Mihin kotona yksin asuva muistisairas tarvitsee omaa rahaa?
Hoidan alzheimeria sairastavan äitini raha- ja kauppa-asiat. Hän ei yksin omatoimisesti käy missään. Ollaan hakemassa edunvalvontavaltuutusta voimaan ja mietin äitini omaa käyttörahaa. Tarviiko hän sellaista edes? Käteistä lompakossa 50e ja se sama raha on ollut siellä puoli puoli vuotta.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
meikki, kampaamo, jalkahoito jos ei itse kykene kumartumaan. taksi, teatteri tms. kyllä he käyvät maailmalla.
edunvalvontako hoitaa lääkäri, silmälasit, siivousavun, vaatteita, irtaimiston uusintaa- tekbiikkaa, netti, tv, radio, laatupatja tärkeää vanhuksille, ikkunoiden pesijät jne jne- ruokailua- miten se hoituu... ostaako lahjoja- juhlat- jne..
Ei pahasti muistisairas noitakaan hoida itse eikä käy teatterissa. Kaikki eivät edes puolison hautajaisiin kykenevässä kunnossa ole.
Vierailija kirjoitti:
meikki, kampaamo, jalkahoito jos ei itse kykene kumartumaan. taksi, teatteri tms. kyllä he käyvät maailmalla.
edunvalvontako hoitaa lääkäri, silmälasit, siivousavun, vaatteita, irtaimiston uusintaa- tekbiikkaa, netti, tv, radio, laatupatja tärkeää vanhuksille, ikkunoiden pesijät jne jne- ruokailua- miten se hoituu... ostaako lahjoja- juhlat- jne..
Jos ei kykene omaitoimisesti yksin menemään minnekään, niin jos noihin johonkin sattuisikin menemään niin saattaja/maksaja mukana