IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”
Miksi tällaista soopaa tulee telkkarista?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/e6616087-cd39-4caf-b795-392647a…
Kommentit (728)
Vierailija kirjoitti:
"Se että se kohdistuu identiteettiin, ei tee kokemuksesta automaattisesti oikeaa.
Ei identiteetti ole vapautettu muista totuuden määrittelyistä (ikä, muut sairaudet, kokemus onko alkoholisti tai ei). Ihmisen kokemus identiteetistään voi olla valheellinen ja väärä. "
Jos haukut sukujuhlissasi kaikkien kuullen enosi kaljuksi, lihavaksi alkoholistiksi jolla on alkava dementia ja paha tapa tuijotella nuoria tyttöjä niin se on sekä epäkohtaliasta, huono käytöstä että loukkaavaa vaikka jokainen noista asioista olisikin sinällään totta.
Loukkaavuuden määritelmä ei siis ole suoraan totuudellisuus.
Luuletko että mä joissain samoissa juhlissa haukkuisin Fransin tai alkkikset ja ylipainoiset?
Älä pidä mua typeränä, osaan käyttäytyä kasvotusten.
Mutta täällä palstalla saa tuskailla alkoholismista, ylipainosta (itse dieetillä) ja sukupuolihäiriöstä.
En mä julista alkkista terveeksi, itseäni hoikaksi tai Fransia sukupuolen kokemukseltaan terveeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frans on pojan nimi.
Nimi pitäisi kyllä pikaisesti vaihtaa. Miksei ole vaihtanut??
Tuostahan tulisi luontevasti Ransu. Ehkä nimi olikin enne...
Vierailija kirjoitti:
"Homostelun tajuan, mutta sitten tulivat nämä sekasikiöistelijät pelkän pelkän huomionhaun vuoksi."
Muutama vuosikymmen sitten sinä tai kaltaisesi olivat yhtä jyrkästi ja laajasti homoja vastaan. Kun se taistelu sitten hävittiin, siirryttiin seuraavaan kohteeseen.
Höpö höpö. Minä ihan oikeasti pelkään näiden sekoilijoiden puolesta. He eivät näe isoa kuvaa nyt. Kohta on myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
"Fakta on että on vanha mutta kurppa se ei ole. Kurppa on lintu. "
Kun se Sylvi 90v sitten syntymäpäivillä kertoo miten sisimmässään tuntee itsensä ihan vielä samaksi pikkutytöksi kuin 80 vuotta aikaisemmin niin sinä menet korjaamaan että "Sylvi ei nyt höperehdi, vanha ihminen Sylvi on eikä mikään nuori tyttö. Ei pidä kuvitella mitään olemattomia. Faktat on faktoja mutta tunteet tulee ja menee. Huomenna tunnet itsesä taas kyllä ikivanhaksi ja kuolema on ihan nurkan takana".
Halventavalla nimittelyllä ja faktoilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Ja miksi ihmeessä konservatiivi haluaisi loukata ikäihmistä? Iän pilkkaajat löytyvät ihan toisaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä ole jo liian vanha leikkimään tällaisia leikkejä? Pitäisikö alkaa aikuistumaan pikkuhiljaa?
Ei pysty, kun äiti kyylää koko ajan selän takana.
Ei voi aikuistua, koska se tarkoittasi sitä järkyttävää tosiasiaa, että pitäisi mennä töihin ja alkaa maksamaan veroja. Parempi olla vaan friikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Homostelun tajuan, mutta sitten tulivat nämä sekasikiöistelijät pelkän pelkän huomionhaun vuoksi."
Muutama vuosikymmen sitten sinä tai kaltaisesi olivat yhtä jyrkästi ja laajasti homoja vastaan. Kun se taistelu sitten hävittiin, siirryttiin seuraavaan kohteeseen.
Höpö höpö. Minä ihan oikeasti pelkään näiden sekoilijoiden puolesta. He eivät näe isoa kuvaa nyt. Kohta on myöhäistä.
Osa ehkä haluaa kuolla sekoilunsa puolesta?
"Luuletko että mä joissain samoissa juhlissa haukkuisin Fransin tai alkkikset ja ylipainoiset? "
No mikä ongelma sinulla siis on tämän Fransin tai kaltaistensa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se toki on heidän oikeutensa. On kuitenkin tärkeää, että jokainen miettii tarkasti tässä maailmantilanteessa, onko libido - tai kuvitelma sukupuolisekoilusta - hengen väärti. Ihan tosissaan. Emme elä enää lintukodossa.
Vierailija kirjoitti:
"Ikävä juttu mutta ei kukaan kuntoudu psykoterapiassa jos jatketaan valehtelua. totuuden käsittely on se mitä siellä käydään. Se olisi tärkeää Frankille."
Luuletko että näitä ei ole yritetty parantaa psykoterapialla, lääkkeillä ja näiden yhdistelmillä? Tietenkin on ja moneen kertaan. Mutta on havaittu että tulokset ovat olemattomia.
Sukupuolidysforia on siinä samanlainen kuin vaikka homoseksuaalisuus että sitä on ilmeisen vaikea muuttaa mitenkään.
Tästä käydään valtavasti debattia ja johtopäätöksellä että on moraalitonta työntää nuoria transjunaan vain koska he itse kivenkovaan vaativat sitä. Todellakaan ei mystifioida sukupuolidysforiaa. Tästä myös monet detransit ovat astuneet puhumaan julkisesti.
"Halventavalla nimittelyllä ja faktoilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Ja miksi ihmeessä konservatiivi haluaisi loukata ikäihmistä? Iän pilkkaajat löytyvät ihan toisaalta."
No käsittääkseni tässä nyt aika moni on pöyristynyt siitä että Frans kehtaa pyytää heitä kunnioittamaan itseään ja identiteettiään jos he kohtaavat kasvotusten. Joten mikä ongelma konservatiiveilla on tämän kanssa jos ei ole halua loukata tai pilkata?
Tuossa näkee, että murroiässä kannattaa vaalia miehisiä leikkejä, tai lapsi kadottaa luontaisen suuntavaiston. Ihan varmaan on äitinsä tyrkyttänyt leluiksi jotain barbia tms josta lopputulos on nyt nähtävissä.
Tämä henkilö valittaa että on tunnettu vain julkkisvanhempien kautta. Sitten toteaa, että on helpompi päästä piireihin kun vanhemmat on tunnettuja.
Vierailija kirjoitti:
"Aivan kuten täälläkin sivuutat kohteliaasti etkä jauha jatkuvasti sitä, miten kenenkään asiat eivät kuulu toisille?"
Nyt ollaan anonyymilla keskustelupalstalla. Ei täällä ketään henkilökohtaisesti loukata vaan jaetaan mielipiteitä.
Silloin jos tavataan oikeasti toinen ihminen kasvokkain tai puhutaan jostain oikeasta tunnistettavasta henkilöstä, kuten nyt Fransista, pitää olla hienotunteisempi.
Jos Frans ei halua että hänestä ja hänen sukupuolestaan puhutaan niin hän ei pyrkisi julkisuuteen ja pitäisi omat asiat ominaan.
Eniten tässä "sukupuolihumpassa" ärsyttää sen performatiivinen luonne eräillä. En minäkään naisena pohdi omaa naiseuttani. Tiedän olevani nainen koska minulla on naiselle tyypilliset sukuelimet. En kyllä pidä mekoista enkä pinkistä väristä ja toisinaan rentoudun räiskintäpelien parissa. Työn ja kodin ristipaineessa on harvoin aikaa tuntea itseään naiseksi. Vielä kun pohjoismaissa ei ole mitään eriteltyjä naisen ja miehen rooleja tai velvollisuuksia. Lähtökohtaisesti jokaisen yksilön pitäisi hankkia yhtälailla joku ammatti käydä töissä ja tienata verorahoja joilla kustannetaan hyvinvointiyhteiskuntaa.
"Tästä käydään valtavasti debattia ja johtopäätöksellä että on moraalitonta työntää nuoria transjunaan vain koska he itse kivenkovaan vaativat sitä. "
Tämä on kuitenkin ihan eri keskustelu kuin se mikä on se mahdollinen hoitomuoto jos ihminen itse kokee tilanteensa sellaiseksi että kaipaa apua.
Ja fakta on edelleen että terapiasta ei ole ollut apua eikä lääkkeistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ikävä juttu mutta ei kukaan kuntoudu psykoterapiassa jos jatketaan valehtelua. totuuden käsittely on se mitä siellä käydään. Se olisi tärkeää Frankille."
Luuletko että näitä ei ole yritetty parantaa psykoterapialla, lääkkeillä ja näiden yhdistelmillä? Tietenkin on ja moneen kertaan. Mutta on havaittu että tulokset ovat olemattomia.
Sukupuolidysforia on siinä samanlainen kuin vaikka homoseksuaalisuus että sitä on ilmeisen vaikea muuttaa mitenkään.
Höpö höpö.
Höpö se siellä ei keksi muuta sanottavaa. Höpö höpö höpö . Joka ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
"Ai nytkö sinä esiinnyt jo lääketieteenkin asiantuntijana?"
Ei vaan luotan lääketieteen ratkaisuihin ja suosituksiin. On olemassa lääketieteen viralliset ns. käypähoitosuositukset joissa kerrotaan senhetkisen parhaan lääketieteellisen käsityksen mukaiset hoitotavat eri lääketieteellisiin ongelmiin. Ja niiden mukaan sukupuolidysforiaan se hoitokeino ovat erilaiset hormoni- ja leikkaushoidot lääkärin tekemän arvion ja potilaan tilanteen mukaan.
Ei näitä hoitoja millään poliittisilla päätöksillä päätetä vaan ne päättää lääkärit ja lääketiede.
"Ei näitä hoitoja millään poliittisilla päätöksillä päätetä vaan ne päättää lääkärit ja lääketiede."
Paskapuhetta. Lääketeollisuus on varsinainen päätöksen tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se toki on heidän oikeutensa. On kuitenkin tärkeää, että jokainen miettii tarkasti tässä maailmantilanteessa, onko libido - tai kuvitelma sukupuolisekoilusta - hengen väärti. Ihan tosissaan. Emme elä enää lintukodossa.
Tämä. Ihmiset elävät kuplassa, ja pian he ovat leireillä kun kieltäytyvät näkemästä faktoja.
"Jos Frans ei halua että hänestä ja hänen sukupuolestaan puhutaan niin hän ei pyrkisi julkisuuteen ja pitäisi omat asiat ominaan."
Ihmisillä on silti oikeus puhua itsestään ja identiteetistään ilman että se aiheuttaa haukkumista tai vähättelyä. Media on täynnä esim. naisia jotka puhuvat naiseudestaan.
"Eniten tässä "sukupuolihumpassa" ärsyttää sen performatiivinen luonne eräillä. En minäkään naisena pohdi omaa naiseuttani."
Ei se sukupuoli tietenkään kauheasti miltään tunnu silloin kun se ei ole ristiriidassa minkään kanssa. Ihan kuten et tunne itseäsi mitenkään leimallisesti suomalaiseksi jos menet Kuopion torille mutta jos menet jonnekin kauas jossa kaikki ovat ihan eri näköisiä ja eri kulttuuria niin se oma suomalaisuus alkaa tuntua ihan eri tavalla konkreettisesti.
Tää on tätä sukupolvea. Käyttäydytään kuin pellossa ja huudellaan vääryys.
99.999% suomalaisista on ihan sama onko tää tyttö vai poika. Ja ihmisiä ei kiinnosta.
Poika oli syntyessään
Siis EI voi olla. Sana putosi. Yhtään hermafrodiittia ihmistä ei ole ollut koskaan.