IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”
Miksi tällaista soopaa tulee telkkarista?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/e6616087-cd39-4caf-b795-392647a…
Kommentit (543)
Vierailija kirjoitti:
""Katsokaa kaikki, olen Uniikki Lumihiutale!""
Minusta on ihan samalla tavalla lumihiutalointia pöyristyä muiden seksuaalisuudesta näin kamalasti.
Onko sitä omaa seksuaalisuutta pakko huutaa kovaa ääneen kaikille ja joka paikassa? Pitäisikö itsekkin alkaa kulkemaan kadulla kovaan ääneen karjuen miten olen mies?
Ai niin mutta eihän se käy päinsä, siitä joutuu lynkkauksen kohteeksi ennätysajassa.
Vierailija kirjoitti:
"Ei se ole "pieni asia", että harhaluulo pyritään normalisoimaan "
Sitä on yritetty kieltää vuosituhansia ihan kuten homouttakin. Ei ole kadonnut. Eli se taktiikka ei selvästikään toimi.
"JA MYÖS opettamaan kymmenilletuhansille peruskoululaisille. Varmaan varhaiskasvatukseenkin sitä runnotaan kohta."
En tiedä mitä kuvittelet kouluissa opetettavan mutta ei minun lapsilleni ole mitään heitä vahingoittavaa missään opetettu. Ei ole vieraillut Seta eikä ole tyrkytetty mitään.
"Te liberaalit tuijotatte aina yksilötasoon, ettekä näe isompaa vuosikymmenien kehitystä taustalla."
No näen vain sen vuosikymmenten kehityksen että ihmiset saavat olla enemmän sitä mitä oikeasti ovat eikä heidän tarvitse piilotella kaapissa kaikkien tiukkapipojen takia. Minusta se on vain hyvä asia.
Mutta mies, joka kuvittelee olevansa jotain muuta kuin mies ei ole sitä, mitä hän oikeasti on. Miten se on hyvä asia?
"Ja tätä kutsutaan tasa-arvoksi."
Ei vaan sivistykseksi. Se että ei ole normaalia öyhötää muiden seksuaalisuudesta, sukupuolesta tai ihonväristä loukkaavin sanankääntein on vain ihan sivistysvaltion merkki, ei mitään vasemmistolaisuutta.
T. sivistysporvari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä muun sukupuolisiahan tulee, kuin sieniä sateella, kun pienestä asti opetetaan, että voit olla ihn minkä sukupuolinen itse haluat. Toivottavasti tulevat järkiinsä aukuisina
Ei kuulu sulle tulevatko vai eivät. He eivät elä sinun pillin mukaan. Elä sinä vaan sitä kivaa elämääsi ihan rauhassa.
Taasko puhut itseksesi?
"Mutta mies, joka kuvittelee olevansa jotain muuta kuin mies ei ole sitä, mitä hän oikeasti on. Miten se on hyvä asia?"
Ei se ole hyvä tai huono asia. Se on vain asia jota nyt maailmassa esiintyy. Sitä voi yrittää laittaa piiloon ja kieltää tai sitten hyväksyä että pieni osa ihmisistä nyt vain on sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
"Ja kuule en taatusti pyytele anteeksi jos joku loukkaantuu kun en millään voi tietää mihin hän sillä sekunnilla samaistuu. Pyydetäänkö ihan tavallisilta, oikeilta naisilta anteeksi jos nimitellään naisoletetuiksi tai cis-naiseksi? Ei pyydetä. Minä koen sen loukkaavana mutta se tuskin sinua kiinnostaa koska olen vanhanaikainen tavis."
Kyllä minua kiinnostaa kanssaihmiset. Jos sinä loukkaannut siitä mitä minä olen vahingossa sanonut niin kyllä minä pyydän anteeksi ja pyrin parantamaan tapani. Ja ihan samoin jos sinä loukkaat vaikka vahingossakin toista, oikea tapa on pyytää anteeksi ja korjata asia.
Sua ei pidä päästää hoitamaan ketään mt-sairauksista kärsiviä. Tai jos sulla on teinityttö joka itkee "luokkalaiset sanoi että ansaitsen kuolla ja siltä mustakin tuntuu", niin sä meet siihen kokemukseen mukaan?
Joku bipo kokee olevansa Euroopan omistaja ja sä komppaat?
Miksi, oi miksi setajutut olisi poikkeus, miksi siinä on uhrijärjestelmä jonka mukaan jokaisen kokemus on oikea ja sitä ei saa kyseenalaistaa?
