Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”

Vierailija
08.06.2026 |

Kommentit (1089)

Vierailija
961/1089 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt poika. Ja söpökin vielä. Nimikin on pojan nimi. Söpö se nimikin.

Vierailija
962/1089 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt poika. Ja söpökin vielä. Nimikin on pojan nimi. Söpö se nimikin.

Missä maailmassa tuo on söpö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1089 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tulee olemaan Ylen joka toisessa lähetyksessä seuraavat 20 vuotta, kermaperseiden teneva joka on syntynyt mieheksi mutta haluaa olla nainen, herkästi loukkaantuva aktivisti joka tykkää käyttää hameita, täydellinen Ylen vakiokasvoksi. Vielä pari Palestiinan laivareissua ja mannerheimin tiellä istumista niin Ylen johtoporras kusee hunajaa.

Vierailija
965/1089 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti tulee olemaan Ylen joka toisessa lähetyksessä seuraavat 20 vuotta, kermaperseiden teneva joka on syntynyt mieheksi mutta haluaa olla nainen, herkästi loukkaantuva aktivisti joka tykkää käyttää hameita, täydellinen Ylen vakiokasvoksi. Vielä pari Palestiinan laivareissua ja mannerheimin tiellä istumista niin Ylen johtoporras kusee hunajaa.

Lapsena oli jo epänormaali. Vaikutti lähes kehitysvammaiselta, mutta ehkä vain kieroon kasvatettu.

https://www.iltalehti.fi/viihde/a/2016071921927298

Vierailija
966/1089 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaannuttava henkilö. 

Vierailija
967/1089 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tulee olleen esillä sitten joka paikassa. 

Vierailija
968/1089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä että Frans on hyvä esimerkki siitä, mikä nykyajassa on vialla lasten kasvatuksen takia. 

Kyllä, lapsi saa olla persoona ja lapsi saa olla luova. Mutta jos lasta aina vain kehutaan joka hemmetin älyttömästä päähänpistosta, niin tähän se johtaa. Lapsi kuvittelee jokaisen ajatuksensa olevan oikea neronleimaus. 

Eikä lasta tarvitse edes kritisoida. Riittää kun jättää kehut väliin ja mielessään ajattelee, että tuo nyt ei ollut kovin onnistunut idea, niin kyllä lapsi siitä huomaa, ettei joka päähänpisto ole oikeasti hyvä. Yletön lapsen mielikuvituksen ylistäminen johtaa vain psykoottisuuteen. 

Lapsi täytyy kuitenkin ennen kaikkea kasvattaa toimivaksi osaksi yhteiskuntaa. Ei lettutaikinaksi. 

Vierailija
969/1089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fransilta ja muilta "ei-pojilta" haluan kysyä:

mitkä asiat tekevät ihmisoletetusta sellaisen, että häntä saa kutsua pojaksi/mieheksi?

Varmasti on moniakin asioita. Mutta äkkiseltään sanoisin, että jos ihmisoletettu pissii pippelin kautta, on poika.

Ehkä teen liian hätäisen johtopäätöksen vanhanaikaisuuttani...

En ole itse muunsukupuolinen vaan transsukupuolinen mies. Hyvin binäärinen (= pyrkii elämään mahdollisimman taviksena eikä halua mitenkään erottua ei-transsukupuolisista) sellainen tosin eikä minua 20 vuotta hoitojen jälkeen vaatteet päällä muista miehistä erota, eli tämä ei arkielämässäni ole mikään issue, koska kenellekään ei tulisi mieleenkään puhutella minua naiseksi. Kuitenkin pissaan emättimeni kautta. Olen sen verran suuren vaivan nähnyt tullakseni nähdyksi lyhyenä, kaljuuntuvana kaljamahaisena äijänä, että tuntuisi ikävältä, jos jollain olisi tarve kutsua minua naiseksi. Se olisi myös loukkaus naisia kohtaan. Olisi myös loukkaus lesboja kohtaan kutsua minua lesboksi, koska en koe kahden naisen välistä seksiä millään lailla kiinnostavana ja tärkein asia seksissä on mielestäni penis. Olisi myös todella outoa pitää kumppaniani lesbona tai biseksuaalina, koska ihastuessaan minuun hän oletti minulla olevan penis. Silti asiaan perehtymätön palstailija toteaisi, että tietenkin olette lesbopari. 

Transmieheksi tai geneettiseksi naiseksi minua saa toki kutsua, jos nyt erottelulle on joku syy tai olen esimerkiksi lääkärissä.

Vierailija
970/1089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuli kai jo aika selväksi että hän on epätavallinen (46 sivua tähän mennessä)

pitääkö sen perusteella kohdella ihmistä huonosti?

Miten tämä huonosti kohtelu on ilmennyt? Jos mielisairaalan potilas ilmoittaa olevansa prinsessa, niin ansaitseeko hän kuninkaallisen kohtelun?

no vaikkapa törkeänä nimittelynä ja pilkkaamisena.....

etkö tätä huomannut?

rehellisesti?

Jos aikoo mennä lehteen kertomaan kuinka oikaisee muita ihmisiä täysin arkisesta asiasta, saaden sillä ilmaista mainosta omalle poliittiselle kampanjalleen, kannattaa hyväksyä että ihmiset arvostelevat häntä siitä ja kaikesta muusta.

Jos ei halua tulla pilkatuksi, ei tarvitse mennä oikaisemaan muita ihmisiä eikä ole pakko mennä politiikkaan.

Saako esim. homo huomauttaa tyttöystävistä kysellessä, ettei ole kiinnostunut naisista vai olisiko parempi olla hiljaa, ettei erotu normista?

Vierailija
971/1089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitkä asiat tekevät ihmisoletetusta sellaisen, että häntä saa kutsua pojaksi/mieheksi?

Varmasti on moniakin asioita. Mutta äkkiseltään sanoisin, että jos ihmisoletettu pissii pippelin kautta, on poika.

En ole itse muunsukupuolinen vaan transsukupuolinen mies. Hyvin binäärinen (= pyrkii elämään mahdollisimman taviksena eikä halua mitenkään erottua ei-transsukupuolisista) sellainen tosin eikä minua 20 vuotta hoitojen jälkeen vaatteet päällä muista miehistä erota, eli tämä ei arkielämässäni ole mikään issue, koska kenellekään ei tulisi mieleenkään puhutella minua naiseksi. Kuitenkin pissaan emättimeni kautta. Olen sen verran suuren vaivan nähnyt tullakseni nähdyksi lyhyenä, kaljuuntuvana kaljamahaisena äijänä, että tuntuisi ikävältä, jos jollain olisi tarve kutsua minua naiseksi. Se olisi myös loukkaus naisia kohtaan. Olisi myös loukkaus lesboja kohtaan kutsua minua lesboksi, koska en koe kahden naisen välistä seksiä millään lailla kiinnostavana ja tärkein asia seksissä on mielestäni penis. Olisi myös todella outoa pitää kumppaniani lesbona tai biseksuaalina, koska ihastuessaan minuun hän oletti minulla olevan penis. Silti asiaan perehtymätön palstailija toteaisi, että tietenkin olette lesbopari. 

Transmieheksi tai geneettiseksi naiseksi minua saa toki kutsua, jos nyt erottelulle on joku syy tai olen esimerkiksi lääkärissä.

Jotain sinä olet kyennyt tekemään, sillä palstan naisten suosikki-inhokki on juurikin lyhyt, kaljuuntuva ja kaljamahainen äijä. Toisaalta nostan hattua, että olet mennyt noin pitkälle, jotta naiset vihaisivat tietyn tyyppisiä miehiä.

Vierailija
972/1089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain sinä olet kyennyt tekemään, sillä palstan naisten suosikki-inhokki on juurikin lyhyt, kaljuuntuva ja kaljamahainen äijä. Toisaalta nostan hattua, että olet mennyt noin pitkälle, jotta naiset vihaisivat tietyn tyyppisiä miehiä.

En juurikaan palstaile, joten en ymmärrä pointtia viestissäsi. Mutta enpä ole täältä seuraa hakemassa, joten saavat inhota vaikka.

Vierailija
973/1089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuo Frans on ihana. Ajattelee asioista erilailla kun valtaväestö. Kun meidät kaikki työnnetään sellaiseen etukäteen ajateltuun putkeen.

Vierailija
974/1089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aina noin että korjausleikkauksen jälkeen pissataan emättimestä?

Vierailija
975/1089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tää sanonta (en muista sanatarkasti mutta sisältö) että yhteiskuntaa pitää katsoa sen kautta miten kohtelee vähiten arvostettujaan, pätee yksittäisiin ihmisiin kans.

Helppo on näemmä aktivoida riekkuminen erilaisuudelle...

Vähiten arvostettuihin?

Kaveri on pitkän linjan kansanedustajan ja maan tunnetuimpien kulttuurivaikuttajien lapsi. Hän saa ilmaiseksi äänet poliittiselle uralleen pelkästään tuon vuoksi. Hän ei tarvitse vaalikampanjaa, koska saa pelkästään nimensä perusteella jokaisen vihervasemmistolaisen toimittajan tekemään hänestä hehkutus- tai uhriartikkelin, eli mitään mainoksia hänen ei tarvitse ostaa. Hänellä ei ole mitään markkinoitavaa osaamista yksityiselle sektorille, julkiselle sektorille taikka politiikkaan. Hänen elämänkokemuksensa koostuu kokonaisuudessaan erittäin etuoikeutetussa ja varakkaassa, suorastaan rikkaassa hörhökuplassa elämiseen, missä häntä on kohdeltu kuin messiasta koko ikänsä. 

Jos tuota tyyppiä kuuluu pitää sorrettuna uhrina, miten etuoikeutettu ja rikas pitää olla että ei ole enää sorrettu uhri?

Vihervasemmistolaisen?

Vierailija
976/1089 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettei Simo nuorempana löytänyt tasapainoista vaimoa itselleen.

Ois jäänyt Nakkilaan, niin ois löytynyt. 

Vierailija
977/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frans on ihana poika. Antakaa hänen elää. Samanlainen kujeilija kuin isänsä. Kyllä pojasta isänsä tunnistaa.

Vierailija
978/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frans on ihana poika. Antakaa hänen elää. Samanlainen kujeilija kuin isänsä. Kyllä pojasta isänsä tunnistaa.

Olen niin samaa mieltä. Frans on ihana ja söpökin vielä. 

Vierailija
979/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään minäkin pahoin, että jää kestojulkkikseksi.  Hohottamaan hullunkiilto silmissään kaikelle, muka nokkelana. Kyllästyin tuon POJAN vanhempien hampaiden esittelyyn, nyt jo tounen polvi kita ammallaan. 

Vierailija
980/1089 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää löytää Fransista lapsuudenkuva missä se ei ole leipäläpi luonnottoman ammollaan kuin joku riivattu. Ette onnistu.

Miksi pitää heti ulkonäköasioita tai sitä leipäläpeä lähteä kommentoimaan? Frans on mies minunkin mielestä, enkä jaksa tätä sukupuolihömppää, mut ei tuollainen kommentointikaan ole järkevää. Ei ihme, että lapset kiusaa lapsia todella paljon nykyään varsinkin somessa, kun aikuisetkin ekana ränttää ulkonäköä.

Nyt oli vaikea ymmärtää sanomaasi.

Räntätä eli englanniksi kai 'to rant', kääntyy suomeksi lähinnä paasata, julistaa.

Miten jonkun ulkonäköä paasataan? Vai tarkoititko 'berate', joka on haukkumista, sättimistä?

Kaikki olisi niin paljon helpompaa kun puhuisi vaan suomea...