Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”

Vierailija
08.06.2026 |

Kommentit (738)

Vierailija
601/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Homostelun tajuan, mutta sitten tulivat nämä sekasikiöistelijät pelkän pelkän huomionhaun vuoksi."

Muutama vuosikymmen sitten sinä tai kaltaisesi olivat yhtä jyrkästi ja laajasti homoja vastaan. Kun se taistelu sitten hävittiin, siirryttiin seuraavaan kohteeseen.

Höpö höpö. Minä ihan oikeasti pelkään näiden sekoilijoiden puolesta. He eivät näe isoa kuvaa nyt. Kohta on myöhäistä. 

Osa ehkä haluaa kuolla sekoilunsa puolesta?

Se toki on heidän oikeutensa. On kuitenkin tärkeää, että jokainen miettii tarkasti tässä maailmantilanteessa, onko libido - tai kuvitelma sukupuolisekoilusta - hengen väärti. Ihan tosissaan. Emme elä enää lintukodossa.

Tämä. Ihmiset elävät kuplassa, ja pian he ovat leireillä kun kieltäytyvät näkemästä faktoja.

Tämä.

Vierailija
602/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paskapuhetta. Lääketeollisuus on varsinainen päätöksen tekijä."

Jos näin olisi niin hoitoina olisi valtavan kalliit pillerit eikä yhteiskunnan kustantamat leikkaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä. Ihmiset elävät kuplassa, ja pian he ovat leireillä kun kieltäytyvät näkemästä faktoja."

Kuka tässä nyt on laittamassa joitain leireille ja mistä syystä?

Vierailija
604/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosalla niin hyvät kontaktit kaikkiin vihervasemmistolaisiin toimittajiin joten pystyvät suoltamaan lehdistöön ihan mitä tahansa.

Vierailija
605/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se toki on heidän oikeutensa. On kuitenkin tärkeää, että jokainen miettii tarkasti tässä maailmantilanteessa, onko libido - tai kuvitelma sukupuolisekoilusta - hengen väärti. Ihan tosissaan. Emme elä enää lintukodossa."

Olen ehkä käsittänyt väärin mutta itse olen ajatellut että puolustan nimenomaan tätä meidän laajaa vapauttamme ja suvaitsevaisuuttamme, en sitä että saisimme olla yhtä konservatiivisia kuin naapurissa.

Vierailija
606/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frans-lapsi.

Hyvä Frans.Sait tämän palstan todella kommentoimaan ja monet raivon partaalle. Tosin ei täällä siihen paljoa tarvita. 

Vierailija
607/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä. Ihmiset elävät kuplassa, ja pian he ovat leireillä kun kieltäytyvät näkemästä faktoja."

Kuka tässä nyt on laittamassa joitain leireille ja mistä syystä?

Konversioleireillä on tilaa

Vierailija
608/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Konversioleireillä on tilaa"

Päivikö siellä taas höperehtii?

Vierailija
609/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten jos joku alttius ei parane koskaan? Mä oon se jolla on adhd ja juuhh, on geeneissä. Silti mun pitää tavoitella terveyttä.

Mun adhd on takuulla käytännön tasolla enemmän läsnä ja riesana kuin sukupuoli: lähes joka minuutti. Ajattelen liian nopeasti, en jaksa, hosun ja keskeytän ihmisten lauseita, työt ja opiskelut keskeytyneet. 

Entä jos olisin alkoholisti tai huumeiden orja, ajattelisin ainakin kerran tunnissa niitä.

Sukupuolen kokemusta en tarvitse elämässäni kuin ajoittain. En naisena koe 100 % olevani nainen, usein on aika miesmäinenkin olo, mutta suurin osa elämästä on neutraalia. Tässä elämässä ja arjessa pärjää ilman vahvaa syntymäsukupuolen kokemusta.

Silti Seta ry.pitää uhriloukkaantumispeijaisia juuri sukupuolen kokemuksen takia, vaikka elämässä on arjessa sitovimpiakin riesoja, joita kuntoutamme.

Vierailija
610/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Konversioleireillä on tilaa"

Päivikö siellä taas höperehtii?

Jos ei innistu niin muitakin leirejä keksitään

Vierailija
611/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä sitten jos joku alttius ei parane koskaan? Mä oon se jolla on adhd ja juuhh, on geeneissä. Silti mun pitää tavoitella terveyttä."

Et sinä tavoittele terveyttä koska ei vaikka ADHD parane koskaan. Sen kanssa voi vain opetella elämään mutta ei se poistu mihinkään.

Ja varmaan toivoisit että muut myös ymmärtäisivät ja hyväksyisivät johonkin mittaan sen että et ole samanlainen kuin he?

Vierailija
612/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun adhd on takuulla käytännön tasolla enemmän läsnä ja riesana kuin sukupuoli: lähes joka minuutti. Ajattelen liian nopeasti, en jaksa, hosun ja keskeytän ihmisten lauseita, työt ja opiskelut keskeytyneet. "

Vielä muutama vuosikymmen sitten sinut olisi leimatty vain tyhmäksi ja huonokäytöksiseksi. Koska ei tajuttu että tuo on ihan oikea sairaus. Eikö ole hyvä että ymmärrys on lisääntynyt ja asiat ymmärretään paremmin?

Vierailija
613/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luuletko että näitä ei ole yritetty parantaa psykoterapialla, lääkkeillä ja näiden yhdistelmillä? Tietenkin on ja moneen kertaan. Mutta on havaittu että tulokset ovat olemattomia.

Sukupuolidysforia on siinä samanlainen kuin vaikka homoseksuaalisuus että sitä on ilmeisen vaikea muuttaa mitenkään."

Tämä on täyttä roskaa. Katujia, joilla on ollut sukupuolidysforia, on netti täynnä nykyisin. Heitä on siis oikeasti paljon. Tämä lisäksi esim. briteissä dysforiaa on alettu hoitaa nimenomaan terapialla ja huomattu että paranemisprosentti on lähes 100. Googlaa Az Hakeem niin tiedät.

Toki on olemassa dysfoorikkoja, jotka eivät parane. Mutta kyse on pääosin parannettavasta tilasta, eikä tämä ole edes mikään keskustelun aihe.

Vierailija
614/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sukupuolen kokemusta en tarvitse elämässäni kuin ajoittain. En naisena koe 100 % olevani nainen, usein on aika miesmäinenkin olo, mutta suurin osa elämästä on neutraalia. Tässä elämässä ja arjessa pärjää ilman vahvaa syntymäsukupuolen kokemusta."

Koska asia ei ole sinulle tärkeä eikä tunnu sinusta isolta niin se ei voi silloin olla sitä kenellekään muullekaan?

Vierailija
615/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Luuletko että mä joissain samoissa juhlissa haukkuisin Fransin tai alkkikset ja ylipainoiset? "

No mikä ongelma sinulla siis on tämän Fransin tai kaltaistensa kanssa? 

Rakkaat liberaalit. Ai mikä ongelma?

Jos sateenkaariporukka pysyisi edelleen siellä kaapin perukoilla ja maskaisi heteroa kuten ennen, niin kaikki olisi hyvin. Ja kappas, ainakin puolelta heistä se onnistuisi oikein kivuttomastikin, koska yhteisön paine pakottaisi miettimään muuta kuin omia höyryjä.

Nyt ootte vaatimalla ja itkupotkuraivarilla saaneet kahjou-tenne leviämään yhteiskuntaan ja valtiotasolle ja syyllistätte heitä, jotka uskaltaa puhua järjen ja totuuden mukaan. Eli olette levittäneet perheiden rikkonaisuutta ja valhetta. 

Vierailija
616/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä lisäksi esim. briteissä dysforiaa on alettu hoitaa nimenomaan terapialla ja huomattu että paranemisprosentti on lähes 100. Googlaa Az Hakeem niin tiedät."

Kyseessä on yksi ainoa psykiatri jonka menetelmiä on paljon myös arvosteltu. Ei siis ole mitään virallista laajaa tieteellisesti vahvistettua hoitokäytäntöä jonka tulokset olisivat sitä mitä väität.

Vierailija
617/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on kirjoitettu isot määrät trans asioista. Onko kyseinen henkilö julkisesti sanonut olevansa transnainen kun asiasta höpötetään? ainakin tuon jutun mukaan hän on muunsukupuolinen

Vierailija
618/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos sateenkaariporukka pysyisi edelleen siellä kaapin perukoilla ja maskaisi heteroa kuten ennen, niin kaikki olisi hyvin."

Kiitos ainakin rehellisyydestäsi. Eli kyse on lopulta siis sinusta ja että sinä et halua nähdä itsestäsi poikkeavia ihmisiä ja olet valmis polkemaa surutta muiden ihmisten oikeuksia jotta sinulla ei vain olisi paha mieli.

No näkökulma sekin mutta varsin itsekeskeinen. Ja aika lailla kaiken sen vastaista mitä kutsumme yksilönvapauksiksi. 

Vierailija
619/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sukupuolen kokemusta en tarvitse elämässäni kuin ajoittain. En naisena koe 100 % olevani nainen, usein on aika miesmäinenkin olo, mutta suurin osa elämästä on neutraalia. Tässä elämässä ja arjessa pärjää ilman vahvaa syntymäsukupuolen kokemusta."

Koska asia ei ole sinulle tärkeä eikä tunnu sinusta isolta niin se ei voi silloin olla sitä kenellekään muullekaan?

Osaatko lukea? 

Ei kukaan tarvitse tässä elämässä loppujen lopuksi sukupuolen täydellistä kokemista. Ei monella töissä ole mitään väliä onko mies vai nainen, kotityötkään tai harrastukset ei ole korvamerkitty naiselle tai miehelle. 

Sen että setalaiset eivät koe synnyinsukupuoltaan vahvasti, ei tarvitsisi olla maatakaatava ongelma. Ei siitä tarvitse marsseja järjestää. Usein myös parisuhdeasiat on sellaisia, että ainakin naiset pystyvät oikein mainiosti heterosuhteeseen, ja tiedän tällä alueella ainakin 2-3 biseksuaalimiestä jotka ovat ihan heteroliitossa. Ei he kauhean ahdistuneilta vaikuta, kun se oikea muija on tullut elämään.

Vierailija
620/738 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä muun sukupuolisiahan tulee, kuin sieniä sateella, kun pienestä asti opetetaan, että voit olla ihn minkä sukupuolinen itse haluat. Toivottavasti tulevat järkiinsä aukuisina

Ei kuulu sulle tulevatko vai eivät.  He eivät elä sinun pillin mukaan.  Elä sinä vaan sitä kivaa elämääsi ihan rauhassa.

Todellakin, valkoisena  heteromiehenä olen oikein tyytyväinen elämääni, kiitosta vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme