaa, sitä ennen vain satanut. Pikkasen liian kuuma vain oli yli 30 astetta! Päivisin ei meinattu saada poikaa unille, kun oli kaikki niin uutta ja ihmeellistä varsinkin loppuviikosta. Mut yöunet sen sijaan pysyi samana.
Meillä pojalla kutisee ilmeisesti ikenet ihan kybällä, kun koko ajan ronklaa suuta. Työntää sinne nyrkkiä tai raapii kynsillä...ja sitten välillä suututaan, kun tuntuu ikävältä. =)
Poika muutes oppi matkalla pitämään päätään kunnolla, joten ei tarvii enää juurikaan tukea =) ja mikä oli hauskaa, niin meitin poika oli espanjalaisten mielestä iso =)) ne veikkasi sitä aina 4-5 kk ikään.
Oikein paljon onnea Iidalinnealle prinsessasta!!
Teidän juttuja en ole kunnolla ehtinyt lukea, joten muutaman sanasen vain tähän laitan.
Gallupei...
Juomisesta: eipä ole tullut kuin lasi viiniä maisteltua, ei juurikaan maistu ja jotenkin ei ole halunnut olla ainakaan huppelissa. Työpaikan kesäjuhlat on kesäkuussa, sinne taidan mennä " sekoilemaan" eli vähän jotain irroittelua tiedossa. Likkakavereiden kanssa on kyllä suunnitteilla bileiltaa =)
kääntymisest: meillä käännyttiin jo 6 viikon ikäisenä sillai vahingossa muutaman kerran. Sit tuli taukoo ja nyt taas on kääntynyt pari kertaa masulta selälleen ja pari kertaa menty kylkiasennosta mahalteen.
Siru, kiinteitä ei vielä eli ihan rintamaidolla mennään. Mut tossa 4 kk ja plus olis tarkoitus alkaa kokeilee eri makuja. Tota korviketta olen miettint jos sitäkin alkaisi antaa iltaisin...
Hermione, meillä poika on jo muutaman kerran naurahtanut, muttei mitään kunnon räkätyksiä vielä =) meillä kans laulan sille paljon ja tuntuu et poika laulaa mukana, kun alkaa hirveä jokeltaminen :D
Leenis, tsemppiä sinne imetykseen. Jos vaan mitenkään jaksat, niin sitkeys varmaan palkitaan. Oli se meilläkin välillä aikamoista showta tuo imetys....mutta ei sitä enää muistakaan =)
Jaksamisia sinne kaikille räkäisille enskavaaveille !!!
nyt täytyy taas rientää...voi hitsi, kun en taida taaskaan päästä silloin 28. päivä reffeille. Meille tulee yhden pariskunnan kersat hoitoon su-ma. Mut jos noita reffejä nyt pidetään useammin, niin pääsis kerrankin mukaan =))
mykis ja S 3,5 kk
Aaaapuuva... en enää muista mitä piti kommentoida... Noh.. Nikkigalluppiin sen verran omasta nikistä, että sillon ku rekisteröidyin tänne, ni piti joku keksiä... kattelin tietsikkapöydällä kaikkia tavaroita ja bongasin kalenterista logon BURDE... joten se sai kelvata. :)
Heidille puhkes viime yön aikana eka YLÄhammas.. ja sen mukanen oli yökin. Alkuun neiti vaan heräili itkee ja sit vähän helpotti ku laitoin supon... Se heräs syömään 22.20, 00.50, 3.19 ja 6 aikoihin. Ja sit jo neiti oliki sitä mieltä, että pitää herätä. Tällä kertaa neiti nukku omas sängys jopa tohon 3.19 asti.
Hermione: Mä oon kans yhen sortin Harry Potter fani. Ootan ihan innolla ku kesällä tulee taas uus leffa. =) Vai on Milo alkanu naureskelee! :) Ihanaa.... Se on ottanu oikeen kunnon pyrähdyksen eteenpäin, kun on oppinu niin paljon uusia juttuja pienen ajan sisään. Ens treffeillä nähäänki melkeen ku uus pikku mies. ;)
Mykis: Kiva että reissu meni hienosti!
pitää mennä syöttää heidi ku se vinkuu tässä...
burde ja heidi <8kk
Kun se vika KIRJAhan ilmestyy muistaakseni heinäkuussa... Täällä jo melkein aamukampaa väsätään ;) Potter-fani todellakin. Joskus lukiossa harkitsin tosissani et olisin ottanut potter-aiheisen tatskan, onneksi vanhemmat ja kaverit puhui mut ympäri. Kyllähän se keski-ikäisenä potuttaisi kantaa kaksinkertaiseksi venynyttä potteria roikkutississään ;)
Poppis kyseli Noelin hammaskiukkuilusta. Herra on kiukkuillut sitä hammasta on/off jo nelisen viikkoa!! On kutittanut niin älyttömästi, ja joinain päivinä vissiin ihan sattunutkin. Toisille kai tulee vaan tosi hitaasti ja tuskalla hampaat. Tietty tuo meidän temperamenttinen pakkaus kuuluu siihen ryhmään...
Mykiksellä oli hyvä reissu, kiva kuulla! 30 astetta, aah... Toisaalta varmaan vauvalle aika kuuma. Laita näkyville kivoja lomakuvia, jos niitä on koneella. Tahtoo nähdä (ja kadehtia :))!
Makkaralle peukut pystyyn, kun olit lenkilläkin käynyt! Mä olen harkinnut helmikuusta saakka, mutta aluksi en sektioarven takia uskaltanut, ja nyt on laiskuus iskenyt. Ehkä joku päivä kokeilen, jaksaisinko edes yhden katulamppujen välin... Tavoitteenani on pudottaa ainakin 5kg painoa, eikä se ihan itsestään lähde. Valitettavasti! Raskauskilot lähtivät kyllä jo, mutta oli ennestään vähän ylimääräistä, joten bikinikuntoon on vielä matkaa.
Täällä iloitaan: sain kinuttua mieheltä lupauksen, että voidaan harkita ehkäisyn poisjättämistä joulukuussa, JOS saan jo silloin tietää etten pääsekään siihen työhön, jota mulle on lupailtu. Tietysti toivon että pääsisin, mutta jos en pääse, haluaisin jättää ehkäisyn pois ja yrittää toista lasta. Mulla on jo nyt ihan hirveä vauvakuume, mutta on monta hyvää syytä odottaa vielä jonkin aikaa.
Nyt suihkuun ennen kuin poika herää.
Kandi & Noel lähes 5kk
[color=red]♥♥♥ONNEA IIDA-LINNEALLE PERHEENLISÄYKSESTÄ!!!! ♥♥♥
Mää oon kans miettinyt tuota maidon riittävyyttä, että mistä tietää, ettei se riitä? Meilläkin saatetan iltaisin tissutella tuntikin ennen kuin uni tulee ja tisut tuntuu tyhjiltä nahkalärpykkeiltä, mutta poika kuitenkin nukkuu öisin hyvin, syö 1-3 krt/yö ja päivisin on tyytyväinen, joten ei kai ainakaan nälkäinen...? Siksi oon ajatellut, että kyllä sitä maitoa sitten on tarpeeksi, jos poika ei ole nälkäinen.
POPPIS, ei meilläkään mitenkään hirveesti vielä liikuta. S kyllä kääntyy kyljelleen ja kovasti yrittää mahalleen, mutta monesti tykkää vaan köllötellä selällään ilman mitään yritystä liikkua suuntaan tai toiseen. Vauvat on NIIIIN erilaisia. On oikeestaan aika haitallista vertailla muiden kehitykseen, koska lapset kehittyy niin eri tavalla. Sen vähän verran mitä oon tuolla päiväkotielämässä ollut, niin oon kyllä oppinut, ettei kannata turhaa vertailua tehdä. Lapset on yksilöitä jo vauvasta asti. Toiset puhuu kaksivuotiaina niin ettei loppua tuu, toiset taas on hirmuisen hyvin motorisesti kehittyneitä ja tykkää liikkua, toiset taas tykkää omassa ylhäisessä yksinäisyydessä ja hiljaisuudessa vääntää jotain palapelejä ja piirrellä jne. jne.. Sama vauvoissa; toiset on tyytyväisiä oloonsa ihan paikallaan maailmaa ihmetellessä, toisten pitää päästä mahdollisimman äkkiä liikkeelle tutkimaan kaikkea, toiset tykkää olla vain sylissä ja jutella.... Ja kaikki on ihan normaalia :) Kyllä ne ekaluokkaan mennessä kaikki puhuu ja liikkuu XD (Poissuljetaan lapset, joilla oikeasti jotain häiriöitä kehityksessä tai jotain muita ongelmia, jotka vaativat erityistä tukea)
Kylläpäs mulla on taas asiaa :D
Eilen olin opiskelukavereiden kanssa syömässä illalla. Juhlistivat lukuvuoden päättymistä :) Meillä on hirmu hyvä porukka; meitä aloitti 20 samana vuonna kun minä ja meillä on tosi tiivis ja hyvähenkinen porukka. Vaikka luulis että korkeakoluasteella ei enää muodostu sellaisia ryhmiä joissa vois kehittyä hyvä ryhmä-/luokkahenki, niin meillä kyllä on :) Sen huomas jo heti ekoina päivinä kun opinnot alkoi pian pari vuotta sitten. No kumminkin, oli tosi kiva pitkästä aikaa nähdä opiskelukavereita! :) Kävin jopa " yhdellä" kamujen kanssa.
Ihana Sampo juttelee tuossa, kuuluu vaan että " tokotokotokoooo, jiäääää" :D ♥ Oppinu selvästi uusia äänteitä :)
Huomasin just, että en vissiin voi suklaatakaan enää yödä. Mulla on nyt siis " kiellettyjen listalla" (=Sampolle tulee vaivoja) banaani, omena(!), kahvi ja suklaa :( Kaikki herkut! Just kun en muista hedelmistä edes piittaa kuin omenista ja banskuista, niin en niitä voi syödä. Kahvitta voin just ja just elää (juon teetä senkin edestä :/) mutta SUKLAA, eiiiih!! En voi luopua ssitä, mun suonissa virtaa suklaista verta, mää tarvin sitä ihan mun elintoimintojen ylläpitämiseen!! :´( Mutta Sampolle tulee kovat ilmavaivat, nyt vasta tajusin sen johtuvan suklaasta. Olin jopa toissapäivän syömättä suklaata ja toissayö meni tosi hyvin. Eilen illalla taas söin ja hirveää ähinää ja venkoilua ja rupsuttelua oli koko viime yö Sampolla. Pitää kai lopettaa imettäminen, että voin syödä suklaata... :D No ei kai, mutta kyllä mua vähän harmittaa. Vaan minkäs teet. Ehkä mää joskus voin pikkupatukan syödä...?
-------------> Montamontamonta minuuttia
BURDE, arvasin että sun nimi oli joku kalenterin logo! Mulla meinaan on kans yks kalenteri, jossa lukee " burde" kannessa tms. :)
KANDI, täällä myös yks Potterintoilija ilmoittautuu o/ Pitäis saada aikaiseksi lukea viimeiset kirjat uudestaan, se Feeniksin kilta ja Puoliverinen prinssi, kun silloin aikanaan luin ne hirveessä kiireessä (oli pakko saada ÄKKIÄ tiettä, mitä tapahtuu, niin ei voinut nauttia lukemisesta :DDDD).
Sain just Sampon nukkumaan ja ajattelin alkaa järjestellä kuvia albumiin -> tänään tuli ifiltä kuvia. Pakko laittaa heti, muuten jäävät laittamatta. Hommiin siis ->
Han ja Sampo 3kk
ps. pahoittelen tätä tyhjänpäiväistä romaania XD[/color]
Tuli mieleen Kandin Potter-tatuointi -haaveista omatkin haaveet...ja siitä taas päätin pistää pystyyn TATUOINTIGALLUPIN! Eli kenellä on tatuointi/tatuointeja, millainen, ja missä!?!
Mun teki viime keväänä kauheasti mieleni ottaa jalkapöytään joku pieni nätti kuva, mutta se jäi sitten kun tulin raskaaksi (en halunnut ottaa sitä raskausaikana infektioriskin takia). Nyt tuo haave on vähän taas nostamassa päätään...mutta jalkapöytä taitaa olla yksi kivuliaimmista paikoista pistää tatska? Vai onkohan??
Elämän suuria peruskysymyksiä taas pohdiskelee
Makkara
No nyt pukkaa kuulkaa galluppia gallupin perään :) Tästä Rota-viruksesta ja -rokotteesta on varmaan ollut ennenkin puhetta, mutta kysynpä silti: kuinka moni on tuon rokotteen vauvalleen ostanut/suunnittelee ostavansa? Ja perusteluja!
Tilasin tänään reseptin Nakille, mutta vielä vähän jahkailen haenko sitä vai en... Kauhujuttuja olen kuullut tuosta viruksesta, mutta toisaalta rokotteen uutuus mietityttää...(onko tutkittu tarpeeksi jne.)
Makkara
Oltiin tänään neuvolassa. Painoa olit tullut vain 90 g viikossa, en tajua, kait se on mennyt sitten siihen pituuteen se kaikki energia, nimittäin 2,5 cm oli tullut syntymäpituuteen lisää, eli nyt ollaan 3 vko. Muuten kaikki kondiksessa. Ensi viikolla mennään painontakia jälleen neuvolaan.
Sain tänään tiskattua käsin tiskattavat tiskit pois, tuli heti paljon siistimpi keittiö. Lisäksi on pyykkikone taas päällä. Kuinka ihmeessä sitä pyykkiä tuleekin niin älyttömän paljon.
Meillä valvottiin taas viimeyönä tai miten sen nyt otaa. Minä valvosin pruttanan kanssa ensin 2 tuntia joista ehkä 45 min oli kyllä syöttöä. Mies valvoi sitten vielä 1½ tuntia, ja sitten pikkuherra suostui nukkumaan. No mutta nukkuikin sitten tonne puol seittemään, eli ihan kivasti. Ihmettlin kyllä aamulla että miksi ei ole herännyt toista kertaa syömöön, mutta mies sanoi antaneensa suoraan korviketta pullosta silloin valvomisen loppuvaiheessa, jolloin olis ihan oikeastikin ollut syötön aika. Olis kait vaan pitänyt tissit syöttää ensin, mutta ihan hyvin se näinkin meni. Nyt on taas nukkunut jostain puolesta päivästä, eli kait siellä kohta heräillään.
Meitä potter fanejahan on täällä enempikin. Mä odottelen sitä heinäkuuta vai kuiteski loppukesää, että se viimeinen kirja sieltä ilmestyy suomeksi, jotta pääsen sitä lukemaan.
Joo tosiaan täällä pitäisi katsella kaivureita ja tarktoria pihamaalla kesän aikana. ihan kiva että saadaan lisätilaa, ja pruttankin saa sitten oman huoneen, jonne voidaan sitten hänet majoittaa. Toivottavasti tulee viihtymään. Siinä on vaan meidän isille työtä illoiksi kun sitä rakennushommaa puuhailee, onneksi sentään on samassa pihapiirissä, että apua saa tarvittaessa läheltä.
Tinsula ja pruttana 3 viikkoa.
Mulla on rahkapiirakka uunissa, joten taas tulee pikainen juttu...
Ihan alkuun tatskagalluppiin: mulla on tuolla niskassa tuollainen pienehkö aurinko-tribaalihässäkkä, ollut jo nelisen vuotta. Tykkään kovasti. =)
Pottereista taas kerran puhetta: täällä kans faninpoikanen. Uutta kirjaa ootellessa (onneks kieli on sellaista, että ymmärtää englanniksikin, ettei tartte yli vuotta enää odottaa...) ja leffaa kans. Tykkään kyllä kirjoista enemmän kuin leffoista.
Me käytiin tänään mun äitin ja Emmin kanssa lounaalla täällä yhdessä uudessa ravintolassa. Kyllä tuo Emmi on niin kilti tyttö nykyään ihmisten ilmoilla. Tarjoilijatkin kävi jututtamassa, että neiti niin nätisti lounastaan söi ja katseli muita asiakkaita. =)
Emmillä edelleen räkää riittää, mutta viime yön jo nukkui melko hyvin. Ja aamulla unta riitti puol ysiin - aivan juhlaa! =)
AA: mä oon kans miettinyt noita neuvolan mittauksia, kun tuntuu, ettei likka muka kasvais juur lainkaan (1cm kuussa) ja kuitenkin vaatteet kinnaa. No, toki vaatteissakin on tosi paljon kokoeroja. Kiva kuulla, että teillä oli ihan onnistunut vierailu sun isän luo!
Elli oli nukahtanut lattialle. Söpöä! Meillä ei edelleenkään ole koskaan käynyt moista vahinkoa... ;o)
Kylläpä Hania koetellaan, kun suklaan joutuu jättämään! =S
Muuten, kun täällä monesti jutustellaan, millainen sää on ja kuinka kurjaa on kun sataa jne. niin eilen, kun käveltiin Emmin kanssa kärrykerholta ja sateli hiljalleen, niin mietin, kuinka ihanaa se sade olikaan. Ei tuullut ja oli aika lämmin ja sade toi ihanasti kesän tuoksut esiin, tuoreet koivut, vaahterat ym. Oikeesti, kesä on ihan just täällä - ihanaa!
Nyt hakeen piirakka uunista ja sitten pihalle auringonpaisteeseen. Jos vaikka kuopsuttais vähän kukkapenkkejä, kun Emmi vielä nukkuu.
-Amy ja Emmi-
täällä yhden kolmen kuukauden kriisin saavuttaneen poitsun äiti kirjoittelee :0) viime yönä on taas herätty tunnin välein ja yhdestä kolmeen oltiin oltiin hereillä.. muutenkin on kiukkuinen kuin ampiainen...
muutenkin tuli eilen vähän surullisia uutisia kun tyksistä soitettiin ja ilmoitettiin, että eemelistä löytyi geeni joka lisää diabetekseen sairastumisen riskiä...
JUOMINEN omat hurjemmat ajat tuon juomisen suhteen tuli vietettyä jo yläasteiässä.. ysillä aloin olemaan nykyisen mieheni kanssa ja samalla menohalut laantui... ennen raskauttakin kävin bilettämässä, mutta usein melkein selvinpäin..tulee vaan niin kovin huono olo kun juo...
TUKKOISUUS meidän poitsu on kanssa ollut koko pienen ikänsä nuhassa ja tukkoinen, nyt on ollut kuukauden päivät yskää ja hengitys krohisee aina kun heräilee unilta, kuumetta ei ole... täytyy varmaan viedä tutkittavaksi jos vielä kauan jatkuu, pelkään pahinta, että olis eläinallergiaa, mutta toivottavasti ei...meillä kun on kaksi kissaa ja koira...
NIMIMERKKI on väännös skunimestäni+ mun syntymävuosi ( meinasin kirjoittaa, että oma ikä, ei nyt sentään :0) )
ROTA-ROKOTE ei olla otettu, eikä varmaan meinatakkaan ottaa..
TATUOINTI löytyy, olkapään etuosasta, tuosta rinnanläheltä, kaksi kiinalaista merkkiä, jossa lukee meidän koiruuden nimi = onni, suunnitelmissa on jo toinen jalkaan, nilkaan ja jalkapöytään, saa nähdä koska tulee otettua... mä kyllä tykkään tatuoinneista ja mieheltäkin niitä löytyy...
IIDA-LIINNEALLE SYTÄMELLISET ONNITTELUT PIENESTÄ UUDESTA PERHEENLISÄSTÄ! ON SE NIIN IHANAA...
nyt vaunuttelemaan
pajuska+eemeli pe. 3kk
Pikaisesti piti tulla tatskagalluppiin vastaamaan, eli yläselästä löytyy härö lerpakko: http://irc-galleria.net/view.php?nick=_kixu_&image_id=18746461 Otettu 3v sitten Kuopiossa. Ja lerpakko ei tarkoita mitään, on vaan söpö ja ja yhtä härö kuin minä. ;)
Ja lisää on tulossa syksyllä, pitäisi taas matkustaa kuopioon ottamaan tuohon ranteeseen/kämmenselkään kaverin piirtämä tribaali. Eli tatskat on kivoja! :)
Tästä ei nyt tule mitään, tämä täystuho kun istuu sylissä niin lattialla on jo papereita, mun puhelin ja kauko-ohjain on kovaa vauhtia tippumassa..
Eli jatketaan paremmalla ajalla!
Bejpi ja Eve 4,5kk
Nyt se kake sit tippu...
[color=maroon]Täällä sataa ihan mahottomasti ja tuuleekin niin että meinaa hiukset (loputkin) lähteä päästä. Aleksi raukka vaan nukkuu ulkona kun ei suostunut millään sisällä nukahtamaan. Sille on taas tulossa 2 hammasta, toinen osaksi puhjennut, ja ne häirittee sitä taas kovasti. Kun nuo on puhjenneet niin poitsulla on 8 hampia :D
Iida-Linnealle lämpimät onnittelut pienestä tyttärestä!
Olipas teidän tytöllä mittaa :)
Rota-rokotetta ei tullut otettua, ja ehkä pikkuisen harmittaa kun nyt se on myöhäistä. Ehkä olisin ottanut jos nyt saisin päättää.
Tatskoja ei löydy, piti ottaa kaverin kanssa kun täytetään 18 vee mutta se toteutus sitten jäi ajatuksen asteelle.
Pajuska, kurja juttu kun ilmeni tuo diabetesriskigeeni. Onneksi se on vain yksi tekijä muitten joukossa, toivotaan ettei Eemelille sairaus koskaan puhkea.
Han, kyllä uskon että pystyt vielä suklaatakin syömään, eiköhän se mene niin että kun vauvalle ikää karttuu niin ei äidin syömiset enää niinkään vaikuta, kun suolisto on jo sen verran kehittyneempi.
Maidon riittävyydestä, kuten jo totesitkin, koska Sampo on tyytyväinen ja nukkuu noinkin hyvin (ja varmaan pissaakin) niin riittäähän se :) Minä en oo koskaan joutunut antamaan lisämaitoa vaikka poitsu noinkin vauhdilla on kasvanut. Sairaalassa tosin pari kertaa sai. (Niin paitsi nyt on siis kokeiltu sitä erityismaitoa jotta saataisiin varalle joku maito jos imetys loppuu). Mutta en siis sano, ettäkö se kaikilla riittäisi aina. Lisämaito on ok jos tarvetta tuntuu olevan :)
Asiaa puhuit tuosta lapsen yksilöllisyydestä, kumpa kaikki ajattelisivat noin!
Mykikselle tervetuloa kotisuomeen! Kivasti oli teidän reissu sitten mennyt :)
Kandi, meilläkin on suunnitelmissa ehkä jättää ehkäisy pois marras-joulukuussa. Sitten voidaan kuumeilla ehkä yhdessä :))
Ope, hitsit noita maitoaltistuksia! Se on niiiiin rasittavaa kun joutuu pohtimaan mikä johtuu mistäkin... :/ Jaksuja!
Mammis, meillä on rintareppu ollut lainassa, mutta vähän liian raskas oli sillä kanniskella poikaa. Ja liinankin vuokrasin kokeeksi, mutta jotenkin tuntui että poika on liian vanha taas aloittelemaan sitä hommaa, ei jaksa roikkua liinassa, ja minä taas oon vähän huono noiden sidontojen kanssa. Huomasin että helpompi on kanniskella kuitenkin käsin ja välillä istahtaa :) Tosin ergo-reppu on mietinnän alla, josko sen hankkisi...
Jaksuja kaikille nuhanenien ja hampaita tekevien äideille!!
Meilläkin on kumpaakin vaivaa tosiaan, mutta onneksi (koputan puuta) ei ole nyt yöllä eikä tänään maha vaivannut. Almironia ei annettu eilen illalla, ja kappas, yöllä syötiin useammin mutta ei itketty! Haluaisin jo saada Aleksille puurot kehiin, mutta kun tuo maitoasiakin on kesken.. Ajateltiin miehen kanssa, että jos ottaisi riisipuuron nyt viikonloppuna, ja mahdollisen uuden maidon vasta sitten kun puuron sopivuus on selvinnyt.
Pitääpäs käydä katsomassa ettei vaunut oo lähteneet lentoon tuolta kuistilta :S
Viipero & Aleksi 6kk+[/color]
Onnea Iida-Linnealle!
Nimimerkkigallup:
Mulla ei tärpännyt ei sitten mikään mun ns. omista nimistä ei niiden muunnoksista...ja kun mulle odotettiin aika kookasta vauvamasua normikokoni takia joka sitten jäikin suht pieneksi niin ajattelin masua ja mammaa ja yhdistin sitten ne. Nyt ottaa pannuun tuo nicki ihan täpöllä,mut onhan mulla toki maha edelleen ja mammakin olen joten mikä ettei... :)
Omanapaista tekstiä tiedossa eli kun lapsukainen kerran vielä uinuu ulkoilun seurauksena kerron pikaisesti neuvolakuulumiset.
Eli meillä on Benjaminilla ikää 10 vko 5pv j atänään käytiin ¿2kk¿ lääkärissä.
Pituutta oli 55cm(synt 45cm), painoa 4880g(synt 2098g)ja pipolla ympärystä 40.2cm(synt 32cm)
Lääkäri kehui katseella seuraamista,seurustelua(kuulemma tosi aktiivista juttelua) ja hymyjä sekä päänkannattelua. Näkö ja kuulo hyvät.
Iho on hiukan kuiva, no, senhän toki tiesinkin,mut tuo vaihtelee tosi paljon päivittäin.
Kyselin auringolta suojaamisesta mut en saanut oikein mitään irti lekurista sen suhteen.
Sain luvan kokeilla pientä määrää maissivelliä iltaruoan yhteydessä et uni olisi pidempijaksoista yöllä.mut masua pitää tarkkailla kunnolla...
Ei kait sen kummempia.
Hauskaa helatorstaita kaikille!!!Meillä mun äiti hakee pojan perjantaina hoitoon ja me sitten sunnuntaina haetaan pieni-mies takaisin kotiin. Saadaan olla hetki kahden kun tulee lähipäivinä 2v tapaamisestakin eli syytä pieneen juhlaan ja minä oon ollut niin kiinni pojassa koko ajan.
Masumamma ja Benjamin
Kiitos kaikille onnitteluista!
Tällä äidillä palstailu tulee jäämään varmaan kokonaan... Tyttö nimittäin lähinnä joko huutaa tai syö - oli yö tai päivä. Tänäänkin nukkunut ihan pikku hetkiä muutaman kerran. Eipä juuri muu auta kuin kuljeskella vauva sylissä ja toivoa, että pienen olo helpottuu jossain vaiheessa.
Rinnoissa tuntuisi maitoa olevan, mutta pitkänkin syömisen jälkeen korviketta uppoaa. Ja pakkohan sitä on antaa kun toisesta näkee jotta nälkä on.
Nyt lepäämään kun vauva torkkuu. Yöstä voi tulla pitkä.
Niin ja vaikka viesti nyt onkin vähän " negatiivinen" , niin on IHANAA olla äiti. Tyttö on kaikesta huolimatta suloinen ja tosi, tosi rakas. =)
t. iida-linnea
...tuli mieleen, että onko sulla kantoliinaa? Tosi kauniisti kirjoitit tekstisi loppuun...niisk :)
Sitä tulin kertomaan, että just eilen(kö) Leenikselle imetyksestä kirjoitellessani kerroin, että meillä on imetys sujunut ongelmitta....niin eikös nyt tullut eka pieni mutka matkaan!! Ei muuten mitään, mutta Nakki ei keskity siihen touhuun. Syö just sen verran, että saa suurimman nälän tyydytettyä - ja sit alkaa kurkkimaan mun olan yli näkymiä. Yritin peittää harsolla näkymiä, mutta sitten alkoi tuijottaa mua ja jutustella (huppu päähän seuraavaksi...mutta kummalle?!). Tänään onkin sitten syöty useammin kuin ennen - ei ihme, kun ei malta kerralla syödä tarpeeks! On toi silti niin ihana...kerran kesken syömisen tiputti tissin suusta ja alkoi tapittaa mua suoraan silmiin ja hymyili ja sanoi " HÄ" . Mä en voinut olla hymyilemättä takas ja vastasin " HÄ" . Nakin hymy levis entisestään ja vastas taas " HÄ" . Ja mä sanoin " HÄ" . Nakki nauroi ääneen - ihana tyttö!!!
Ihanan kehittävistä keskusteluista koostuvat nämä kotiäidin päivät...HÄ! HÄ! HÄ!
Makkara & Nakki
Ihan pikaisesti tulin onnittelemaan Iida-Linneaa, eli siis ihan hirmuisesti onnea pikkuisesta tuhisevasta nyytistä ja kun ehdit ja jaksat tule kertomaan kuulumisia. :)