Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö sun koira töissä?

Vierailija
08.06.2026 |

Vai onko se KELAn eli Koirien ELatus Avun piirissä?

Meidän koira käy töissä.

Kommentit (192)

Vierailija
181/192 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun edesmennyt schäferini oli biologikoira. Erikoisalansa oli ulosteiden tutkimus metsäretkillä aistinvaraisesti. Hänellä oli useita kollegoja, joten ei ihan tavaton ammatti. Siirtyessään eläkkeelle vakityö jäi, onneksi! Tilalle tuli sohvien ja sänkyjen koenukkuminen. Sitä harrasti myös kyläilyillä ollessaan.

Olen ajatellut vakinaistaa tämän kesäduunin, jota koirani tekee. Geologi, Mineralogi, Kalliotutkija vai Petrografi?

On nääs niin paljon jo kokemusta ja ahkeroinut kivien kerääjä ja tutkija, että olisiko jo aika antaa vakituinen virka hänelle?

Kyllä, noilla meriiteillä ansaitsee vakiviran. 👍

Mikähän olisi sopiva palkka vakituisesta virasta geologina? Ajattelin, että paljon pehmeitä vilttejä, runsaasti täytepurutikkuja ankkatäytteellä, hurjasti laatuaikaa sylissä ja pusu silloin tällöin kuonoon. Onko tämä riittävää? Vai tuleeko tässä jo koirien työehtosopimus (KTES)vastaan?

Vierailija
182/192 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksen viettopaikan kissa aiheuttaa hiukan päänsärkyä. On semmoinen arvaamaton nirppanokka, jonka lähelle ei auta mennä.  On nämä juhlat varsinaista koiranelämää. ;(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/192 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minun koiran työ on räksyttää kerrostalonaapureille 10h päivässä, kun olen itse töissä

Hanki sille työtön koululainen ulkoiluttajaksi kerran päivässä, niin se saa hetken levätä naapurien vahtaamisesta. Raskaaltahan tuo homma kuulostaa koiran kannalta.

Vierailija
184/192 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti aamuyöstä bassetti bussinkuljettajaksi.

Vierailija
185/192 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on lentokapteeni , tienaa enemmän kuin minä.

On mun elättäjä ,  en muuten voisi asua isossa  kivitalossa.

Vierailija
186/192 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivuri ja oksasilppuri Oy:n toimitusjohtaja, master chef koemaistaja, osteologi ja argeologi, vesistöjen ja lätäköiden laatuasiantuntija, tekee myös biologistatutkimusta jänisten papanoiden hyödyntämisestä ravinnoksi. Tutkimustyönä myös vinkuvien komponenttien aiheuttamien ääniaaltojen ärsytyksen vaikutusta ihmiskorvalle. Ja tosiaan myös perusduunarina vartiointitehtävissä!

Vierailija
187/192 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaivuri ja oksasilppuri Oy:n toimitusjohtaja, master chef koemaistaja, osteologi ja argeologi, vesistöjen ja lätäköiden laatuasiantuntija, tekee myös biologistatutkimusta jänisten papanoiden hyödyntämisestä ravinnoksi. Tutkimustyönä myös vinkuvien komponenttien aiheuttamien ääniaaltojen ärsytyksen vaikutusta ihmiskorvalle. Ja tosiaan myös perusduunarina vartiointitehtävissä!

Moniosaaja siis kysessä. Maksetaanko hänelle huippupalkkaa, vai onko palkka määräytynyt Koira-alan työehtosopimuksen mukaisesti?

Vierailija
188/192 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän muuta kuin räkyttää kaikille ja paskoo omaankin tupaan. Oon alannu epäilemään jotta se on Perussuomennaattikorva-rotua. Ei kumminkaan mikään jalorotuinen. Kaljakin kelpaa ja naapuruston pentukoiria ahdistelee...suu vaahdossa. Tätä menoa tuo rakki on lopetusuhattu.

Vierailija
189/192 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeatassuinen koira on parempi työntekijä, se on vähän terveempi kuin vasentassuinen.

Jos et tiedä kumpi koirasi on, niin  laita herkku esille vähän matkan päähän ja seuraa kummallako etutassulla se vetää sen syöntietäisyydelle.

Vierailija
190/192 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeatassuinen koira on parempi työntekijä, se on vähän terveempi kuin vasentassuinen.

Jos et tiedä kumpi koirasi on, niin  laita herkku esille vähän matkan päähän ja seuraa kummallako etutassulla se vetää sen syöntietäisyydelle.

No se herkku kannattaa laittaa vaikka tuolin allle, silloin näkee paremmin kummalla tassulla se sen kurottaa itselleen.

Vierailija
191/192 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on niin komia CV ettei tällä koiruudella hommat lopu ikinä. Mutta miten on lepoajat noin työteliäällä karvakuonolla. 😁ossaako maata reporankana vai juoksenteleeko jopa unissaan😎

Vierailija
192/192 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ovat opportunisteja, kerrotaan, että tuhansia vuosia sitten koirat elivät metsissä ja joutuivat pyydystämään ruokansa itse. Sitten kerran huomasivat alkuihmisiä nuotiolla ja sieltä tuli herkullinen ruuan tuoksi. Päättivät sitten mennä kylään ja saivat  luita syödäkseen alkuasukkailta. Siitä asti ovat ihmisiä käyttäneet palvelijoinaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän