IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”
Miksi tällaista soopaa tulee telkkarista?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/e6616087-cd39-4caf-b795-392647a…
Kommentit (728)
"En mäkään mitään adhd-marssia järjestä."
Etkö jos edelleen sinut leimattaisiin joka paikassa vain tyhmäksi ja mahdottomaksi ja moni kertoisi koko ajan sinulle että ADHD ei ole mikään oikea asia, sinun pitäisi vaan ottaa itseäsi niskasta kiinni ja alkaa tavalliseksi?
Vierailija kirjoitti:
"Paskapuhetta. Lääketeollisuus on varsinainen päätöksen tekijä."
Jos näin olisi niin hoitoina olisi valtavan kalliit pillerit eikä yhteiskunnan kustantamat leikkaukset.
Lääketeollisuuden tuotteitahan ne sukupuolenmuokkaushormonit ovat ja tuottavat rahaa, jonka veronmaksajat Suomessa maksavat. Ja sukupuolenmuokkauskirurgiakin tuottaa rahaa kirurgeille, koska saavat palkkaa tyhjäntoimituksestaan.
Miksi "joutuu oikomaan", toihan on totta.
Fransilla ei nähtävästi ole todellisuudentajua ja/tai käytöstöpoja.
Vierailija kirjoitti:
Kun kotona naiset ovat tällaisia, lapsesta ei
voi tulla normaalia:
Miten mä, kaukana Helsingin liberaalipiireistä koen että mua eivät ole miehet nujertaneet, eikä naapurustossa ole nujerrettuja naisia? Jotkut perinteisen naiselliset naiset ovat johtopaikoillakin. Miehet ovat kehuneet mua.
En mä tarvitse kehtaamisiltoja tai kiroiluiltamia. Mä pärjään ihan naisellisena naisena.
Miehet ovat mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frans-lapsi.
Hyvä Frans.Sait tämän palstan todella kommentoimaan ja monet raivon partaalle. Tosin ei täällä siihen paljoa tarvita.
Leiri odottaa. On sairasta kannustaa tällaiseen. Toivot väkivaltaa.
Missö kohtaa toivoin väkivaltaa? Nurattaa vaan nämä kuikun ja jopa raivon osoitukset erilaisia ihmisiä kohtaan Tuttua se kyllä on ja ei näköjään ole jäänyt menneeseen aikaan. Ja mikä ihmeen leirijauhaminen sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
"Siinä aina selviää, että sukupuolia on kaksi, kun sukupuolen voi korjata vain mieheksi tai naiseksi. "
Miten niin? Ei läheskään jokainen tee kaikkea mahdolista vaan osa tyytyy vain tiettyihin toimenpiteisiin jotka kokee itselleen tärkeiksi.
Ja tätä tilennettahan parantaa vielä huomattavasti se että nykyisen lain mukaan virallisen sukupuolen saa vaihtaa pelkällä ilmoituksella joten se ei automaattisesti vaadi mitään hoitoja tai muutoksia vaan asiaa voi tehdä juuri sillä tavalla ja sillä laajuudella kuin itse haluaa ja kokee tarpeelliseksi. Osa tyytyy vaihtamaan pelkän merkinnänkin.
Tarkoitin, ettei ole hoitoja, joissa halutessaan voi korjata sukupuolen muuksi kuin mieheksi tai naiseksi.
Jos joku kokee olevansa mies, voi saada hormoneita, leikkauksia ja muuttua mieheksi. Entä astrosukupuolinen, astrogender? Mitä hälle tehtäis....?
Etunimi pitäisi olla Trans eikä Frans.
Rosan ja Simon poika tarkoittaa Rosan synnyttämää ja Simon siittämää lasta jolla oli syntymähetkellä kyr pä.
Frans on sitä vaikka identifioisi itsensä tapiiriksi.
"Lääketeollisuuden tuotteitahan ne sukupuolenmuokkaushormonit ovat ja tuottavat rahaa, jonka veronmaksajat Suomessa maksavat."
Hormonit ovat ihan samoja joita käytetään monessa muussakin yhteydessä ja ne ovat halpoja ja yleisiä lääkkeitä, ei mitään rahasampoja lääketeollisuudelle toisin kuin uudet ja kokeelliset lääkkeet.
" Ja sukupuolenmuokkauskirurgiakin tuottaa rahaa kirurgeille, koska saavat palkkaa tyhjäntoimituksestaan."
Eli kyse on kirurgien salaliitosta?
Vierailija kirjoitti:
"Miksi koko yhteiskunnan pitää tanssia yhden mt-ongelmaisen, harhaisen ukon pillin mukaan? "
Ei se tanssi sen kummemmin sen ympärillä kuin sinun perusoikeuksiesi ympärillä kun sinä saat olla sitä mitä itse haluat. Sinä olet vain sokea omille oikeuksillesi koska edustat sitä normia jota ei kyseenalaisteta ikinä.
Minä en pakota ihmisiä elämään omien harhojen mukaisesti ja heitä itkupotkuraivareita ja uhriudu, kun muut eivät lähde leikkiin mukaan. En myöskään ala kiistämään biologisia faktoja. Ja itse naisena edustan naisten oikeuksia, joita on poljettu ihan ajanlaskun alusta asti, ja joita nämä Fransin kaltaiset toopet ja muut trans-fanaatikot myös polkevat, osa ihan tiedostaen ja tahallaan. Minulle ei tarvitse saarnata mistään "omista oikeuksista", kun minun sukupuoleni on pitänyt oikeasti taistella niiden oikeuksien puolesta ja joita tälläkin hetkellä trans-yhteisö yrittää meiltä viedä.
"Tarkoitin, ettei ole hoitoja, joissa halutessaan voi korjata sukupuolen muuksi kuin mieheksi tai naiseksi."
No tiukka vaihtoehto mies/nainen on vain virallisissa papereissa, muuten ne muutokset joita ihminen haluaa ja joita hänelle voidaan yleensä tehdä ovat aina tapauskohtaisia.
Jos minä päätän olla muunsukupuolinen, mutta näytän edelleen täti-ihmiseltä ja minulla on naisen ääni, niin en voi olettaa, että muu maailma tietää minun olevan muunsukupuolinen. On vaan hyväksyttävä, että pikkulapset tädittelevät ja jotkut asiakaspalvelijat rouvittelevat. Mitä siitä uhriutumaan tai edes närkästymään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Simo Frangen annoit tehdä pojallesi tämän?
👍
Pojasta tjli äitinsä egon jatke ja pönkittäjä.
Vierailija kirjoitti:
"En mäkään mitään adhd-marssia järjestä."
Etkö jos edelleen sinut leimattaisiin joka paikassa vain tyhmäksi ja mahdottomaksi ja moni kertoisi koko ajan sinulle että ADHD ei ole mikään oikea asia, sinun pitäisi vaan ottaa itseäsi niskasta kiinni ja alkaa tavalliseksi?
Edelleen. Adhd:n ja ei-heteronormatiivisen sukupuolikokemuksen aiheuttama riesa ja vaivannäkö elämässä on ihan eri sfääreissä.
Vaikka koen itseni naiseksi, voisin kokeeksi alkaa sukupuolineutraaliksi loppuelämäkseni ja kukaan ei sitä ulkopuolelta älyäisi kysellä, ei painostaisi, ei olettaisi. Voisin mennä farkut, huppari ja tennarit jalassa loppuelämän. Naisporukan illanvietossakin puhutaan ihan neutraaleista asioista, juhliin housupuku.
En todellakaan vinkuisi asiasta tai vaatisi pronomineja tai uusia etunimiä.
Sen sijaan adhd:lla kuntoutumistaistelu on ihan eri luokkaa. Se on itsensä jatkuvaa käskemistä ja iltaisin sen miettimistä jälkikäteen, että olisko voinut työkaverille vastata fiksummin, miksi unohdin sen ja sen.
"Minä en pakota ihmisiä elämään omien harhojen mukaisesti ja heitä itkupotkuraivareita ja uhriudu, kun muut eivät lähde leikkiin mukaan. En myöskään ala kiistämään biologisia faktoja. Ja itse naisena edustan naisten oikeuksia, joita on poljettu ihan ajanlaskun alusta asti, ja joita nämä Fransin kaltaiset toopet ja muut trans-fanaatikot myös polkevat, osa ihan tiedostaen ja tahallaan."
Sinulle siis riittää että omat oikeutesi on turvattu, muiden asioista viis? Sellaista solidaarisuutta ja empatiaa sitten siellä tällä kertaa.
On aina yhtä ihmeellistä miten sorretusta asemasta tasavertaiseen asemaan nouseminen saa kerta toisensa jälkeen ihmiset nopeasti unohtamaan mitä olikaan se sorrettuna olo.
Vierailija kirjoitti:
"Se toki on heidän oikeutensa. On kuitenkin tärkeää, että jokainen miettii tarkasti tässä maailmantilanteessa, onko libido - tai kuvitelma sukupuolisekoilusta - hengen väärti. Ihan tosissaan. Emme elä enää lintukodossa."
Olen ehkä käsittänyt väärin mutta itse olen ajatellut että puolustan nimenomaan tätä meidän laajaa vapauttamme ja suvaitsevaisuuttamme, en sitä että saisimme olla yhtä konservatiivisia kuin naapurissa.
Oltaiskin korservatiivisia niin loppuisi sekoilut tosin sellaisella twistillä että ketään ei pudotettais katoilta tai vietäisi leireihin
"Edelleen. Adhd:n ja ei-heteronormatiivisen sukupuolikokemuksen aiheuttama riesa ja vaivannäkö elämässä on ihan eri sfääreissä. "
Sinun subjektiivisen kokemuksesi mukaan. Et voi sanoa että se jollekin muulle ei voisi olla.
Ilmaista mainosta Frangenin pojalta, neitinaama myy paremmin. Typerä ohjelma muuten, samoin kuin Borgin suvun tekeleet. En tahtoisi rahoittaa!
Mitähän Frans ajattelee siitä että jo nelikymppisenä hän tulee näyttämään tältä?