Miksi autamme anorektikkoa ja korjaamme tämän harhaluulon, jos hänen mielipiteensä on oikea, ja häntä(kään) ei haittaa menkkojen poisjäänti?
Vierailija kirjoitti:
"Ja tätä kutsutaan tasa-arvoksi."
Ei vaan sivistykseksi. Se että ei ole normaalia öyhötää muiden seksuaalisuudesta, sukupuolesta tai ihonväristä loukkaavin sanankääntein on vain ihan sivistysvaltion merkki, ei mitään vasemmistolaisuutta.
T. sivistysporvari
Se että jotkut öyhöttää "katsokaa mua oon muunsukupuolinen/avaruusolento/taulutelevisio" Ei tee siitä sen todenpaa vaikka kuinka öyhöttäis asiasta vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon hänen äitinsä aivopesu on vaikuttanut hänen kokemukseen omasta sukupuolesta?
Punavihreissä piireissä, jos ei ole itse ole coolisti vähemmistöä on muotia tehdä lapsesta sellainen. Translapsen äitinä oleminen tuo tietysti lisäskenepisteitä näissä porukoissa.
Jep, tuttua kun esim. Helsingissä asuvat pinavihreät mimmit joilla on kaukaisia Saamelaisia juuria, ottavat kaiken irti tästä kun pääsevät leikkimään sorrettua vähemmistöä ja olemaan uniikkeja lumihiutaleita.
Sama pätee toki translasten äiteihin. Saavat vähemmistön tuomia lisäpisteitä piireissään. Heillä on itsekäs insentiivi aivopestä oma lapsensa vähemmistöön kuuluvaksi
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä se "identiteetti" vaikuttaa, jos FF alkaa puuttua toisten sanomisiin ja niitä "korjailemaan"."
Kyllä sinäkin korjaat jos joku kutsuu sinua sellaiseksi mitä et koe olevasi. Se on ihan normaalia.
En korjaa, sillä ymmärrän kokemuksen ja todellisuuden välisen eron. SE on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
""Katsokaa kaikki, olen Uniikki Lumihiutale!""
Minusta on ihan samalla tavalla lumihiutalointia pöyristyä muiden seksuaalisuudesta näin kamalasti.
Onko sitä omaa seksuaalisuutta pakko huutaa kovaa ääneen kaikille ja joka paikassa? Pitäisikö itsekkin alkaa kulkemaan kadulla kovaan ääneen karjuen miten olen mies?
Ai niin mutta eihän se käy päinsä, siitä joutuu lynkkauksen kohteeksi ennätysajassa.
Mä voin kans joka keskustelun väliin ja aina kaduilla: mäpäs oon nainen 💄👛💍🌹🎀🚺💄👛💍🌹🎀🚺
Jos joku esittelee itsensä Fransiksi, niin tottahan toki olettanut on, että kyseessä on miespuolinen henkilö. Pitäisiköhän Rfansin harkita nimenvaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä ihmeen rohkeaa tuossa on? "
Hetkessä 20 sivua persoonaasi ja seksuaalisuutesi mollaamista Suomen suosituimmalla keskustelupalstalla ja sinä kysyt miksi on rohkeaa olla avoimesti sellainen?
Mikä seksuaalisuus on muunsukupuolinen? Ei tuon kysyminen ole mitään mollaamista, vaikka sitä haluatkin nähdä kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
"Biologisesti poika , se mitä päässään tuntee on sitten oma asia, mutta ei se sukupuolta muuta. Sama juttu muidenkin muun sukupuolisten kanssa."
Tietenkin jos ihmisiä halutaan aina kohdella vain puhtaan biologisen sukupuolen perusteella eikä sen mitä ihminen itse tuntee olevansa niin se on sitten se tie. Kuitenkin yleensä me kaikki haluamme olla muille nimenomaan se koko oma persoona eikä vain joku biologiseksi mieheksi tai naiseksi typistetty stereotypia.
Minä olen kokonainen persoona jossa on monia ulottuvuuksia ja syvyyksiä ja koen että saan ollakin - silti olen 100% nainen ja naiseus on (iso) osa identiteettiäni, ei mikään typistetty stereotypia. Ei ole yhtä tapaa olla (kokea ja tuntea asioita, tehdä asioita, tavoitella asioita etc) nainen eikä tiukasti rajattua ulkonäkömääritelmää.
"Onko sitä omaa seksuaalisuutta pakko huutaa kovaa ääneen kaikille ja joka paikassa?"
Missä joku huutaa? En ole kuulut missään. Joku lehtijuttu jossain ei ole mitää huutamista.
"Pitäisikö itsekkin alkaa kulkemaan kadulla kovaan ääneen karjuen miten olen mies?"
Sinun pukeutumisesi ja olemuksesi luultavasti "huutaa" sen puolestasi ihan joka ikinen hetki muille.
"Ai niin mutta eihän se käy päinsä, siitä joutuu lynkkauksen kohteeksi ennätysajassa."
Kukaan ei ole kieltänyt sinun miehisyyttäsi joten miksi sinun pitäisi sitä jossain huutaa? Näiden hieman erilaisten ihmisten olemista taas kyseenalaistetaan koko ajan joten siinä on olemassa erilainen tarve kertoa siitä.
"Minä olen kokonainen persoona jossa on monia ulottuvuuksia ja syvyyksiä ja koen että saan ollakin - silti olen 100% nainen ja naiseus on (iso) osa identiteettiäni, ei mikään typistetty stereotypia. "
Silti tuskin tykkäisit jos sinua kohdeltaisiin vain ja ainoastaan sen naiseuden kautta huomioimatta mitään yksilöllisiä puolia? Se oli se pointti.
Vierailija kirjoitti:
"Huonoa käytöstä? Loukata muita miten tykkää? Epäkunnioittavaa?"
No sitähän tässä sanotaan että pitää olla ihan ok kiistää toisen tuntemukset ja samalla loukata häntä. Eikö se ole epäkunnoittavaa ja huonoa käytöstä?
Mielessään saa ajatella mitä ajattelee mutta kaikkea ei ole pakko sanoa ääneen.
"No onhan se vähän kyseenalaista vaatia muita osallistumaan omiin sukupuoliharhoihinsa ja korjailla heidän sanomisiaan, mutta en nyt noin pitkälle menisi."
Ei ole vaadittu. Olen vain sanonut että on hyvää käytöstä vain sivuuttaa kohteliaasti asia joka ei oikestaan itselle kuulu mitenkään.
Aivan kuten täälläkin sivuutat kohteliaasti etkä jauha jatkuvasti sitä, miten kenenkään asiat eivät kuulu toisille?
Hyvää käytöstä et ole nähnytkään. Häpeäisit.
"Mikä seksuaalisuus on muunsukupuolinen? Ei tuon kysyminen ole mitään mollaamista, vaikka sitä haluatkin nähdä kaikkialla."
On sanottu sairaaksi, häiriintyneeksi ja että se on pelkkää kuvitelmaa. Ja että moiset haihatukset pitää vain unohtaa. Sellainen on mollaamista.
Vierailija kirjoitti:
"Toinen vaihtoehto että luovutetaan, eli lakataan skitsofrenian, anoreksian ja alkoholismin kuntoutus koska ei ne kuulu muille ja ihmisoikeudet ja loukkaamattomuus ja yhdenvertaisuus ja omatahto....
Tai aletaan jopa normalisoida niitä...varmaan seuraava setan tavoite."
Tässä juuri se sinun väärinymmärryksesi on. Asioita hoidetaan tavalla joka on havaittu niihin tehokkaimmaksi. Alkoholismin ei ole havaittu loppuvan sillä että kielletään alkoholistia juomasta viinaa vaan erilaisilla kokonaisvaltaisilla kuntoutustavoilla. Samoin skitsofrenia ei parannu puoskaroinnilla vaan lääketieteen mukaisilla hoidoilla.
Sukupuolidysforiaan on kokeiltu aikojen kuluessa vaikka mitä keinoja ja hoitoja mutta ne eivät ole auttaneet. Samoin on kokeiltu kaikenlaista kieltämistä ja peittelyä eikä sekään ole auttanut. Lääketiede on siis todennut että paras tulos yksilön kannalta saadaan kun hyväksytään ihmisen tuntemukset.
Ai nytkö sinä esiinnyt jo lääketieteenkin asiantuntijana?
"Aivan kuten täälläkin sivuutat kohteliaasti etkä jauha jatkuvasti sitä, miten kenenkään asiat eivät kuulu toisille?"
Nyt ollaan anonyymilla keskustelupalstalla. Ei täällä ketään henkilökohtaisesti loukata vaan jaetaan mielipiteitä.
Silloin jos tavataan oikeasti toinen ihminen kasvokkain tai puhutaan jostain oikeasta tunnistettavasta henkilöstä, kuten nyt Fransista, pitää olla hienotunteisempi.
Mitä helevettiä tuossa tapahtuu. Pitäisikö videon vakuuttaa katsojalle, että Frans on todellinen samurai ?