IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”
Miksi tällaista soopaa tulee telkkarista?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/e6616087-cd39-4caf-b795-392647a…
Kommentit (654)
Vierailija kirjoitti:
"Mutta tärkeintä on TOTUUS.
-Anorektikko ei ole lihava, vaikka kokee sitä."
Mutta ei parane sillä että hänelle hoetaan että et sinä ole lihava. Totuus on siis jotain jota sinä jostain syystä tässä kaipaat eniten vaikka se ei saa aikaan sitä mitä haluaisit.
Ei parane ei, se anorektikko tarvitsee hoitoa saadakseen psyykensä kuntoon ja nähdäkseen itsensä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikohan on häiriintyneempää, Fransin sukupuoliasiat vai porukan reagointi niihin täällä? Taas sivukaupalla samojen asioiden maanista hokemista. Jos kyse on huolestumisesta ja huolenpidosta, niin miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittymättömät nuorten ihmisten ongelmat eivät todellakaan saa aikaan tällaista? Mikä tässä triggeröi?
Joo, "terveet" aikuiset ihmiset vaahtoamassa jonkun nuoren sukupuolesta niinkuin se olisi maailman isoin asia ja ongelma.
Onko sitten niin, että näistä uussukupuoliasioista saa kyllä uutisoida ja puhua, mutta niistä pitäisi puhua vain siinä mielessä, että ne ovat hyviä ja ihania? Että muuta mieltä niistä ei saa olla? Koska minun käsittääkseni usein puhutaan siitä, miten transihmisiä ja muunsukupuolisia pitäisi tuoda näkyville ja näistä asioista pitäisi puhua. Mutta sitten, kun käykin ilmi, että ihmisillä on eriäviä mielipiteitä, kyse onkin häiriintyneestä vaahtoamisesta. Miksi?
Siksi, että suuttumiseen asti hirveän vahvat mielipiteet ja triggeröityminen toisten ihmisten seksi- ja sukupuoliasioista ovat aika häiriintyneitä. Maailmassa olisi aika paljon tähdellisempiäkin ongelmia, mutta kun se alkukantaisuus vetää aina näihin alakerta-asioihin tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu haukkumisketju!!!!!
Nukkuuko mode kun ei tämä keskustelu poistu? Näkyy tosiaan ilmiannetuksi
Aktivistit ei kestä avointa ja asiallista keskustelua, joten se pitää poistaa. Ahdistaako NOIN pahasti, että joku on eri mieltä?
Etkö ole lukenut tätä kommentointia alusta saakka, kun sanot asialliseksi ja avoimeksi? Ja ei ahdista, ihmettelen vain tätä ihme sekoilua.
Ei täällä ole mitään sekoilua, muilla kuin näillä keskustelunestäjillä.
Vierailija kirjoitti:
"Tärkeimmissä teemoissa kyllä. En esim.itse voisi tehdä työtäni jos ryhtyisin muuttamaan radikaalisti sitä ohjaavaa suunnitelmaa."
Vihreille se "suunnitelma" on erilaiset lakimuutokset ja yhteiskunnan käytännöt, ei ensisijaisesti mikään yksittäisen yksilön oma käytös. Pyritään muuttamaan siis koko yhteiskuntaa niin että kaikki kuluttaisivat luontoa vähemmän.
Ja siinä esimerkki olisi aika tärkeää. Jos esim.ope kiroilisi julkisesti, voisi olla vaikeaa sanoa oppilaille, että se ei sovi.
Miksi Simo Frangen annoit tehdä pojallesi tämän?
Vierailija kirjoitti:
"En myötäile toisten harhoja enkä pyytele anteeksi."
Saahan sitä olla m*lkku mutta ei siitä kannata ylpeä olla.
OK, anteeksi että olet m*lkku ja olet siitä ylpeä.
Vierailija kirjoitti:
"Ja kuule en taatusti pyytele anteeksi jos joku loukkaantuu kun en millään voi tietää mihin hän sillä sekunnilla samaistuu. Pyydetäänkö ihan tavallisilta, oikeilta naisilta anteeksi jos nimitellään naisoletetuiksi tai cis-naiseksi? Ei pyydetä. Minä koen sen loukkaavana mutta se tuskin sinua kiinnostaa koska olen vanhanaikainen tavis."
Kyllä minua kiinnostaa kanssaihmiset. Jos sinä loukkaannut siitä mitä minä olen vahingossa sanonut niin kyllä minä pyydän anteeksi ja pyrin parantamaan tapani. Ja ihan samoin jos sinä loukkaat vaikka vahingossakin toista, oikea tapa on pyytää anteeksi ja korjata asia.
Ei, vaan aikuisen ihmisen pitäisi miettiä onko oikeasti syytä loukkaantua.
"Ai nytkö sinä esiinnyt jo lääketieteenkin asiantuntijana?"
Ei vaan luotan lääketieteen ratkaisuihin ja suosituksiin. On olemassa lääketieteen viralliset ns. käypähoitosuositukset joissa kerrotaan senhetkisen parhaan lääketieteellisen käsityksen mukaiset hoitotavat eri lääketieteellisiin ongelmiin. Ja niiden mukaan sukupuolidysforiaan se hoitokeino ovat erilaiset hormoni- ja leikkaushoidot lääkärin tekemän arvion ja potilaan tilanteen mukaan.
Ei näitä hoitoja millään poliittisilla päätöksillä päätetä vaan ne päättää lääkärit ja lääketiede.
Vierailija kirjoitti:
"Ainoa haukkuja täällä olet sinä ja kaltaisesi. Sinun kiukuttelusi ei vaikuta minun mielipiteisiini yhtään mitään."
Saat olla mitä mieltä haluat. Kuten myös Frans. Toivottavasti kunnioitat myös hänen oikeuttaan.
Hänen oikeuttaan puuttua siihen, että muut sanovat häntä pojaksi, kuten hän on?
"Ei, vaan aikuisen ihmisen pitäisi miettiä onko oikeasti syytä loukkaantua."
Varmaan mutta sinä et ole se joka määrittää mistä toinen saa loukkaantua ja mistä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikohan on häiriintyneempää, Fransin sukupuoliasiat vai porukan reagointi niihin täällä? Taas sivukaupalla samojen asioiden maanista hokemista. Jos kyse on huolestumisesta ja huolenpidosta, niin miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittymättömät nuorten ihmisten ongelmat eivät todellakaan saa aikaan tällaista? Mikä tässä triggeröi?
Ei täällä ole maanisia muut kuin ne, jotka hokevat "miten se sinun elämääsi vaikuttaa", "mitä se sinulle kuuluu", "en minä ole koskaan tällaiseen joutunut osallistumaan".
Muiden kommentit ovat olleet oikein asiallisia ja hyvin perusteltuja. Mieti sitä triggeröitymistäsi ihan itse.
Juu ja nämä komentavat muita olemaan kohteliaita ja loukkaamatta. Itse ovat kovinkin kärkkäitä kielenkäytöltään, tulee moukkaa ja v-sanaa yms.
Vierailija kirjoitti:
"Ja tätä kutsutaan tasa-arvoksi."
Ei vaan sivistykseksi. Se että ei ole normaalia öyhötää muiden seksuaalisuudesta, sukupuolesta tai ihonväristä loukkaavin sanankääntein on vain ihan sivistysvaltion merkki, ei mitään vasemmistolaisuutta.
T. sivistysporvari
Loukkaavat sanankäänteet on ihan omaa keksintöäsi.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta mies, joka kuvittelee olevansa jotain muuta kuin mies ei ole sitä, mitä hän oikeasti on. Miten se on hyvä asia?"
Ei se ole hyvä tai huono asia. Se on vain asia jota nyt maailmassa esiintyy. Sitä voi yrittää laittaa piiloon ja kieltää tai sitten hyväksyä että pieni osa ihmisistä nyt vain on sellaisia.
Ei nyt vain ole sellaisia. Heidän harhoihinsa ei muiden ole pakko osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon hänen äitinsä aivopesu on vaikuttanut hänen kokemukseen omasta sukupuolesta?
Punavihreissä piireissä, jos ei ole itse ole coolisti vähemmistöä on muotia tehdä lapsesta sellainen. Translapsen äitinä oleminen tuo tietysti lisäskenepisteitä näissä porukoissa.
Jep, tuttua kun esim. Helsingissä asuvat pinavihreät mimmit joilla on kaukaisia Saamelaisia juuria, ottavat kaiken irti tästä kun pääsevät leikkimään sorrettua vähemmistöä ja olemaan uniikkeja lumihiutaleita.
Sama pätee toki translasten äiteihin. Saavat vähemmistön tuomia lisäpisteitä piireissään. Heillä on itsekäs insentiivi aivopestä oma lapsensa vähemmistöön kuuluvaksi
Naulan kantaan.
"Hänen oikeuttaan puuttua siihen, että muut sanovat häntä pojaksi, kuten hän on?"
Miksi hänellä ei olisi sitä oikeutta? Vai haluatko viedä hänen sananvapautensa? Jokainen saa puuttua mihin haluaa. Mutta ei tietenkään muiden ole mikään pakko totella.
"Minä olen kokonainen persoona jossa on monia ulottuvuuksia ja syvyyksiä ja koen että saan ollakin - silti olen 100% nainen ja naiseus on (iso) osa identiteettiäni, ei mikään typistetty stereotypia. "
"Silti tuskin tykkäisit jos sinua kohdeltaisiin vain ja ainoastaan sen naiseuden kautta huomioimatta mitään yksilöllisiä puolia? Se oli se pointti."
Miksei naisia voisi muka kohdella yksilöllisesti? Ei naisten ole pakko edustaa jotain naisen yleistä stereotyyppiä. Miksi naiseus tai sukupuoli pitäisi ihan kokonaan sivuuttaa, jotta näkisi naisen ainutlaatuisena yksilönä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastukset sangen väkivaltaisia.
Mitä helevettiä tuossa tapahtuu. Pitäisikö videon vakuuttaa katsojalle, että Frans on todellinen samurai ?
En tiedä, mutta tekniikka on ainakin vit*rallaan..
Vierailija kirjoitti:
"Onko sitä omaa seksuaalisuutta pakko huutaa kovaa ääneen kaikille ja joka paikassa?"
Missä joku huutaa? En ole kuulut missään. Joku lehtijuttu jossain ei ole mitää huutamista.
"Pitäisikö itsekkin alkaa kulkemaan kadulla kovaan ääneen karjuen miten olen mies?"
Sinun pukeutumisesi ja olemuksesi luultavasti "huutaa" sen puolestasi ihan joka ikinen hetki muille.
"Ai niin mutta eihän se käy päinsä, siitä joutuu lynkkauksen kohteeksi ennätysajassa."
Kukaan ei ole kieltänyt sinun miehisyyttäsi joten miksi sinun pitäisi sitä jossain huutaa? Näiden hieman erilaisten ihmisten olemista taas kyseenalaistetaan koko ajan joten siinä on olemassa erilainen tarve kertoa siitä.
Ai missä huutaa? No kymmenettuhannet Pride-marssin tyypit ainakin huutavat sukupuolisotkujaan muille keskellä katuja.
Se vaan nimetään "ihmisoikeuksiksi, vapaudeksi, rakkaudeksi".
"Jep, tuttua kun esim. Helsingissä asuvat pinavihreät mimmit joilla on kaukaisia Saamelaisia juuria, ottavat kaiken irti tästä kun pääsevät leikkimään sorrettua vähemmistöä ja olemaan uniikkeja lumihiutaleita."
Puhumattakaan siitä miten groteskia on kun joka toinen valkoinen heteromies tulee kertomaan miten ylivertaisen sorrettu valkoinen lihaa syövä heteromies onkaan. Tai miten mitään ei enää saa sanoa sen jälkeen kun on juuri sanonut juuri mitä haluaa.
Muunsukupuolisuus ei ole seksuaalisuus. Etkö edes perusasioita hallitse?