Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”

Vierailija
08.06.2026 |

Kommentit (625)

Vierailija
421/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu          haukkumisketju!!!!!

Nukkuuko mode kun ei tämä keskustelu poistu? Näkyy tosiaan ilmiannetuksi

Aktivistit ei kestä avointa ja asiallista keskustelua, joten se pitää poistaa. Ahdistaako NOIN pahasti, että joku on eri mieltä?

Vierailija
422/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä ole jo liian vanha leikkimään tällaisia leikkejä? Pitäisikö alkaa aikuistumaan pikkuhiljaa?

Sama mieltä. Jossakin kohtaa pitää ymmärtää, että pikkukakkostasoisen pelleilyn aika on ohi.

Mtenkä hänen elämä sullekuullu milliäkään. ?  Hän elää oma elämäänsä ja sinä omaasi.   Jätä ihmiset rauhaan.

Siitä päätän minä itse kuuluuko vai ei.

Eikö sulla raukalla ole ole muuta omaa elämää kun kun ihmisten  kyylääminen.   Reppana.

Puhutko jo itseksesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä jolpilla on munat vain muodon vuoksi, ja se kuseekin perseestään.

Tai päästään. 

Vierailija
424/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toinen vaihtoehto että luovutetaan, eli lakataan skitsofrenian, anoreksian ja alkoholismin kuntoutus koska ei ne kuulu muille ja ihmisoikeudet ja loukkaamattomuus ja yhdenvertaisuus ja omatahto....

Tai aletaan jopa normalisoida niitä...varmaan seuraava setan tavoite."

Tässä juuri se sinun väärinymmärryksesi on. Asioita hoidetaan tavalla joka on havaittu niihin tehokkaimmaksi. Alkoholismin ei ole havaittu loppuvan sillä että kielletään alkoholistia juomasta viinaa vaan erilaisilla kokonaisvaltaisilla kuntoutustavoilla. Samoin skitsofrenia ei parannu puoskaroinnilla vaan lääketieteen mukaisilla hoidoilla.

Sukupuolidysforiaan on kokeiltu aikojen kuluessa vaikka mitä keinoja ja hoitoja mutta ne eivät ole auttaneet. Samoin on kokeiltu kaikenlaista kieltämistä ja peittelyä eikä sekään ole auttanut. Lääketiede on siis todennut että paras tulos yksilön kannalta saadaan kun hyväksytään ihmisen tuntemukset.

Ei alkoholistikaan parane koskaan, oppii vaan työntämään jatkuvan hinkunsa pois. Itselläni alkoholisteja ja kyllä se vaiva on loppuun asti, ja monet eivät kykene koskaan enää kohtuuteen.

Monet toipuneet anorektikot pelkäävät aikuisena ja normaalipainoisena repsahtavansa uudelleen. 

Itselläni adhd, ja vaikka oireita pystyn ennakoimaan ja kuntouttamaan, ei alttius lopu koskaan. Silti en luovuta kuntoutumisessa.

Vierailija
425/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on 5 vuoden sisään kansanedustajana ja 10 vuoden sisään ministerinä. Kannattaa valmistautua.

On joillakin fantasiat. Frans kaivaa itselleen sellaisen henkisen montun, että loppu elämä menee mielenterveyden kanssa tuskaillessa.

Vierailija
426/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Katsokaa kaikki, olen Uniikki Lumihiutale!""

Minusta on ihan samalla tavalla lumihiutalointia pöyristyä muiden seksuaalisuudesta näin kamalasti.

Vierailija
427/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon hänen äitinsä aivopesu on vaikuttanut hänen kokemukseen omasta sukupuolesta?

Punavihreissä piireissä, jos ei ole itse ole coolisti vähemmistöä on muotia tehdä lapsesta sellainen. Translapsen äitinä oleminen tuo tietysti lisäskenepisteitä näissä porukoissa. 

Vierailija
428/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktivistit ei kestä avointa ja asiallista keskustelua, joten se pitää poistaa. Ahdistaako NOIN pahasti, että joku on eri mieltä?

Niin, eikös aktivistien pitäisi olla yleensä sananvapauden puolella? :D

Vierailija
429/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siihen voi hakea apua päästä tasapainoon eikä ratkaista olemalla muu ja ylihuomenna tyttö, ens viikolla poika jne."

Sinäkä se päätät mitä muut saavat ajatella ja tuntea?

"Hirveän vaikea ulkopuolisten on puhutella oikein ja "loukkaamatta" kun ei koskaan tiedä mikä henkilö kulloinkin sattuu olemaan, so miksi sattuu itsensä milloinkin kokemaan."

Onko tuo ihan oikeasti sinulle joku iso ongelma arjessa? Ja jos vahingossa loukkaa jotain niin sitten pahoittelee eikä tee uudestaan. Ei se sen kummempaa ole. Vahinkoja tapahtuu mutta niistä voi oppia.

En myötäile toisten harhoja enkä pyytele anteeksi.

Vierailija
430/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siihen voi hakea apua päästä tasapainoon eikä ratkaista olemalla muu ja ylihuomenna tyttö, ens viikolla poika jne."

"Hirveän vaikea ulkopuolisten on puhutella oikein ja "loukkaamatta" kun ei koskaan tiedä mikä henkilö kulloinkin sattuu olemaan, so miksi sattuu itsensä milloinkin kokemaan."

Onko tuo ihan oikeasti sinulle joku iso ongelma arjessa? Ja jos vahingossa loukkaa jotain niin sitten pahoittelee eikä tee uudestaan. Ei se sen kummempaa ole. Vahinkoja tapahtuu mutta niistä voi oppia.

Joo päätän, tottakai. Opettele lukemaan.

Ja kuule en taatusti pyytele anteeksi jos joku loukkaantuu kun en millään voi tietää mihin hän sillä sekunnilla samaistuu. Pyydetäänkö ihan tavallisilta, oikeilta naisilta anteeksi jos nimitellään naisoletetuiksi tai cis-naiseksi? Ei pyydetä. Minä koen sen loukkaavana mutta se tuskin sinua kiinnostaa koska olen vanhanaikainen tavis.

Vierailija
431/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi muunsukupuolisuudesta tehdään niin iso ongelma Suomessa, kun eihän täällä ole edes mitään sukupuolisidonnaisia pronominejakaan. 

Jos pojittelu häiritsee, niin voi esim. vaihtaa nimensä vähemmän poikamaiseksi, voi muuttaa puhettaan, tyyliään androgyyniksi. Jos muunsukupuolisuus on vain päänsisäinen juttu, joka ei näy ulospäin, niin pitää hyväksyä, ettei ihmiset ole mitään ajatustenlukijoita.

Ei tässä voi kaikkia vähemmistöjä miellyttää. Esim. joku transihmonen voisi oikeasti verisesti loukkaantua, jos arvioidaan ensisijaisesti muunsukupuoliseksi näiden Fransien takia.

Vierailija
432/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Punavihreissä piireissä, jos ei ole itse ole coolisti vähemmistöä on muotia tehdä lapsesta sellainen. Translapsen äitinä oleminen tuo tietysti lisäskenepisteitä näissä porukoissa. "

Mistä ihmeestä tiedät kun et ole näiden "porukoiden" lähellä edes käynyt? Keksit siis vain omasta päästäsi.

Vierailija
433/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole lukenut tätä kommentointia alusta saakka, kun sanot asialliseksi ja avoimeksi? Ja ei ahdista, ihmettelen vain tätä ihme sekoilua.

Vierailija
434/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En myötäile toisten harhoja enkä pyytele anteeksi."

Saahan sitä olla m*lkku mutta ei siitä kannata ylpeä olla.

Vierailija
435/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla tekemättä uudestaan kun ei koskaan tiedä mikä on mieheltä näyttävä tyyppi joka viime viikolla oli mies, sitä edellisellä nainen ja sitä edellsellä muunsukupuolinen jne? Ei mitään syytä anteeksipyyntöihin. Kulkekoon lappu kaulassa "puhuttele minua xxx:ksi tänään, kiitos" jos ei halua että ihmiset "erehtyvät". tai olkoon itse loukkaantumatta

Vierailija
436/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sivusta seuraten: voi jestas mikä argumentoinnin helmi. Ad hominem, ja asioista ei voi keskustella jos ei ole itseä suoraan koskeva asia. Ja Rowlingin lähipiiriä...huoh."

Voi keskustella mutta asiat on hyvä silti suhteuttaa. Eli pienet asiat ovat pieniä asioita ja isot isoja. Näistäkin täällä kohkataan kymmeniä sivuja ja paljon isommat asiat eivät herätä keskustelua.

"Käännetään toisinpäin: mitä se sua liikuttaa, että Suomessa on paljonkin perunteisen sukupuolikäsityksen omaavia ihmisiä? "

No en minä ole teitä missään tullut erikseen haukkumaan tai ihmettelemään. Mutta jos jossain on juttu Fransin kaltaisesta ihmisistä niin heti on kymmeniä sivuja aika sakeaa juttua ja suoraa haukkumista. Huomaatko eron? 

"Ei mun elämääni kosketa tässä ketjussa esilletuodut nälänhätä, ilmastonmuutos (Suomessa vielä hyvin lievää), tai moni muukaan asia, mutta silti niistä saa keskustella."

Toivottavasti ymmärrät niiden kuitenkin oikeasti vaikuttavan monen ihmisen elämään maailmassa radikaalisti kun taas joku muunsukupuolinen ei vaikuta yhtään mitään.

Ainoa haukkuja täällä olet sinä ja kaltaisesi. Sinun kiukuttelusi ei vaikuta minun mielipiteisiini yhtään mitään.

Vierailija
437/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja kuule en taatusti pyytele anteeksi jos joku loukkaantuu kun en millään voi tietää mihin hän sillä sekunnilla samaistuu. Pyydetäänkö ihan tavallisilta, oikeilta naisilta anteeksi jos nimitellään naisoletetuiksi tai cis-naiseksi? Ei pyydetä. Minä koen sen loukkaavana mutta se tuskin sinua kiinnostaa koska olen vanhanaikainen tavis."

Kyllä minua kiinnostaa kanssaihmiset. Jos sinä loukkaannut siitä mitä minä olen vahingossa sanonut niin kyllä minä pyydän anteeksi ja pyrin parantamaan tapani. Ja ihan samoin jos sinä loukkaat vaikka vahingossakin toista, oikea tapa on pyytää anteeksi ja korjata asia.

Vierailija
438/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä täytyisi poistaa? Sen takia, että sinä olet lähipiiriä ja sanot niin? Jos tulee julkisuuteen, joutuu kestämään asioidensa ruotimista ikävässäkin valossa. Jos haluaa olla rauhassa, pysyy poissa julkisuudesta. Pitäisi sen nyt tyhmemmänkin ymmärtää.

Vasemmiston viestintä on nyt pari vuosikymmentä perustunut suomessa siihen, että vain vasemmiston ja aktivistiensa haluamat asiat sanotaan mediassa ja median kontrolloimilla palstoilla (melkein kaikki) ääneen. Loput poistetaan palstoilta tai jätetään sanomatta mediassa. 

Ja tätä kutsutaan tasa-arvoksi.

Vierailija
439/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lapsiparkaa.

Ei ole parka . Heillä numeroilla sai todistuksen, on kavereita, on iloinen, rakastavat vanhemmat,  koulutusasiat suunniteltu,  Hyvin hänen asiat ovat 😁😁😁🌻🌻🌻

Juuri näin.  Vain raukat ja moukat puuttuu muiden elämään.    Sivistyneet ja fiksut imiset eivät kajoa muiden elämään  mitenkään. 

Miksi siis olet täällä muiden sanomisiin puuttumassa? Et ole fiksu etkä sivistynyt?

Vierailija
440/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainoa haukkuja täällä olet sinä ja kaltaisesi. Sinun kiukuttelusi ei vaikuta minun mielipiteisiini yhtään mitään."

Saat olla mitä mieltä haluat. Kuten myös Frans. Toivottavasti kunnioitat myös hänen oikeuttaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi