Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”

Vierailija
08.06.2026 |

Kommentit (1089)

Vierailija
1021/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gromosomit ratkaisevat. Itse ei voi asialle mitään, paitsi tietysti leikitellä.

Gromosoni 🤣 Varmaan krillaat myös.

Vierailija
1022/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin ja isin pikkupoika on niin lellutettu kuin olla ja voi.  Poikahan se sentään on ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään tehdä arjesta vähän hauskemman!

Vierailija
1024/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ihmisparka ymmärtää ennen pitkää elämän realiteetit...

Hän haluaa ajaa translakia, jos on joskus kansanedustaja...

jos ihminen on onneton, on hän sitä sama kumpi sukupuoleltaan on.

Eihän hän käsittääkseni halua mennä sukupuolenkorjausprosessiin.

Vierailija
1025/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin ja isin pikkupoika on niin lellutettu kuin olla ja voi.  Poikahan se sentään on ? 

Miksi teet itsestäsi pellen? Tässä puhutaan nyt sukupuoli-identiteetistä eikä mistään muusta.

Vierailija
1026/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Suomi on muutenkin sekaisin kaikenmaailman turhista jutuista. Olkoon sitten poika/tyttö, ei sitä tarvitse mainostaa. 

Vierailija
1027/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä no muunsukupuolisesta tehdään nyt Pridehenkeen taas joutava julkkis jota sitten kieärrätetään jokaisella tosi TV kanavalla, no ei haittaa kun en niitä ole tähänkään mennessä katsellut.

Vierailija
1028/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, kun hän sanoi kuulevansa miestenvessoissa huutelua, että mitä sinä täällä teet. Kun huutelijat ovat varmasti niitä, joiden mielestä peniksen kanssa syntynyt kuuluu aina miestenvessaan, jopa silloinkin, kun penis ja kivekset on leikattu pois.

Jos menee miestenvessaan mekossa niin totta kai huudetaan.Ja mies on mies,vaikka kaikki leikattaisiin pois,itse saa toki kuvitella mitä haluaa.

En huutelua sinänsä ihmettele vaan kyselyä mitä hän siellä tekee. Sukupuolen kun kuitenkin näkee kilometrin päästä ja penis haaroissa syntynyt kuuluu miestenvessaan, joten kysymys lienee tarpeeton?

Logiikkaa miksi silikonirinnat hankkinut ja peniksen ja kivekset leikkauttanut henkilö kuuluisi miesten suihkutiloihin en ymmärrä, vaikka toki geneettinen mies onkin.

Eihän sellaisen kuulu julkisella paikalla liikkua lainkaan.

Ja silti meitä liikkuu julkisilla paikoilla jatkuvasti, ja nykyisin kun hoitoihin pääsee yhä nuorempana meitä ei usein tunnista ollenkaan. Leikkaustekniikoiden kehittyessä ei edes alastomina.

Mutta tässä vielä isompi shokki sinulle: tuolla liikkuu myös meikäläisiä, jotka emme ole käyneet alapään leikkauksissa. Naisia, joilla on kireät housut mutta joista löytyy piiloon tuckattu penis. Parrakkaita, kaljuuntuvia miehiä, joiden kireissä farkuissa pullottaa packeri eikä suinkaan penis.

Vierailija
1029/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä Suomi on muutenkin sekaisin kaikenmaailman turhista jutuista. Olkoon sitten poika/tyttö, ei sitä tarvitse mainostaa. 

Et siis itse koskaan korjaisi, jos sinun luultaisiin edustavan toista sukupuolta kuin olet?

Vierailija
1030/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, kun hän sanoi kuulevansa miestenvessoissa huutelua, että mitä sinä täällä teet. Kun huutelijat ovat varmasti niitä, joiden mielestä peniksen kanssa syntynyt kuuluu aina miestenvessaan, jopa silloinkin, kun penis ja kivekset on leikattu pois.

Jos menee miestenvessaan mekossa niin totta kai huudetaan.Ja mies on mies,vaikka kaikki leikattaisiin pois,itse saa toki kuvitella mitä haluaa.

Minä olen monesti käynyt naisten vessassa pitkissä housuissa.

Vierailija
1031/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frans Frangen ei kuvien ja juttujen perusteella ole muunsukupuolinen vaan mies joka ristiinpukeutuu eli on transvestiitti.

En tiedä onko se jotenkin noloa olla nykyisin transvestiitti? Pukeudun itsekin hameeseen joskus satunnaisesti muta en halua että minua pidetään muunsukupuolisena.

On se mielestäni hieman noloa kontekstista riippuen. Fransilla on kuitenkin oikeus pukeutua, miten haluaa. Kasvojen ja vartalon tyyppi ei ehkä sovi tuohon mekkoon ja hiustyyliin, mutta makuasioita. Lapsuudessa ysärin lopulla kaupungilla kierteli miespuolinen transvestiitti, jolla kaikki oli pinkkiä ja lateksia. Ja siis oli ihan mies, melko lihaksikas ja parrakas vielä. Naisten lateksiset minishortsit, joissa pullotti ihan mukavasti, korkokengät, pinkki toppi, sydämen muotoiset aurinkolasit ja pinkki käsilaukku. Keräsi kyllä katseita.

Jotenkin tykkäsin tuosta kaverista, sen tyyli oli niin överi ja käveli kuin drag queen catwalkilla. Ja tämä siis ahtaalla ysärillä, jolloin tuollaiset saivat helposti turpaansa ja homot olivat kaapissa Siltsuja, Haavistoja ja Bjurströmeitä myöten.

Point being, pukeudu siihen mistä tykkäät lain puitteissa. Esim. tissit tai sukuelimet eivät saa näkyä julkisilla paikoilla, muuten kaikki käy. Ja sukupuoli-identiteettisi on muille se ja sama, jos he eivät aio kanssasi paritella. Näin ainakin tulisi olla. Jos näytät mieheltä, mutta identifioidut naiseksi, ei ole hyvä ajatus uhriutua, jos joku "sukupuolittaa väärin". Sama juttu, jos joku olettaa että olet trans tai muunsukupuolinen, jos pukeudut mekkoon. Aina voit oikaista. Ymmärrä, että on omalla vastuullasi tulla joskus väärinymmärretyksi (siis joku olettaa, että ole trans. En nyt puhu tässä solvauksista tai väkivallasta, se ei ole ok), jos pukeudut naisten vaatteisiin. Jostain syystä tämä ei päde naisten kohdalla, he voivat pukeutua miesten vaatteisiin miten lystäävät. 

Ai homot olivat kaapissa ysärillä? Älä naurata, juuri julkisuushan imelöi näitä usein esiintyjiä jo silloin. Naisia en kyllä muista että heitä olisi vielä puffattu lesboutensa takia. Ei siihenkään enää pitkä matka ollut.

20 v sitten oli jo se homojen ilmaisjakelulehtikin, missä pääsi tutustumaan niiden ajatteluun halutessaan. Tuo kaappi sopii jonnekin kauemmas kuin ysärille jossa homous oli viihdemaailmassa jo iso täky ja hyvin myönteisesti esitettynä.

Vierailija
1032/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frans Frangen ei kuvien ja juttujen perusteella ole muunsukupuolinen vaan mies joka ristiinpukeutuu eli on transvestiitti.

En tiedä onko se jotenkin noloa olla nykyisin transvestiitti? Pukeudun itsekin hameeseen joskus satunnaisesti muta en halua että minua pidetään muunsukupuolisena.

Mitä olen sivusta seurannut niin tuntuu, että transvestisuus on iäkkäämmille ja nuoremmat alkavat sitten muunsukupuolisiksi. Nykyisin Amerikassa maskuliiniset lesbotkin saavat jo käyttää - ja monet haluavat - testosteronia. Nämä ovat mielenkiintoisia ilmiöitä. 

Itse siis olen ihan tylsä, tavallinen binäärinen heteromies, jolla nyt sattuu olemaan transtausta. Ja tätä en todellakaan tuo ilmi edes ystävilleni.

Kaltaistesi kommentteja olisi mukava kuulla enemmänkin. Vaikka olisit jotain muutakin kuin tylsä heterotransmies.

Millaiset kokemukset jäi transpolilta? Mitä ajattelet nykymenosta ja pride-sekoilusta puolesta ja vastaan? Ja miksi et voisi tuoda transtaustaa ilmi ystävillesi? Pelkäätkö syrjintää tai leimautumista?

Suurin osa kavereistani on ihan perusheteroita ja pari homoa, mutta olen ystävystynyt transnaisen kanssa. Hänestä biologinen sukupuoli näkyi kyllä päällepäin, toisin kuin ehkä sinusta. Kun sitä testoa kerran saa joko kiveksistä tai pistoksilla, vaikutukset ovat peruuttamattomat, kuten olet varmaan huomannut :)

Itse cis, mutta hiukan harmittaa kuinka transihmisten ääni jää jotenkin sivuun kun aktivistit huutavat toisilleen. Pahimmat wokettajat, jotka olen kohdannut ovat olleet ihan cis-naisia, lesboja tai heteroita. Kohtaamani transnaiset (transmiehiä en ole päässyt vielä tapaamaan) ovat poikkeuksetta olleet erittäin kohteliaita, maltillisia ja asiallisia. Yhden muunsukupuolisen kanssa on vaihdettu muutama sananen, mutta hän puhui lähinnä venäjää ja huonoa englantia, joten kohtaaminen jäi silleen vähän torsoksi. Oli kyllä pirun kaunis ihminen, mutta en osannut sanoa biologisesta sukupuolesta juuta tai jaata. 

Kävin polilla reilu 20 vuotta sitten. En tiedä nykymenosta, silloin asiat etenivät hitaasti. 

Olen aika perusjuntti ja tutustunut kaikkiin kavereihini täällä pk-seudulla joko räkälöissä tai pitkäaikaistyöttömien kursseilla. Ei ole mitään jakoa, että kertomisen jälkeen olisin heidän silmissään enää millään lailla mies. Prideä en koe omakseni millään lailla, koska se korostaa eroa heteroihin ja itse olen identiteetiltäni hetero ja haluan sulautua massaan. Jos menisin vertaisryhmiin minua syytettäisiin cissien ja heteroiden mielistelystä eikä ymmärettäisi, että se on se porukka, johon aidosti koen kuuluvani. Nyt olen vakityössä, mutta 15 v sitten olin työllistettynä eräässä paikassa, jossa pomo jakeli jatkopaikat aika lailla sen mukaan mitä hienompaan vähemmistöön kuuluit. Jos olisin kertonut taustastani olisin saanut varmuudella jatkoa. En kertonut vaan jäin mieluummin työttömäksi. Haaveilen vieläkin siitä, että jonain päivänä kerron hänelle taustani (kyllä, pikkumaisuus sijaitsee x-kromosomissa ja sitä ei voi prosessillakaan muuttaa).

Ehkä olemme jo tavanneet, suurin osa minut tavanneista on sitä mieltä, ettei ole koskaan tavannut transmiestä :D

Sen verran vielä jatkan vastaustani, että seuraani on päätynyt myös äärioikeistolaisia, jotka pitävät minua mukavana äijänä. Heidän kohdallaan jopa vähän pelkään, jos jonain kauniina päivänä outtaannun. Elämässäni on myös wokeja, jotka eivät voi kuvitella kaltaiseni taviksen tietävän vähemmistöjen elämästä mitään, ja heidän kohdallaan minua jopa vähän kutkuttaa ajatus siitä, kuinka pahasti he tukeutuisivat pullaansa saadessaan tietää, etten olekaan se etuoikeutettu cisheteromies. Mutta sitten taas ne äärioikeistolaiset... Heitähän olisi huijattu törkeästi. Huijaan heitä pitämään vähemmistön edustajaa normaalina ja sellaisena, jonka kanssa on mukavaa viettää aikaa. Kyse ei missään nimessä voi olla siitä, että he olisivat olleet väärässä ja että vähemmistön edustaja voi olla ok. Ja silloin pitää vetää turpaan... Mutta minähän olen oikeasti nainen, joten eihän se sovi. Jos taas olisin heti kertonut taustastani olisin tyypillinen transihminen, joka mainostaa erikoisuuttaan jokaiselle vastaantulijalle. Että ei noiden kanssa oikein voi voittaa. Joten elän vain elämääni.

Vierailija
1033/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä metkaa, että pitää oikeutenaan mennä kummankin sukupuolen vessaan. Sanoisin, että härski tyyppi.

Jos ei ole hoksannut tarkistaa jalkovälistä asiaa. 

Naisten vessoihin on muutenkin aina pidempi jono kuin miesten, tilanteen mukaan  taidankin vaihtaa sukupuolta, kun huomaan että miesten vessaan ei niin ole jonottajia.

Vierailija
1034/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fransseksuaali.

Vierailija
1035/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tyyppi, äitylin kasvatustyön tuotos. 

Vierailija
1036/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan pellellä piliä kun mekossa kulkee?

Vierailija
1037/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään tehdä arjesta vähän hauskemman!

Vasureilta ei tunnetusti löydy huumorintajua. Sitä kutsutaan myös autismiksi.

Vierailija
1038/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla ei ole poikaa", voivat kai Simo ja rosa sanoa. 

Vierailija
1039/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meriläinen ja poika ajavat transkultin asiaa. Sukupuolen "korjausta" hakevien määrä on Suomessakin kasvanut noin 40-kertaiseksi 20 vuodessa. Kyse on joukkohysteriasta ja sosiaalisesta tartunnasta, ei siitä, että niitä oikeita transseksuaaleja, joita varten hoidot kehitettiin,olisi yhtä äkkiä moninkertainen määrä. Media ja aktivistit jotka levittävät gender-ideologiaa kannustavat psyykeongelmaisia nuoria "korjauksiin", jotka tuhoaavat kehon ja tulevaisuuden. 

Onko sille mitään lähteitä että trans haluaisi vaihtaa sukupuolensa tytöksi

Naarasmuusuilla esiintyy usein halu myös kehollisiin muokkauksiin ja muususkenellä on omat esteettiset ihanteet, joita tavoitellaan, kuten litteää rintakehää (terveiden rintojen amputointi), matalampaa ääntä ja viiksihaivenia. Moni naarasmuusu haluaa näyttää androgyyniltä aasialaiselta poikapopparilta, mutta lopputulos muistuttaa kovin usein puutarhatonttua tai punakkaa Pertti-enoa, sillä hormoneiden vaikutuksia ei voi valita eikä ennakoida. Valitettavasti mitää pois amputoitua ei saa takaisin, jos katumus iskee. Lyhytaikaisenkin testosteronin käytöt ovat yleensä pysyviä: kaljuuntuminen, robottisammakon ääni, karvoitus ei-toivotuissa paikoissa, alapään kuivahtaminen ja jättiklitta. Jos sisärojut poistetaan, niin seuraus on steriliteetti ja usein inkontinenssi.

Urosmuusuille yleensä riittää koltun käyttö, erikoisen värinen huulipuna tai kynsilakka. Naiset ja tytöt häviävät tässä muusuleikissäkin.

Miespuoliselle muusulle ei tietääkseni ole mahdollista mennä hoitoihin. Ellei asia ole muuttunut ihan hiljattain. Ja mitä hoitoja he itse asiassa edes toivoisivat? Estrogeenin käytöstä ilman testosteronin salpaajaa ei ole mitään hyötyä ja testosteronin salpaaja vie erektion, ja sitä he eivät taida haluta. Yhteiskunta ei kustanna sikoneja binäärisille transnaisillekaan, joten ei tietenkään muusuillekaan. 

Naarasmuusut eivät pyrikään binääriseen miehuuteen joten vajaaksi jääneet testosteronihoidot saattavat heillä aiheuttaa esim. äänen jäämisen murrosikäisen pojan tasolle. 

Siitä, että sisärojujen poisto aiheuttaisi pidätysongelmia en ole kuullut. Itselläni ei ainakaan vielä 18 vuotta leikkausten jälkeen ole tällaista ollut. Olisin toisaalta mennyt leikkaukseen joka tapauksessa vaikka aiheuttaisikin.

Vierailija
1040/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin Kyllä sinä poika olet, Frans.